ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΣΤΗ ΕΤΗΣΙΑ ΧΟΡΟΕΣΠΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΔΗΜΤΟ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ

Κ. Καραμανλής: «Αναγκαία τα μεταφορικά έργα για την αγροτική ανάπτυξη»

 

Του Πάνου Γαρουφαλιά

Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ Κώστας Καραμανλής μιλάει στη Larissanet για τους άξονες πάνω στους οποίους θα πρέπει να στηριχθεί η ανάπτυξη της χώρας τα επόμενα χρόνια για να αφήσει οριστικά πίσω της την κρίση. Ο κ. Καραμανλής υποστηρίζει ότι πρέπει σε εθνικό επίπεδο να εκπονηθεί «ένα σοβαρό σχέδιο υποδομών για την επόμενη δεκαετία». Αναφερόμενος στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα σημειώνει ότι είναι επιβεβλημένη «η ήπια μεταφορά νερού από τον Αχελώο περίπου 250 εκ. κ.μ» για να αντιμετωπιστεί το υδάτινο πρόβλημα της Θεσσαλίας και υπογραμμίζει ότι θα πρέπει ο αγροτικός τομέας να περάσει στην εποχή της μεταποίησης ώστε να γίνουν ελκυστικότερα τα ελληνικά προϊόντα.

Μιλώντας για τις δημοσκοπήσεις δηλώνει πεπεισμένος ότι η ΝΔ θα κερδίσει τις εκλογές με ζητούμενο μέχρι το τέλος του δρόμου την αυτοδυναμία, η οποία σύμφωνα με τον ίδιο αποτελεί βασικό στόχο του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στο θέμα του Σκοπιανού κατηγορεί την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της υπογραμμίζοντας με νόημα ότι «αυτοπαγιδεύτηκε στην ανευθυνότητά της».

 

Το θέμα των ημερών αναμφίβολα είναι το Σκοπιανό. Κατά τη γνώμη σας, ποια θα ήταν η καλύτερη λύση και πώς κρίνετε τους χειρισμούς της κυβέρνησης;

Κύριε Γαρουφαλιά είναι ξεκάθαρο ότι δυστυχώς η κυβέρνηση προσεγγίζει ακόμα και τα εθνικά θέματα με αβάσταχτη ελαφρότητα και μικροκομματικό κυνισμό. Μπήκε σε μια διαπραγμάτευση χωρίς να έχει ξεκάθαρη εθνική στρατηγική, χωρίς να προσπαθήσει να οικοδομήσει ένα εθνικό μέτωπο, σε μια προσπάθεια να παγιδεύσει την αξιωματική αντιπολίτευση… Τελικά βέβαια, αυτοπαγιδεύτηκε η ίδια και –το χειρότερο- η Ελλάδα ρισκάρει να έχει σοβαρό εθνικό κόστος από όλη αυτή την ανευθυνότητά τους.

Εμείς στη Νέα Δημοκρατία για άλλη μια φορά επιλέγουμε να τηρούμε μια στάση ευθύνης. Άλλωστε, αν συζητάμε σήμερα για ενδεχόμενο εθνικά επωφελούς λύσης, αυτό οφείλεται στη στάση της ΝΔ στο παρελθόν με αποκορύφωμα το Όχι στο Βουκουρέστι.

Θέλουμε τη λύση. Αλλά λύση βιώσιμη και όχι εθνικά επικίνδυνη. Σε καμία περίπτωση δεν υποχωρούμε από τις εθνικές μας θέσεις και τα εθνικά μας δίκαια!

 

Είστε τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών στη ΝΔ. Αυτοί οι τομείς είναι ίσως οι πιο σημαντικοί που θα πρέπει να αναπτυχθούν ώστε σε αυτούς να «πατήσει» η ανάπτυξη της οικονομίας. Τι πρέπει να βελτιώσουμε σε εθνικό επίπεδο ώστε να μπούμε με πλεονέκτημα στη νέα εποχή;

Για να μπορέσει, επιτέλους, να βγει η χώρα μας από τον φαύλο κύκλο της ύφεσης είναι αναγκαίο να υπάρξει ένα πλέγμα πολιτικών επενδυτικής ανάκαμψης. Σ’ αυτό το πλέγμα, κυρίαρχη θέση παίζουν οι επενδύσεις στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών, που μπορούν να δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία. Ακόμα και μεγέθη όπως οι ΗΠΑ, για να βγουν από την κρίση του 2008 επένδυσαν σε μεγάλα projects στον τομέα των υποδομών.

Είναι ώρα, λοιπόν, να γίνει ξανά στην Ελλάδα αυτό που έγινε την περίοδο 2004-2009, όταν επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας σχεδιάστηκε, προγραμματίστηκε και ξεκίνησε μια ολόκληρη γενιά έργων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν έχει κάνει δυστυχώς κάτι αντίστοιχο… Γι’ αυτό και αποτελεί απόλυτη πολιτική προτεραιότητά μας, να εκπονήσουμε από κοινού με τον τεχνικό κόσμο ένα σοβαρό σχέδιο υποδομών για την επόμενη δεκαετία. Διότι τελικά αυτό είναι αναγκαίο και για την ανάπτυξη της χώρας

 

Ποιος είναι ο σχεδιασμός σε επίπεδο υποδομών για την περιοχή της Λάρισας και της Θεσσαλίας που θα μπορέσει να ανοίξει το δρόμο της ανάπτυξης στην περιοχή; Ειδικά για τον πρωτογενή τομέα πως θα μπορούσε να υποστηριχθεί η μεταφορά και διάθεση των αγροτικών προϊόντων;

Ένας βασικός στόχος είναι ασφαλώς η αποτελεσματική αντιμετώπιση του υδατικού προβλήματος της Θεσσαλίας και η ανάσχεση της επαπειλούμενης περιβαλλοντικής καταστροφής. Όπως έχω ξαναπεί, το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με την ήπια μεταφορά από τον Αχελώο περίπου 250 εκ. κ.μ. νερού.

Από εκεί και πέρα, εκτιμώ πως τα κυριότερα έργα που θα έπρεπε να εξετάσουμε για την ευρύτερη περιοχή είναι η ολοκλήρωση των έργων της λίμνης Κάρλας, που αποτελεί το μεγαλύτερο έργο περιβαλλοντικής αποκατάστασης στην Ευρώπη, καθώς και του φράγματος Γυρτώνης.

Και βέβαια, τα μεταφορικά έργα είναι κρίσιμα και για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα: η ολοκλήρωση του βορείου και νοτίου τμήματος του Ε-65, η εκκίνηση του οδικού έργου Λάρισας – Φαρσάλων, αλλά και η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, με την ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα–Βόλος.

ΚΑραμανλής 2

 

Οι δημοσκοπήσεις σας δίνουν ένα ισχυρό προβάδισμα. Που θεωρείτε ότι θα κρατηθεί αυτή η διαφορά ώστε τελικά να κερδίσετε τις εκλογές; Μπορεί το Σκοπιανό να «γεννήσει» πολιτικές εξελίξεις;

Μελετώ τις δημοσκοπήσεις με προσοχή. Η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης πράγματι παρουσιάζουν σταθερότητα σε δημοσκοπικές επιδόσεις αξιοσημείωτες για τα δεδομένα της Ελλάδας της κρίσης. Παρόλο που τα στοιχεία μάς ευνοούν, όμως, δεν εφησυχάζουμε. Ασφαλώς και πιστεύω ότι θα κερδίσουμε τις εκλογές όποτε και αν γίνουν. Στόχος μας είναι η αυτοδυναμία.

Όσο για το Σκοπιανό, παρόλο που είναι  προφανές πλέον ότι επιβαρύνει κι άλλο τη θέση της κυβέρνησης απέναντι στην κοινή γνώμη, όπως έχετε καταλάβει κύριε Γαρουφαλιά, δεν μου αρέσει να εμπλέκω τα εθνικά θέματα με τον κομματικό ανταγωνισμό, ούτε καν σε επίπεδο ανάλυσης.

 

Έρχεστε σε μια αγροτική περιοχή στην Ελασσόνα και το ν. Λάρισας. Στις δύο τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις η ΝΔ είδε τους αγρότες να της γυρίζουν την πλάτη. Πώς μπορεί πλέον αυτό το κομμάτι ψηφοφόρων να επιστρέψει ξανά στην ΝΔ;

Απαραίτητο στοιχείο για να πάμε ξανά μπροστά την παράταξή μας είναι η αυτοκριτική.

Αναγνωρίζουμε ότι δεν τα κάναμε όλα τέλεια. Όμως μην ξεχνάμε και ότι διαχρονικά η ΝΔ είναι η παράταξη που συνδυάζει σύγχρονες ιδέες, λαϊκό χαρακτήρα, πατριωτικό προσανατολισμό και φιλελεύθερο στίγμα. Πρέπει να δείχνουμε και στην πράξη ότι είμαστε ένα λαϊκό κόμμα. Δίπλα στον πολίτη, δίπλα στον αγρότη.

Είμαστε αποφασισμένοι να σταθούμε δίπλα στον αγροτικό κόσμο. Όχι χαϊδεύοντας αυτιά, αλλά με ένα ειλικρινές και ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπτυξης. Με κεντρικό άξονα ότι είναι ώρα να επενδύσουμε επιτέλους στη μεταποίηση, στον αγροδιατροφικό τομέα.

Άλλωστε οι φιλελεύθερες ιδέες και πολιτικές έχουν νόημα τότε και μόνο όταν βοηθούν τους πολλούς και όχι τους λίγους. Όταν δίνουν τις ίδιες δυνατότητες σε όλους και εξασφαλίζουν τους πιο αδύναμους.

 

* Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ θα παραστεί και θα μιλήσει σήμερα Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στις 8 το βραδυ στην ετήσια εκδήλωση της ΔΗΜΤΟ Ελασσόνας στο κέντρο «Φαντασία».

 

Περισσότερα Εδω