Οι αγοραστές θα μπορούν πλέον να προβαίνουν σε ηλεκτρονικές αγορές στην ΕΕ και οι έμποροι θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τους διαδικτυακούς αγοραστές από άλλη χώρα της ΕΕ με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζουν και τους «τοπικούς» πελάτες τους, δηλαδή να τους παρέχουν πρόσβαση με τις ίδιες τιμές και όρους.

Αυτά προβλέπονται σε έκθεση που κατατέθηκε από την Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς με θέμα τον « Γεωγραφικό αποκλεισμό και τις διακρίσεις μεταξύ των πελατών στην ΕΕ » (Geoblocking), συζητήθηκε και υπερψηφίστηκε την Τρίτη από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Ο νέος κανονισμός έρχεται να συμπληρώσει τις προηγούμενες αποφάσεις για τον τερματισμό των πρακτικών γεωγραφικού αποκλεισμού καθώς δίνει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να επιλέγουν από ποια ιστοσελίδα επιθυμούν να αγοράσουν αγαθά ή υπηρεσίες χωρίς μπλοκάρισμα ή αυτόματη μεταφορά σε άλλη ιστοσελίδα λόγω της εθνικότητάς τους, του τόπου διαμονής τους, της προσωρινής τους τοποθεσίας ή του τόπου έκδοσης της πιστωτικής ή χρεωστικής τους κάρτας.

Εξαίρεση στον κανονισμό θα αποτελούν ψηφιακά περιεχόμενα που προστατεύονται βάσει πνευματικών δικαιωμάτων, όπως υπηρεσίες ηλεκτρονικών βιβλίων, λήψεις μουσικής και οπτικοακουστικού περιεχομένου, υπολογιστικού νέφους (cloud services), υπηρεσίες αποθήκευσης δεδομένων, φιλοξενία δικτυακών τόπων και παροχή τειχών προστασίας.

Ωστόσο το Κοινοβούλιο ζήτησε  και  εισήχθη ρήτρα επανεξέτασης της κατάστασης δύο χρόνια μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού ώστε να διευρυνθεί η απαγόρευση του «γεωγραφικού αποκλεισμού» προκειμένου να καλύψει και τέτοιου είδους ψηφιακό υλικό.

Ο Αντιπροέδρος της Επιτροπής Andrus Ansip έδωσε ένα χρονοδιάγραμμα με στόχο « τα Χριστούγεννα, όλοι οι Ευρωπαίοι να μπορούν να απολαμβάνουν ηλεκτρονικές αγορές χωρίς να μπλοκάρονται ή να υφίστανται διακριτική μεταχείριση».

Η εισηγήτρια Róża Thun (ΕΛΚ, Πολωνία) θεωρεί ότι ο κανονισμός αυτός είναι η απόδειξη ότι  « η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να επιφέρει θετικές αλλαγές στην καθημερινότητα των Ευρωπαίων πολιτών.»

Η ταχεία πρόοδος στις ψηφιακές τεχνολογίες δημιούργησε τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα και καινοτόμες υπηρεσίες με αποτέλεσμα, τα τελευταία δέκα χρόνια, το ποσοστό των Ευρωπαίων που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές να έχει σχεδόν διπλασιαστεί.

Ωστόσο, ενώ η ψηφιακή επανάσταση βελτιώνει την πρόσβαση του πολίτη στις πληροφορίες, συχνά ο καταναλωτής αντιμετωπίζει περιορισμούς, ενίοτε και φραγμούς στις διασυνοριακές πωλήσεις υλικών αγαθών, καθώς και ηλεκτρονικά παρεχόμενων υπηρεσιών. Ο γεωγραφικός αποκλεισμός δημιουργεί διακρίσεις μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών λόγω εθνικότητας, τόπου κατοικίας ή εγκατάστασης εντός της εσωτερικής αγοράς.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο  έχει τη φιλοδοξία να δημιουργηθεί μια πανταχού παρούσα Ψηφιακή Ενιαία Αγορά στην Ευρώπη. Η πραγματικότητα αυτή ώθησε τα τελευταία χρόνια την Επιτροπή και το Ευρωκοινοβούλιο να πλαισιώσουν ολοένα και περισσότερο τη λειτουργία της ενιαίας ψηφιακής αγοράς.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοιράσου το άρθρο:

Περισσότερα Εδω