Connect with us

OIKONOMIA

Αγορά τεσσάρων τάνκερ από τον Όμιλο Μαρινάκη

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας του Ευάγγελου Μαρινάκη απέκτησε τέσσερα δεξαμενόπλοια που εκποίησε η ING Bank

Στην απόκτηση τεσσάρων δεξαμενοπλοίων, τύπου Aframax, διπλού καυσίμου LNG, προχώρησε εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας του Βαγγέλη Μαρινάκη. Τα πλοία αυτά εκποιήθηκαν από όμιλο τραπεζών (ING Bank) στο πλαίσιο των κυρώσεων κατά της Ρωσίας και παλαιότερα ελέγχονταν από τη ρωσική εταιρεία διαχείρισης δεξαμενόπλοιων Sovcomflot.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πρόκειται για πλοία που ανήκουν στην λεγόμενη κατηγορία «Green Funnel» που χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG. Τα δεξαμενόπλοια είναι τύπου Ice-Class 1A Aframax και διαθέτουν σύστημα πρόωσης LNG μειώνοντας σημαντικά το ενεργειακό αποτύπωμα στο περιβάλλον.

Τα τέσσερα πλοία που αποκτήθηκαν είναι το «Alexander» χωρητικότητας 113.170 dwt (κατασκευής 2018, πρώην Gagarin Prospect), το «Adam» χωρητικότητας 113.226 dwt (κατασκευής 2018, πρώην Lomonosov Prospect), το «Alfred» χωρητικότητας 113.170 dwt (κατασκευής 2018, πρώην Mendeleev Prospect) και το «Albert»  χωρητικότητας 113.095 dwt (κατασκευής 2019, πρώην Samuel Prospect).

Τα πλοία πωλήθηκαν απευθείας από την ING Bank και έναν όμιλο άλλων τραπεζών ως μέρος της υποχρέωσης αυτών να απεμπλακούν από υπάρχουσες δανειακές συμβάσεις με την Sovcomflot μετά την επιβολή κυρώσεων σε ρωσικές εταιρείες από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

ΣΕΛΠΕ: Η ακρίβεια ψαλίδισε κατά 17% το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών [έρευνα]

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Αποκαλυπτικά στοιχεία για την δυσχερή οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα περισσότερα νοικοκυριά στη χώρα μας παρουσιάζονται στην έρευνα καταναλωτικών τάσεων του ΣΕΛΠΕ. Όπως προκύπτει, φέτος το καλοκαίρι ένας στους δύο ερωτώμενους της έρευνας, δεν θα κάνει διακοπές λόγω μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος, μια μείωση που κατά μέσο όρο ανέρχεται σε 17%, λόγω των αυξήσεων στο κόστος ενέργειας.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επίσης 3 στους 4 καταναλωτές δήλωσαν ότι αγοράζουν προϊόντα με βασικό κριτήριο τη χρηματική δαπάνη, ενώ οι ανατιμήσεις-αυξήσεις τιμών αποτελούν την κύρια ανησυχία για 3 στους 4 καταναλωτές. Όπως φαίνεται στο σχήμα 1 το οποίο καταγράφει τους παράγοντες με τους οποίους επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα, το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν προϊόντα με βασικό κριτήριο την χρηματική δαπάνη αυξήθηκε από 46% πέρυσι την ίδια εποχή σε 74% των 2022 με όλα τα υπόλοιπα κριτήρια να καταγράφουν μείωση.


Αυτό το αποτέλεσμα δείχνει αφενός τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και αφετέρου ότι η ανησυχία του κοινού σε σχέση με τις ανατιμήσεις έχει αυξηθεί σημαντικά. Συγκεκριμένα, όσον αφορά το διαθέσιμο εισόδημα, η εκτίμηση των καταναλωτών είναι ότι οι αυξήσεις στο κόστος ενέργειας μειώνουν μεσοσταθμικά το διαθέσιμο εισόδημα τους κατά 17%, με 2 στους 3 καταναλωτές (66%) να δηλώνουν ότι το διαθέσιμο εισόδημα τους μειώνεται πάνω από 20%.

Η κύρια ανησυχία των καταναλωτών

Οι ανατιμήσεις-αυξήσεις τιμών αποτελούν και την κύρια ανησυχία των καταναλωτών σήμερα. Όπως απεικονίζεται στο σχήμα 3 σε ποσοστό 73%.

Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά που καταγράφονται στη Δυτική Ευρώπη. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφεται σχετικά εξίσου υψηλό ποσοστό 60%.

Η δεύτερη κύρια ανησυχία των καταναλωτών είναι οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις με ποσοστό 11% και ακολουθεί η ανεργία με 7%. Ο πόλεμος στην Ουκρανία που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία στη Δυτική Ευρώπη με ποσοστά που κυμαίνονται από 15% ‘έως 34%, στην Ελλάδα έχει μόλις 2%. Βέβαια πρέπει να καταγραφεί ότι κατά βάση η κύρια πηγή των ανατιμήσεων σήμερα οφείλεται στην εισβολή στην Ουκρανία και την Ενεργειακή κρίση, επομένως στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης καταγράφεται εντονότερα η αιτία, ενώ στην Ελλάδα το αποτέλεσμα.

Καλοκαίρι στο… σπίτι

Τέλος, καταγράφονται οι εκτιμήσεις των καταναλωτών σε σχέση με τις διακοπές του καλοκαιριού. Όπως φαίνεται και στο σχήμα 4, η πλειοψηφία του κοινού, ποσοστό 48%, δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος το καλοκαίρι.

Το 22% δηλώνει ότι θα κάνει, αλλά πιο περιορισμένα και μόλις 13% ότι θα κάνει όπως κάθε χρόνο.

Σε σχέση με τους παράγοντες που επηρεάζουν τις φετινές διακοπές, όπως καταγράφεται στο σχήμα 5, συνολικά το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο, για το 63% η μείωση εισοδήματος λόγω ανατιμήσεων των προϊόντων και για το 50% η μείωση εισοδήματος λόγω του κόστους ενέργειας.

Το αυξημένο κόστος μεταφορικών με 52% αποτελεί επίσης έναν πολύ σημαντικό παράγονται και για το 23% το κόστος διαμονής. Η ανησυχία λόγω της πανδημίας COVID-19 ή λόγω των ελληνοτουρκικών σχέσεων, δεν φαίνεται να παίζει ρόλο.

Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό τον τελευταίο χρόνο και την μεγάλη επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων στο διαθέσιμο εισόδημα και κατ’ επέκταση στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Β. Μαρινάκης στον Economist: Η ναυτιλία και οι Ελληνες εφοπλιστές δίνουν λύσεις στις κρίσεις

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Ο ρόλος της ναυτιλίας και η εξασφάλιση των μεταφορών, τόσο στους τομείς της ενέργειας όσο και των τροφίμων ακόμα και σε περιόδους έντασης όπως αυτή που διανύει ο πλανήτης, μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ήταν το κεντρικό ζήτημα στο οποίο αναφέρθηκε ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime and Trading Group στο 26ο συνέδριο του Economist, σε μία συζήτηση με τον πρώην ΥΠΕΞ των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο και την πρόεδρο της Navios Maritime Partners, Αγγελική Φράγκου.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Με σαφή τοποθέτηση ότι η ναυτιλία είναι σε θέση να δώσει λύσεις για την αντιμετώπιση των κρίσεων, πάντα στη βάση σωστών πολιτικών αποφάσεων, ο Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε ότι όλοι «είμαστε αντιμέτωποι με τον πόλεμο στην Ουκρανία» τονίζοντας ότι «ο ρόλος των εφοπλιστών και ιδίως των Ελλήνων σε αυτούς τους καιρούς της ενεργειακής κρίσης είναι πολύ σημαντικός».

Υπογράμμισε ότι οι Έλληνες ελέγχουν πάνω από το 32% του παγκόσμιο στόλου μεταφοράς πετρελαίου και πάνω από το 22% του στόλου LNG συνολικά. «Η μεταφορά πετρελαίου προς την Ευρώπη έχει αναληφθεί από εμάς. Είναι σημαντικό μία ευρωπαϊκή χώρα μέλος της ΕΕ αλλά και του ΝΑΤΟ να έχει καταφέρει να βρίσκεται σε θέση να πραγματοποιεί ότι απαιτούν οι εποχές ώστε να είμαστε λιγότερο εξαρτημένοι από τη Ρωσία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βαγγέλης Μαρινάκης, τονίζοντας ότι ως ναυτιλία «προσφέρουμε σταθερότητα στον κόσμο και στην Ευρώπη. Πρέπει όμως να δούμε τους πολιτικούς της Ευρώπης να παίρνουν περισσότερες πρωτοβουλίες.

Έχουμε τιμές ρεκόρ στην ενέργεια και οι οικονομίες μας δεν θα μπορέσουν να αντέξουν για πολύ. Το πρόβλημα ενισχύεται και απαιτεί συγκεκριμένες κινήσεις και πρωτοβουλίες».

Μεταφορά πετρελαίου

Απαντώντας σε ερώτηση σε σχέση με την τοποθέτηση του ουκρανού προέδρου, Βολοντίμιρ Ζελένσκι για τις μεταφορές ρωσικού πετρελαίου από ελληνικά πλοία, ο Βαγγέλης Μαρινάκης ξεκαθάρισε ότι «αν αναλύσουμε το τονάζ που είναι διαθέσιμο στη Δύση αυτή τη στιγμή, εμείς έχουμε το 50%-60%. Η διακίνηση όλου αυτού του όγκου πετρελαίου που έρχεται από τη Ρωσία στην Ευρώπη έχει χρονοδιαγράμματα παράδοσης ως το τέλος του έτους κι είναι προσχεδιασμένη διαδικασία. Η απεξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο δε θα συμβεί εν μία νυκτί».

Υπογράμμισε δε ότι «αυτό που συμβαίνει έχει συμφωνηθεί μέσω συμβολαίων και πλήρως εγκεκριμένο από την ΕΕ. Δεν παραβιάζουμε οποιονδήποτε νόμο ή εμπάργκο, αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε τη σταθερότητα». Όπως είπε είναι κάτι αναγκαίο και «δόξα τω Θεώ είμαστε εδώ για να παρέχουμε αυτή τη σταθερότητα».

Aναφερόμενος στο ζήτημα της Κίνας και τις εμπορικές σχέσεις, ο Βαγγέλης Μαρινάκης σημείωσε ότι «εμπορευόμαστε με την Κίνα, επισκευάζουμε τα πλοία μας στην Κίνα, ναυπηγούμε πλοία στην Κίνα. Η ναυτιλία ενώνει τον κόσμο και είναι θετικό να αυξάνεται όλο αυτό το εμπόριο.

Επεσήμανε ότι «οι εμπορικές σχέσεις με την Κίνα τα τελευταία 15 χρόνια άλλαξαν το εμπόριο με θετικό πρόσημο», καθώς όπως υπογράμμισε «η Κίνα δεν εισάγει μόνο αλλά και εξάγει. Όλος ο κόσμος επωφελήθηκε από τις εμπορικές συναλλαγές με την Κίνα τα τελευταία 15 χρόνια. Πριν ο μέσος καταναλωτής δεν μπορούσε να αγοράσει κάποια προϊόντα γιατί ήταν ακριβά. Αυτή η δυνατότητα δόθηκε μετά με τις εισαγωγές από τη Κίνα, που οι τιμές έπεσαν και ο κόσμος μπορούσε να αγοράσει πράγματα που πριν δεν είχε την οικονομική δυνατότητα».

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης σημείωσε ακόμα σε σχέση με τη ναυτιλία και το περιβάλλον ότι «τα πλοία είναι υπεύθυνα μόλις για τα 3% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Δεν είναι μόνο ασφαλής η μεταφορά δια θαλάσσης των εμπορευμάτων αλλά και φιλική προς το περιβάλλον. Η τεχνολογία έχει συμβάλλει σε αυτό».

Όσον αφορά την επισιτιστική κρίση και τη μεταφορά των σιτηρών ο Βαγγέλης Μαρινάκης κατέστησε σαφές ότι «όταν τα λιμάνια είναι ανοιχτά και όλα λειτουργούν σωστά όλα γίνονται. Είμαστε έτοιμοι να μεταφέρουμε τα αγαθά και τα εμπορεύματα που χρειάζονται». Σημείωσε παράλληλα ότι λαμβάνονται πρόνοιες για τους ουκρανούς εργαζόμενους στη ναυτιλία και τις οικογένειες τους, οι οποίοι στην παγκόσμια ναυτιλία φτάνουν σε ποσοστό το 15-20% παγκοσμίως.

Τι είπε η Αγγελική Φράγκου

«Φτιάξτε κανόνες και εμείς θα ακολουθήσουμε», είπε η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings αναφερόμενη στην αντιμετώπιση των κρίσεων.

Τόνισε δε ότι πρέπει να δούμε τη μεγάλη εικόνα καθώς «το 1/3 των προμηθειών σε καύσιμα προέρχεται από την εμπόλεμη περιοχή. Είναι σημαντική η διασφάλιση της επάρκειας των τροφίμων. Έχουν αλλάξει πολλά. Κάθε κυβέρνηση πρέπει να πληρώσει ακριβά για να εξασφαλίσει ότι τα εμπορεύματα και τα προϊόντα θα φθάσουν σε αυτή με ασφάλεια για να έχει πρόσβαση ο κόσμος.

Τα 40% του Φυσικού Αερίου και το 20% του πετρελαίου τα προμηθευόταν η Ευρώπη από τη Ρωσία. Τώρα στο πλαίσιο της προσπάθειας απεξάρτησης οι προμήθειες γίνονται από άλλες χώρες πιο μακρινές που σημαίνει ότι αυξάνουν τα τονομίλια, η απόσταση που καλύπτουν τα πλοία άρα το προϊόν που μεταφέρεται είναι πιο ακριβό.»
Αναφερόμενη στις δηλώσεις Ζελένσκι, η Αγγελική Φράγκου επεσήμανε ότι «το 95% του παγκόσμιο στόλου ακολουθεί τις κυρώσεις. Έχουμε νομική ομάδα που μας συμβουλεύει τι να κάνουμε. Δεν παραβιάζονται οι κυρώσεις. Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ”Φτιάξτε κανόνες και εμείς θα ακολουθήσουμε”».

Πομπέο: Παγκόσμιες οι προκλήσεις

Την ασφάλεια τόνισε ως προϋπόθεση ευημερίας την οποία αυτή τη στιγμή «την έχουμε χάσει», από το βήμα του Economist ο τέως υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο, κάνοντας λόγο για ένα παγκόσμιο περιβάλλον εξαιρετικά υψηλών προκλήσεων τόσο για τη γεωπολιτική σκηνή όσο και την οικονομία.
«Για να τελειώσει αυτός ο πόλεμος χρειάζεται σίγουρα διπλωματία, όμως το μόνο που ενδιαφέρει τον Πούτιν είναι η ισχύς και το ρίσκο», τόνισε ο κ. Πομπέο, ο οποίος επεσήμανε ότι η Δύση συνολικά δεν εξάντλησε τα περιθώρια αποτροπής της ρωσικής επιθετικότητας, μεταξύ άλλων, με τις επιλογές της στον ενεργειακό τομέα.

Ο Πομπέο αναφέρθηκε στη διεύρυνση του ΝΑΤΟ εκφράζοντας την ικανοποίηση του για την ένταξη Φινλανδίας και Σουηδίας σημειώνοντας ότι εκτιμά το γεγονός ότι ο τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν τελικά «το επέτρεψε, όντας διευκολυντικός, σε έναν βαθμό». Ωστόσο ξεκαθάρισε ότι αυτό δεν συνιστά κάποιο νέο δεδομένο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, οι οποίες έχουν το μακρύ παρελθόν τους. «Τα κράτη ιστορικά έχουν διενέξεις.

Σημασία έχει να τις λύνουν με διάλογο, χωρίς τη χρήση ισχύος», σχολίασε ευρύτερα και μίλησε για την ανάγκη ενίσχυσης του διαλόγου σε όλα τα επίπεδα ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Όσον αφορά τις σχέσεις ΗΠΑ-Ελλάδας, σημείωσε ότι το Στέιτ Ντιπάρτμεντ έχει μια εξαιρετική ομάδα στην Αθήνα, η οποία προωθεί τη συνεργασία σε άμυνα, ενέργεια και άλλους τομείς. Τέλος ερωτηθείς αν θα διεκδικούσε το χρίσμα των Ρεπουμπλικάνων, ακόμη κι αν ο Ντόναλντ Τραμπ θέσει επίσης υποψηφιότητα, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο, λέγοντας ότι η όποια απόφαση θα ληφθεί στην αρχή του 2023.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή