AUTO-MOTO
Οι Yamaha R1 και R1M μόνο για την πίστα στην Ευρώπη από το 2025
Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η Yamaha Racing Europe δίνει μια επίσημη ενημέρωση για την αγαπημένη της μοτοσυκλέτα, την R1. Έτσι εξέδωσε δήλωση για να κατευνάσει τους φόβους ότι οι R1 και R1M θα διακοπούν πλήρως από την παραγωγή, λόγω αυστηρότερων προτύπων εκπομπών ρύπων. Από το 2025 λοιπόν, στην Ευρώπη, η R1 θα διατίθεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα, όπως και η προηγούμενη αλλαγή με την μικρότερη R6.
Η επίσημη ανακοίνωση αναφέρει:
«Η παγκόσμια παραγωγή της R1 θα συνεχιστεί στο μέλλον, όπως και το πρόγραμμα ανάπτυξης που οδήγησε τη μοτοσυκλέτα στο να εξασφαλίζει Παγκόσμιους Τίτλους τόσο στο WorldSBK όσο και στο EWC. Ενώ οι απαιτήσεις των πελατών της Yamaha έχουν εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια, η R1 παραμένει μια δημοφιλής επιλογή για ομάδες που επιδιώκουν να εξασφαλίσουν ένα ανταγωνιστικό και οικονομικό πακέτο αγώνων και για άτομα που επικεντρώνονται στη βελτίωση της εμπειρίας τους στην πίστα. Γι’ αυτό από το 2025, λαμβάνοντας υπόψη την πρόκληση της εκπλήρωσης των απαιτήσεων έγκρισης Euro5+, στην Ευρώπη η R1 θα διατίθεται αποκλειστικά με προδιαγραφές για χρήση στην πίστα, όπως έγινε προηγουμένως με την R6».
Ο χρόνος ανάπτυξης και οι επενδύσεις που έχει κάνει η Yamaha για την ανάπτυξη της σειράς ανταλλακτικών GYTR (για χρήση σε πίστα) για αυτές τις μοτοσυκλέτες, θα συνεχιστεί στο μέλλον. Τονίζεται επίσης η δέσμευση της Yamaha να διασφαλίσει ότι θα παραμείνει ένα πακέτο που κερδίζει αγώνες.
Αυτό ήταν ένα πιθανό μελλοντικό σενάριο όταν κυκλοφόρησαν τα αρχικά νέα για τη διακοπή της κυκλοφορίας της R1 στο δρόμο. Αν και τα καλύτερα νέα για τους λάτρεις της R1 σε όλο τον κόσμο, θα ήταν να εξελιχθεί ο κινητήρας σύμφωνα με τα πρότυπα EU5+ και να μπορεί η R1 να κυκλοφορεί και στο δρόμο, δεν υπάρχει εύκολος τρόπος να γίνει αυτό, καθώς η Yamaha έχει λάβει την απόφαση να μην αναπτύξει μια έκδοση EU5+ για τις R1 ή R1M. Θα ανοίξει αυτό χώρο για μια ακόμη φημολογούμενη (και επιθυμητή) μοτοσυκλέτα στη γκάμα της Yamaha, την τρικύλινδρη YZF-R9; Το όνομα είναι σήμα κατατεθέν από τη Yamaha εδώ και αρκετά χρόνια, χωρίς να έχουν γίνει ακόμη δημόσιες ανακοινώσεις μέχρι στιγμής.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σύμφωνα με τα παραπάνω, ως ένα μόνο παράδειγμα, η R6 σταμάτησε πριν από μερικά χρόνια ως μοτοσυκλέτα δρόμου. Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη για αγορά ως μοτοσυκλέτα μόνο για πίστα, καθαρά επειδή υπάρχει ακόμη μεγάλη αγορά μεταξύ των οπαδών των αγώνων και της πίστας για χρήση σε Track Day. Θα μπορούσε αυτό να είναι επίσης το μέλλον των R1 και R1M; Είναι τρομερά δημοφιλείς σε πολλές κατηγορίες αγώνων, όπως WSBK, BSB και MotoAmerica.
Ενώ οι διαφορετικές κατηγορίες αγώνων θα αντιπροσωπεύουν μόνο έναν συγκεκριμένο αριθμό μοτοσυκλετών κατά τη διάρκεια ενός δεδομένου έτους, είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς ότι θα εξαφανιστούν εντελώς. Ταυτόχρονα, ορισμένες από αυτές τις κατηγορίες αγώνων έχουν επίσης απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν οι μοτοσυκλέτες που αγωνίζονται για να παραταχθούν στο grid. Εάν η R1 δεν πληροί πλέον αυτά τα πρότυπα, ενδέχεται να χρειαστεί να γίνουν ορισμένες αλλαγές. Είναι μια κατάσταση και μια ιστορία που εξελίσσεται. Στο μέλλον θα περιμένουμε αρκετές αλλαγές και ελπίζουμε να έχουν την καλύτερη δυνατή εξέλιξη.
-
ΕΛΛΑΔΑ17 ώρες ago
Πάσχα: Εξομαλύνθηκε η κίνηση στις εθνικές οδούς – Πάνω από 200.000 οχήματα επέστρεψαν στην Αττική σε δύο ημέρες
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ23 ώρες ago
Στο αυτόφωρο για ηχορύπανση στην Σκιαθο
-
ΕΛΛΑΔΑ22 ώρες ago
Πότε θα γίνει η κηδεία της Άννας Παναγιωτοπούλου
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ9 ώρες ago
Temu: Πώς ο κολοσσός του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου προκαλεί φρενίτιδα αγορών
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ21 ώρες ago
Λογαριασμοί ρεύματος: Σφοδρές μάχες μεταξύ των παρόχων και στα μπλε τιμολόγια
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ10 ώρες ago
Υψηλές τιμές, χαμηλή προσφορά στο μικροσκόπιο της αγοράς
-
ΕΛΛΑΔΑ18 ώρες ago
Κοζάνη: 16χρονος κατάπιε παραφλού – Γέφυρα ζωής για να σωθεί – Συγκλονίζουν οι γονείς του
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ9 ώρες ago
Οι φρεγάτες αναθερμαίνουν τις σχέσεις της Αθήνας με το Παρίσι