Connect with us

MEDIA

Το μεγάλο φαγοπότι της λίστας Πέτσα με ζεστό χρήμα σε φίλους και «πρόθυμους»

Published

on

Κάποιοι 40 μέρες κοσκινίζαν και η κυβέρνηση 90 μέρες έκανε… ελέγχους για να δώσει επιτέλους στη δημοσιότητα τη λίστα με τα ποσά που χορηγήθηκαν ανά μέσο ενημέρωσης από τις καμπάνιες για την πανδημία.

Πάντως, και που δόθηκε στη δημοσιότητα η περίφημη «λίστα Πέτσα», τα μάθαμε όλα; Λύθηκαν όλες οι απορίες μας; Όχι βέβαια. Ίσα ίσα, που κατάφερε να δημιουργήσει νέα ερωτήματα και να αφήσει αφώτιστες αρκετές πτυχές της υπόθεσης.

Στη δημοσιότητα βγήκε η τελική λίστα, όπως είπε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αφού πρώτα έκαναν τους ελέγχους και «εν συνεχεία εστάλη ο σχετικός κατάλογος για τις πληρωμές στο υπουργείο Οικονομικών. Στο πλαίσιο αυτό ο κατάλογος των μέσων και των ποσών δίνεται σήμερα στη δημοσιότητα».

Λείπουν δηλαδή πολλά στοιχεία, με το πιο σημαντικό να είναι η αρχική λίστα των μέσων μαζικής ενημέρωσης και τα ποσά που είχε συμφωνήσει η εταιρία Initiative Media, η οποία επιλέχθηκε για να τρέξει το πρόγραμμα. Λείπουν τα κριτήρια με τα οποία έγινε η κατανομή της διαφήμισης ανά μέσο και ποιος αποφάσισε ποια μέσα θα αποκλειστούν από τη διαφήμιση.

Επειδή ο κ. Πέτσας και χθες δήλωσε ότι όλα είναι διαφανή και νόμιμα, δεν θα είναι δύσκολο να απαντήσει σε αυτές τις νέες απορίες που δημιούργησε η δημοσιοποίηση της λίστας. Αυτό άλλωστε ζητούν από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο και όλες οι δημοσιογραφικές ενώσεις: Ποια τα κριτήρια τα οποία ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες, ποιος φορέας αποφάσισε για την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους, ποια τα κριτήρια κατανομής των ποσών. Επίσης να δοθούν στη δημοσιότητα οι εντολές καταχωρήσεων προς τα ΜΜΕ και τέλος να απαντηθεί εάν σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ τηρήθηκε η προϋπόθεση εγγραφής τους στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων.

Και να ήταν μόνο οι δημοσιογραφικές ενώσεις… Τα ίδια ζητά να μάθει και ο πρώην υφυπουργός της παρούσης κυβέρνησης κ. Διαματάρης. «Η ερώτηση είναι με βάση ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή. Είναι, για παράδειγμα, με βάση την αναγνωσιμότητα και την εγκυρότητα που έχουν; Φοβάμαι πως όχι» έγραψε στο twitter.

Βολές για «μαγείρεμα» και αδιαφάνεια

Άμεσες ήταν οι αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ο Αλ. Τσίπρας  «υποδέχθηκε» την παρουσίαση της λίστας με ένα φαρμακερό σχόλιο στον λογαριασμό του στο twitter: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τη λίστα Πέτσα αποδεικνύει πως είναι άριστη στο μαγείρεμα». Την ανάρτηση συνοδεύει η φωτογραφία μίας κατσαρόλας, ενώ δίπλα γράφει: «Σήμερα, τρεις μήνες μετά το αίτημα να δημοσιευτεί η λίστα με τα ΜΜΕ στα οποία δόθηκαν τα 20 εκατομμύρια, η κυβέρνηση της Ν.Δ. απέδειξε ότι ο εκπρόσωπός της έχει μία θέση στο επόμενο MasterChef».

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση να δώσει σήμερα τις εντολές καταχώρησης και τις αρχικές τιμολογήσεις: «Εάν δεν το πράξει, επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα ”μαγειρευόταν” ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα».

Το ΚΙΝ.ΑΛ. σε ανακοίνωσή του αναφέρει: «Η Κυβέρνηση με χρήματα του Ελληνικού λαού χτίζει και εδώ το πελατειακό της κράτος. Ετσι εξασφαλίζει την επικοινωνιακή της ‘καταιγίδα’».

Σε σχόλιό του το ΚΚΕ επισημαίνει: «Η δημοσιοποίηση -με καθυστέρηση μηνών- της “λίστας Πέτσα”, αλλά και η χρηματοδότηση μεγάλων ΜΜΕ με πακτωλό χρημάτων αποδεικνύει πόσο επίκαιρη ήταν η τροπολογία του ΚΚΕ, που απέρριψαν όλα τα άλλα κόμματα και προέβλεπε, πρώτον, τα μηνύματα για τη δημόσια υγεία να μεταδίδονται απολύτως δωρεάν, δεύτερον, η δημοσιοποίηση των στοιχείων να γίνεται άμεσα και, τρίτον, να υπάρχει αναδρομικός έλεγχος δεκαετίας».

Ζεστά λεφτά σε φίλους και πρόθυμους

Σάλο προκάλεσε η δημοσιοποίηση, με καθυστέρηση μηνών, της λίστας των 20.000.000 ευρώ και των ποσών που διατέθηκαν από την κυβέρνηση στα ΜΜΕ για την καμπάνια «Μένουμε σπίτι».

Όπως γράφει η Ντίνα Ιωακειμίδου στην «δημοκρατία», τα κριτήρια της χρηματοδότησης αποδεικνύονται (όχι ότι ουδείς αμφέβαλλε) αμιγώς πολιτικά, με τα φιλικά προσκείμενα προς την κυβέρνηση να λαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος. Αντίθετα, επιδεικτικά αγνοήθηκε λαμβάνοντας ψίχουλα ο Τύπος που ασκεί κριτική στο κυβερνητικό έργο.

Κριτήρια ουσιαστικά και σαφή, όπως ο αριθμός των εργαζομένων και η αναγνωσιμότητα και η επισκεψιμότητα των μέσων ενημέρωσης, δεν ελήφθησαν υπόψη. Η διαφημιστική εταιρία initiative Media που διαχειρίστηκε με απευθείας ανάθεση τη διάθεση των 20.000.000 έλαβε για το έργο της το ποσό των 411.985 ευρώ.

 Οι εφοπλιστές και οι καρδιακοί φίλοι

Πρώτα και καλύτερα στη λίστα εμφανίζονται τα μέσα ενημέρωσης του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη. Η πριμοδότηση είναι πλουσιοπάροχη, με το συνολικό ποσό να αγγίζει το 1.000.000 ευρώ.

Ετσι η Alter Ego λαμβάνει: Για το Mega TV 380.000 ευρώ, για το «ΒΗΜΑ» 96.000 ευρώ, για το in.gr 96.000, ta nea.gr 64.000, tovima.gr 64.000, τα «Νέα Σ/Κ» 64.000, megatv.com 17.000. Kαι έπεται συνέχεια. To σάιτ imommy.gr που απευθύνεται στις μαμάδες έλαβε επιπρόσθετα το ποσό των 20.000 ευρώ καθώς και το ikivotos, ένα σάιτ για την Ορθοδοξία, ευρύτερων συμφερόντων του εφοπλιστή, έλαβε το ποσό των 2.000 ευρώ. Το σύνολο αγγίζει το 1.000.000 ευρώ.

Όμως και το Alter Ego του εφοπλιστή δεν έμεινε παραπονεμένο. Ετσι, τα Παραπολιτικά του Γ. Κουρτάκη έλαβαν για την εφημερίδα 60.000 ευρώ, για τα Παραπολιτικά FM 40.000, για τα parapolitika.gr 147.000 ευρώ, για το media.gr 2.000 ευρώ. Σύνολο: 249.000 ευρώ.

Από την κυβέρνηση εκτιμήθηκε δεόντως και η ανυπόκριτη στήριξη του ομίλου Αλαφούζου. Και εν προκειμένω το χρήμα ρέει άφθονο. Έτσι η τηλεόραση του Σκάι λαμβάνει 830.000 ευρώ, ο Σκάι 100,3 80.000 ευρώ, το skai.gr 100.000, το skairadio.gr 30.000, το sportfm.gr 20.000, το sport fm 40.000 ευρώ. Και με αυτά και με εκείνα υπερβήκαμε το εκατομμύριο, με το συνολικό κονδύλι να φτάνει το 1.100.000 ευρώ.

Η «Καθημερινή» βεβαίως δεν θα μπορούσε να αγνοηθεί. Η «Κυριακάτικη Καθημερινή» έλαβε 100.000 ευρώ, η «Καθημερινή του Σαββάτου» 59.500 και η Kathimerini.gr 150.000 ευρώ. Επίσης η αγγλόφωνη έκδοση της «Καθημερινής» έλαβε 10.500 ευρώ και η ιστοσελίδα της αγγλόφωνης έκδοσης άλλα 10.000. Σύνολο 330.000 ευρώ.

Ενας Μωυσής δεν περνά απαρατήρητος σε καμία των περιπτώσεων. Γι’ αυτό ο εκδότης Θ. Μαυρίδης έλαβε για τον εβδομαδιαίο «Φιλελεύθερό» του με τη μηδενική αναγνωσιμότητα 60.000 ευρώ, ενώ για το σάιτ Liberal.gr 120.000 ευρώ. Σύνολο 180.000 ευρώ. Τι ψυχή θα παραδώσει ένας Μωυσής, εξάλλου.

 Οι δυνατοί παίκτες

Ο τηλεοπτικός AΝΤ1 έλαβε 780.000 ευρώ και το ιστολόγιο antenna.gr 100.000 ευρώ. Ο τηλεοπτικός Alpha 680.000 ευρώ και το ιστολόγιό του 100.000 ευρώ. Το τηλεοπτικό κανάλι Star έλαβε 730.000 ευρώ και το ιστολόγιό του 100.000 ευρώ. Το Open έλαβε 557.566 ευρώ, ενώ τα κρατικά, παρακαλώ, κανάλια έλαβαν 334.716 ευρώ, το ert.gr 40.000 και οι σταθμοί της ΕΡΑ 40.000 ευρώ. Μάλιστα!

Το «Πρώτο Θέμα» έλαβε 100.000 ευρώ, το Θέμα radio 40.000 ευρώ, το protothema.gr 250.000 ευρώ, το newmoney.gr 35.000, το ygeiamou.gr 25.000, το newsauto.gr 15.000 και το Olivemagazine.gr πήρε 10.000 ευρώ. Σύνολο 475.000 ευρώ.

Προφανώς η κυβέρνηση αυτή αγαπά ιδιαιτέρως τη μαγειρική γιατί και το σάιτ μαγειρικής της Αργυρώς Μπαρπαρίγου έλαβε το ποσό των 12.500 ευρώ! Δυνατός παίκτης αποδεικνύεται και ο όμιλος του Δημήτρη Γιαννακόπουλου (DPG), αφού το σάιτ newsbomb έλαβε 186.000 ευρώ, το onsports.gr 31.000, to onmed.gr 31.000, το gossip-tv.gr 31.000 και το γυναικείο σάιτ queen.gr 100.000 ευρώ. Οχι κι άσχημα.

Εξίσου καλά τα πήγε και το σάιτ iefimerida με 250.000 ευρώ, όπως και το Bovary του ιδίου ομίλου, που έλαβε 100.000 ευρώ, αλλά και το economistas που πήρε άλλα 50.000. Η «Athens Voice» έλαβε 180.000 ευρώ και η Athens Voice Radio 40.000 ευρώ, ενώ η Lifo 120.000.

Πάντως δεν έμεινε παραπονεμένος και ο Ηλίας Κανέλλης, λαμβάνοντας 7.000 ευρώ για το σάιτ του booksjournal. Το dinamiprosforas.gr της υποψήφιας με τη ΝΔ Εμης Λιβανίου έλαβε 4.000 ευρώ. Eνα συνολικό ποσό 55.000 ευρώ έλαβε και ο όμιλος του Ν. Καραμανλή με τις εφημερίδες «Παρασκήνιο» 20.000 ευρώ, «Καρφίτσα» 15.000 ευρώ και τα σάιτ paraskhinio.gr, Karfitsa.gr. toxrima.gr. Backstage.gr. policepress.gr και dimosdata.gr.

Παραπονεμένη δεν έμεινε ούτε η ethosmedia που τη συναντήσαμε στο σκάνδαλο της Novartis. Tα σάιτ banks.com.gr, insuranceworld.gr και virus.com.gr έλαβαν αντίστοιχα 6.700, 3.050 και 5.250 ευρώ. Κονδύλι έλαβε και το σάιτ taneatistechnis, κάπου 5.000 ευρώ, ιδιοκτήτρια του οποίου είναι η σύζυγος του Θωμά Βαρβιτσιώτη, αδελφού του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, υφυπουργού Eξωτερικών!

Oλοι οι καλοί χωράνε…

Στη λίστα εμφανίζονται, με μικρά ποσά, είναι η αλήθεια, της τάξεως δηλαδή των 1.000 ευρώ, διάφορα ανύπαρκτα σάιτ. Βλέπουμε την argolikianaptiksi, μεταξύ άλλων, όπως και τη diavouleusi, το askmen.gr, που το συναντούμε εν προκειμένω ως gr.askmen.com, να λαμβάνει το ποσό των 5.000 ευρώ, καθώς και το axiaplus.gr, που τώρα μεταβαπτίστηκε σε axianews.gr. Eπίσης, το cretavoice.gr, το paragogi.net που λαμβάνει και αυτό 5.000 ευρώ. Το Karatzova.com, την Korinthiaki.gr, το Lepantortv.gr όπως και τα blog newscardia.blogspot.com και orchomenos-pressblogspot.com. Το thessalikesepiloges.gr της Δ. Δημητρακοπούλου, εκδότριας της εφημερίδας «Θεσσαλία». Στην πλειονότητά τους αυτά τα σάιτ ήταν ανενεργά. Μετά τη δημοσιοποίηση όμως της λίστας αποφάσισαν να αναρτήσουν σε ένδειξη καλής θέλησης μερικές ειδήσεις.

Θυμίζουμε ότι η «δημοκρατία» (δεύτερη σε κυκλοφορία καθημερινή απογευματινή εφημερίδα) και η «κυριακάτικη δημοκρατία» έλαβαν συνολικά 24.000 ευρώ, δηλαδή το 0,0012% της καμπάνιας.

Αναλυτικά όλη η τελική λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα ο Στέλιος Πέτσας

Πηγή: εφημερίδα «δημοκρατία»

Περισσότερα Εδω

Advertisement

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή

Κάντε εγγραφή στο
νέο μας κανάλι!

Δείτε Δελτία Ειδήσεων - Εκπομπές - Ρεπορτάζ
ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΔΩ!
Ολα τα βίντεο απο το μεγαλυτερο καναλι της Θεσσαλίας
close-link
Click Me