OIKONOMIA
Γ. Στουρνάρας: Κατά 2% θα αυξηθεί ο ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας ως το 2026


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Η ελληνική οικονομία θα λάβει μεγάλη ώθηση τα επόμενα χρόνια από το σχέδιο ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Next Generation EU), που συμφωνήθηκε τον Ιούλιο, δήλωσε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Οι πρώτες εκτιμήσεις της ΤτΕ δείχνουν ότι τα 32 δισ. ευρώ που πρόκειται να λάβει η Ελλάδα από το ευρωπαϊκό σχέδιο ανάκαμψης θα αυξάνουν τον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας της κατά 2% κατά μέσο όρο την περίοδο 2021-2026.
Ο κ. Στουρνάρας τόνισε ότι θα έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στην οικονομία. «Κάναμε ορισμένους υπολογισμούς στην Τράπεζα της Ελλάδος. Για τα επόμενα έξι χρόνια, η αύξηση του ΑΕΠ θα είναι περίπου 2% μεγαλύτερη από τον αριθμό που είχαμε έως τώρα. Επομένως, πρόκειται να αναθεωρηθούν οι στόχοι για την ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια», σημείωσε.
Ο κ. Στουρνάρας πρόσθεσε ότι για να υπάρχει το όφελος αυτό έχει μεγάλη σημασία το πώς θα διατεθεί η βοήθεια. Η πρόκληση τώρα είναι να μεταρρυθμιστεί το κράτος, ώστε η Ελλάδα να μπορεί να απορροφήσει τους πόρους «με τον σωστό τρόπο, έχοντας τον μέγιστο αντίκτυπο στην ανάπτυξη. Δεν αρκεί να δαπανήσεις τα χρήματα. Πρέπει να συνδυάσουμε αυτή την επένδυση με διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις», τόνισε ο διοικητής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA
Διπλό bonus στις νέες συντάξεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διπλό κέρδος έχουν οι υποψήφιοι συνταξιούχοι. Κι αυτό γιατί όσοι υποβάλουν τώρα τις αιτήσεις τους αλλά και όσοι ήταν σε εκκρεμότητα ως τις 31 Μαρτίου 2022 εξασφαλίζουν γρήγορη απονομή κύριας σύνταξης, επικουρικής αλλά και εφάπαξ. Παράλληλα, θα λάβουν ενισχυμένες κύριες συντάξεις λόγω των νέων αυξημένων ποσοστών αναπλήρωσης του νόμου Βρούτση.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Οσοι σκοπεύουν να υποβάλουν αίτημα συνταξιοδότησης και να αποφύγουν λάθη στον υπολογισμό ετών ασφάλισης και ποσού σύνταξης, έχουν επέλθει στο καθεστώς συνταξιοδότησης χρειάζεται να προχωρήσουν στις παρακάτω κινήσεις:
- Να υποβάλουν αιτήματα για εξαγορά πλασματικών ετών όπου απαιτείται.
- Να προβαίνουν σε έλεγχο προϋποθέσεων συνταξιοδότησης τουλάχιστον ένα έτος πριν από την πιθανή ημερομηνία συνταξιοδότησης.
- Να αναζητήσουν τα ένσημά τους που δεν έχουν ψηφιοποιηθεί προσκομίζοντας τις καρτέλες ενσήμων ΙΚΑ για προσυνταξιοδοτική βεβαίωση ή αντίστοιχη βεβαίωση χρόνου ασφάλισης στον ΟΑΕΕ ή αναζήτηση πιστοποιητικού θαλάσσιας υπηρεσίας από το ΝΑΤ.
Σημειώνεται ότι με βάση τις αλλαγές που δρομολογεί η κυβέρνηση οι νέες συντάξεις θα πρέπει να έχουν απονεμηθεί σε τρεις μήνες, οι αιτήσεις των οποίων υποβλήθηκαν έως τις 31 Μαρτίου 2022, σύμφωνα με τη νέα fast track διαδικασία χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών που μπήκε σε εφαρμογή.
Η βασική φιλοσοφία της νέας διαδικασίας που έχει στόχο την εκκαθάριση 75.000 κύριων συντάξεων εντός του καλοκαιριού, είναι ότι τα στοιχεία που έχουν υποβληθεί δεν επαληθεύονται πριν από την έκδοση της πράξης απονομής σύνταξης, αλλά ελέγχονται εκ των υστέρων σε διάστημα έως και 10 ετών.
Οπως ορίζει ρητά η σχετική εγκύκλιος της διοίκησης του ΕΦΚΑ, οι υπάλληλοι καλούνται να σταματήσουν αμέσως κάθε αλληλογραφία για την επαλήθευση στοιχείων που αφορούν τις αιτήσεις συνταξιοδότησης, οι οποίες είχαν υποβληθεί μέχρι τις 31 Μαρτίου 2022, και να εκδώσουν πράξεις απονομής σύνταξης ή απορριπτικές αποφάσεις με βάση:
- Τα στοιχεία του ηλεκτρονικού ασφαλιστικού ιστορικού του αιτούντος (σύστημα «ΑΤΛΑΣ» ή άλλα ηλεκτρονικά συστήματα που τηρούνται στον ΕΦΚΑ), και
- τη δήλωση του αιτούντος για ασφαλιστικό χρόνο πέρα από αυτόν που έχει καταγραφεί ηλεκτρονικά (συντάξεις εμπιστοσύνης).
Αυτό σημαίνει ότι αν η αίτηση είχε υποβληθεί στις 30 Μαρτίου, η σύνταξη θα πρέπει να εκδοθεί στις 30 Ιουνίου.
Αλλά και για τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν από την 1η Απριλίου 2022 και μετά, στο πλαίσιο της fast track διαδικασίας, εφόσον η οριστική πράξη δεν εκδοθεί μέσα σε ένα τρίμηνο, ήτοι στις αρχές Ιουλίου, ορίζεται ρητά πως θα διακόπτεται κάθε αλληλογραφία για επαλήθευση των στοιχείων που έχει υποβάλει ο αιτών και η σύνταξη θα βγαίνει με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα είτε στο αρχείο του ΕΦΚΑ είτε στον φάκελο που έχει υποβάλει ο αιτών.
Οι κερδισμένοι
Οσον αφορά στην αύξηση των συντάξεων, ωφελημένοι είναι όσοι συνταξιοδοτήθηκαν με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης καθώς με το άρθρο 24 του Ν. 4670/2020 αυξήθηκαν τα ποσοστά αναπλήρωσης για όσους έχουν περισσότερα από 30 έτη.
Η αύξηση στα ποσοστά αναπλήρωσης ανέρχεται από 0,56% (28,35% αντί για 27,79% που προέβλεπε ο νόμος Κατρούγκαλου) για συνταξιούχους που έχουν 31 έτη και φτάνει έως και το 7,21% (50,01% αντί για 42,8% που προέβλεπε ο νόμος Κατρούγκαλου) για συνταξιούχους που είχαν συμπληρώσει 40 έτη κατά τη συνταξιοδότηση. Οσο περισσότερα έτη είχε ο συνταξιούχος τόσο μεγαλύτερη είναι η αύξηση.
Οι αυξήσεις των ανταποδοτικών κύριων συντάξεων είναι έως 11,8%. Σε ευρώ αυτό σημαίνει ότι η αύξηση κινείται από 12 ευρώ για όσους έχουν αποχωρήσει ή αποχωρούν με 30,1 έτη ασφάλισης έως και 252 ευρώ για όσους έχουν 40 έτη ασφαλιστικού βίου.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
OIKONOMIA
Θαλάσσιο εμπόριο: Ανατροπές και από την ηλεκτροκίνηση


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα δημιουργούν νέα δεδομένα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς οχημάτων, των επονομαζόμενων car carriers, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν χιλιάδες αυτοκίνητα από τα εργοστάσια παραγωγής στις μεγάλες καταναλωτικές αγορές.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Οι ναύλοι για τα συγκεκριμένα πλοία έχουν ξεπεράσει κάθε ρεκόρ, σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, καθώς από το χαμηλό των 10.000 δολ. ανά ημέρα στα μέσα του 2020 έφτασαν πρόσφατα στο ιστορικό υψηλό των 55.000 δολ. ανά ημέρα (αφορά ναυλώσεις διάρκειας ενός έτους για ένα car carrier μεταφορικής ικανότητας 6.500 ceu).
Η αλλαγή των εμπορικών προτύπων έχει επιδράσει καταλυτικά στην εν λόγω αγορά. Οι κινεζικές εξαγωγές αυξήθηκαν σε επίπεδα-ρεκόρ των 1,6 εκατομμυρίων μονάδων το 2021, σημειώνοντας αύξηση 104% σε ετήσια βάση, με μεγάλο μέρος να αφορά εξαγωγές μακρινών αποστάσεων και προς την Ευρώπη. Επιπλέον, η επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης αλλάζει το θαλάσσιο εμπόριο οχημάτων, καθώς τα νέα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα είναι μεγαλύτερα και βαρύτερα και καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο στο κατάστρωμα.
Το μέσο όχημα βενζίνης που εισάγεται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, για παράδειγμα, ζυγίζει περίπου 1,2 τόνους, έναντι περίπου δύο τόνων που ζυγίζει ένα plug-in υβριδικό, εξηγεί στην ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος. Τα νέα φορτία που χαρακτηρίζονται πιο «βαριά» εκτιμάται ότι αύξησαν τη ζήτηση πλοίων.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, ρόλο έπαιξαν και άλλοι παράγοντες, πολλοί από τους οποίους σχετίζονται με την πανδημία, όπως οι ελλείψεις εργαζομένων στα λιμάνια, οι απότομες αλλαγές στην παραγωγή από εργοστάσια αυτοκινήτων σε διαφορετικές περιοχές του πλανήτη, αλλά και οι συχνές μεταβολές στις εμπορικές συνήθειες.
Ολοι αυτοί οι παράγοντες μαζί οδήγησαν στην τόνωση της ζήτησης σε πλοία, επεσήμανε ο Clarksons, σημειώνοντας ότι το 29% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου των car carriers ήταν στα λιμάνια στις αρχές αυτού του μήνα έναντι ποσοστού περίπου 23% κατά μέσο όρο την περίοδο 2016-2019 πριν από την εμφάνιση της πανδημίας Covid 19.
Ναυλώσεις 5ετούς διάρκειας
Οπως και οι ανερχόμενοι κλάδοι των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) και εμπορευματοκιβωτίων, οι βελτιωμένες αγορές και το κλίμα έχουν πυροδοτήσει μια αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος των πλοιοκτητών για νεότευκτα car carriers.
Ετσι, 52 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας περίπου 380.000 ceu – όλα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG – έχουν πλέον παραγγελθεί από την έναρξη του 2021, από μόλις 20 πλοία κατά την περίοδο από το 2016 έως το 2020.
Στο μακρινό 2008 οι ναύλοι είχαν φτάσει στα επίπεδα των 50.000 δολ. την ημέρα. Μια αύξηση που δεν ήρθε από τη μια στιγμή στην άλλη αλλά χρειάστηκαν έξι χρόνια, σύμφωνα με τον Clarksons.
Οι πλοιοκτήτες εξετάζουν και ναυλώσεις 5ετούς διάρκειας καθώς η ζήτηση για πλοία είναι έντονη. Επειτα από μία δεκαετία υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας και μετά την οικονομική κρίση, η πανδημία παρότι αρχικά προκάλεσε την αδρανοποίηση πολλών πλοίων, τελικά λειτούργησε υπέρ των car carriers, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ4 ημέρες ago
Στοίχημα: Χωρίς ρίσκο στον αγγλικό τελικό
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Εγκαινιάστηκε το υπερσύγχρονο καράβι SPORADES STAR
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Σοκ στη Σκιάθο πέθανε 42χρονος από ανακοπή καρδιάς
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
‘Βόμβα’: Μπαίνει στο Survivor ο Γιώργος Αγγελόπουλος (Ντάνος)
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago
Στοίχημα: Βήμα πρόκρισης η Χάντερσφιλντ
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Σκιάθος: Συνελήφθη στο αεροδρόμιο με πιστόλια και φυσίγγια
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
Έκθεση με κρητικά προϊόντα στο Βόλο 12 με 17 Μαίου
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ21 ώρες ago
Στο πένθος η 111 Πτέρυγα Μάχης: Έφυγε 47χρονος μοίραρχος