Η Εθελοντική Ομάδα αποτελείται από 8 μαθητές – Trikalaola.gr

0
16

Η Εθελοντική Ομάδα αποτελείται από 8 μαθητές.

 

Από την Α΄ τάξη:

ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΜΑΡΑΓΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΣΙΟΥΛΑ ΝΕΦΕΛΗ

Από τη Β΄τάξη:

ΑΛΕΣΤΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

ΓΙΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΪΑ

ΚΩΤΟΥΛΑ ΕΥΣΤΑΘΙΑ

ΣΤΡΑΓΑΛΗ ΜΑΡΙΑ

 

 

Συνολικά απάντησαν 212 μαθητές.

Στη συνέχεια η ομάδα των μαθητών επεξεργάστηκε τις απαντήσεις και

τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζονται παρακάτω.

 

 

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΖΑΡΑΜΠΟΥΚΑ

 

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα περισσότερα παιδιά του σχολείου μας                 δεν ανήκουν σε κάποια εθελοντική ομάδα.                                         Μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό από αυτά είναι ενεργοί εθελοντές.

Φαίνεται πως τα προηγούμενα χρόνια περισσότεροι μαθητές συμμετείχαν  τακτικά σε εθελοντικές δράσεις σε σχέση με τα τελευταία χρόνια.                  Αυτό ίσως οφείλεται στις αυξημένες υποχρεώσεις του Λυκείου που έχουν        ως αποτέλεσμα τον μειωμένο ελεύθερο χρόνο.

Παρόμοια συμπεράσματα προκύπτουν και απο τις απαντήσεις που δόθηκαν     στο τρίτο ερώτημα: ο εθελοντισμός φαίνεται πως δεν αποτελεί μια   ενδιαφέρουσα δραστηριότητα για την πλειοψηφία των μαθητών.

Σε αντίθεση με τα προηγούμενα ερωτήματα τα παιδιά στην πλειοψηφία τους  δηλώνουν θετικά απέναντι στη μελλοντική ενασχόληση με τον εθελοντισμό.  Ωστόσο εξακολουθεί να υπάρχει μια μικρή μερίδα που εκφράζει ενα αίσθημα αδιαφορίας απέναντι σε οποιαδήποτε εθελοντική δράση .

Στο ερώτημα αυτό αξίζει να υπογραμμιστεί ότι υπάρχει μια μεγάλη απόκλιση ανάμεσα στις απαντήσεις της Α’ και Β’ Λυκείου της τάξης των 20%.    Συγκεκριμένα το 88% της Α’ Λυκείου έχει αποφανθεί θετικά ενώ το αντίστοιχο ποσοστό της Β’ Λυκείου αγγίζει το 68%.

Εδώ βλέπουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών αναγνωρίζει το  όφελος του εθελοντισμού. Παρολ’ αυτά, όπως είδαμε παραπάνω, οι ίδιοι       δεν ενισχύουν με τις πράξεις τους τις θετικές επιδράσεις του εθελοντισμού.

Το συγκεκριμένο ερώτημα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού όπως παρατηρείται οι απόψεις διίστανται σχεδόν σε ποσοστό 50%-50%. Αν και         οι περισσότεροι θεωρούν τον εθελοντισμό ανίκανο και ακατάλληλο να         καλύψει τα κενά του κράτους, ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό αντιτίθεται         στην άποψη αυτή.

Στο ερώτημα αυτό αξίζει να υπογραμμιστεί ότι υπάρχει μια μεγάλη απόκλιση ανάμεσα στις απαντήσεις της Γ’ και Β’ Λυκείου της τάξης των 19%. Συγκεκριμένα το 66% της Β’ Λυκείου έχει αποφανθεί αρνητικά ενώ το αντίστοιχο ποσοστό της Γ’ Λυκείου αγγίζει το 47%.

Σε γενικές γραμμές η προτίμηση των περισσότερων παιδιών συγκεντρώνεται σους αριθμούς 8 και 10. Από αυτό καταλαβαίνουμε ότι ,παρά κάποιες εξαιρέσεις, ο εθελοντισμός θεωρείται σημαντικός.

  • ΘΑ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΤΕ ΣΕ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ;

Εδώ βλέπουμε ότι η πλειοψηφία διάκειται θετικά στην ανακύκλωση πλαστικού, όπως άλλωστε ήταν και αναμενόμενο.

Στο ερώτημα αυτό αξίζει να υπογραμμιστεί ότι υπάρχει μια μεγάλη απόκλιση ανάμεσα στις απαντήσεις της Α’ και Β’ Λυκείου της τάξης των 23%.           Συγκεκριμένα το 85% της Α’ Λυκείου έχει αποφανθεί θετικά ενώ το αντίστοιχο ποσοστό της Β’ Λυκείου αγγίζει το 62%.

Στο ερώτημα αυτό παρατηρείται μια διάσταση διαθέσεων ανάμεσα στη συμμετοχή ή μη στη δράση της κομποστοποίησης.

Σε αυτήν την ερώτηση ζητήσαμε από τους μαθητές να περιγράψουν με μία λέξη τις σκέψεις τους σχετικά με τον εθελοντισμό. Οι περισσότερες λέξεις παρουσίαζαν διαφοροποίηση μεταξύ τους, προκαλώντας έτσι αύξηση του ποσοστού “άλλο”. Οι λέξεις, ωστόσο, που έγιναν πιο δημοφιλείς είναι η αλληλεγγύη, η βοήθεια, η προσφορά και η ανθρωπιά.

Περισσότερα Εδω