Connect with us

ΘΕΣΣΑΛΙΑ

4,5 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση του δρόμου Καράβωμα -Πουρί

Published

on

Μοιράσου το άρθρο:

Συνεχίζονται τα έργα της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στο Ανατολικό Πήλιο, καθώς υπογράφηκε  σύμβαση  ύψους 4,5 εκατομμυρίων ευρώ για την συντήρηση και αποκατάσταση του τμήματος Καράβωμα – Πουρί στο Δήμο Ζαγοράς- Μουρεσίου. Σε συνεργασία που είχαν με  τηλεδιάσκεψη, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός και η Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων Δωροθέα Κολυνδρίνη συζήτησαν για την συνολική πορεία των έργων που εκτελούνται  και προγραμματίζονται στην περιοχή, η οποία τα τελευταία χρόνια καταγράφει ραγδαίες και πολύωρες βροχοπτώσεις με ύψη –ρεκόρ, που οδηγούν σε κατολισθήσεις και προβλήματα στη μετακίνηση  ανθρώπων και τη διακίνηση εμπορευμάτων.

Ο συνολικός προϋπολογισμός για τα έργα της Περιφέρειας Θεσσαλίας στο Πήλιο φτάνει τα 30 εκατ. ευρώ, υπογράμμισε ο Κ. Αγοραστός, ευχαριστώντας τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας που μελετούν και παρακολουθούν την πορεία υλοποίησης των έργων διασφαλίζοντας με υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα την καλή εκτέλεσή τους.

Το έργο στο τμήμα Καράβωμα- Πουρί

 Μετά από εξέταση των περιοχών κατολίσθησης και των δεσμεύσεων άμεσης αποκατάστασης χωρίς πλήρη διακοπή του οδικού δικτύου, επιλέχτηκε ως πλέον αποτελεσματική λύση η κατασκευή πετάσματος πασσάλων οπλισμένου σκυροδέματος. Τα τεχνικά έργα αντιστήριξης σε όλες τις θέσεις εμφανίζουν κοινά στοιχεία, με διαφορετικά γεωμετρικά στοιχεία (μήκη πασσάλων) και οπλισμούς. Οι κεφαλές των πασσάλων συνδέονται με ενιαία πλάκα κεφαλόδεσμο, η οποία μπορεί να επεκταθεί εν προβόλω προς τα κατάντη, σε όποιες θέσεις αυτό απαιτηθεί από τη γεωμετρία του δρόμου και τη σχετική απαίτηση περί κατασκευής πεζοδρομίου ή/και στηθαίου ασφαλείας. Με την κατασκευή των πασσάλων διασφαλίζεται η περιοχή έναντι κατολίσθησης, ενώ η κατασκευή της πλάκας κεφαλόδεσμου μπορεί να γίνει σε δεύτερη φάση, όταν οι καιρικές συνθήκες ή οι κυκλοφοριακές απαιτήσεις είναι πιο ευνοϊκές.

Σε  αρκετές περιοχές επίσης παρουσιάζονται καθιζήσεις και ελαφρές μεταπτώσεις δρόμων περιορισμένου εύρους και επικινδυνότητας. Στις θέσεις αυτές, κρίθηκε εξ αρχής ότι παρεμβάσεις απλής μορφής – όπως η κατασκευή τοίχων αντιστήριξης περιορισμένου μεγέθους και έκτασης εφαρμογής- μπορούν , κατά τρόπο σύντομο και οικονομικό , να οδηγήσουν στην αποκατάσταση του δικτύου.

Το οδικό τμήμα Καράβωμα-Πουρί αποτελεί μοναδική προσπέλαση για ορισμένες περιοχές του Πηλίου. Κατά συνέπεια θα πρέπει το έργο να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν και κατά τη διάρκεια του θα πρέπει να διασφαλίζεται η κυκλοφορία με τη συνεχή χρήση της μιας λωρίδας με συνθήκες ασφάλειας σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο τεύχος Ε.Σ.Υ. Για την επίτευξη του στόχου θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί κατάλληλος μηχανολογικός εξοπλισμός (ευέλικτο ερπυστριοφόρο γεωτρύπανο). Για την ασφαλή και έγκαιρη υλοποίηση του έργου ρητά ο Ανάδοχος δεσμεύεται από τις δύο παρακάτω υποχρεώσεις:

1.Για την ασφαλή ολοκλήρωση το προσωπικό θα πρέπει να είναι έμπειρο σε παρόμοια έργα (κατασκευή πασσάλων) σε θέσεις με περιορισμένο χώρο και όμορα σε εν λειτουργία οδό ώστε να μειωθεί κάθε κίνδυνος δημιουργίας ατυχήματος. Ειδικά οι χειριστές του γεωτρύπανου θα πρέπει να έχουν εμπειρία σε έργα με περιορισμένο χώρο λειτουργίας που περιβάλλεται από οδό  σε λειτουργία και φυσικό έδαφος με απότομη κλίση.

  1. Για την έγκαιρη υλοποίηση της πρώτης φάσης του έργου , η οποία αντιστοιχεί στην ολοκλήρωση της κατασκευής των πασσάλων, ο Ανάδοχος δεσμεύεται για την κατασκευή ( ανόρυξη και σκυροδέτηση) τουλάχιστον δύο πασσάλων ημερησίως.

 

Μοιράσου το άρθρο:

Πηγη:https://volos.ert.gr/blog/2020/04/02/45-ekat-eyro-gia-ti-syntirisi-toy-dromoy-karavoma-poyri/

Advertisement

Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή