Connect with us

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ο Ναός του Απόλλωνα σε εικονική πραγματικότητα

Δημοσιεύτηκε

on

Πέρσι, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Κληρονομιάς, η Google εγκαινίασε το Open Heritage στο Google Arts & Culture, προκειμένου να δείξει την τεχνολογία που χρησιμοποιείται για τη διατήρηση της πολιτισμικής κληρονομιάς σε όλο τον κόσμο. Φέτος, η Google επεκτείνει περαιτέρω το πρόγραμμα αυτό με στόχο, όχι μόνο να διατηρεί ψηφιακά, μνημεία που απειλούνται, αλλά να καταστήσει την ιστορία τους και τα δεδομένα που έχει συλλέξει γι’ αυτά, διαθέσιμα στις μελλοντικές γενιές ερευνητών, εκπαιδευτικών και σπουδαστών.

 

Ανάμεσα στα νέα ψηφιακά έργα που προστίθενται σήμερα στην πλατφόρμα Google Arts & Culture βρίσκεται και ο Ναός του Απόλλωνα στην Ελλάδα. 

 

 

 

 

 

Γράφει ο John Ristevski, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της CyArk:

«Πέρσι, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Κληρονομιάς, εγκαινιάσαμε το Open Heritage στο Google Arts & Culture, προκειμένου να δείξουμε την τεχνολογία που χρησιμοποιείται για τη διατήρηση της πολιτισμικής κληρονομιάς σε όλο τον κόσμο. Φέτος, επεκτείνουμε περαιτέρω το πρόγραμμα αυτό με στόχο, όχι μόνο να διατηρούμε ψηφιακά, μνημεία που απειλούνται, αλλά να καταστήσουμε την ιστορία τους και τα δεδομένα που έχουμε συλλέξει γι’ αυτά, διαθέσιμα στις μελλοντικές γενιές ερευνητών, εκπαιδευτικών και σπουδαστών.

Στην CyArk πραγματοποιούμε αυτό το έργο μέσω 3D αποτύπωσης. Το 2018 ταξιδέψαμε στην Πόλη του Μεξικού για να υποστηρίξουμε τις τοπικές προσπάθειες αποκατάστασης, μετά τον καταστροφικό σεισμό που είχε πλήξει την περιοχή, το 2017. Οι δράσεις μας, περιλάμβαναν την 3D αποτύπωση του τεράστιου καθεδρικού ναού της πόλης. Ο ναός αποτελεί ένα από τα πολλά μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς ανά τον κόσμο που αντιμετωπίζουν πρωτοφανή προβλήματα, εξαιτίας φυσικών καταστροφών, κλιματικής αλλαγής, ανθρώπινων συγκρούσεων και αστικών καταπατήσεων. Σήμερα, προσθέτουμε στην πλατφόρμα Google Arts & Culture τα δεδομένα που συλλέξαμε κατά τη διάρκεια των έργων στην Πόλη του Μεξικού, μαζί με τα δεδομένα 29 ακόμη απειλούμενων μνημείων της παγκόσμιας κληρονομιάς, όπως ο Ναός του Απόλλωνα στην Ελλάδα, το Thomas Jefferson Memorial στις ΗΠΑ και ο Τάφος του Tu Duc στο Βιετνάμ.  

  

Από πέρσι που ξεκινήσαμε το συγκεκριμένο έργο, τα δεδομένα αυτά χρησιμοποιήθηκαν χιλιάδες φορές για την τρισδιάστατη εκτύπωση ναών από την Ταϊλάνδη και ενσωματώθηκαν σε εντυπωσιακές εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας (VR)που επιτρέπουν τη «ζωντανή» εξερεύνηση μιας αρχαίας πόλης. Πέντε από τα νέα μνημεία που είναι διαθέσιμα σήμερα, βρίσκονται στη Δαμασκό της Συρίας – μια πόλη που επλήγη από εμφύλιο πόλεμο. Μεταξύ 2016 και 2017, καταρτίσαμε ένα εκτεταμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για νέους επαγγελματίες της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Μουσείων του Λιβάνου, παρέχοντάς τους εργαλεία και δεξιότητες προκειμένου να αποτυπώσουν και να τεκμηριώσουν την κληρονομιά τους. Η διδασκαλία της μεθοδολογίας  μας για 3D αποτύπωσης, αποτελεί κεντρικό πυρήνα της αποστολής μας και γίνεται όλο και πιο σημαντική, καθώς οργανισμοί σε όλο τον κόσμο υιοθετούν τη χρήση τρισδιάστατων τεχνολογιών αποτύπωσης.  

Παράλληλα με την ανάρτηση νέων μνημείων κληρονομιάς και των ιστοριών τους στο Google Arts & Culture, φέτος, το Historic Environment Scotland (Ιστορικό Περιβάλλον Σκωτίας)και το Πανεπιστήμιο της Ν. Φλόριντας -οργανισμοί  που μοιράζονται τη δέσμευση να ανοίξουν τα τρισδιάστατα σύνολα δεδομένων τους στον κόσμο- ένωσαν τις δυνάμεις τους με το πρόγραμμα Open Heritage. Μαζί, εγκαινιάζουμε το Open Heritage 3D, μια διαδικτυακή πύλη που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για να μοιράζεται με όλο τον κόσμο, τρισδιάστατα δεδομένα πολιτιστικής κληρονομιάς και τα αποτελέσματά τους.»

Μπορείτε να δείτε περισσότερες ιστορίες στο g.co/openheritage, να κατεβάσετε την εφαρμογή σε Android ή iOSή να επισκεφτείτε το Google Arts & Culture.

Περισσότερα Εδω

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

HONOR 20: Διέρρευσαν σχεδόν τα πάντα

Δημοσιεύτηκε

on

By

To νέο HONOR 20 θα είναι η νέα ναυαρχίδα της HONOR, η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα αύριο. Απ’ ό,τι φαίνεται όμως διέρρευσαν φωτογραφίες της συσκευής και πλέον τα μάθαμε σχεδόν όλα…

Το HONOR 20 θα έχει μεγάλη οθόνη, στις 6,26 ίντσες με πολύ μικρό πλαίσιο. Θα διαθέτει οπή στο επάνω αριστερά μέρος για την μπροστινή κάμερα, από το οποίο καταλαβαίνουμε ότι θα έχει IPS LCD οθόνη. Δεν θα έχει αισθητήρα αποτυπωμάτων κάτω από την οθόνη, αλλά πλαϊνό, που θα λειτουργεί και ως κουμπί ενεργοποίησης, ακριβώς κάτω από το volume rocker. 

Στο πίσω μέρος φαίνεται η κάθετη διάταξη της κάμερα που είναι σαφώς επηρεασμένη από το P30 Pro, το οποίο κυκλοφόρησε πριν μερικές εβδομάδες. Βλέπουμε λοιπόν πάνω αριστερά μια τριπλή κάμερα σε κάθετη διάταξη μαζί με το LED flash. Ο βασικός αισθητήρας θα είναι στα 48 MP. Παράλληλα θα υπάρχει υπερ-ευρυγώνιος στα 16MP, αλλά δεν βλέπουμε telephoto αισθητήρα, τουλάχιστον για το απλό HONOR 20. Θα περιλαμβάνει όμως έναν αισθητήρα 2MP για macro φωτγραφίες που θα μπορείτε να βγάλετε από πολύ κοντινή απόσταση (4cm).

Το branding δίπλα στις κάμερες αναγράφει «AI Vision» και «48MP», που υποδηλώνει την ανάλυση του βασικού αισθητήρα, αλλά και τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Επιπρόσθετα, υπάρχει ένας ακόμη αισθητήρας στα 2MP που θα χρησιμοποιείται για το βάθος πεδίου.

Το HONOR 20 αναμένεται να τροφοδοτείται από τον Kirin 980 που βρίσκουμε και στα Huawei Mate 20 Pro, αλλά και Huawei P30 Pro. Πρόκειται για το chipset που ανταγωνίζεται τον Snapdragon 855, που βρίσκουμε στις πιο πρόσφατες ναυαρχίδες.

Ο επεξεργαστής θα συνοδεύεται από 6GB RAM και 128GB αποθ. χώρου, ο οποίος πιθανώς θα επεκτείνεται μέσω microSD (ή nanoSD της Huawei).

Η μπαταρία του HONOR 20 θα είναι στα 3750mAh και θα υποστηρίζει το SuperCharge της Huawei (στα 22,5W), που μπορεί να παρέχει 50% ενέργειας μέσα σε μόλις 30 λεπτά. Το λειτουργικό θα είναι Android 9 Pie με custom interface το Magic 2.1. Τέλος, έχουμε Bluetooth 5.0, υποστήριξη 4G LTE και selfie κάμερα στα 32MP.

To HONOR 20 θα παρουσιαστεί αύριο επίσημα μαζί με το HONOR 20 Pro. Πιθανώς να το δούμε διαθέσιμο μέσα στις επόμενες εβδομάδες ενώ η τιμή του σίγουρα θα είναι παρακάτω από αυτή του P30, το οποίο έχει τιμή λιανικής 749€. Τα χρώματα που εμφανίστηκαν στα renders είναι μαύρο, Sapphire Blue και λευκό.

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

Περισσότερα Εδω

Continue Reading

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Εφαρμογή στο κινητό μπορεί να «ακούσει» την ωτίτιδα

Δημοσιεύτηκε

on

By


Δευτέρα, 20 Μαΐου 2019, 09:28

Εφαρμογή στο κινητό μπορεί να «ακούσει» την ωτίτιδα

Ερευνητές στις ΗΠΑ δημιούργησαν την πρώτη εφαρμογή για «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο, η οποία μπορεί να διαγνώσει τις μολύνσεις των αυτιών στα παιδιά, εκπέμποντας ένα ανεπαίσθητο ήχο και ακούγοντας τον τρόπο με τον οποίο ο ήχος αντανακλάται πίσω.

Για να λειτουργήσει η εφαρμογή (app), το μόνο που χρειάζεται είναι ένα smartphone και ένα χωνί από διπλωμένο χαρτί. Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «Science Translational Medicine», η νέα εφαρμογή ανιχνεύει με ποσοστό ακρίβειας 85% κατά πόσο υπάρχει υγρό πίσω από το τύμπανο του αυτιού.

Τα παιδιά πολύ συχνά εμφανίζουν ωτίτιδες, οι οποίες έχουν ασαφή συμπτώματα (π.χ. πυρετό) ή τα ίδια δεν είναι σε θέση να υποδείξουν τι ακριβώς είναι αυτό που τα ενοχλεί. Αποτελεί επομένως πρόκληση για το γονιό να κρίνει πότε πρέπει να πάει το παιδί του σε ειδικό.

Η εφαρμογή, που έρχεται να λύσει αυτό το πρόβλημα και δημιουργήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Σιάμ Γκολακότα και τον Τζάστιν Τσαν, εκπέμπει ένα συνεχόμενο ήχο διάρκειας μόλις 150 χιλιοστών του δευτερολέπτου μέσω του χάρτινου χωνιού, το οποίο τοποθετείται κοντά στο αυτί. Τόσο οι οξείες όσο και οι χρόνιες λοιμώξεις του αυτιού δημιουργούν υγρό πίσω από το τύμπανο, με αποτέλεσμα ο ήχος που κανονικά θα δονούσε το τύμπανο, να ανακλάται πίσω απαράλλαχτος.

Η εφαρμογή, που χρησιμοποιεί ένα ειδικό αλγόριθμο για να «διαβάσει» τον ήχο, έχει ελεγχθεί σε παιδιά ηλικίας 18 μηνών έως 17 ετών και η κατά 85% διαγνωστική αποτελεσματικότητά της, όσον αφορά την ύπαρξη υγρού λόγω της λοίμωξης, φανερώνεται από τη σύγκριση της με εξειδικευμένες ιατρικές μεθόδους όπως είναι το τυμπανόγραμμα.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί με όλους τους τύπους χαρτιού και με διαφορετικά είδη smartphone. Η καινοτομία της έγκειται ακριβώς στο ότι είναι εύκολη στη χρήση, οπότε μπορούν και οι ίδιοι οι γονείς να τη χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά, ώστε να αποφασίσουν εάν το παιδί τους χρήζει επίσκεψης σε γιατρό. Οι ερευνητές δεν βρήκαν καμία διαφορά στην ακρίβεια ανάμεσα στους ωτορινολαρυγγολόγους και στους γονείς που δοκίμασαν μόνοι τους την εφαρμογή στα παιδιά τους.

Η εφαρμογή πρέπει να εγκριθεί πρώτα από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ, κάτι που αναμένεται έως το τέλος του έτους, προτού κυκλοφορήσει στην αγορά.


Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 20 Μαΐου 2019, 09:30

Περισσότερα Εδω

Continue Reading

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Είσοδος στην αγορά της Αλβανίας

Δημοσιεύτηκε

on

By


Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019, 19:35

MLS Innovation Inc: Είσοδος στην αγορά της Αλβανίας

Η MLS ανακοινώνει την είσοδό της στην αγορά της Αλβανίας, την τέταρτη αγορά του εξωτερικού στην οποία εισέρχεται μετά από την Κύπρο, τη Σερβία και τη Βουλγαρία. Η Αλβανία, με πληθυσμό 2,8 εκ. λόγω της γεωγραφικής της θέσης αποτελεί αγορά στην οποία η MLS θα επιδιώξει να παίξει σημαντικό ρόλο.

Η MLS πηγαίνει στην αγορά της Αλβανίας με το MLS Easy™ και τα MLS Smartphones και Tablets

Το λειτουργικό σύστημα του MLS Easy™αναπτύχθηκε και στην Αλβανική γλώσσα. Επίσης, τόσο τα MLS Smartphones και Tablets όσο και το MLS Easy™ ενσωματώνουν στα Αλβανικά την υπηρεσία Live Services η οποία δίνει την δυνατότητα στους χρήστες να αναζητούν τα κοντινότερα εστιατόρια, βενζινάδικα, φαρμακεία, τράπεζες, νοσοκομεία, σημεία στάθμευσης ή άλλα σημεία ενδιαφέροντος στην Αλβανία, και – όταν ζητείται – να πλοηγούνται σε αυτά. Η MLS, θα εξετάσει στο εγγύς μέλλον την πιθανότητα να αναπτύξει στην αλβανική γλώσσα και την αναγνώριση φωνής.

Η MLS θα συνεργαστεί με την ελληνικών συμφερόντων Αλβανική εταιρεία DSA Digital Systems shpk. Η DSA θα  διανέμει τα προϊόντα της MLS στην Αλβανική αγορά.

Η MLS σε συνεργασία με την DSA, θα συνεργαστεί με τους τοπικούς παρόχους της Αλβανίας με αιχμή του δόρατος το MLS Easy™. Μέσω του MLS Easy™ δίνεται η δυνατότητα στους τοπικούς παρόχους να μετακινήσουν χρήστες 2G (που στην Αλβανία είναι πάρα πολλοί) σε 4G με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων τους λόγω της χρήσης υπηρεσιών δεδομένων.

Επίσης, τα προϊόντα της MLS θα βρίσκονται στις τοπικές αλυσίδες λιανικής της Αλβανίας. Την εξυπηρέτηση After Sales θα αναλάβει η Elektro-servis Albania.

Η MLS υλοποιεί με συνέπεια το στρατηγικό της σχεδιασμό (2018-2021) με στόχο την επέκτασή της σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού από τις οποίες η εταιρεία προσδοκά σημαντική ανάπτυξη. Το ποσοστό των εξαγωγών στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας, αναμένεται από την φετινή κιόλας χρήση να είναι διψήφιο.


Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019, 19:35

Περισσότερα Εδω

Continue Reading

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή