Connect with us

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το πρώτο δοκιμαστικό δίκτυο 5G στην Ελλάδα από την COSMOTE

Δημοσιεύτηκε

on



Το πρώτο δοκιμαστικό δίκτυο 5G στην Ελλάδα υλοποίησε η COSMOTE, πετυχαίνοντας live ταχύτητες πάνω από 12Gbps, 60 φορές μεγαλύτερες από τις σημερινές ταχύτητες 4G. Η δοκιμή έγινε σε υπαίθριο χώρο του Δήμου Ζωγράφου, όπου η COSMOTE αναπτύσσει πιλοτικό δίκτυο 5G.

(από αριστερά προς τα δεξιά) O ΓΓ Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κ. Βασίλης Μαγκλάρας, ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κ. Νίκος Παππάς, η Δήμαρχος Ζωγράφου, κα Τίνα Καφατσάκη, ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ

Μέσα από πρωτοποριακές εφαρμογές που υλοποίησε σε συνεργασία με την Ericsson και τη Nokia, η COSMOTE παρουσίασε τις απεριόριστες δυνατότητες που φέρνουν τα δίκτυα 5G, στον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κ. Νίκο Παππά, τον Γενικό Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κ. Βασίλη Μαγκλάρα και τη Δήμαρχο Ζωγράφου, κα Τίνα Καφατσάκη, παρουσία του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Μιχάλη Τσαμάζ και εκπροσώπων της ακαδημαϊκής κοινότητας. Ειδικότερα, η COSMOTE επέδειξε:

  • εφαρμογή Internet of Skills για προσομοίωση ιατρικής επέμβασης από απόσταση μέσω μάσκας εικονικής πραγματικότητας (VR), 
  • ολογραφική μεταφορά (Hologram Transfer), όπου άνθρωποι που βρίσκονταν σε διαφορετικά σημεία συζητούσαν στον ίδιο χώρο, σε πραγματικό χρόνο, 
  • χρήση αυτοματισμών 5G real time και συνεργασία ρομποτικής για την ισορροπία μιας μπάλας,
  • 360° live feedσε ανάλυση 4Κ, μέσω εικονικής πραγματικότητας και 
  • εκτέλεση πέναλτι σε πραγματικό χρόνο μέσω εικονικής πραγματικότητας (VR).

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κ. Νίκος Παππάς, δήλωσε σχετικά: «Σήμερα ξεκινήσαμε, από το Δήμο Ζωγράφου, την πιλοτική εφαρμογή των τηλεπικοινωνιών πέμπτης γενιάς (5G). Αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή μας σε πολλά επίπεδα. Στον τρόπο που επικοινωνούμε, που απολαμβάνουμε υπηρεσίες, που μετακινούμαστε, που ψυχαγωγούμαστε. Σήμερα ζούμε ένα απτό παράδειγμα για το πώς ο χώρος των εταιρειών και η Πολιτεία, τόσο σε επίπεδο Κυβέρνησης όσο και τοπικής Αυτοδιοίκησης, μπορούν να κάνουν από κοινού τα απαραίτητα βήματα, προκειμένου οι νέες τεχνολογίες να αναπτυχθούν έγκαιρα και να διαχυθούν με τρόπο δίκαιο σε όλη την κοινωνία. Ως Πολιτεία συνδράμουμε στην ανάπτυξη των μεγάλων υποδομών, αλλάζουμε την εικόνα της χώρας».

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κ. Νίκος Παππάς ενεργοποιεί το πρώτο δοκιμαστικό δίκτυο 5G στην Ελλάδα, το οποίο πέτυχε live ταχύτητες πάνω από 12Gbps

Ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κ. Βασίλης Μαγκλάρας, ανέφερε: «Η συστηματική και συνεπής πολιτική του Υπουργείου μάς έδωσε τη δυνατότητα να εγκαινιάσουμε σήμερα, στο Δήμο Ζωγράφου, την πολύ σημαντική τεχνολογία του 5G. Η Ελλάδα θα είναι από τις χώρες που θα ενσωματώσουν το 5G, που αποτελεί αλλαγή παραδείγματος και για τις επικοινωνίες και για το ευρύτερο πεδίο των νέων τεχνολογιών. Συνήθως ήμασταν ουραγοί, σήμερα αυτό αλλάζει. Κι αυτό το καταφέραμε, φέρνοντας σε επαφή τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας με τα Πανεπιστήμια που διεξάγουν την έρευνα, καθώς και νομοθετώντας με τέτοιο τρόπο ώστε η χώρα μας να είναι δεκτική στην εισαγωγή αυτών των νέων τεχνολογιών. Προχωράμε μπροστά, θέλουμε η Ελλάδα να γίνει το επίκεντρο των νέων τεχνολογιών σε όλη την Ευρώπη».

Η Δήμαρχος Ζωγράφου, κα Τίνα Καφατσάκη, υπογράμμισε:«Ο Δήμος Ζωγράφου γίνεται ο πρώτος ψηφιακός Δήμος της Αττικής με την πιλοτική εφαρμογή του δικτύου 5G και ευχαριστούμε τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης, κ. Νίκο Παππά, που μας δίνει αυτή τη δυνατότητα. Υποδεχόμαστε την πιλοτική εφαρμογή του 5G και τη συνεργασία με την COSMOTE και τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα στο Δήμο Ζωγράφου και είμαστε σίγουροι ότι η νέα τεχνολογία θα αλλάξει θετικά τον τρόπο που επικοινωνούμε, αντιμετωπίζουμε και βελτιώνουμε την καθημερινότητα μας, ανοίγοντας ένα νέο δρόμο στην ανάπτυξη της πόλης μας.»

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κ. Νίκος Παππάς δοκιμάζει τις πρωτοποριακές εφαρμογές 5G

O Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, δήλωσε: «Το 5G είναι το μέλλον των τηλεπικοινωνιών. Είναι η τεχνολογία πάνω στην οποία θα “τρέχουν” όλες οι πρωτοποριακές εφαρμογές που θα αλλάξουν τη ζωή μας, όπως η ιατρική επέμβαση από απόσταση και η αυτοκίνηση χωρίς οδηγό. Ακούγονται μακρινά, αλλά δεν είναι. Ήδη προετοιμαζόμαστε γι’ αυτά, με το πιλοτικό δίκτυο που υλοποιούμε στον Δήμο Ζωγράφου και με τη συμμετοχή μας σε πολυάριθμα ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα. Επενδύουμε δυναμικά, ώστε με την τεχνολογία και την καινοτομία, να φτιάξουμε έναν κόσμο, καλύτερο για όλους.»

Οι δυνατότητες του 5G

Η τεχνολογία 5G, η επόμενη γενιά της ασύρματης επικοινωνίας, βρίσκεται προ των πυλών και αναμένεται να εγκαινιάσει μια εποχή υψηλών ταχυτήτων και απεριόριστων δυνατοτήτων. Θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας με δυνατότητα εφαρμογής σε διάφορους τομείς όπως η βιομηχανία, η υγεία, οι τηλεπικοινωνίες, οι μεταφορές, οι «έξυπνες» πόλεις, η εκπαίδευση, η ψυχαγωγία κ.ά.

Το 5G δίνει τη δυνατότητα παροχής και διαχείρισης νέων διαδραστικών και έξυπνων υπηρεσιών σε όλες τις συνδεδεμένες συσκευές σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Μπορεί να εξυπηρετήσει έως και 1.000.000 συσκευές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο και επιτρέπει πολλαπλάσιες ταχύτητες. Ο χρόνος απόκρισης (latency) θα κατέβει στο 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου με ταυτόχρονη αξιοπιστία επικοινωνίας στο 99,999%.

Όμιλος ΟΤΕ: Πρωτοπόρος στην έρευνα & ανάπτυξη τεχνολογιών 5G

O Όμιλος ΟΤΕ συμβάλλει στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, υποδομών και υπηρεσιών 5G, με τη δυναμική του συμμετοχή σε 15 ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα, που στοχεύουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αγοράς τηλεπικοινωνιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο Όμιλος ΟΤΕ αποκτά τεχνογνωσία σε θέματα 5G από τα πρώτα στάδια ανάπτυξης της τεχνολογίας και συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση και αξιολόγηση μελλοντικών τεχνολογικών λύσεων, εμπορικών εφαρμογών και καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων.

ΓΓ Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κ. Βασίλης Μαγκλάρας δοκιμάζει μια από τις εφαρμογές 5G με τη βοήθεια του Chief Officer Τεχνολογίας και Λειτουργιών Ομίλου ΟΤΕ κ. Στέφανου Θεοχαρόπουλου

Παράλληλα, η COSMOTE προχωρά στην ανάπτυξη πιλοτικού δικτύου πέμπτης γενιάς (5G) στον Δήμο Ζωγράφου, το οποίο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη τεχνογνωσίας, μέσω υλοποίησης ερευνητικών προγραμμάτων, και την ανάπτυξη πρωτοποριακών τεχνολογικών εφαρμογών, που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών στη νέα ψηφιακή εποχή.

Οι demo εφαρμογές 5G στον Δήμο Ζωγράφου

Ολογραφική συνομιλία

Συνομιλία σε πραγματικό χρόνο μεταξύ ατόμων που βρίσκονται σε διαφορετικούς χώρους, μέσω HoloLens Augmented Reality εικόνας και ήχου. Χάρη στην υψηλή ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων και του σχεδόν πραγματικού χρόνου απόκρισης, πραγματοποιείται ο συγχρονισμός των συνομιλητών με την μεταφορά ολογραμμάτων και ήχου.

Διαδίκτυο δεξιοτήτων – Internet of skills

Χάρη στο διαδίκτυο των δεξιοτήτων μέσω 5G, πραγματοποιείται επίδειξη και ανάδραση με τηλεχειρισμό ενός «φοιτητή» που «εκπαιδεύεται» σε έναν ασθενή. O«γιατρός-εκπαιδευτής» χρησιμοποιεί το Haptic Pen για να ελέγχει το ιατρικό ρομπότ CGI που βλέπει σε VR, ενώ ο μαθητευόμενος εκπαιδεύεται μέσω της δραστηριότητας του γιατρού.

Μηδενικός χρόνος απόκρισης

Ρομπότ εξισορροπούν μια μπάλα, χρησιμοποιώντας το latency των δικτύων 4G και 5G. Η διαφορά στην ταχύτητα αντίδρασης μεταξύ των τεχνολογιών 4G & 5G είναι ορατή.

360ο Live feed σε 4Κ ανάλυση μέσω VR

360° βίντεο με στερεοφωνικό ήχο και live feed οπτικοακουστικών δεδομένων από απομακρυσμένη κάμερα, όπου κάποιος μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο τι συμβαίνει σε άλλη περιοχή, χωρίς να μετακινηθεί από τη θέση του.

Εφαρμογή Soccer Penalty

Το άτομο που φορά τα VR γυαλιά στέκεται μπροστά από έναν εικονικό στόχο σε ένα κατάμεστο στάδιο που μεταδίδεται στερεοσκοπικά με εικονική πραγματικότητα 180°. Ο τερματοφύλακας προσπαθεί να πιάσει την μπάλα με τεχνολογία 4G αλλά τα αντανακλαστικά του είναι αργά, λόγω του μεγαλύτερου Latency, ενώ με το 5G ο ίδιος τερματοφύλακας αντιδρά άμεσα με πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να πιάσει την μπάλα, λόγω του σχεδόν μηδενικού χρόνου απόκρισης (Latency).

Περισσότερα Εδω

Continue Reading

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Είσοδος στην αγορά της Αλβανίας

Δημοσιεύτηκε

on

By


Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019, 19:35

MLS Innovation Inc: Είσοδος στην αγορά της Αλβανίας

Η MLS ανακοινώνει την είσοδό της στην αγορά της Αλβανίας, την τέταρτη αγορά του εξωτερικού στην οποία εισέρχεται μετά από την Κύπρο, τη Σερβία και τη Βουλγαρία. Η Αλβανία, με πληθυσμό 2,8 εκ. λόγω της γεωγραφικής της θέσης αποτελεί αγορά στην οποία η MLS θα επιδιώξει να παίξει σημαντικό ρόλο.

Η MLS πηγαίνει στην αγορά της Αλβανίας με το MLS Easy™ και τα MLS Smartphones και Tablets

Το λειτουργικό σύστημα του MLS Easy™αναπτύχθηκε και στην Αλβανική γλώσσα. Επίσης, τόσο τα MLS Smartphones και Tablets όσο και το MLS Easy™ ενσωματώνουν στα Αλβανικά την υπηρεσία Live Services η οποία δίνει την δυνατότητα στους χρήστες να αναζητούν τα κοντινότερα εστιατόρια, βενζινάδικα, φαρμακεία, τράπεζες, νοσοκομεία, σημεία στάθμευσης ή άλλα σημεία ενδιαφέροντος στην Αλβανία, και – όταν ζητείται – να πλοηγούνται σε αυτά. Η MLS, θα εξετάσει στο εγγύς μέλλον την πιθανότητα να αναπτύξει στην αλβανική γλώσσα και την αναγνώριση φωνής.

Η MLS θα συνεργαστεί με την ελληνικών συμφερόντων Αλβανική εταιρεία DSA Digital Systems shpk. Η DSA θα  διανέμει τα προϊόντα της MLS στην Αλβανική αγορά.

Η MLS σε συνεργασία με την DSA, θα συνεργαστεί με τους τοπικούς παρόχους της Αλβανίας με αιχμή του δόρατος το MLS Easy™. Μέσω του MLS Easy™ δίνεται η δυνατότητα στους τοπικούς παρόχους να μετακινήσουν χρήστες 2G (που στην Αλβανία είναι πάρα πολλοί) σε 4G με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων τους λόγω της χρήσης υπηρεσιών δεδομένων.

Επίσης, τα προϊόντα της MLS θα βρίσκονται στις τοπικές αλυσίδες λιανικής της Αλβανίας. Την εξυπηρέτηση After Sales θα αναλάβει η Elektro-servis Albania.

Η MLS υλοποιεί με συνέπεια το στρατηγικό της σχεδιασμό (2018-2021) με στόχο την επέκτασή της σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού από τις οποίες η εταιρεία προσδοκά σημαντική ανάπτυξη. Το ποσοστό των εξαγωγών στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας, αναμένεται από την φετινή κιόλας χρήση να είναι διψήφιο.


Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019, 19:35

Περισσότερα Εδω

Continue Reading

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το Alcatel 1S είναι τώρα είναι διαθέσιμο

Δημοσιεύτηκε

on

By


Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019, 20:30

Το Alcatel 1S είναι τώρα είναι διαθέσιμο - Βασική εμπειρία με εξαιρετική απόδοση

Θες να κάνεις πιο εύκολη τη ζωή σου, αλλά δεν είσαι πρόθυμος να εγκαταλείψεις τις σύγχρονες ανέσεις; Τότε, αυτή είναι η συσκευή που χρειάζεσαι! Το Alcatel 1S φέρνει την προσβασιμότητα και λειτουργικότητα στην αγορά και παρουσιάστηκε από την TCL communication στο  Mobile World Congress 2019 στη Βαρκελώνη.

Εύκολη χρήση

Προσφέροντας premium χαρακτηριστικά και λογισμικό, το Alcatel 1S παρέχει μια ομαλή εμπειρία χρήσης, ακόμα και σε όσους ξεκινούν τώρα. Με όλα τα αναγκαία χαρακτηριστικά που θα περίμενε κανείς, έναν οκταπύρηνο επεξεργαστή, 3 GB RAM σε συνδυασμό με 32GB μνήμη  και Android Pie, αυτή η συσκευή είναι τέλεια για οποιονδήποτε είναι στον δρόμο, χρειάζεται να είναι συνδεδεμένος και έχει πολλά να κάνει μέσα στην ημέρα με ένα χρηστικό smartphone.

Δημιουργικές φωτογραφίες στα δάχτυλά σου

Εμπνεύσου και αποτύπωσε τον κόσμο γύρω σου με real-time bokeh εφέ χάρη στη διπλή κύρια κάμερα 16MP + 2MP. Με διάφραγμα που ανιχνεύει το φως στην κύρια κάμερα και το LED flash στην μπροστινή, θα έχεις τη δυνατότητα να απαθανατίζεις πολλών ειδών φωτογραφίες, από τοπία έως selfies, ακόμα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Ενσωματώνοντας ένα λεπτό πλαίσιο το Alcatel 1S εφαρμόζει στο χέρι άνετα και επίσης διαθέτει έναν αισθητήρα δακτυλικού αποτυπώματος και λογισμικό αναγνώρισης προσώπου (FaceKey) που επιτρέπει έναν υγιή συνδυασμό ασφάλειας και άνεσης.

 

Περισσότερα για το Alcatel 1S μπορείτε να δείτε, πατώντας εδώ.

 

Εξαιρετική θέαση με premium εμφάνιση

Το Alcatel 1S παρουσιάζεται στους χρήστες ως μια κομψή και συγχρόνως οικονομική επιλογή. Με την 5.5’» 18:9 HD+ FullView οθόνη, το Alcatel 1S σου εξασφαλίζει μια εξαιρετική εμπειρία θέασης και λεπτεπίλετου σχεδιασμού. Ενσωματώνοντας μια 2.5D γυάλινη μπροστινή όψη και λεία μεταλλική βαμμένη πίσω όψη, αυτό το smartphone είναι άρτιο τόσο σε σχεδιασμό όσο και σε απόδοση.

Διαθεσιμότητα

Απόκτησε το Alcatel 1S τώρα από 119,90€ και διάλεξε το δικό σου ανάμεσα στα δυο ματ μεταλλικά χρώματα: Μαύρο και Μπλε


Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019, 20:30

Περισσότερα Εδω

Continue Reading

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Mortal Kombat 11 – Review: Ο βασιλιάς των fighting games

Δημοσιεύτηκε

on

By

Πληροφορίες

Τίτλος: Mortal Kombat 11
Πλατφόρμες: PlayStation 4, Xbox One, PC, Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Netherrealm Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Warner Bros. Interactive Entertainment
Είδος: Fighting
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 23 Απριλίου 2019

 

Ο βασιλιάς των fighting games επιστρέφει έπειτα από μερικά χρόνια απουσίας. Ο λόγος για το Mortal Kombat 11 της NetherRealm Studios, το οποίο κυκλοφορεί εδώ και λίγες ημέρες από την Warner Bros. για κονσόλες και PC. Το πόνημά του Ed Boon επιστρέφει ανανεωμένο και φέρνει μάλιστα και μερικές φρέσκες ιδέες.

Το Mortal Kombat 11 συνεχίζει τη ροή γεγονότων που γνωρίσαμε στο προηγούμενο παιχνίδι. Ο Shinnok έχει ηττηθεί και είναι πλέον αιχμάλωτος του Raiden ο οποίος εκτελεί τον σατανικό Elder God. Ο Raiden, ενισχύει τις δυνάμεις του από το φυλαχτό του Shinnok, το οποίο και τον διαφθείρει. Παράλληλα γνωρίζουμε μια νέα villain, την Kronika, η οποία μπορεί να χειραγωγεί τον χρόνο, το οποίο δημιουργεί απίθανες σεναριακές ευκαιρίες. Παλιοί χαρακτήρες θα επιστρέψουν για να πάρουν εκδίκηση, ενώ άλλοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους παλιούς εαυτούς τους -κυριολεκτικά και μεταφορικά. Την εμφάνισή τους φυσικά κάνουν και νέοι χαρακτήρες, οι οποίοι δεν είναι με τους καλούς της υπόθεσης.

Η πλοκή του Campaign είναι λίγο πολύ προβλέψιμη, χωρίς να απογοητεύει όμως. Επικρατούν το fan service και οι μοναδικές χορογραφίες δράσης, καθώς βλέπουμε τον αγώνα των χαρακτήρων με τους προσωπικούς τους δαίμονες, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούν να σώσουν τον κόσμο. Η μάχη για την ανατροπή της Kronika θα έχει απώλειες και κάποιοι θα κάνουν θυσίες ενώ άλλοι θα αντιμετωπίσουν αγαπημένα τους πρόσωπα.

Το campaign είναι δομημένο έτσι ώστε να μοιάζει με κινηματογραφική ταινία. Φυσικά, αυτό ισχύει για το σενάριο, αλλά ακόμη περισσότερο για τη σκηνοθεσία, αφού τα περισσότερα πλάνα είναι εντυπωσιακά οπτικά, ξεχειλίζουν δράση και φυσικά είναι γεμάτα αίμα και ωμή βία, το σήμα κατατεθέν τού franchise. Μπορεί να είναι πλούσιο σε κλισέ και φτωχό σε ανατροπές αλλά μας κράτησε το ενδιαφέρον μέχρι τέλους, με τις σχέσεις των χαρακτήρων και τις κρίσεις που εμφανίζονται. Είδαμε πολλούς από τους αγαπημένους μας χαρακτήρες να περνούν από διάφορα στάδια και οι σχέσεις που χτίζονται μεταξύ τους έχουν αρκετό ενδιαφέρον. Είναι σχετικά μικρό σε διάρκεια: ολοκληρώνεται μόλις σε 12 chapters και διαρκεί περίπου 4-5 ώρες, κάτι που σε κάποιους ίσως φανεί λίγο, όμως κρατά όσο πρέπει, ώστε να μην νιώσουμε ότι «τραβάει»…

Το The Krypt, το νέο mode του παιχνιδιού, έχει και αυτό πλέον κινηματογραφική αφήγηση. Αυτή τη φορά χειριζόμαστε έναν ανώνυμο πολεμιστή σε τρίτο πρόσωπο. Ο πολεμιστής φτάνει στο νησί του Shang Tsung και η αναζήτηση για θησαυρούς ξεκινάει αμέσως. Το mode στην ουσία αποτελεί μια εξέλιξη των προηγούμενων Krypts, που είναι γεμάτα από σεντούκια και ανταμοιβές και αυτή τη φορά, εκτός από τα σεντούκια, μας καλεί να λύσουμε (απλούς) γρίφους ώστε να ανοίξουμε νέα μονοπάτια στον χάρτη, ενώ θα πρέπει να βρούμε και κάποια αντικείμενα-κλειδιά, τα οποία θα μας χρησιμεύσουν στο ταξίδι μας. Κατά την περιπλάνησή μας στο νησί του Shang Tsung, θα δούμε γνωστές τοποθεσίες και σκηνικά, αφού το mode αποτίει φόρο τιμής σε παλαιότερες πίστες και σημαντικές στιγμές από την ιστορία του παιχνιδιού, πράγμα που μας γύρισε πολλά χρόνια πίσω.

Το Krypt, εκτός από τα γνωστά σεντούκια, μας δίνει την δυνατότητα να θυσιάσουμε σε ειδικούς βωμούς κάποια αντικείμενα, ώστε να κάνουμε craft ένα καλύτερο (δεν έχουμε τον απόλυτο έλεγχο και το αντικείμενο μάς δίνεται στην τύχη). Εκτός από τα χρυσά νομίσματα, μπορούμε να θυσιάσουμε souls και hearts, τα οποία λαμβάνουμε ως reward μετά από κάθε μάχη ή κάνοντας fatality και brutality. Το loot που θα ξοδέψουμε με αυτά τα συναλλάγματα είναι σαφώς καλύτερο από τα απλά σεντούκια, τα οποία δυστυχώς τις περισσότερες φορές δεν αξίζουν με τίποτα τον κόπο μας.

Το loot system του παιχνιδιού απογοητεύει. Παρουσιάζει 7 διαφορετικά currencies, τα οποία περιπλέκουν λίγο τα πράγματα. Για να ξεκλειδώσετε τα αντικείμενα και skins που πραγματικά χρειάζεστε από το The Krypt, πρέπει να βασιστείτε στην τύχη σας. Ωστόσο, θα πρέπει να κάνετε πάρα πολύ grind -τόσο στο κρύπτη όσο και σε μάχες. Το μεγάλο πρόβλημα βρίσκεται στην τεράστια ποσότητα του περιεχομένου, τα ελάχιστα νομίσματα που λαμβάνετε από τις μάχες και στο χαμηλό drop rate του παιχνιδιού. Η NetherRealm έχει διορθώσει το λάθος της αμέσως αφού υπήρχαν παράπονα από τους παίκτες και μπορούμε να πούμε πως έχει βελτιωθεί η κατάσταση μετά το patch 1.03, ωστόσο και πάλι απαιτείται grinding. Το κύριο πρόβλημα εμφανιζόταν στα εικονίδια που δίνονται ως reward, αφού δεν έχουν απολύτως καμία χρήση στο παιχνίδι και υπάρχουν ενενήντα για κάθε χαρακτήρα, ενώ τα άπειρα και αναπάντεχα consumables του παιχνιδιού κάνουν ακόμη χειρότερα τα πράγματα, καθώς αντί να βρείτε κάποιο πολυπόθητο νέο Fatality, θα βρίσκετε τα άχρηστα αυτά αντικείμενα.

Η NetherRealm εισάγει στο Mortal Kombat μερικά νέα χαρακτηριστικά, μερικά από τα οποία τα έχει ήδη δοκιμάσει, με επιτυχία. Τα consumables, για παράδειγμα, μας φέρνουν στον νου τις βοήθειες-ικανότητες που είχαμε στο Injustice 2 και στα διάφορα events που έτρεχαν στο παιχνίδι. Για παράδειγμα, με τα consumables μπορούμε να κλέψουμε ζωή από τον αντίπαλο μας, να τον ακινητοποιήσουμε ή να του προκαλέσουμε ζημιά (φυσικά το ίδιο μπορεί να γίνει και από την πλευρά του αντιπάλου). Η χρήση τους γίνεται μόνο στα Towers of Time, τα οποία μας επιβραβεύουν με μεγάλης αξίας skins και χρυσό. Τα Towers of Time είναι το ένα είδος από τα Towers που θα βρείτε στο παιχνίδι, τα οποία και αποτελούν το κομμάτι με το οποίο θα ενασχοληθεί κάποιος που παίζει single. Τα συγκεκριμένα Towers είναι στην ουσία το «multiverse» του Injustice 2 και απαιτούν online σύνδεση, καθώς οι προκλήσεις τους ανανεώνονται τακτικά από την NetherRealm.

Το Mortal Kombat 11 φέρει ένα από τα πληρέστερα Tutorials, το οποίο θα πρέπει να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για το είδος, στο μέλλον. Ένας αρχάριος παίκτης μπορεί να εξασκηθεί και να τελειοποιήσει τις ικανότητές του σε πολύ απλά combos ή, στη συνέχεια, σε πιο απαιτητικές αλληλουχίες, ειδικές κινήσεις αλλά και Fatalities για κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά και σε διάφορα πιθανά σενάρια, μυώντας έτσι τους νέους παίκτες στην τέχνη του πολέμου του Mortal Kombat. Παράλληλα μπορεί να κάνει τους παλιούς παίκτες αυθεντίες, αφού δίνει μπόλικες πληροφορίες για τα frames της κάθε κίνησης, αλλά και εξηγεί πολύπλοκες τακτικές, που δεν θα περιμέναμε να δούμε με τίποτα σε ένα tutorial.

Εκεί που πραγματικά διαπρέπει το Mortal Kombat 11, είναι, χωρίς αμφιβολία, οι μάχες. Το Mortal Kombat κάθε φορά ξεπερνάει τον εαυτό του και εξελίσσεται, ενώ μαζεύει τα καλύτερα στοιχεία των προηγούμενων και χτίζει πάνω τους. Οι χαρακτήρες, σε σχέση με το προηγούμενο παιχνίδι, κινούνται πιο γρήγορα, όμως οι μάχες είναι πιο αργές σε ρυθμούς και πιο συγκεντρωμένες, με τα blocks και τις ορμές προς τον αντίπαλο να παίρνουν μια πιο στρατηγική μορφή. Οι μάχες είναι πιο «γεμάτες» και δεν αποτελούνται μόνο από άλματα και καθίσματα. Τα amplified attacks και τα meters, όπως τα Fatal Blows, μπορούν να αλλάξουν το αποτέλεσμα του αγώνα αν χρησιμοποιηθούν στρατηγικά. Το σύστημα μάχης είναι η ραχοκοκαλιά του Mortal Kombat και αυτή τη φορά η NetherRealm έχει δώσει περισσότερη βάση σε αυτό. Η δυσκολία του παιχνιδιού γίνεται από πολύ ελαστική έως κολαστική, ακόμη και για τους πιο εξοικειωμένους παίκτες. Οι χαρακτήρες έχουν νέες κινήσεις και κινούνται λίγο διαφορετικά, αλλά με οικείο τρόπο ενώ η επιλογή των move sets και όχι του playstyle δίνει στον παίκτη περισσότερους τρόπους για να προσεγγίσει την μάχη.

Το Customization σύστημα του παιχνιδιού έχει και αυτό ρίζες στο Injustice 2. Το παιχνίδι μάς δίνει την ελευθερία να φέρουμε τους 24 χαρακτήρες του στα δικά μας μέτρα, κάνοντας παρεμβάσεις στα move sets. Οι παραμετροποιήσεις μοιάζουν απεριόριστες, τόσο σε εξωτερική εμφάνιση όσο και σε πρακτικότητα στην μάχη. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε gear και skins. Μπορούμε να διαλέξουμε όπλα, προσωπεία και κράνος και άλλα χαρακτηριστικά αντικείμενα του εκάστοτε ήρωα. Βέβαια, θα πρέπει να ιδρώσετε αρκετά για να ξεκλειδώσετε το κάθε ένα μέσα από την κρύπτη, έπειτα από μάχες και ως λάφυρο στα Towers of Time αλλά και τα Tutorials. Τα πράγματα μετά από το τελευταίο update έχουν διορθωθεί, όμως το περιεχόμενο, σαν σύνολο, είναι φαινομενικά άπειρο.

Το roster αποτελείται από έναν αρκετά μεγάλο αριθμό μαχητών (24 όπως προαναφέραμε), ενώ υιοθετεί και των variations του MKX για τον κάθε μαχητή, που αυτή τη φορά έχουν δυο προκαθορισμένα και επιπλέον μπορείτε να φτιάξετε κι εσείς άλλα όπως επιθυμείτε. Για λόγους ισορροπίας μόνο τα 2 προκαθορισμένα χρησιμοποιούνται στο online μέρος. Οι χαρακτήρες που βρίσκουμε είναι μια πολύ καλή μίξη κλασικών, άλλων αγαπημένων, αλλά και νεότερων. Στο προηγούμενο παιχνίδι είχαμε τις δυο γενιές μαχητών, ενώ εδώ έχουμε το επόμενο στάδιο, με χαρακτήρες όπως ο Erron Black και η D’Vorah να κρατούν τις θέσεις τους. Οι περισσότεροι διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους, ενώ οι 3 νέοι (Gerras, The Kollektor και η Cetrion) ταιριάζουν αρκετά, θα λέγαμε.

Στο Mortal Kombat 11 συναντάμε μια μεγάλη πληθώρα από modes, κάτι που σημαίνει πως δεν πρόκειται να αφήσουμε το χειριστήριο κάτω εύκολα. Η αντοχή στον χρόνο είναι υψηλή. Μπορούμε να περάσουμε πολλές ώρες στα Towers of Time, τα οποία αλλάζουν συνεχώς, με επικές μάχες για τη συλλογή κάποιου skin. Μπορούμε να παίξουμε τα κλασικά Towers με λίγο πιο ήπιες σε ρυθμό μάχες και χωρίς τις παρεμβάσεις του προηγούμενου mode. Το Mortal Kombat 11 δε θα μας κάνει να βαρεθούμε ποτέ, με τις ημερήσιες προκλήσεις του. Φυσικά, πάντα υπάρχουν τα Online Modes τα οποία έρχονται χωρίς προβλήματα συνδεσιμότητας. Ένα από αυτά τα modes είναι το αγαπημένο King of the Hill, το οποίο επιστρέφει, ενώ πάντα μπορείτε να παίξετε με κάποιον φίλο σας από τον ίδιο καναπέ. Τέλος, στο παιχνίδι μάς συστήνονται και τα A.I Battles, μάχες δηλαδή που αναλαμβάνει ο υπολογιστής για εσάς, χαρίζοντάς σας βραβεία αλλά, το κυριότερο, κάνει τη βρόμικη δουλειά που ίσως να μην μπορέσετε να κάνετε εσείς στα Towers of Time.

Η NetherRealm ξεπερνά τον εαυτό της με το MK11, που έχει λάβει μεγάλη αναβάθμιση στον οπτικό τομέα, σε σύγκριση με το προηγούμενο παιχνίδι αλλά και από το αδελφικό του Injustice 2. Η ομάδα έχει καταφέρει με μια «outdated» (όπως θα περιμέναμε), αλλά πειραγμένη μηχανή γραφικών να ξεπεράσει ακόμη και παιχνίδια των τελευταίων μηνών. Το Mortal Kombat 11 τρέχει σε μια αναβαθμισμένη Unreal Engine 3 και πραγματικά τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά σε όλες τις πλατφόρμες, τόσο στις απλές κονσόλες της τρέχουσας γενιάς όσο και στις πιο δυνατές.

Ένα χαρακτηριστικό που κάνει τα γραφικά του Mortal Kombat 11 αναμφισβήτητα πιο ζωντανά, είναι η υποστήριξη του HDR10, που κάνει τα χρώματα πολύ πιο δυναμικά και ζωηρά. Στο απλό PlayStation 4, το ΜΚ11 τρέχει στα 1080p χωρίς προβλήματα. Όσο για το PlayStation 4 Pro, το MK11 κατά τη διάρκεια του gameplay τρέχει με δυναμική ανάλυση που φτάνει έως και 1440p. Το Xbox One X βγαίνει νικητής στη μάχη, αφού μπορεί να τρέξει το παιχνίδι έως και σε 4K ανάλυση κατά τη διάρκεια των cutscenes με την υψηλότερη μέση δυναμική ανάλυση από τις άλλες κονσόλες, φτάνοντας στα 1800p. Σε όλες τις εκδόσεις του παιχνιδιού, το motion blur είναι αρκετά εμφανές, με τα PS4 και Xbox One να “υποφέρουν” περισσότερο χωρίς όμως να χαλάει η συνολική εμπειρία του παιχνιδιού. Σε όλες τις εκδόσεις του, το Mortal Kombat 11 είναι κλειδωμένο στα 60fps. Αρκετά όμως με τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Το νέο παιχνίδι της NetherRealm Studios είναι σκοτεινό μα ταυτόχρονα έχει βιμπράτο. Τα cinematics είναι πιο εντυπωσιακά από κάθε άλλη φορά, ενώ κατά τη διάρκεια της μάχης στο background γίνονται πολλά πράγματα, με τις πίστες να έχουν την μεγαλύτερη λεπτομέρεια που έχουμε δει σε παιχνίδι του είδους. Η ομάδα πίσω από το παιχνίδι, έχει προσέξει και τα πάντα, αφήνοντάς μας με το στόμα ανοιχτό σε πολλές περιπτώσεις.

Ο ήχος του Mortal Kombat κάνει την ραχοκοκαλιά μας να πάλλεται. Από τα κόκαλα που σπάνε στα X-Ray moves και τα Fatal Blows, μέχρι τον στρατό δαιμόνων στο Campaign και στην κρύπτη αλλά και το Soundtrack, μας προκαλεί ανατριχίλες συνεχώς. Οι voice actors του παιχνιδιού δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για ακόμη μια φορά και ταυτίζονται με τους χαρακτήρες που υποδύονται. Ίσως μερικοί ενδοιασμοί υπάρχουν στον ρόλο της Sonya Blade, αφού η NetherRealm αποθεώνει την Ronda Roussey στον ρόλο αυτό με την ηθοποιό να μην ακούγεται τόσο πιστευτή στον ρόλο της.

Το Mortal Kombat 11 επιστρέφει ξανά στην κορυφή, πλούσιο σε modes και παραμετροποιήσεις με άπειρες επικές και απρόβλεπτες μάχες. Αποκρουστικά όμορφο και ανατριχιαστικό, θα σας κάνει να δεθείτε με τους χαρακτήρες του στο Story Mode, ενώ θα σας φτάσει στα όριά σας με έναν γλυκό τρόπο. Το loot system μπορεί να έχει τρομάξει τη μεγαλύτερη μερίδα παικτών, όμως στο τέλος δεν επηρεάζει τόσο το βασικό παιχνίδι. Είναι στο χέρι του παίκτη το πόσο θέλει να ασχοληθεί με το Mortal Kombat 11, σε τέτοιο σημείο ώστε να εξαρτάται από τα consumables για να ξεκλειδώσει όλα τα skins του παιχνιδιού. Οι παίχτες που γνώρισαν το Mortal Kombat στις δόξες του θα επιστρέψουν στα παλιά, ενώ οι νέοι θα το έχουν ως πρότυπο fighting παιχνιδιού.

Συμπέρασμα

Το Mortal Kombat 11 παραμένει ο βασιλιάς και επιστρέφει πιο αιματηρό και ταυτόχρονα πιο όμορφο από ποτέ με τη NetherRealm να μας δίνει απλόχερα ένα αψεγάδιαστο και τεχνικά άρτιο παιχνίδι κάνοντας Fatality στον ανταγωνισμό. Είναι ο πιο ολοκληρωμένος fighting τίτλος για αυτή τη γενιά και αναμφίβολα το καλύτερο της σειράς, παρά τη μικρή αμαρτία του με τις τυχαίες ανταμοιβές και τα Konsumables.

Αποτελεί το νέο πρότυπο fighting παιχνιδιού.

Βαθμολογία: 9/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Zegetron S.A. για τις ανάγκες του Review.

Περισσότερα Εδω

Continue Reading

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή