ΕΛΛΑΔΑ
Συνήγορος του καταναλωτή: Προσοχή στα e-shop «φαντάσματα» – Τα βήματα για να πάρετε πίσω τα χρήματά σας

Για τους κινδύνους που ελλοχεύουν πίσω από τα e-shop αλλά και για τρόπους αποφυγής τους μίλησε ο Λευτέρης Ζαγορίτης, Συνήγορος του καταναλωτή στην εκπομπή της ΕΡΤ …από τις έξι. Τους προηγούμενους μήνες υπήρξε μεγάλη έξαρση στις σχετιζόμενες με το ηλεκτρονικό εμπόριο απάτες, καθώς πολλά e-shop έπαιρναν τα χρήματα, τα οποία προκαταβάλλαν οι καταναλωτές και δεν παρέδιδαν ποτέ τα εμπορεύματα και στη συνέχεια δεν επέστρεφαν και τα χρήματα πίσω.

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σύμφωνα με τον ίδιο υπήρξαν χιλιάδες τέτοιες αναφορές και βέβαια ο αριθμός των εξαπατημένων είναι πολλαπλάσιος από τον αριθμό των ανθρώπων που τελικά το καταγγέλλουν στο συνήγορο του καταναλωτή.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Οι συμβουλές που έδωσε στους καταναλωτές για την ασφαλέστερη συναλλαγή με e-shop είναι:
- Να μην συνδιαλλάσσονται με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα , το οποίο δίνει ως μόνη επιλογή πληρωμής την προκαταβολή των χρημάτων
- Ο καλύτερος τρόπος και ο πιο ασφαλής είναι η αντικαταβολή, να πληρώνουν όταν παραλαμβάνουν το εμπόρευμα, έχοντας δώσει ίσως και μια μικρή προκαταβολή
- Να μην παρασύρονται από προϊόντα «κράχτες», με πολύ φθηνές τιμές –δηλαδή- καθώς κανείς δεν χαρίζει στην εποχή μας
- Να ελέγχουν το ηλεκτρονικό κατάστημα (αν είναι παλιό ή καινούριο, τα σχόλια που έχουν αφήσει όσοι έχουν κάνει συναλλαγές με το συγκεκριμένο κατάστημα) και,
- Να κρατούν παραστατικά για τις αγορές τους
«Αν κάποιος εξαπατηθεί το αναφέρει σε εμάς και εμείς διαβιβάζουμε την αναφορά και τα παράπονα του καταναλωτή στο συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα και πολλές φορές μετά την παρέμβαση μας λύνεται η διαφορά και είτε παραδίδεται το προϊόν είτε επιστρέφονται τα χρήματα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχαμε προβλήματα όχι μόνο εξαιτίας κακών επαγγελματιών αλλά και εκ του γεγονότος ότι δεν ερχόντουσαν τα προϊόντα από το εξωτερικό, ιδίως από Κίνα, οι μεταφορές ήταν προβληματικές για την παράδοση των προϊόντων. Εμείς έχουμε κάνει περίπου 10 αναφορές στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών αλλά και στη Γενική Γραμματεία Προστασίας καταναλωτή προκειμένου να επιβληθούν πρόστιμα και να ασκηθούν ποινικές διώξεις. Κάποια από αυτά τα καταστήματα κατέβασαν τα ρολά, δεν επικοινωνούν, ούτε απαντούν με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην έχουν πάρει τα χρήματα τους πίσω», ανέφερε ο κ. Ζαγορίτης.
Συνεχίζοντας είπε πως «το πιο σύνηθες πεδίο δραστηριοποίησης e-shop «φαντάσματων» είναι οι ηλεκτρονικές συσκευές υψηλής αξίας, με τις ζημίες για κάθε καταναλωτή να κυμαίνονται γύρω στα 550€ κατά μέσο όρο. Σε γενικές γραμμές κυρίως σε αυτά τα προϊόντα (Η.Υ, λάπτοπ, κινητά) υπήρξε έξαρση στις απάτες, η οποία κράτησε μέχρι το Μάιο καθώς κατά τη διάρκεια του lockdown είχαν αυξηθεί κατακόρυφα οι ηλεκτρονικές αγορές. Σε κάποιες περιπτώσεις έχουν επιβληθεί μεγάλα πρόστιμα, της τάξεων των 200.000€ – 300.000€ αλλά το πρόβλημα είναι ότι οι καταναλωτές δεν έχουν πάρει πίσω τα χρήματα τους και βέβαια κάποιος που έχει κλείσει το κατάστημα δεν θα πληρώσει και το πρόστιμο».
ΠΗΓΗ:ΕΡΤ

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

-
VIDEO3 ημέρες ago
Βόλος: Η εικόνα της πόλης με το πρώτο φώς της ημέρας
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Κακοκαιρία Elias: Έσπασε ξανά ο Κραυσίδωνας – Πλημμυρίζουν σπίτια
-
VIDEO2 ημέρες ago
Βόλος: Ξεχείλισε ο κραυσίδωνας στη Ζάχου με Αναλήψεως
-
VIDEO15 ώρες ago
Βόλος: Εικόνες αποκάλυψης στις Αλυκές από τη θεομηνία κατέβασε όγκο φερτών υλών το Αλιγαρόρεμα
-
VIDEO3 ημέρες ago
Αυτοψία Μπέου &συνομιλεί με πολίτη..65% του λέει..άστα αυτά απαντά ο Αχιλλέας…να καθαρίσουμε τη πόλη
-
VIDEO3 ημέρες ago
H παραλιακή οδό της Άγριας πριν λίγη ώρα
-
ΕΛΛΑΔΑ1 ημέρα ago
Λίμνη Κάρλα: Δείτε πως έγινε μετά την κακοκαιρία
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Θεσσαλία: Πρώτος θάνατος από λεπτοσπείρωση στις πληγείσες περιοχές