Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Οι Ελληνοαμερικανοί επιχειρηματίες επενδύουν στην Ελλάδα (audio)

Published

on

Στην ομογένεια των ΗΠΑ ήταν αφιερωμένη η εκπομπή «Η Παγκόσμια Φωνή μας» στο ραδιόφωνο Φωνή της Ελλάδας. Γι’αυτό τον λόγο μιλήσαμε με τον Ευάγγελο Γκατζώνη, το 10ο παιδί μιας οικογένειας, που δραστηριοποιείται επιχειρηματικά σε πολλές χώρες στους κλάδους του τουρισμού, της ενέργειας και του real estate και τον Παύλο Κοτρώτσιο, ιδρυτή του Hermes Expo και εκδότη της ομογενειακής εφημερίδας Hellenic News of America.

Ευάγγελος Γκατζώνης, επιχειρηματίας

Ευάγγελος Γκατζώνης

Ο κ.Γκατζώνης, ο οποίος γεννήθηκε στην Αργυρούπολη με καταγωγή από την Βόρειο ‘Ηπειρο, ήταν το 10ο παιδί μιας πολύτεκνης οικογένειας με 7 αγόρια και 3 κορίτσια.

«Αν δεν φώναζες πολύ, δεν έτρωγες κιόλας,» θυμάται, προσθέτοντας ότι ο πατέρας του ήταν αμόρφωτος αλλά μιλούσε 7 γλώσσες.

Σήμερα,δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες, π.χ. Ρωσία, Ουκρανία, σε διαφόρους τομείς όπως οι υδρογονάνθρακες, ο τουρισμός.

Ο ίδιος μετανάστευσε στις ΗΠΑ το 1972 και μέσα σε τρία χρόνια είχε τρείς επιχειρήσεις, ξεκινώντας με τον αδελφό του να φτιάχνουν ηλεκτρικές εγκαταστάσεις για diners, γραφεία, σπίτια. Κατόπιν αγόρασε ένα εστιατόριο, δουλεύοντας από τις 4 το πρωί έως τις 9 το βράδυ. Από το 1983 και μετά επεκτάθηκε στα δημόσια έργα της πολιτείας της Νέας Υόρκης και της Ομοσπονδιακής κυβέρνησης, π.χ. σχολεία, νοσοκομεία, φυλακές, γέφυρες, και έφθασε να έχει 300 άτομα προσωπικό ενώ έβαλε όλα τα αδέλφια του στη δουλειά.

Ο κ. Γκατζώνης τονίζει πως ίδρυσε την ¨Ενωση Ελλήνων Εργολάβων μαζί με άλλους Έλληνες, σπάζοντας το μονοπώλιο των Ιταλών και των Ιρλανδών στα δημόσια έργα.

«Τα βάλαμε με τα θηρία και επικρατήσαμε…το ελληνικό πείσμα, το πνεύμα, το δαιμόνιο, η εργατικότητα, ο σεβασμός στην οικογένεια, όλα αυτά εμείς ζούσαμε σε μια περιοχή με 180 φυλές και 180 διαφορετικές θρησκείες …» τονίζει, συμπληρώνοντας πως θέλουν να βοηθήσουν, αυτά που μάθανε, να βάλλουν «μια πέτρα εδώ πίσω στον τόπο μας».

Ο κ. Γκατζώνης είχε προσπαθήσει να επενδύσει μαζί με άλλους Ελληνοαμερικανούς επιχειρηματίες, όπως ο Τζον Κατσιματίδης, στην Ελλάδα, π.χ. κινητή τηλεφωνία, ιδιωτικοποίηση ναυπηγείων Σκαραμαγκά κ.τ.λ., πριν από 3 περίπου δεκαετίες αλλά διαπίστωσε πως δεν ήταν καθόλου εύκολο.

«…την αγαπάμε την πατρίδα μας αν και μας παιδεύει,» τονίζει ο ίδιος, αναφερόμενος στα γραφειοκρατικά και άλλους είδους εμπόδια που συνάντησαν.

Ο ίδιος επέμεινε στον κλάδο του τουρισμού και μετά από δεκαετίες ετοιμάζεται να ολοκληρώσει μια μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα στην Μύκονο.

Τον Οδυσσέα πήρε 20 χρόνια να βρεί την Ιθάκη, εμάς μας πήρε 30 δεν πειράζει, όπως λέει χαριτολογώντας.

«Ο θεός μας έδωσε τα κλειδιά για το καλοκαιρινό του σπίτι. Εμείς δεν το έχουμε πάρει είδηση,» συμπλήρωσε.

Ο κ. Γκατζώνης πιστεύει ότι οι συνθήκες είναι ιδανικές για επενδύσεις στην Ελλάδα αυτή την περίοδο.

Η Ελλάδα πρέπει να επικεντρωθεί σε κλάδους όπως ο τουρισμός, η ενέργεια, τα αγροτικά προϊόντα κ.τ.λ., συμπλήρωσε, προσθέτοντας ότι οι ¨Ελληνες έχουν μεγάλες δυνατότητες αλλά θα πρέπει ο καθένας να αναλάβει την ευθύνη των πράξεών του και να μην ρίχνει την ευθύνη στους άλλους.

Παύλος Κοτρώτσιος, Hermes Expo

Ο κ. Κοτρώτσιος είναι ιδρυτής του Hermes Expo, ενός φόρουμ που φέρνει τις ελληνικές και τις αμερικανικές εταιρείες σε επαφή και δίνει την ευκαιρία σε ελληνικές εταιρείες να δειγματίσουν τα προϊόντα τους σε διαφορετικές πόλεις των ΗΠΑ όπως το Σικάγο, την Φιλαδέλφεια, την Νέα Υόρκη, την Ουάσινγκτον και άλλες και να βρούν αγοραστές και ταυτόχρονα να κλείσουν συμφωνίες. Επίσης, ο ίδιος είναι εκδότης επι 33 χρόνια της μηνιαίας ομογενειακής εφημερίδας Hellenic News of America.

Η Ελλάδα και οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι σήμερα πιο κοντά και ευχόμαστε να συσφίξουν ακόμη περισσότερο τις σχέσεις τους, τόνισε, προσθέτοντας ότι Η Ελλάδα έχει μια βάση 2-2,5 εκατ. ομογενών και εκατομμύρια φιλελλήνων στις ΗΠΑ.

Ο κ. Κοτρώτσιος τόνισε πως η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις που θα δώσουν εργασία και αξιοπρέπεια στον κόσμο αλλά θα πρέπει να έχει σταθερό νομοθετικό πλαίσιο που να είναι φιλικό προς την επιχειρηματικότητα και να μειώσει την γραφειοκρατία.

Για να μπουν οι ελληνικές εταιρείες στην αμερικανική αγορά θα πρέπει να είναι καλά οργανωμένες, να αποκτήσουν ISO και να έχουν σταθερή παραγωγή και κυρίως ποιότητα, πρόσθεσε.

Οι Αμερικανοί προτιμούν όλα τα ελληνικά προϊόντα και αυτό φαίνεται από τα νέα εστιατόρια υψηλών στάνταρ που ανοίγουν ακόμη σε πόλεις όπως το Σόλτ Λέικ Σίτι με ελληνικό μενού και σε κάποιες περιπτώσεις με ελληνικό όνομα.

Φτιάχνοντας μια ελληνική σαλάτα μπορείς να χρησιμοποιήσεις τοπικά προϊόντα, π.χ. ντομάτες, αλλά θα χρησιμοποιήσει ελληνικό ελαιόλαδο, ρίγανη κ.τ.λ., τόνισε.

Ερωτηθείς αν οι Ελληνοαμερικανοί βλέπουν την Ελλάδα ως επενδυτικό προορισμό, ο κ. Κοτρώτσιος, ο οποίος κατάγεται από την ‘Ηπειρο και είναι απόφοιτος της Βιομηχανικής Σχολής Θεσσαλονίκης, απάντησε πως είναι πολύ θετικοί και όχι μόνο αυτοί αλλά και Αμερικανοί αυτό το διάστημα.

Παρουσιαστές-παραγωγοί: Δημήτρης Κοντογιάννης, Πέτρος Δίπλας

Ηχολήπτης: Ολυμπία Γιαννικοπούλου

Μοιράσου το άρθρο:

Περισσότερα Εδω

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ ΤΩΡΑ!

Δημοφιλή