Connect with us

ΜΑΓΝΗΣΙΑ

Αυξήσεις “φωτιά” στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια -Βόλος – Σποράδες: Εισιτήρια από χρυσάφι

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Η Σκιάθος αποτελεί παραδοσιακά έναν όμορφο και κοντινό προορισμό για μία οικογένεια από τον Βόλο. Λόγω της εγγύτητας με το λιμάνι του Βόλου θεωρείται ένας οικονομικός προορισμός. Φέτος όμως, τα πράγματα δε φαίνονται καθόλου έτσι..

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το TheNewspaper.gr αναζήτησε το κόστος για τη μετακίνηση μίας τετραμελούς οικογένειας (2 ενήλικες και 2 παιδιά) από το λιμάνι του Βόλου προς το λιμάνι της Σκιάθου και αντιστρόφως, μαζί με ένα ΙΧ αυτοκίνητο.

Επιλέγοντας τον φθηνότερο και τον ακριβότερο ναύλο με τα πλοία “ΠΡΩΤΕΥΣ” της ΑΝΕΣ και ” SPORADES STAR” της SeaJets, το κόστος μετακίνησης εκτινάσσεται στα 314,30 ευρώ, ενώ αντίστοιχα για τη Σκόπελο στα 376,00 ευρώ!

Μέτρα ζήτησε ο ΣΕΕΝ

Υπενθυμίζεται πως ο ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) προσφάτως είχε καταθέσει υπόμνημα προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως, “η αυξανόμενη οικονομική απειλή που προκαλείται από τη συνεχή άνοδο της τιμής του ναυτιλιακού καυσίμου, πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα και αποφασιστικά ώστε να αποτραπεί η δημιουργία θέματος βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών και η εμφάνιση δυσχερειών στην εξυπηρέτηση της νησιωτικής Ελλάδος που θα επιφέρει προσκόμματα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη των νησιών”.

Συγκεκριμένα, ο ΣΕΕΝ κατέθεσε επτά συγκεκριμένες προτάσεις για την προσωρινή στήριξη του κλάδου. Αυτές έχουν ως εξής: “Τα μέτρα αφορούν στη επιβολή ενός είδους πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του προηγούμενου Δεκεμβρίου, την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και την επιστροφή του στο 13% εάν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στα επίπεδα του Δεκεμβρίου, την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως είχε γίνει κατά την διάρκεια  της πανδημίας, την προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως έγινε κατά την περίοδο της πανδημίας, την αύξηση των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας κατά 30% τουλάχιστον, την προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που υλοποιούν σε διάφορες κατηγορίες επιβατών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες , την ενίσχυση της ρευστότητας με τη άμεση καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των 42 εκατ. ευρώ που οφείλει το Υπουργείο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για δρομολόγια αγόνων γραμμών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί”.

Φόβος για συνέπειες στη νησιωτική οικονομία

Επιπλέον, ενδιαφέρον παρουσιάζει το περιεχόμενο της ανακοίνωσης του ΣΕΕΝ σχετικά με τη μελέτη που ανακοίνωσε το Ίδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με τίτλο “Επίδραση της δέσμης προτάσεων Fit for 55 στην επιβατηγό ναυτιλία και τη νησιωτική οικονομία της Ελλάδος, που παρουσιάστηκε στην ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με θέμα “Μετάβαση στην ”πράσινη” ακτοπλοΐα”, την Πέμπτη 14 Απριλίου 2022. Η ενημέρωση έχει ως εξής: “Ο σκοπός της μελέτης περιλαμβάνει την εκτίμηση των επιδράσεων της δέσμης προτάσεων “Fit for 55” στη λειτουργία της εγχώριας επιβατηγού ναυτιλίας και κατά επέκταση στα οικονομικά μεγέθη των νησιωτικών περιοχών της χώρας. Ειδικότερα, στη μελέτη αναδεικνύονται οι προτεινόμενες ρυθμιστικές αλλαγές και οι μεταβολές που θα επιφέρουν στον τρόπο λειτουργίας της επιβατηγού ναυτιλίας, προσδιορίζονται οι επιδράσεις τους στο κόστος λειτουργίας, τις τιμές των εισιτηρίων, τη μεταφορική κίνηση και την οικονομική συμβολή του κλάδου και εξετάζονται οι διαθέσιμες επιλογές για μετριασμό αυτών των επιπτώσεων.

Όπως προκύπτει από τη μελέτη, η υλοποίηση των προτεινόμενων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πολιτικών για το κλίμα (δέσμη μέτρων Fit for 55) εκτιμάται ότι μπορεί να οδήγησε σε αυξημένο κόστος λειτουργίας της εγχώριας ακτοπλοΐας κατά €207 εκατ. το 2026 (σε σύγκριση με σενάριο μη εφαρμογής των μέτρων), εάν δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα προσαρμογής. Αυτή η επιβάρυνση μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων κατά περίπου 30% και μείωση της ακτοπλοϊκής κίνησης κατά 28% το ίδιο έτος. Η μειωμένη δραστηριότητα του κλάδου και ο χαμηλότερος αριθμός επισκεπτών στα νησιά της χώρας μπορεί να επιφέρει μείωση του ΑΕΠ κατά περισσότερο από €900 εκατ. το 2026, ενώ σε όρους απασχόλησης η απώλεια των θέσεων εργασίας εκτιμάται σε 29 χιλ. θέσεις εργασίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας (νησιωτικές περιοχές και ηπειρωτική χώρα)”.

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
OIKONOMIA30 δευτερόλεπτα ago

Φυσικό αέριο: Η Γερμανία πάει για δελτίο, η Γαλλία καλεί σε εξοικονόμηση

ΚΟΣΜΟΣ2 λεπτά ago

Πώς ο πόλεμος στην Ουκρανία αποσυντονίζει τη Δύση

ΕΛΛΑΔΑ13 λεπτά ago

Ξαρχάκος: Κάντε ησυχία, τώρα μιλάω με τα παιδιά!

ΚΟΣΜΟΣ22 λεπτά ago

ΗΠΑ: Σχεδόν 50 άνθρωποι βρέθηκαν νεκροί μέσα σε ρυμουλκούμενο φορτηγού

ΚΟΣΜΟΣ42 λεπτά ago

Βενεζουέλα: Εφτασε αντιπροσωπεία των ΗΠΑ για συνομιλίες σχετικά με τη «διμερή ατζέντα»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ1 ώρα ago

Τουρκία: Η φρεγάτα μας Salihreis με τη φρεγάτα Υδρα σε κοινή άσκηση στην Ανατολική Μεσόγειο

ΚΟΣΜΟΣ2 ώρες ago

Μπάιντεν: Παρατείνει την ανάπτυξη επιπλέον αμερικανικών στρατευμάτων στην Πολωνία

ΚΟΣΜΟΣ2 ώρες ago

G7: «Εγκλημα πολέμου» η επίθεση σε εμπορικό κέντρο της Ουκρανίας – Ο Πούτιν θα λογοδοτήσει

ΕΛΛΑΔΑ3 ώρες ago

Πανελλαδικές 2022: Ανακοινώνονται την Τρίτη οι βαθμολογίες – Πώς να συμπληρώσετε το μηχανογραφικό

ΚΟΣΜΟΣ3 ώρες ago

ΗΠΑ: Τουλάχιστον 3 νεκροί σε εκτροχιασμό τρένου μετά τη σύγκρουσή του με απορριματοφόρο

Δημοφιλή