Με μια κίνηση «ματ» οι υπεύθυνοι του facebook έθεσαν περιορισμούς στη δημοσιοποίηση αναρτήσεων από επιχειρήσεις, οργανισμούς και δημοσιογραφικούς ιστότοπους. Έτσι προσπαθούν να ελέγξουν τόσο τις ανεπιθύμητες δημοσιεύσεις όσο και την τζάμπα διαφήμιση.

«Με αυτές τις αλλαγές, περιμένω να δω να είναι λιγότερος ο χρόνος που θα ξοδεύει ο κόσμος στο facebook»,  τονίζει με ανάρτησή του, στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος, Μαρκ Ζούκερμπεργκ.

Σύμφωνα με τον ίδιο «οι πρώτες αλλαγές, θα βρίσκονται στο News Feed, εκεί όπου οι χρήστες «περιμένουν περισσότερα από τους φίλους, την οικογένεια και τις ομάδες τους», ενώ «θα συρρικνώνεται το δημόσιο περιεχόμενο, όπως αναρτήσεις από επιχειρήσεις, εταιρείες και μέσα ενημέρωσης.

Το δημόσιο περιεχόμενο που θα κρατηθεί στα ίδια επίπεδα θα πρέπει να ενθαρρύνει ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις», επισημαίνει ο 33χρονος ιδρυτής του facebook.

Η απόφαση που προκάλεσε αναστάτωση στους περίπου δύο δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες του facebook,  «αφορά το σύνολο των ειδησεογραφικών, ενημερωτικών οργανισμών του πλανήτη», τονίζει ο επικεφαλής των Κοινωνικών Δικτύων της ΕΡΤ, Σωτήρης Δαματόπουλος.

Όπως παραδέχθηκε ο Ζούκερμπεργκ, αυτό σημαίνει ότι οι κάθε είδους εταιρείες και οργανισμοί θα δουν το δικό τους περιεχόμενο να μειώνεται σε δημοφιλία.

Από τις πρώτες μέρες που άρχισαν να εφαρμόζονται αυτές οι αλλαγές στην κεντρική πλατφόρμα του facebook σημειώθηκαν μεγάλες απώλειες για το «χρυσό παιδί» των social media, απώλειες που σύμφωνα με το περιοδικό FORBES  αγγίζουν τα 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Επιφυλακτικοί είναι και οι επενδυτές καθώς η μετοχή της εταιρείας, μέσα σε μια μέρα, σημείωσε πτώση κατά 4,4%.

«Αυτό που σίγουρα συμβαίνει είναι ότι έχουμε ενδεχόμενη αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου», αναφέρει ο Επίκουρος καθηγητής Πέτρος Στεφανέας, επισημαίνοντας ότι «η συγκεκριμένη αλλαγή δίνει έμφαση στα πραγματικά περιστατικά και δεδομένα ενώ υποβαθμίζει ως ένα βαθμό, τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης».

Σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού «THE ECONOMIST»,  από το Φεβρουάριο μέχρι τον Νοέμβριο του 2016 τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης είχαν καθολική πτώση σε αντίθεση με τις ψευδείς ειδήσεις, τα fake news, όπως συνηθίζουμε να τα κατονομάζουμε, που κυριολεκτικά απογείωσαν τα «share» τους στο facebook.

ΠΗΓΗ:ΕΡΤ1/Ρεπορτάζ: Ρεγγίνα Σαβούρδου

Μοιράσου το άρθρο:

Περισσότερα Εδω