Connect with us

OIKONOMIA

Φορολογική ελάφρυνση για οπτικοακουστικές παραγωγές που γυρίζονται στην Ελλάδα

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Στο πλαίσιο της περαιτέρω ενίσχυσης της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα ξεκινάει η εφαρμογή του κίνητρου φορολογικής ελάφρυνσης (tax relief) ύψους 30%.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι η ανάδειξη της Ελλάδας ως ελκυστικού και ασφαλούς προορισμού για την υλοποίηση οπτικοακουστικών παραγωγών.

Το tax relief μπορεί να συνδυαστεί με το επενδυτικό κίνητρο (cash rebate) ύψους 40%, μέσω του οποίου έχουν χρηματοδοτηθεί ήδη περισσότερες από 100 εγχώριες και διεθνείς παραγωγές την τελευταία διετία.

Το κίνητρο λειτουργεί δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 71Ε του ν.4172/2013 όπως έχουν τροποποιηθεί από τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν.4704/2020, σύμφωνα και με την πρόσφατη ερμηνευτική εγκύκλιο που εξέδωσε η ΑΑΔΕ, και υλοποιείται μέσω του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ).

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσω του cash rebate, έχουν επενδυθεί στη χώρα μας περισσότερα από 92 εκατ. ευρώ, εξασφαλίζοντας περισσότερες από 23.000 θέσεις απασχόλησης για τα γυρίσματα οπτικοακουστικών παραγωγών σε περισσότερες από 100 τοποθεσίες.

Μοιράσου το άρθρο:

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Ακρίβεια: Οι αλλαγές που έφερε στις καταναλωτικές συνήθειες

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Το καλάθι της νοικοκυράς και οι καταναλωτικές συνήθειες, καλούνται για μία ακόμη φορά να αναδιαμορφωθούν, μπροστά στις έντονες πληθωριστικές πιέσεις και την ακρίβεια.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι καταναλωτές όμως, για ακόμη μία φορά τα τελευταία χρόνια φαίνεται να αλλάζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες, προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί.

Μάλιστα, οι νέες αλλαγές έρχονται να προστεθούν στις ριζικές αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών που έφερε η προηγούμενη διετία, λόγω της πανδημίας και της επιβολής περιοριστικών μέτρων, όπως για παράδειγμα η ταχύτατη εξοικείωσή τους με τις online αγορές.

Διαβάστε επίσης: Mαζικές διαδηλώσεις στη Βρετανία κατά της αύξησης του κόστους ζωής

Κόβουν… από παντού

Όπως προκύπτει από σύνολο των ερευνών που έχουν διεξαχθεί το τελευταίο εξάμηνο, οι Έλληνες στην πλειονότητά τους δηλώνουν ότι προχωρούν σε μείωση των δαπανών τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν το συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Τους πρώτους μήνες, η περικοπή των εξόδων τους, αφορούσε κυρίως σε δευτερεύουσες ανάγκες και αγορές καταναλωτικών αγαθών. Όμως, όσο οι πληθωριστικές πιέσεις συνεχίζονται, τόσο το «ψαλίδι» στα έξοδα μεγαλώνει.

Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, πάνω από 8 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας, το ίδιο ποσοστό τις αγορές καταναλωτικών προϊόντων, το 66,4% τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο και το 66% τις μέρες των διακοπών.

«Κόφτης» μπαίνει ακόμη και στις αγορές στο καλάθι του σούπερ μάρκετ όπως προκύπτει από τα στοιχεία για τη μείωση του όγκου πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο αλλά και στις μεμονωμένες επιχειρήσεις τροφίμων.

Πρόθεση για μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου

Ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται στην τρίτη θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο σε καθημερινή χρήση αυτοκινήτου, όπως προκύπτει από την Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari, YouGov, περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες δηλώνουν πλέον έτοιμοι να αλλάξουν συνήθειες εξαιτίας της αύξησης της τιμής της βενζίνης.

 Περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς δηλώνουν ότι σκέφτονται να μειώσουν μέσα στο επόμενο εξάμηνο τη χρήση του αυτοκινήτου, αντικαθιστώντας το με τη μετακίνηση με τα πόδια ή τα μέσα μεταφοράς. Παράλληλα 1 στους 5 οδηγούς δηλώνει πως ήδη έχει μειώσει τη χρήση του.

Στροφή στις τοπικές αγορές

Περαιτέρω αποδυνάμωση της σχέσης του καταναλωτή με τις μάρκες, η οποία παρατηρήθηκε στη διάρκεια της πανδημίας, καταγράφεται σε έρευνα της Future Consumer Index Ελλάδα 2022.

Συγκεκριμένα το 47% των καταναλωτών δηλώνει ότι οι μάρκες αποτελούν σήμερα λιγότερο σημαντικό κριτήριο κατά τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Παράλληλα το 56% αναφέρει ότι έχει αλλάξει τα brands που αγοράζει, είτε για να μειώσει τα έξοδά του, είτε γιατί επιλέγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είτε για να υποστηρίξει την τοπική οικονομία ή καταστήματα της γειτονιάς τους.

Επιπλέον, μόλις το 17% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα χρήματα για brands που εμπιστεύεται.

Περιμένουν τις μεγάλες εκπτώσεις

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, δύο στους τρεις καταναλωτές αναμένουν ένα μεγάλο αγοραστικό ή εκπτωτικό γεγονός (όπως π.χ. η Blacκ Friday) για να πραγματοποιήσουν αγορές ενώ περισσότεροι από οκτώ στους δέκα αναβάλλουν κάποιες από τις αγορές τους μέχρι τότε.

Έτσι τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday, οι έκτακτες εκπτώσεις, ή οι στοχευμένες μειώσεις τιμών σε προϊόντα β’ διαλογής, αποκτούν μεγαλύτερη σημασία στη συνείδηση τους και αρκετοί καταναλωτές εναποθέτουν τις ελπίδες τους, ή και το άλλοθι για αυξημένη κατανάλωση, σε αυτά.

Ωστόσο, μόλις το 15% δηλώνει ότι θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα στις εκπτώσεις σε σχέση με πέρσι, έναντι του 53% που θα ξοδέψει τα ίδια και του 32% που θα ξοδέψει λιγότερα.

«Ψήφο εμπιστοσύνης» στο σπιτικό φαγητό και μείωση στις εξόδους για φαγητό

Όπως προκύπτει από την έρευνα Global Consumer Insights Survey της PwC που διεξήχθη σε 25 διαφορετικές χώρες, το 46% των καταναλωτών σχεδιάζει τους επόμενους μήνες να μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι του ενώ το 41% θα πραγματοποιήσει κατ’ οίκον περισσότερες δραστηριότητες που σχετίζονται με τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία.

Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ το πρώτο εξάμηνο του 2022, ο αριθμός των πελατών μειώθηκε για το 52,9% των καταστημάτων εστίασης ενώ οι ποσότητες των παραγγελιών για το 63,7% των επιχειρήσεων σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

ΑΑΔΕ: Ηλεκτρονικό κατάστημα πούλησε παπούτσια αξίας 2,8 εκατ. ευρώ χωρίς να εκδώσει αποδείξεις

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Μια ακόμα μέθοδο φοροδιαφυγής, αυτή τη φορά στο λιανεμπόριο, εντόπισαν οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πρόκειται για προϊόντα, τα οποία πωλούνται μέσω γνωστής πλατφόρμας, που φιλοξενεί ηλεκτρονικά καταστήματα πώλησης διαφόρων ειδών, και στη συνέχεια αποστέλλονται στους αγοραστές, μέσω εταιρειών ταχυμεταφορών.

Μέσω των στοχευμένων ελέγχων, που πραγματοποιούν καθημερινά, και χρησιμοποιώντας τον ειδικό αλγόριθμο ανάλυσης κινδύνου, που εντοπίζει ύποπτες φορολογικές συμπεριφορές, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ έκαναν τα εξής:

Πρώτον, εντόπισαν επιχείρηση, που πουλάει παπούτσια μέσω διαδικτύου, και έχει έδρα στο Ίλιον Αττικής.

Δεύτερον, ζήτησαν και έλαβαν στοιχεία από δύο μεγάλες εταιρείες κούριερ και τη γνωστή ψηφιακή πλατφόρμα.

Τρίτον, εξέτασαν τις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών και των βιβλίων της επιχείρησης.

Τέταρτον, συγκρίνοντας όλα αυτά τα στοιχεία, διαπίστωσαν ότι για τρεις χρήσεις – 2016, 2017 και 2018 – η επιχείρηση δεν είχε εκδώσει αποδείξεις αξίας 2,8 εκατομμυρίων ευρώ.

Φύλλο και φτερό τα βιβλία από τους ελεγκτές

Δηλαδή, εισέπραξε, αλλά δεν απέδωσε ποτέ, ΦΠΑ 542.000 ευρώ.

Πλέον του φόρου εισοδήματος, που δεν πλήρωσε ποτέ για αυτό τον τζίρο.

Μάλιστα, από τις τρεις χρονιές, πάνω από τον μισό μη δηλωθέντα τζίρο (54%) προέρχεται από το 2018.

Οι ελεγκτές τώρα κάνουν φύλλο και φτερό τα αντίστοιχα στοιχεία για το 2019, αλλά και για το 2020 και 2021, χρονιές οπότε το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύχθηκε κατακόρυφα, λόγω και της πανδημίας του κορονοϊού.

Πηγή: ΕΡΤ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Το άγαλμα που άφησε άφωνες τις υπηρεσίες του Δήμου στα Παλαιά Βόλου

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Πέθανε η Μαριάνα Καρακίτσου Σαραφοπούλου από Βόλο σε ηλικία 64 ετών.

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

58 χρόνος έπεσε σε χαράδρα και σκοτώθηκε στο σεσκλο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Fuel Pass 2: Καθυστέρηση στην πληρωμή του επιδόματος

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Αυτός είναι ο 34χρονος που απείλησε την 26χρονη σύντροφό του με κατσαβίδι στο Βόλο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Σε υπόθεση θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της αρπαγής ενός βρέφους- Στον Βόλο αναζητούν οι αρχές τον πατέρα του

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Fuel Pass 2: Ξεκινά η καταβολή του στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Απίστευτο περιστατικό σε ιερό ναό της Νέας Ιωνίας- Ιερέας απαγόρευσε ζευγάρι να μπει στο ναό επειδή …φορούσαν μάσκες

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Έρχεται διπλός «Τειρεσίας» για χρέη σε Εφορία, ΕΦΚΑ, Δήμους, ΔΕΚΟ και Τράπεζες

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Αργυρός και Ρουβάς στο Πανθεσσαλικό στάδιο

Δημοφιλή