ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΗ ΠΡΑΞΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

To ΣΒΑΚ, ο δακτύλιος και η νέα πραγματικότητα

Είναι αλήθεια ότι όπως παρουσιάστηκε χθες το ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) από τον συγκοινωνιολόγο Χ. Ριζομυλιώτης στο Δημοτικό Συμβούλιο καταλαβαίνει κανείς ότι ο δημιουργείται μια νέα πραγματικότητα στην πόλη από την στιγμή που θα ολοκληρωθεί όλο το έργο.

Ο στόχος είναι η αποτροπή των Ι.Χ από το κέντρο της πόλης το οποίο θα είναι πιο ανθρώπινο και θα πριμοδοτεί τον πεζό αλλά και την κίνηση με το ποδήλατο. Από την άλλη δημιουργεί ένα εσωτερικό δακτύλιο ο οποίος στην ουσία οριοθετείται στη μελέτη του σχεδίου. Όπως σημείωσε στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης ο κυκλοφοριακός φόρτος των αυτοκινήτων που περνούσαν από το κέντρο για να πάνε από την μια στην άλλη μεριά της πόλης θα εκλείψει με την ολοκλήρωση του Περιφερειακού (ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες από την Γεωργική σχολή έως την ΔΕΥΑΛ), αλλά και με την συντήρηση της περιφερειακής Τρικάλων.

περιοχή εφαρμογής ΣΒΑΚ

Ο εσωτερικός δακτύλιος όπως προβλέπεται από το σχέδιο

Βέβαια ερωτηματικά για την εφαρμογή υπήρξαν τόσο από την επικεφαλής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Ρένα Καραλαριώτου- η οποία το ψήφισε- αλλά σημείωσε τις ενστάσεις της για την Μ. Αλεξάνδρου, όσο και από τους εκπροσώπους του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής, είναι σημαντικά. Είναι βέβαιο ότι ΕΚΑΒ και η Πυροσβεστική θα χρειαστούν να επέμβουν σε μια δύσκολη κατάσταση μέσα στην καρδιά της πόλης και θα πρέπει να έχουν άμεση πρόσβαση.

Αυτό που όμως δεν συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο και ίσως στην εφαρμογή του σχεδίου να το βρούμε μπροστά μας είναι η αυξημένη χρήση των δικύκλων από τον Λαρισαίο, ακριβώς επειδή δεν θα μπορεί να έρθει με το αυτοκίνητό του στο κέντρο. Είναι μια συνήθεια που κατά την προσωπική μου εκτίμηση πολύ δύσκολα θα «κόψει» και θα χρειαστεί χρόνο , αλλά κάλλιστα θα μπορέσει να την υποκαταστήσει χρησιμοποιώντας  το μηχανάκι του. Εδώ λοιπόν μπαίνει το ερώτημα που θα παρκάρουν τα επιπλέον μηχανάκια στο κέντρο της πόλης. Ήδη υπάρχει -και καλώς έγινε- το δημοτικό πάρκινγκ  για δίκυκλα επί της Παπαναστασίου αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσε να καλύψει το φόρτο που πιθανόν θα υπάρχει μετά την εφαρμογή του ΣΒΑΚ. Επίσης είναι αρκετά δύσκολο να βρεθεί μέσα στο κέντρο άλλος ένας τόσο μεγάλος χώρος που πραγματικά θα βοηθούσε σημαντικά.

Είναι όντως μια νέα πραγματικότητα στην οποία η πόλη πρέπει να συνηθίσει και να προσαρμοστεί. Όπως προσαρμόστηκε στην μεγάλη αλλαγή που έφερε η δημιουργία των πεζοδρόμων. Άλλωστε ανάμεσα στην κυκλοφοριακή «ζούγκλα» και την αίσθηση της γειτονιάς του ανθρώπινου περιβάλλοντος που θα βοηθήσει και την πόλη και το πολίτη είναι επιβεβλημένο να διαλέξουμε το δεύτερο, ακόμη κι αν χρειάζεται χρόνος για να το συνηθίσουμε…

Π.Γ

Περισσότερα Εδω