Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Αλυτη η «εξίσωση» της υποκειμενικής βαθμολόγησης

Published

on

Spread the love

Η Εκθεση είναι το πιο απρόβλεπτο βαθμολογικά μάθημα. Αποτελεί δε ένα μάθημα με σταθερά αυξημένο ποσοστό γραπτών «κάτω από τη βάση» στις πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ, αλλά και μεγάλα ποσοστά απόκλισης της αξιολόγησης των βαθμολογητών της. Με άλλα λόγια, σε ένα μάθημα που δεν περιλαμβάνει ασκήσεις και λογικά θεμελιωμένες απαντήσεις, πώς μπορεί να ξεχωρίσεις αντικειμενικά το «καλό» από το «πολύ καλό»;

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σε ένα τέτοιο φόντο, η Εκθεση ετησίως συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα ποσοστά αναβαθμολογήσεων, καθώς πολύ συχνά οι βαθμολογητές διαφωνούν και οδηγούνται στη «διαιτησία» ή εκφράζονται ενστάσεις.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σε έρευνα που ολοκλήρωσε αυτές τις ημέρες ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (ΕΟΕ) καταγράφονται όλα τα βαθμολογικά δεδομένα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας των τελευταίων 22 ετών, ενώ σε αυτή φαίνεται ότι το ποσοστό υποψηφίων που παραδίδει γραπτά «κάτω από τη βάση» τα τελευταία δυο χρόνια έχει αυξηθεί.

Κάτω από το 10

Στην πορεία αυτών των ετών, διαπιστώνεται από την έρευνα του ΕΟΕ ότι υπάρχει ένα εύρος 8%-16% των εξεταζομένων που αξιολογήθηκαν στα γραπτά δοκίμια των πανελλαδικών εξετάσεων με βαθμούς κάτω από 10, στη βαθμολογική κλίμακα των 20 μονάδων. Μάλιστα, πιο υψηλό ποσοστό με αξιολόγηση κάτω από 10 αφορά την επίδοση των εξεταζομένων το 2020 (πιθανότατα λόγω των ειδικών συνθηκών της πανδημίας αλλά και των αλλαγών που εφαρμόστηκαν διαρκούσης της καραντίνας στο εξεταστικό σύστημα της χώρας). Το προηγούμενο έτος με αντίστοιχα αισθητά χαμηλό ποσοστό αξιολόγησης γραπτών κάτω από τη βάση 10 ήταν το 2016. Την εποχή εκείνη είχε γίνει προσπάθεια περιορισμού των κατευθύνσεων σε δυο (Θετική – Θεωρητική), διπλές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και νέο σύστημα με δυνατότητα επιλογής, ανάμεσα σε τέσσερα ή πέντε, εξεταζόμενων μαθήματων.

Στην έρευνα διαπιστώνονται και για την Ελλάδα τα μεγάλα εκπαιδευτικά κενά στα οποία οδήγησαν η πανδημία και η τηλεκπαίδευση των προηγούμενων ετών.

Αποκλίσεις

Από την έρευνα διαπιστώνεται ότι:

– Οι αποκλίσεις μεταξύ πρώτου και δεύτερου βαθμολογητή στην αξιολόγηση των θεμάτων είναι μεγάλες. Στο Θέμα Α, ο μέσος όρος κυμαίνεται στο 19%-24%, στο Θέμα Β στο 6%-17%, στο Θέμα Γ στο 19%-24% και στο Θέμα Δ στο 19%- 21%.

– Σε ένα βαθμολογικό δείγμα της πενταετίας 2017-2022, από την κατανομή βαθμολογίας σε κάθε επιμέρους τέσσερα θέματα που επιλέγονται ετησίως κατά την εξέταση στις πανελλαδικές εξετάσεις του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, που περιλαμβάνει και την Εκθεση (Α, Β, Γ, Δ) προκύπτουν τα εξής: Στο Θέμα Α ο μέσος όρος βαθμολογίας κυμαίνεται στο 56%-62%, στο Θέμα Β 59%-76%, στο Θέμα Γ στο 54%-60% και στο Θέμα Δ στο 54%-59%, με το χαμηλότερο ποσοστό να παρατηρείται το 2020 (λόγω των συνθηκών της πανδημίας).

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»



Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

loading...
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δημοφιλή