Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Από τα 17 στο τιμόνι, συνοδεία ενηλίκου – Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Το πράσινο φως στους 17ρηδες να πιάσουν τιμόνι δίνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που παρουσιάστηκε το μεσημέρι της Τετάρτης 13 Οκτωβρίου από τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το επόμενο διάστημα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το νομοσχέδιο «Οδηγώντας με ασφάλεια» που προβλέπει ότι οι νέοι από τα 17 τους μπορούν να αποκτήσουν δίπλωμα και να οδηγήσουν αυτοκίνητο με την προϋπόθεση ότι στο όχημα θα βρίσκεται συνοδός άνω των 25 ετών.

Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου επιχειρείται, μεταξύ άλλων, η αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την εκπαίδευση, τη θεωρητική εξέταση και πρακτική δοκιμασία υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων.

Οι κύριοι στόχοι

Α. Αναβάθμιση της εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών, ώστε ο οδηγός να είναι καλύτερα προετοιμασμένος για να βγει στο δρόμο, από τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα οδήγησης.

Β. Ενίσχυση της Διαφάνειας, ώστε να μπει «φρένο» σε φαινόμενα διαφθοράς.

Γ. Διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας Εξέτασης.

Δ. Προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας με πράξεις.

Το προβλέπει το Σχέδιο Νόμου «Οδηγώντας με Ασφάλεια»

Σκοπός του μέρους του σχεδίου νόμου που αφορά στις άδειες οδήγησης (Μέρος Β’), είναι η αντιμετώπιση της διαφθοράς και της αδιαφάνειας του συστήματος εξετάσεων για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, ο εκσυγχρονισμός της εκπαιδευτικής ύλης και της δοκιμαστικής διαδικασίας με γνώμονα την προαγωγή της οδικής ασφάλειας της χώρας, μέσω της διαμόρφωσης ενός σύγχρονου πλαισίου θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών και οδηγών, καθώς και του καθορισμού ενός συστήματος ελέγχου και εποπτείας των διαδικασιών και αξιολόγησης των εξεταστών.

Στο πλαίσιο επίτευξης των ανωτέρω, θεσπίζονται, μεταξύ άλλων τα εξής:

  1. Θέσπιση νέου κατώτατου ορίου ηλικίας για την παρακολούθηση θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, ήτοι τα 17 έτη, καθώς και δυνατότητας των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει το δέκατο έβδομο (17ο) έτος της ηλικίας τους και έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης οχημάτων κατηγορίας Β να λάβουν μέρος στις θεωρητικές εξετάσεις, αλλά και στις πρακτικές δοκιμασίες,
  2. Θέσπιση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό σε όσους υποψήφιους οδηγούς έχουν συμπληρώσει τα 17 έτη και ολοκληρώνουν επιτυχώς την πρακτική δοκιμασία. Ειδικότερα, προβλέπεται η χορήγηση προσωρινής άδειας οδήγησης στους ανήλικους υποψήφιους οδηγούς μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους ηλικίας τους, οπότε και τους χορηγείται το κανονικό έντυπο άδειας οδήγησης. Οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις οδήγησης με συνοδό θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση, που θα εκδοθεί εντός 2 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου (για να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση και κανένα κενό ως προς την εφαρμογή της ρύθμισης).
  3. Ειδική θεωρητική εκπαίδευση για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψήφιων οδηγών, όπως οι οδηγοί που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που έχουν αναγνωριστεί ως δικαιούχοι διεθνούς προστασίας και που είναι κωφοί και βαρήκοοι, με τη χρήση ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο θα περιλαμβάνει ενδεικτικά εγχειρίδιο σε ψηφιακή μορφή με ήχο, εικόνες, σκίτσα, πραγματικές φωτογραφίες, κείμενο και βίντεο ακόμα και στην ελληνική νοηματική γλώσσα.
  4. Αναδιαμορφώνεται και απλουστεύεται η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των υποψήφιων οδηγών και κατανόηση θεμάτων και καταστάσεων οδικής ασφάλειας, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο σχετικής υπουργικής απόφασης.
  5. Προβλέπεται η διάθεση των Ερωτηματολογίων των θεωρητικών εξετάσεων και σε άλλες γλώσσες πέραν της Ελληνικής (οι οποίες και θα καθοριστούν με την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης), στην ελληνική με χρήση ακουστικών με ήχο καθώς και στην ελληνική νοηματική γλώσσα.
  6. Αυστηροποιείται ο έλεγχος της διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων, προς αποκατάσταση των στρεβλώσεων και προβλημάτων του υφιστάμενου συστήματος, με τον καθορισμό ελέγχου ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια, ενώ προβλέπεται η χρήση ηλεκτρονικών μέσων για εισαγωγή στο εξεταστικό σύστημα, ήτοι η χρήση ψηφιακών διαπιστευτηρίων με δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.
  7. Ενημέρωση υποψηφίων με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού για τη διαδικασία εξέτασης, για την απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής επικοινωνίας, οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή έξυπνης συσκευής, όπως ηλεκτρονικά ρολόγια κλπ., για την απαγόρευση απομάκρυνσης των υποψηφίων από τη θέση εξέτασης τους για οποιονδήποτε λόγο, πριν την ολοκλήρωση της θεωρητικής εξέτασης και του τελευταίου υποψηφίου, καθώς και τις επιβαλλόμενες κυρώσεις σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε παράβασης (όπως θα καθοριστούν με σχετική υπουργική απόφαση).
  8. Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών, για τη διενέργεια του οποίου διασταυρώνεται η φωτογραφία που συμπεριλαμβάνεται στο Δ.Ε.Ε. του υποψηφίου με ψηφιακή φωτογραφία που λαμβάνεται κατά την είσοδο του υποψηφίου στο εξεταστικό κέντρο από κάμερα που χρησιμοποιείται μόνο για αυτό το σκοπό, διασφαλίζοντας την ασφαλή επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
  9. Ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όσων δε γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα με τη βοήθεια προσωπικών ακουστικών, καθώς και ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων με την προβολή βίντεο που εμφανίζεται στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή και περιλαμβάνει, ενδεικτικά, τις ερωτήσεις, τις απαντήσεις, τα σχήματα και τα κείμενα μεταφρασμένα στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και υπότιτλους.
  10. Δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους οδηγούς και οδηγούς να παρακολουθήσουν μαθήματα πρακτικής εκπαίδευσης σε οχήματα νέας τεχνολογίας.
  11. Διενέργεια της πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών και οδηγών από έναν εξεταστή, η θέση του οποίου βρίσκεται στο μπροστινό τμήμα του οχήματος, στη θέση του συνοδηγού, και με την παρουσία του εκπαιδευτή του εκάστοτε υποψήφιου οδηγού, η θέση του οποίου βρίσκεται στο οπίσθιο τμήμα του οχήματος.
  12. Η διενέργεια της πρακτικής δοκιμασίας όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης υποψήφιων οδηγών και οδηγών γίνεται αποκλειστικά με τα οχήματα και τις μοτοσικλέτες των σχολών οδηγών, σε αστικές οδούς στις οποίες παρουσιάζονται βαθμοί δυσκολίας και συνθήκες παρόμοιες με αυτές που συναντά κάθε οδηγός,
  13. Καθορίζεται νέο πλαίσιο πρακτικής δοκιμασίας, ενώ προβλέπεται για τους υποψήφιους οδηγούς και οδηγούς το δικαίωμα ελεύθερης οδήγησης έως πέντε (5) λεπτών χωρίς να υπόκεινται σε αξιολόγηση, εφόσον το επιθυμούν, ώστε να εξοικειωθούν με το όχημα στο οποίο θα εξετασθούν.
  14. Για την εξασφάλιση της διαφάνειας, της αξιοπιστίας, του ελέγχου και της εποπτείας της διενέργειας της πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών αλλά και της προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων, η πρακτική δοκιμασία καταγράφεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων.

Ειδικότερα, προβλέπεται η χρήση φορητής κάμερας, υψηλής ευκρίνειας, με δυνατότητα λήψης 360 μοιρών, που διαθέτει μικρόφωνο και ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας. Η κάμερα εικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία. Το υλικό της εξέτασης αποθηκεύεται στις κάρτες μνήμης (χωρίς να μεταδίδεται απευθείας σε συμμόρφωση με τις κατευθυντήριες γραμμές της Α.Π.Δ.Π.Χ.), ενώ προβλέπονται ρεαλιστικοί και ταυτόχρονα νόμιμοι χρόνοι διατήρησής του.

  1. Δημιουργία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος για την υποστήριξη και διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με την χορήγηση, επέκταση, ανανέωση και διαχείριση της άδειας οδήγησης ή του Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.).
  2. Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψήφιων Οδηγών και Οδηγών για τις ανάγκες των διενεργούμενων πρακτικών δοκιμασιών των υποψήφιων οδηγών και οδηγών από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας, στο οποίο εντάσσονται μετά από αίτησή τους αφενός αυτοδίκαια οι ήδη πιστοποιημένοι από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εν ενεργεία υπάλληλοι – εξεταστές της πρακτικής δοκιμασίας υποψηφίων οδηγών και οδηγών όλων των κατηγοριών άδειας οδήγησης, και αφετέρου μετά από την επιτυχή παρακολούθηση αρχικών επιμορφωτικών προγραμμάτων όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ. Στο Μητρώο Εξεταστών, επίσης, δύνανται να εγγραφούν και οι υπάλληλοι κατηγορίας ΔΕ, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) στην ειδικότητα «Εκπαιδευτής Υποψήφιων Οδηγών Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών»,
  3. Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εποπτών, για τις ανάγκες της εποπτείας και του ελέγχου της τήρησης των προϋποθέσεων διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων, της εποπτείας και του ελέγχου της διενέργειας των πρακτικών δοκιμασιών των υποψήφιων οδηγών και οδηγών, καθώς και της αξιολόγησης του έργου των εξεταστών, στο οποίο εγγράφονται το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας καθώς και το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Σε περίπτωση αδυναμίας του ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας να καλύψει το ανατιθέμενο σε αυτό εποπτικό έργο, στο Μητρώο Εποπτών δύναται να εγγραφεί το ένστολο προσωπικό άλλων φορέων, στις αρμοδιότητες των οποίων περιλαμβάνεται η εποπτεία εφαρμογής του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ήτοι το ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας και το ένστολο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.
  4. Θεωρητική επιμόρφωση των Εξεταστών και των Εποπτών από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης και πρακτική επιμόρφωση των Εξεταστών που συμπεριλαμβάνει το χειρισμό του εξοπλισμού του εκπαιδευτικού οχήματος.
  5. Αύξηση αποζημίωσης Εξεταστών και πρόβλεψη για αποζημίωση Εποπτών για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις
  6. Σύσταση Επιτροπής Εποπτείας και Ενστάσεων, η οποία απαρτίζεται από έναν υπάλληλο που κατέχει τη θέση Προϊσταμένου Διεύθυνσης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή Προϊσταμένου Τμήματος της Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ένα μέλος του Μητρώου Εποπτών, συμμετέχει στο έργο της απομακρυσμένης εποπτείας και πρόβλεψη για την αποζημίωσή τους.
  7. Η απομακρυσμένη Εποπτεία συνίσταται στον απομακρυσμένο δειγματοληπτικό έλεγχο ή απομακρυσμένο έλεγχο κατόπιν καταγγελίας ή ένστασης, της πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών, στον απομακρυσμένο δειγματοληπτικό έλεγχο ταυτοπροσωπίας των υποψήφιων οδηγών κατά τη θεωρητική εξέταση, στην εξέταση των ενστάσεων των υποψήφιων οδηγών και οδηγών κατά του αποτελέσματος της πρακτικής δοκιμασίας. Η παραπάνω διαδικασία γίνεται με πρόσβαση στο καταγεγραμμένο οπτικοακουστικό υλικό, καθώς και στις ψηφιακές φωτογραφίες της θεωρητικής εξέτασης.

Παράλληλα, και για το σκοπό της διαπίστωσης του αδιάβλητου της διαδικασίας των πρακτικών δοκιμασιών, το καταγεγραμμένο οπτικοακουστικό υλικό χρησιμοποιείται υποχρεωτικά στην περίπτωση διαπίστωσης τέλεσης ατυχήματος, για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από τη διενέργεια της πρακτικής εξέτασης.

  1. Οι υποψήφιοι οδηγοί και οδηγοί έχουν δικαίωμα να υποβάλουν ένσταση κατά του αποτελέσματος, αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, συμπληρώνοντας ειδική ηλεκτρονική προτυποποιημένη φόρμα.
  2. Προβλέπεται σύστημα αξιολόγησης της διαδικασίας πρακτικών εξετάσεων υποψήφιων οδηγών και οδηγών, καθώς και του έργου των εξεταστών, από την αρμόδια οργανική μονάδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  3. Ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ατόμων με κινητικά προβλήματα (τύπου «ΗΝΙΟΧΟΣ»), τα οποία αναγκάζονταν να μεταβαίνουν απ’ όλη την Ελλάδα στην Αθήνα, μιας και η διεκπεραίωση της διαδικασίας αξιολόγησης γινόταν μόνο από τον ΗΝΙΟΧΟ.

Προβλέψεις στο Σχέδιο Νόμου και για τα Ιστορικά Οχήματα:

Το Γ΄ Μέρος του νομοσχεδίου περιλαμβάνει 5 νομοθετικές ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων.

Τα βασικά σημεία της πρότασης συνοψίζονται στα εξής:

  1. Χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος

Σχετική βεβαίωση χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που υποδεικνύονται ή/και εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα, για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών.

Οι άνω φορείς χορηγούν κάθε 5 χρόνια πιστοποιητικό συμμόρφωσης οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος. Στους φορείς χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος περιλαμβάνονται και αυτοί που υποδεικνύονται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ως φορείς χαρακτηρισμού και έκδοσης βεβαίωσης για τα στρατιωτικά οχήματα που έχουν κατασκευασθεί για τη μεταφορά επιβατών και έχουν αξιοποιηθεί από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

  1. Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας (άδειας και ειδικών πινακίδων) από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών

Μετά τη χορήγηση των ειδικών πινακίδων γίνεται υποχρεωτική διαγραφή του οχήματος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εγγραφή του στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος του Υπουργείου. Καταβάλλεται τέλος έκδοσης αδείας και πινακίδων.

Η άδεια κυκλοφορίας έχει διάρκεια πέντε (5) έτη από την ημερομηνία έκδοσης αυτής.

  1. Κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος

Κυκλοφορούν με τους όρους και προϋποθέσεις των άρθρων 88 και 90 του Κ.Ο.Κ., ασφαλίζονται υποχρεωτικά και επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο. Καταβάλλονται Τέλη Κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών και τα μηχανοκίνητα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος που δεν έχουν κατασκευαστεί για τη μεταφορά επιβατών.

  1. Πρόστιμα και κυρώσεις

Για παραβάσεις του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τον ΚΟΚ κυρώσεις και τα αντίστοιχα διοικητικά πρόστιμα. Για παραβάσεις των διατάξεων περί υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτων επιβάλλονται τα διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις της σχετικής νομοθεσίας (π.δ. 237/1986), ενώ για παραβάσεις των διατάξεων του παρόντος νόμου περί ρύθμισης κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος επιβάλλονται κυρώσεις και πρόστιμα, όπως, κατά περίπτωση, η οριστική αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας, η αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για χρονικό διάστημα ενός έτους, διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 ευρώ.

  1. Μεταβατικό στάδιο έως την εφαρμογή του νέου πλαισίου

Οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, αποκτούν στοιχεία κυκλοφορίες (ειδικές πινακίδες και άδεια) σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.

Το νέο πλαίσιο τίθεται σε ισχύ 18 μήνες από τη δημοσίευσή του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προκειμένου η διοίκηση να μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις (προδιαγραφές ειδικών πινακίδων, κατασκευή, προμήθεια κλπ.).

Οι Λοιπές Διατάξεις του Σχεδίου Νόμου:

Με το Μέρος Ε’ του παρόντος νόμου ρυθμίζονται επείγοντα ζητήματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Συνοπτικά προβλέπονται τα εξής:

  • Καθιερώνεται ενιαίο όριο ηλικίας οδηγών φορτηγών ή λεωφορείων δημοσίας ή ιδιωτικής χρήσης, ήτοι ανώτατη ηλικία 69 έτη, καθώς και ανώτατη ηλικία για τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων τα 65 έτη.
  • Επιβάλλεται εισφορά 5% επί του συνόλου των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων που προκύπτουν από την εκάστοτε ισχύουσα απόφαση κομίστρου των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, της Δ.Ε.Α.Σ. ΚΩ και ΡΟΔΑ για την ανανέωση των λεωφορείων και την υλοποίηση έργων υποδομής αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και καταργείται η καταβολή της εισφοράς 1% για την ενίσχυση των ασθενέστερων ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και την εκπόνηση μελετών και έργων εκσυγχρονισμού των φορέων αυτών, που κατατίθετο, μέχρι την ισχύ του παρόντος, στον ειδικό λογαριασμό που είχε συσταθεί στο Νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (πλέον EUROBANK).
  • Αντί της Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών (Ρ.Α.Ε.Μ.), ορίζονται ως δευτεροβάθμια όργανα εξέτασης καταγγελιών για τα δικαιώματα επιβατών που δεν επιλύθηκαν από τα πρωτοβάθμια όργανα, οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των οικείων Περιφερειακών Ενοτήτων ή Περιφερειών της χώρας, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.) για τις δημόσιες συγκοινωνίες που εκτελούνται εντός των ορίων της Π.Ε. Θεσσαλονίκης, οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (Π.Υ.Τ.), για τις διεθνείς οδικές τακτικές επιβατικές μεταφορές με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτες χώρες.
  • Τα μεταχειρισμένα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ κατηγορίας EURO 5 ή EURO V ή νεότερης τεχνολογίας που τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία από την ημερομηνία ισχύος της ρύθμισης έως και την 31.12.2021, επιτρέπεται να είναι ηλικίας μεγαλύτερης των πέντε (5) ετών, εφόσον έχει εκδοθεί πιστοποιητικό ταξινόμησης από 01.09.2021 και ύστερα και με την προϋπόθεση ότι κατά την ημερομηνία έκδοσης αυτού, δεν έχει παρέλθει πενταετία από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό, μη συμπεριλαμβανομένου του έτους έκδοσης του πιστοποιητικού ταξινόμησης. Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία δεδομένου ότι έχουν εισαχθεί στη χώρα μας οχήματα που προορίζονταν να κυκλοφορήσουν ως Ε.Δ.Χ. οχήματα, πλην όμως, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19, δεν κατέστη δυνατόν να τεθούν σε κυκλοφορία, καθώς η αγορά των Ε.Δ.Χ. οχημάτων υπέστη σημαντικές οικονομικές συνέπειες λόγω της πανδημίας και δεν υπήρχε δυνατότητα αντικατάστασης του Ε.Δ.Χ. οχήματος.
  • Ρυθμίζονται ενιαία θέματα σχετικά με την παραχώρηση δικαιώματος ιδανικού μεριδίου επί της άδειας κυκλοφορίας Επιβατικού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου.
  • Ρυθμίζονται θέματα σύστασης και λειτουργίας των Πειθαρχικών Συμβουλίων για θέματα Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων.
  • Καθορίζονται τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας ως φορείς κατάρτισης και εξέτασης του ελεγκτικού προσωπικού Δημόσιων και ιδιωτικών Κ.Τ.Ε.Ο..
  • Επιχειρείται, μέσω της ανάθεσης αρμοδιότητας στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ο έλεγχος της συμμόρφωσης των Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων και του Διαχειριστή Υποδομής ως προς τις υποχρεώσεις τους προς τα εκπαιδευτικά κέντρα.
  • Εξασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας και της απρόσκοπτης λειτουργίας του Ο.Σ.Ε., μέσω της άμεσης καταβολής των σχετικών μηνιαίων κρατικών χρηματοδοτήσεων σε αυτόν με τη θέσπιση του ακατάσχετου των τραπεζικών του λογαριασμών στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, της απαγόρευσης συμψηφισμού των χρηματοδοτήσεων αυτών για οφειλές του Ο.Σ.Ε. προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, ασφαλιστικά ταμεία κλπ.
  • Παράταση της ισχύος των κανονιστικών όρων των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για τους φορείς του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών των οποίων η τρίμηνη παράταση ισχύος έληξε.
  • Δυνατότητα του Ο.Α.Σ.Α. να προβαίνει, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων του ν. 4412/2016 (Α΄147), σε ανάθεση συμβάσεων με προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση κατά το άρθρο 269 του ν. 4412/2016 με σκοπό την προμήθεια, την εγκατάσταση, τη θέση σε λειτουργία, συντήρηση και υποστήριξη εξοπλισμού για το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου προκειμένου να εξυπηρετηθεί η υγειονομικά ασφαλής λειτουργία των γραμμών των μέσων σταθερής τροχιάς.

 

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΕΛΛΑΔΑ

Βόρεια Εύβοια: Ενας χρόνος μετά τις φωτιές και ο θυμός σιγοκαίει ακόμα

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

«Ανικανότητα». Οι φωτιές στη βόρεια Εύβοια έσβησαν, αλλά ο θυμός συνεχίζει να καίει τους κατοίκους. Αυτούς που κάθε μέρα είναι αντιμέτωποι με όσα άφησε πίσω της η φωτιά, όταν έσβησε. Ή καλύτερα όταν την έσβησαν οι κάτοικοι με τα ίδια τους τα χέρια.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι «μέγκα φωτιές» έφεραν και τη «μέγκα καταστροφή». Και ένα χρόνο μετά η εικόνα είναι κάθε μέρα και χειρότερη. Με τους ανθρώπους της περιοχής να καταγγέλλουν ότι δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτα. Τα «μέγκα σχέδια» έχουν μείνει στα χαρτιά, τονίζουν οι κάτοικοι, και έλλειψη εμπιστοσύνης στην κρατική μηχανή παραμένει. Η εντολή «εκκενώστε» και η απόφαση των κατοίκων να την παρακούσουν για να σώσουν ό,τι μπορούσαν, μόνοι τους, ηχεί ακόμα στα 520.000 στρέμματα καμένου δάσους.

Δεκάδες χιλιόμετρα καμένου δάσους. Σαν πορεία στην κόλαση. Με τη μυρωδιά του καμένου να επιμένει. Σαν να θέλει να θυμίζει σε όλους την καταστροφή. Μία υπόμνηση στο τι δεν πρέπει να ξεχάσουμε. Οι νέοι εγκαταλείπουν τον τόπο τους. Οι δουλειές ήταν λίγες και πριν. Σήμερα το φευγιό μοιάζει πλέον η μόνη ελπίδα για επιβίωση. Ακόμα και για όσους είχαν επιλέξει την Εύβοια σαν τον τόπο που θα τους λύτρωνε από την κρίση και είχαν βρει στο χωριό τη δική τους ελπίδα στο παρελθόν.

Ο ερχομός στην Εύβοια για να σωθεί από την κρίση

Όπως ο Μάκης Μπαλαλάς. Μελισσοπαραγωγός στο επάγγελμα. Ήρθε στην Εύβοια από επιλογή, το 2010 όταν η οικονομική κρίση χτύπησε την Ελλάδα. Άφησε την οικοδομή και βρήκε μία καλύτερη ζωή αναλαμβάνοντας τα μελίσσια του πεθερού του. «Το δάσος ήταν σίγουρο για εμάς. Εννιά στις 10 θα έπαιρνες μέλι.

Έβγαζες τα έξοδα σου. Έπαιρνες μία ποσότητα» λέει. Προχωράμε σε ένα σημείο του δάσους που έχει τώρα τα μελίσσια που του απομείνανε, «να τα χαΐρια μας» λέει και θεωρεί ότι ήταν πολλά τα κίνητρα για να θέλουν κάποιοι να κάψουν τη βόρεια Εύβοια. Ο Μπαλαλάς πριν τις πυρκαγιές έπαιρνε από τα 600 μελίσσια του έξι – εφτά τόνους μέλι και η ζημιά στο κεφάλαιο του είναι ανυπολόγιστη.

Διαβάστε επίσης: Φωτιές στη Βόρεια Εύβοια – Δράσεις για την ψυχοκοινωνική στήριξη των κατοίκων – Ζητούν να φύγει το μαύρο από τη ζωή τους

«Ανικανότητα όχι δόλος»

Για «ανικανότητα» και όχι για «δόλο», μιλάει ο Τάσος Σταματίου. Ο Σταματίου είναι ο πρόεδρος του Δασικού Αναγκαστικού Συνεταιρισμού Ελληνικών. «Σκέφτηκαν την εκκένωση για να μην καεί κανείς και τελικά πεθάναμε όλοι», λέει στο in. Μιλάει για «ανικανότητα και φόβο» των ιθυνόντων που οδήγησε στην απόλυτη καταστροφή την περιοχή. Είναι ένας από τους ιδιοκτήτες του δάσους. Όπως και όλοι οι σχεδόν οι κάτοικοι των Ελληνικών και των χωριών της περιοχής.

Το δάσος της Εύβοιας, το δάσος των κολίγων

Γιατί το δάσος της βόρειας Εύβοιας, με κάποιες εξαιρέσεις είναι ιδιωτικό. Δεν είναι φραγμένο. Μπορεί ο οποιοσδήποτε να μπει, να περπατήσει, να περιηγηθεί, να κάνει ότι θέλει. «Όταν φύγουμε εμείς από εδώ, τότε θα δεις να μπαίνει ένας μούργος μπροστά και να σου λέει: «στοπ δεν περνάς, είναι ιδιοκτησία του ομίλου»», λέει ο Σταματίου και σημειώνει τη συζήτηση που έχει ανοίξει για τα «κακά ιδιωτικά δάση», την οποία χαρακτηρίζει επικίνδυνη.

Το καθεστώς του δάσους της βόρειας Εύβοιας εξηγεί ο δήμαρχος Ιστιαίας – Αιδηψού, Γιάννης Κοτζιάς, που σημειώνει ότι δεν είναι το δάσος των μεγαλοϊδιοκτητών, αλλά το δάσος των κολίγων. «Ανήκει στους κατοίκους, στα χωριά, όχι σε ομίλους και επιχειρηματίες. Στους κατοίκους που αγόρασαν μερίδιο περίπου στα 1830 και ήρθαν εδώ για να ζήσουν. Μεροκαματιάρηδες. Κολίγοι – εργάτες γης. Η Εύβοια στην πραγματικότητα δεν απελευθερώθηκε από τους Οθωμανούς, εξαγοράστηκε από τους κατοίκους και ενώθηκε με την ελεύθερη Ελλάδα» σημειώνει ο Κοντζιάς για να δείξει και την σύνδεση των κατοίκων με το δάσος στο βάθος του χρόνου. Την εξάρτηση τους από αυτό.

«Η φωτιά έφτασε στη γραμμή που σταθήκαν οι άνθρωποι για να σώσουν τη ζωή τους. Είναι ένστικτο. Το Πευκί σώθηκε γιατί ο κόσμος στάθηκε εδώ» τονίζει ο Κοντζιάς στο in. Μιλάει ακόμα για τους ντόπιους πυροσβέστες που ήταν λίγοι, αλλά όταν τελείωνε η βάρδια τους, δεν φεύγανε, απλά αλλάζανε μέτωπο, πηγαίνανε στα χωριά τους και συνεχίζανε. Μαύροι, κατάκοποι, άυπνοι. «Και ήταν και οι άλλοι που ήταν ατσαλάκωτοι».

Στα πεύκα πας από μικρός

«Εγώ πρωτοπήγα στα πεύκα στην Πέμπτη δημοτικού» λέει ο Σταματίου και προσθέτει «είναι μια δουλειά που την κάνεις από μικρό παιδί. Πολύ περπάτημα, πολύ ήλιο, πολύ φόρτωμα, πολλή μοναξιά. Μέχρι πέρυσι ήταν μία δουλειά που μπορούσες να έχεις δουλειά να είσαι ασφαλισμένος, υπήρχε μία κατάσταση που ένας άνθρωπος αν αποφάσιζε να δουλέψει μπορούσε να ζήσει στον τόπο του». «Η ζημιά είναι τεράστια. Εδώ εμείς δεν έχουμε να κάνουμε κάτι άλλο και με το πρόγραμμα που φτιάξανε αν έχεις έστω ένα ένσημο από αλλού δεν δικαιούσαι τίποτα», μας λέει. Περιγράφοντας την καταστροφή σε αριθμούς σημειώνει ότι ο συνεταιρισμός είχε παραγωγή ρητίνης 285 τόνους το 2020 και το 2021 μόλις 22.

Ο συνεταιρισμός των Ελληνικών δεν είναι ο μεγαλύτερος αλλά ήταν ο πλουσιότερος και σήμερα οι άνθρωποι αυτοί βλέπουν τη ζωή τους να θάβεται στην καταστροφή. «Υπάρχει κουβέντα για κακά ιδιωτικά δάση. Αυτοί που το πουλάνε αυτό έχουν άλλο στο μυαλό τους. Όταν θα γίνουν πραγματικά ιδιωτικά θα μπει κάποιος μπροστά και θα σου πει έξω είναι του ομίλου», λέει ο Σταματίου απαντώντας στην προσπάθεια μετά τις πυρκαγιές να ανοίξει συζήτηση για το καθεστώς ιδιοκτησίας του δάσους.

Το δάσος της βόρειας Εύβοιας θα ξαναγίνει δάσος

«Το δάσος θα ξαναγίνει δάσος. Εμείς ποτέ δεν θέλαμε να γίνει κάτι άλλο και γι αυτό κοιμηθήκαμε πάνω στις αρβύλες και στο χώμα για να παίρνουμε ανάσα για να το γλιτώσουμε. Για εμάς δεν άλλαξαν τα δεδομένα. Μόνο καήκαμε. Δεν θέλουμε να είναι τίποτα άλλο θέλουμε να είναι δάσος» λέει.

Το δόλο πρέπει να τον αποδείξεις

«Τον δόλο πρέπει να τον αποδείξεις και εδώ δεν μπορείς» συνεχίζει ο Σταματίου και προσθέτει ότι στα Ελληνικά οι «πευκάδες» σταματήσανε τη φωτιά και κανείς «δεν θέλει να έρθει να μάθει και να δει τι κάναμε εμείς και σώσαμε κάτι. Γιατί πιστεύω ότι οι ιθύνοντες φοβούνται αυτό, ότι αφού η φωτιά σταμάτησε εδώ σταμάταγε παντού».

Ο κόσμος φεύγει και θα φεύγει λέει, ενώ σημειώνει ότι «αυτά τα αηδιαστικά προγράμματα δεν απαντάνε σε ένα ερώτημα. Πώς θα αντικατασταθούν τα εισοδήματα μας. Αν δεν απαντήσεις σε αυτό θα φύγει ο κόσμος».

Αφελώς πιστέψαμε ότι η φωτιά ήταν το χειρότερο

«Να γράψεις ότι αφελώς πιστέψαμε ότι η φωτιά ήταν το χειρότερο. Εμείς ζούμε με τη φωτιά από μικρά παιδιά, ξέρουμε να την παλέψουμε, να η απόδειξη, τα κομμάτια που σώσαμε» Υπουργούς, εντεταλμένους και λοιπούς, τους οποίους ονοματίζει «δεν μπορούμε να τους παλέψουμε» μου λέει. «Ούτε το παιχνίδι ξέρουμε, ούτε έχουμε διασυνδέσεις στη δημοσιογραφία, ούτε το νόμο έχουμε με το μέρος μας ούτε τίποτα. Μόνο την αγανάκτηση. Μας συμπεριφέρθηκαν σαν να μην υπάρχουμε» συνεχίζει και ο θυμός ξεχειλίζει.

«Να γράψεις ότι οι πυροσβέστες είχαν εντολή μη κατάσβεσης του δάσους.  Γιατί είχαν εντολή και το λέγανε, δεν είμαι εδώ για το δάσος είμαι εδώ για τα σπίτια. Και όποιος έχει παράπονα και δικαστήρια υπάρχουν» είναι η τελευταία του κουβέντα.

Σε συνθήκες πολέμου πρέπει να αντιδράς αναλόγως

Ο Γιάννης Κοντζιάς, σημειώνει ότι τα κονδύλια έχουν εγκριθεί αλλά δεν έχουν εκταμιευθεί τα μετρητά άρα τα αντιπλημμυρικά έργα δεν μπορούν να ξεκινήσουν. «Το σχέδιο ανασυγκρότησης είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να γίνει πραγματικότητα», σημειώνει, τονίζοντας ότι «όταν είσαι σε εμπόλεμη κατάσταση πρέπει να λειτουργήσεις με την απαραίτητη ταχύτητα». Τονίζει δε ότι τα αντιπλημμυρικά θα γίνουν σε τρία στάδια και εκτός από το Δήμο πρέπει να εμπλακεί η Περιφέρεια που αναμένεται να ξεκινήσει και το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Σύμφωνα με τον Κοντζιά τα έργα που πρέπει να κάνει το υπουργείο είναι και τα πιο σοβαρά καθώς τα φράγματα βάρους είναι αυτά που θα κρατήσουν το νερό ψηλά. «Εμείς έχουμε τέσσερις υδρολογικές λεκάνες καμένες. Για τις δύο δεν έχει γίνει διαγωνισμός ακόμα που σημαίνει ότι θέλει πολύ χρόνο ακόμα για να βρεθεί ανάδοχος για τις άλλες δύο που έχει προχωρήσει είμαστε σε ένα ποσοστό εκτέλεσης μέχρι 3%. Είναι πράγματα που θέλουν χρόνο, δεν γίνονται γρήγορα».

Ωστόσο όπως λέει ο δήμαρχος Ιστιαίας – Αιδηψού, «όταν είσαι σε πόλεμο πρέπει να μάθεις να ξεπερνάς και να παρακάμπτεις τη γραφειοκρατία και τα εμπόδια. Θα μου πουν υπήρξαν και άλλες καταστροφές στη χώρα, δες πότε τελείωσαν τα έργα. Σύμφωνοι. Εγώ όμως είμαι δήμαρχος Ιστιαίας – Αιδηψού και θα συνεχίσω να φωνάζω για τον τόπο μου. Γιατί φέτος η βόρεια Εύβοια είπε ευτυχώς που χιόνισε και δεν έβρεξε…

Διαβάστε επίσης: Βόρεια Εύβοια – Κακοκαιρία σάρωσε το Μαντούδι – Πλημμύρισαν οι δρόμοι

Ο Κοντζιάς ήταν αυτός που μας έβαλε στο δάσος. Με το αγροτικό του Δήμου. Ξέρει τα μονοπάτια, τους δρόμους, τα πατήματα, ακόμα και όσα έχουν χαθεί στα αγριόχορτα. Όπως λέει το δάσος αλλάζει χαρακτήρα, «βγαίνουν κάποια μικρά πεύκα, αλλά δείχνουν ότι θα επικρατήσουν άλλα δέντρα. Υπάρχουν ακόμα και νέα λουλούδια και βότανα που πριν λόγω του δάσους δεν έβγαιναν».

Η βόλτα για την καταγραφή της καταστροφής κλείνει στις Γούβες. «Εδώ ήταν ένα από τα πιο τρομακτικά πεδία, γιατί προσέγγιζε η φωτιά το χωριό από διαφορετικό σημείο ανά μισάωρο. Στις Γούβες υπήρχε ένα πυροσβεστικό στο πρατήριο. Όλο το υπόλοιπο σώθηκε από τους κατοίκους» λέει και μου θυμίζει πού τον είχα συναντήσει πέρυσι. Αργά το βράδυ πριν φτάσω στο Πευκί, στο δικό μου σπίτι. Εκεί στη γωνία του χωριού, με την ντουντούκα στο χέρι, κατά τις 12 το βράδυ να φωνάζει, ενώ είχε δοθεί εντολή εκκένωσης «χωριανοί να μη φύγει κανείς. Μόνο όσοι είναι άρρωστοι ή νομίζουν ότι δεν αντέχουν. Οι υπόλοιπο να μείνετε εδώ να σώσουμε το χωριό».

Τότε που η κόλαση είχε ζωντανέψει και απειλούσε να καταπιεί τα πάντα. Με τις φωτιές να σβήνουν στη θάλασσα.

Φέτος όταν ρωτάνε την κόρη του τη Μαγδαληνή, τι δουλειά κάνει ο μπαμπάς σου, εκείνη απαντάει «ο μπαμπάς μου είναι δήμαρχος, οδοντίατρος και πυροσβέστης». Και νομίζω ότι πιο περήφανος είναι για το τελευταίο.

Υλοτόμοι κόβουν τα δέντρα. Κάποιοι του ΑΔΜΗΕ για έργα ηλεκτροδότησης και κάποιοι για να έχουν να ζεσταθούν το χειμώνα. Τα χέρια μαύρα από τον καπνό. Που σου φωνάζει «μην ξεχάσεις».

Να μην ξεχαστεί η βόρεια Εύβοια

Τις φωτογραφίες τραβάει ο Μάριος Λώλος. «Φωτογραφίζω φωτιές 31 χρόνια φωτιές δήμαρχε. Να ξέρεις ότι όπου δεν έχει νεκρούς έχουν ξεχαστεί. Όλοι θυμούνται το 2007 και το Μάτι» λέει στο δήμαρχο, όταν αυτός ζητάει να βοηθήσουμε να μην ξεχαστεί η καταστροφή. Να μην εγκαταληφθούν οι άνθρωποι στην τύχη τους. Η αλήθεια είναι όμως πως έχει δίκιο. Όλα ξεχνιούνται. Ακόμα και 520.000 στρέμματα καμένου δάσους. Ακόμα και αν οι ζωές που σώθηκαν σήμερα πνίγονται στην απόγνωση.

Φωτορεπορτάζ: Μάριος Λώλος

https://connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v10.0&appId=723998868044315&autoLogAppEvents=1

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ο κοροναϊός πάει… διακοπές στα νησιά – Ποιοι τουριστικοί προορισμοί βρίσκονται στο «κόκκινο»

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Ιδιαίτερη ανησυχία έχει προκαλέσει η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων κοροναϊού, με πολλούς ειδικούς να κρούουν ανελλιπώς το καμπανάκι του κινδύνου, εν μέσω του έκτου κύματος της πανδημίας, το οποίο διανύουμε, τονίζοντας πως πρέπει να λάβουμε άμεσα μέτρα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιπλέον, σημειώνουν πως οδεύουμε προς την κορύφωση του έκτου κύματος και αναμένεται να φτάσουμε, ίσως, μέχρι και τις 30.000 κρούσματα ημερησίως.

Οι επιστήμονες συστήνουν να φορούν όλοι μάσκα προστασίας στους εξωτερικούς χώρους, ακόμα και αν αυτό δεν καθίσταται υποχρεωτικό, με την αρμόδια επιτροπή των επιστημόνων να εξετάζει επαναφορά της χρήσης της.

Κορύφωση του κύματος στα μέσα Ιουλίου

Στις 16-17 Ιουλίου υπολογίζεται η κορύφωση στον δείκτη των κρουσμάτων κοροναϊού, εκτίμησε ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής, Δημοσθένης Σαρηγιάννης.

Σύμφωνα με όσα είπε το πρωί της Δευτέρας στον ΣΚΑΪ, τα ημερήσια κρούσματα αναμένεται να φτάσουν τις 24.000, ενώ εξήγησε ότι θα υπάρχει αύξηση και στους «σκληρούς» δείκτες της πανδημίας. «Θα φτάσουμε λίγο πάνω από τους 200 διασωληνωμένους, αργότερα στο τέλος του Ιουλίου. Αντίστοιχα οι θάνατοι περιμένουμε να αυξηθούν κι αυτοί φτάνοντας τους 27-28 μεσοσταθμικά, γύρω στις αρχές Αυγούστου» σημείωσε ο κ. Σαρηγιάννης.

Εκτίμησε ακόμη πως θα μπορεί να ακολουθήσει μια φάση αποκλιμάκωσης, τονίζοντας ότι αν καταστεί δυνατό να «δαμαστεί» μέσα στον Αύγουστο η πανδημία, τότε ο Σεπτέμβριος θα είναι καλύτερος.

Ο ίδιος πρότεινε τη λήψη ορισμένων μέτρων, όπως την επιβολή υποχρεωτικού τεστ για τους εργαζομένους. «Να μην φοβηθεί η Πολιτεία να βάλει υποχρεωτικότητα σε τεστ των εργαζομένων και βεβαίως μάσκα σε όσους εργάζονται σε χώρο όπου υπάρχει συνωστισμός».

Αυτή την εβδομάδα το ΕΣΥ πιέστηκε

Για σημάδια πίεσης στο Εθνικό Σύστημα Υγείας έκανε λόγο, από πλευράς της, η πρόεδρος του ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη.

«Αυτή την εβδομάδα το ΕΣΥ πιέστηκε. Τα κρεβάτια non covid αρχίσαμε να τα κάνουμε covid. Αυξάνεται σε κάθε νοσοκομείο ο αριθμός των κλινών covid. Δεν είναι τόσο απλά όσο τα νομίζουν όλοι» είπε χαρακτηριστικά.

Τόνισε, επίσης, ότι χρειάζεται προσοχή στις διακοπές, εστιάζοντας στην προστασία που προσφέρει η μάσκα. «Να μην ξεχάσουμε τη μάσκα. Να είναι μέσα στη βαλίτσα μας και την τσάντα μας, σώζει ζωές» ανέφερε.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο διευθυντής ΜΕΘ του νοσοκομείου Παπανικολάου, Νίκος Καπραβέλος, ζήτησε επαναφορά της υποχρεωτικότητας της μάσκας, προκειμένου να περιοριστεί η έκρηξη κρουσμάτων.

Ο ίδιος παράλληλα, μιλώντας στο OPEN, έκανε λόγο για έβδομο κύμα κοροναϊού το φθινόπωρο και τον ερχόμενο χειμώνα το οποίο θα είναι σαφώς χειρότερο από το έκτο.

«Βλέπω ένα έβδομο κύμα όπως ακριβώς το ζήσαμε και στις προηγούμενες χρονιές. Δηλαδή το έκτο αυτό κύμα λόγω και των καλοκαιρινών μηνών δεν πιστεύουμε ότι θα δημιουργήσει τέτοιο σημαντικό πρόβλημα πίεσης στο Σύστημα Υγείας. Δηλαδή, θα έχουμε αύξηση των διασωληνωμένων και των θανάτων αλλά όχι σε τέτοιο πολύ μεγάλο βαθμό. Όμως το έβδομο κύμα του φθινόπωρου και του χειμώνα θα είναι πολύ πιο άσχημο» σημείωσε.

Ποια νησιά βρίσκονται πιέζονται

Μιλώντας κατά την έκτακτη ενημέρωση για την πορεία του κοροναϊού ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ, Θεοκλής Ζαούτης, και οι αντιπρόεδροι του οργανισμού, Δημήτρης Παρασκευής και Γιώργος Παναγιωτακόπουλος, αναφέρθηκαν στις περιοχές της χώρας που παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση κρουσμάτων.

Αυτές είναι οι εξής:

  • Ιόνιο
  • Νότιο Αιγαίο
  • Κρήτη
  • Αττική

Οι περιοχές με ενεργή τουριστική δραστηριότητα παρουσιάζουν μεγαλύτερη αύξηση, σημείωσαν οι καθηγητές.

Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με στοιχεία της προηγούμενης εβδομάδες, 14 δημοφιλή νησιά έχουν θετικότητες που ξεπερνούν το 50%. Αυτό σημαίνει πως περισσότερα από τα μισά τεστ που διενεργούνται βγαίνουν θετικά στον ιό.

Την εβδομάδα 20 έως 26 Ιουνίου, οι υψηλότερες θετικότητες καταγράφηκαν στη Μύκονο (53,53%) και στη Μήλο, όπου η θετικότητα ανήλθε στο 52,45%, από 32,31% την εβδομάδα 13 έως 19 Ιουνίου (αύξηση 62,3%).

Πολύ υψηλές θετικότητες παρατηρήθηκαν στη Σαντορίνη (39,51%), την Πάρο (31,77%),στην Τήνο (25,6%), την Κάρπαθο (24,51%), την Κω (24,38%), την Ιθάκη (23,74%) και τη Νάξο (21,7%), ενώ πλησίασαν το 20% στη Ζάκυνθο (19,93%), τα Νησιά Αργοσαρωνικού (18,64%), τη Σύρο (18,58%) και τη Ρόδο (18,54%).

Σύμφωνα με τον διευθυντή Β’ ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παπανικολάου, Νίκο Καπραβέλο, τα αυξημένα κρούσματα αποτυπώνουν ένα μικρό μέρος της κατάστασης. Ο ίδιος εκτιμά, δε, πως η διασπορά του ιού είναι μεγάλη και αυτό αποτυπώνεται στους σκληρούς δείκτες της πανδημίας, δηλαδή τους διασωληνωμένους, οι οποίοι μάλιστα ξεπέρασαν τους 100.

«Πληρώνουμε τη μεγάλη χαλάρωση των μέτρων τη στιγμή που η πανδημία και ο ιός δείχνει τη δυναμική του με μία παραλλαγή, την Ο5, που χτυπάει και το κατώτερο αναπνευστικό» είπε ο Νίκος Καπραβέλος στο .

Όπως ανέφερε ο ίδιος, ήταν μεγάλο λάθος που σταμάτησε η υποχρεωτική χρήση μάσκας, ενώ έκανε έκκληση «να μην πληρώσουμε σε ζωές την καλή πορεία του τουρισμού».

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΕΛΛΑΔΑ36 δευτερόλεπτα ago

Βόρεια Εύβοια: Ενας χρόνος μετά τις φωτιές και ο θυμός σιγοκαίει ακόμα

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ7 λεπτά ago

Μίλαν: Παρών Ζλάταν στην παρουσίαση της νέας φανέλας (ΦΩΤΟ)

ΘΕΣΣΑΛΙΑ11 λεπτά ago

«Έφυγε» από τη ζωή στα 66 του χρόνια, ο Λαρισαίος Βασίλης Γκαμπέτας

VIDEO19 λεπτά ago

Καθάρισαν τον λόφο της Γορίτσας οι πρόσκοποι της Μαγνησίας – Μαζί ο Υφυπουργός Χ. Τριαντόπουλος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ20 λεπτά ago

Στο Στρασβούργο ο Μητσοτάκης: Αύριο η ομιλία στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο

ΕΛΛΑΔΑ21 λεπτά ago

Ο κοροναϊός πάει… διακοπές στα νησιά – Ποιοι τουριστικοί προορισμοί βρίσκονται στο «κόκκινο»

ΜΠΑΣΚΕΤ26 λεπτά ago

Παρελθόν από την ΑΕΚ ο Σεγκούρα

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ27 λεπτά ago

Στην Κλαμπ Μπριζ ο Κάιλ Λάριν

OIKONOMIA29 λεπτά ago

Φυσικό αέριο: Κίνδυνος για ύφεση στην Ευρώπη καθώς ο Πούτιν απειλεί να κλείσει τις στρόφιγγες

ΚΟΣΜΟΣ30 λεπτά ago

Χάρι Στάιλς: Ακυρώθηκε η συναυλία του στην Κοπεγχάγη μετά τη φονική επίθεση στον εμπορικό κέντρο

Δημοφιλή