

LIFESTYLE
AI: Youtubers πωλούν αχρησιμοποίητο βιντεοσκοπημένο υλικό τους σε εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης
Οι YouTubers και άλλοι δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου πωλούν το αχρησιμοποίητο βιντεοσκοπημένο υλικό τους σε εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης (AI) που αναζητούν αποκλειστικά βίντεο για να εκπαιδεύσουν καλύτερα τους αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης τους, κερδίζοντας συχνά χιλιάδες δολάρια ανά συμφωνία.
Η OpenAI, η Google της Alphabet Inc., η εταιρεία μέσων τεχνητής νοημοσύνης Moonvalley και αρκετές άλλες εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης πληρώνουν συλλογικά εκατοντάδες δημιουργούς περιεχομένου για πρόσβαση στα αδημοσίευτα βίντεό τους, σύμφωνα με το Bloomberg. Αυτό το περιεχόμενο, το οποίο δεν έχει αναρτηθεί αλλού στο διαδίκτυο, θεωρείται πολύτιμο για την εκπαίδευση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, καθώς είναι μοναδικό.
Το κόστος
Οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης πληρώνουν επί του παρόντος μεταξύ 1 και 4 δολαρίων ανά λεπτό υλικού, είπαν οι άνθρωποι, με τις τιμές να αυξάνονται ανάλογα με την ποιότητα ή τη μορφή του βίντεο. Τα βίντεο που έχουν γυριστεί σε 4Κ, για παράδειγμα, έχουν υψηλότερη τιμή, όπως και το μη παραδοσιακό υλικό, όπως βίντεο που έχουν ληφθεί από drones ή χρησιμοποιούν τρισδιάστατα κινούμενα σχέδια.
Τα περισσότερα πλάνα, όπως τα αχρησιμοποίητα βίντεο που δημιουργήθηκαν για δίκτυα όπως το YouTube, το Instagram και το TikTok, πωλούνται κάπου μεταξύ 1 και 2 δολαρίων ανά λεπτό.
Η OpenAI, η Meta Platforms Inc. και η Adobe Inc. λάνσαραν πέρυσι μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης για βίντεο, οι οποίες μπορούν να δημιουργήσουν ρεαλιστικά βίντεο από οδηγίες κειμένου. Για να το κάνουν αυτό, όμως, οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης χρειάζονται τεράστιες ποσότητες δεδομένων για εκπαίδευση, μερικές φορές εκατομμύρια ώρες περιεχομένου βίντεο.
«Είναι ένας αγώνας εξοπλισμών και όλες χρειάζονται περισσότερο υλικό», δήλωσε ο Dan Levitt, ανώτερος αντιπρόεδρος δημιουργών στην Wasserman, η οποία εκπροσωπεί αστέρια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως ο YouTuber MatPat και η fashion influencer Taylen Biggs.
«Βλέπω ένα ‘παραθυράκι’ μέσα στα επόμενα δύο χρόνια όπου η αδειοδότηση υλικού είναι επικερδής για τους δημιουργούς που είναι ανοιχτοί σε αυτό. Αλλά δεν νομίζω ότι αυτό το ‘παράθυρο’ θα διαρκέσει τόσο πολύ».
Τα κέρδη
Ορισμένοι δημιουργοί περιεχομένου τραβούν εκατοντάδες ώρες βίντεο κάθε χρόνο κατά τη διαδικασία δημιουργίας βίντεο για το YouTube, το Instagram ή το TikTok. Αλλά μεγάλο μέρος αυτού του περιεχομένου δεν φτάνει ποτέ στο διαδίκτυο, πράγμα που σημαίνει ότι οι δημιουργοί δεν κερδίζουν χρήματα από αυτό.
Με την πώληση αυτού του περιεχομένου σε εταιρείες AI, οι δημιουργοί έχουν έναν τρόπο να διαφοροποιήσουν το εισόδημά τους πέρα από τις διαφημιστικές συμφωνίες με εμπορικά σήματα.
«Στη Moonvalley, η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών μας δεδομένων προέρχεται απευθείας από δημιουργούς περιεχομένου & κινηματογραφιστές που ενδιαφέρονται για την αδειοδότηση οποιουδήποτε περιεχομένου βίντεο που κατέχουν», έγραψε η εταιρεία σε μια δήλωση που μοιράστηκε με το Bloomberg.
Οι αντιδράσεις
Οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης έχουν αντιμετωπίσει έντονες επικρίσεις για τη χρήση κειμένων, βίντεο και φωτογραφιών που έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο χωρίς να αποζημιώνουν τους ανθρώπους που δημιούργησαν αυτό το περιεχόμενο. Πέρυσι, εκδότες ειδήσεων, ηθοποιοί και μεμονωμένοι δημιουργοί περιεχομένου κατέθεσαν αγωγές κατά των OpenAI, Meta, Nvidia Corp. και άλλων για τη χρήση της πνευματικής τους ιδιοκτησίας για τη δημιουργία μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης και την υποτιθέμενη παραβίαση της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων.
Η συμφωνίες
Τα πρακτορεία ταλέντων που εκπροσωπούν τους ψηφιακούς δημιουργούς συνεργάζονται με εταιρείες αδειοδότησης τρίτων, όπως η Troveo AI και η Calliope Networks, για τη διαχείριση των δικαιωμάτων για τις χιλιάδες ώρες βίντεο που ανήκουν στους δημιουργούς. Οι εταιρείες αυτές διαπραγματεύονται τους όρους με εκατοντάδες δημιουργούς ψηφιακού περιεχομένου, συλλέγουν όλο το βιντεοληπτικό υλικό και στη συνέχεια αδειοδοτούν το περιεχόμενο μαζικά σε εταιρείες AI. Ορισμένες εταιρείες ΤΝ συνεργάζονται επίσης απευθείας με τους δημιουργούς περιεχομένου.
Το εμπορικό σήμα
Οι περισσότερες συμφωνίες περιλαμβάνουν όρους που εμποδίζουν τις εταιρείες AI να δημιουργούν ψηφιακά αντίγραφα των δημιουργών περιεχομένου, να μιμούνται ακριβείς σκηνές από τα κανάλια τους ή να χρησιμοποιούν υλικό με τρόπο που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τη φήμη ενός δημιουργού, δήλωσε ο Andrew Graham, επικεφαλής ψηφιακών εταιρικών συμβουλών και συνεργασιών της Creative Artists Agency, η οποία έχει πάνω από δώδεκα πελάτες σε συζητήσεις για την επίτευξη συμφωνιών με εταιρείες AI.
Η CAA εκπροσωπεί αστέρες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως η Amelia Dimoldenberg, η οποία έχει πάρει συνεντεύξεις από διασημότητες όπως ο Ryan Reynolds και η Sabrina Carpenter για τη διαδικτυακή σειρά της «Chicken Shop Date», και ο δημιουργός μικρού μήκους ταινιών στο YouTube Alan Chikin Chow, ο οποίος έχει πάνω από 73 εκατομμύρια followers στην πλατφόρμα.
«Η μεγαλύτερη ανησυχία μας ως ατζέντηδες είναι να διασφαλίζουμε ότι οι πελάτες μας αποζημιώνονται κατάλληλα», δήλωσε ο Graham, «αλλά και ότι προστατεύονται κατάλληλα και ότι το εμπορικό τους σήμα δεν πρόκειται να σπιλωθεί ή να τεθεί σε οποιαδήποτε κατάσταση συμβιβασμού».
*Πηγή: Bloomberg

-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ11 ώρες ago
Σοκ στην τοπική κοινωνία του Βόλου – «Έφυγε» από τη ζωή 41χρονη
-
ΕΛΛΑΔΑ17 ώρες ago
Σαντορίνη: Θορυβημένοι κοιμούνται στα αυτοκίνητα
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ώρες ago
Σαντορίνη: Κατολισθήσεις στο νησί λόγω των συνεχών σεισμών – Δείτε βίντεο
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ώρες ago
Σεισμοί: «Έχει μεγαλώσει το συνολικό μήκος του ενεργοποιημένου ρήγματος» λέει ο Παπαδόπουλος για τις Κυκλάδες
-
ΕΛΛΑΔΑ20 ώρες ago
Ανησυχία στη Σαντορίνη, φεύγουν από το νησί χωρίς πανικό
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Σαντορίνη: Δεν έμεινε ούτε ένα εισιτήριο απούλητο – Υπερπλήρες το πλοίο για Αθήνα λόγω των σεισμών
-
ΕΛΛΑΔΑ2 ώρες ago
Δύσκολες ώρες για τον Νίνο: «Έφυγε» από τη ζωή ο πατέρας του
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ώρες ago
Λέκκας από τη Σαντορίνη: Δεν απέκλεισε μεγαλύτερης έντασης σεισμό – Τι είπε για τα ηφαίστεια