Tις ενστάσεις, αλλά και τις προτάσεις του καταθέτει ο πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, αναφερόμενος σε νομοσχέδιο με τίτλο “Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις”.

Όπως επισημαίνουν μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή τους οι εκπρόσωποι του συλλόγου:  «Σαν σύλλογοι οικογενειών θυμάτων που αγωνίζονται για τα δικαιώματα των θυμάτων αλλά και για τον δραστικό περιοριμό των τροχαίων θα θέλαμε να θέσουμε τα παρακάτω ερωτήματα:
α) Πώς είναι δυνατόν να προωθείται στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση ένα σχέδιο νόμου το οποίο δεν τέθηκε πρώτα σε δημόσια διαβούλευση; Το πλήθος των ενδιαφερομένων και εμπλεκομένων φορέων δεν έχει κατα το υπουργείο τίποτα να συνεισφέρει στη συζήτηση για το τόσο κρισιμο θέμα της οδικής ασφάλειας;

β) Πώς είναι δυνατόν να προωθούνται στη Βουλή για ψήφιση νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας την στιγμή που στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών μετά από μακρόχρονη μη λειτουργεία του, αυτές τις ημέρες είναι υπό συγκρότηση το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ). Πρώτα θα ψηφιστεί ο νόμος και μετα θα ζητηθεί η γνώμη του;

γ) Τι σχέση έχει η “Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου” με την οδική ασφάλεια; Γιατί ένα σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει σημαντικές για το θέμα της οδικής ασφάλειας αποφάσεις παραπέμπεται να συζητηθεί σ αυτήν την επιτροπή»;

Σε άλλο σημείο της ίδιας ανακοίνωσης αναφέρουν: «Ζητάμε: να διαχωριστούν τα δυο κεντρικά θέματα του νομοσχεδίου και να συζητηθεί στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου μόνο το τμήμα που αφορά στα ταξί και τις επιχειρηματικές μορφές που μπορει να έχει αυτός ο κλάδος.

Οι προτεινόμενες αλλαγές στον Κ.Ο.Κ. να αποτελέσουν μέρος άλλου σχεδίου νόμου που θα αποτελεί μια συνολική μεταρρύθμιση του Κ.Ο.Κ. και όχι μερικές εμβαλωματικές ρυθμίσεις.
Το σχέδιο νόμου αυτό να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και να συζητηθεί στην «Ειδική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας» και στην «Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων» της Βουλής.
Σε κάθε περίπτωση συνέχιση της διαδικασίας που ξεκίνησε θα σημάνει για μας καταγγελία της στα σχετιζόμενα όργανα της Ε.Ε.

Αυτό αφορά όχι μόνο τη διαδικασία αλλα και θέματα ουσίας όπως η απαράδεκτη οριζόντια μείωση των προστίμων κατά 40%, η παραμονή του άρθρου 43 του Κ.Ο.Κ άρθρου που μετατρέπει την εγκατάλειψη θύματος τροχαίου σε πλημμέλημα αναλλοίωτου, και η εξαίρεση όλων των παραβάσεων του ορίου ταχύτητας (συχνότερης παράβασης στην Ελλάδα και συχνότερου αιτίου πρόκλησης τροχαίων συγκρούσεων) από την κατηγορία των υψηλής επικικδυνότητας παραβάσεων».

Μοιράσου το άρθρο:

Περισσότερα Εδω