Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

LIFESTYLE

Από την απλήρωτη εργασία στην υψηλή μόδα – Tο πραγματικό κόστος του καλύτερου πουλόβερ Vicuña στον κόσμο

Published

on

czxcxdxfvcfb 555x350.jpg

Αυτή είναι η τιμή ενός μόνο πουλόβερ vicuña από τον οίκο μόδας Loro Piana στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το Bloomberg – 9.000 δολάρια. Το πρακτορείο υπογράμμισε ότι η τιμή που πληρώνει η εταιρεία στην κοινότητα για την αντίστοιχη ποσότητα ινών είναι μόλις 280 δολάρια.

Ωστόσο, τα χρήματα αυτά διαχειρίζονται οι ηγέτες της κοινότητας, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι δεν φτάνουν για να πληρώσουν τη γυναίκα. Το χωριό περιμένει από αυτήν να εργαστεί ως εθελόντρια στο πλαίσιο μιας μακρόχρονης παράδοσης.

Η παγκόσμια συζήτηση γύρω από την πολιτιστική οικειοποίηση από μεγάλες μάρκες μόδας, ιδίως όσον αφορά τις παραδόσεις της Λατινικής Αμερικής, έχει συγκεντρώσει σημαντική προσοχή τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, ένα νέο επίπεδο προστέθηκε πρόσφατα σε αυτό το ζήτημα: Η εκμετάλλευση ατόμων από αυτές τις κοινότητες από μεγάλες εταιρείες, που συχνά απαιτεί την απλήρωτη και μερικές φορές ακούσια εργασία τους.

Η Loro Piana δεν είναι η πρώτη μάρκα μόδας που επωφελείται μαζικά από τις παραδόσεις των ιθαγενών της Λατινικής Αμερικής με ελάχιστα ή καθόλου χρήματα

Το πανέμορφο Vicuña / Photo: Wikimedia Commons

Advertisement

Το Μεξικό έχει κατηγορήσει διεθνείς μάρκες μόδας όπως η Zara, η Anthropologie και η Patowl

Ένα ειδικό αφιέρωμα που κυκλοφόρησε από το Bloomberg εμβαθύνει στον κόσμο της παραγωγής πουλόβερ vicuña, απεικονίζοντας το τεράστιο χάσμα μεταξύ των πιο αποκλειστικών εμπορικών σημάτων ενδυμάτων και των όσων κερδίζουν από αυτό τα ιθαγενή άτομα που συμβάλλουν στην κατασκευή τους.

Η Loro Piana δεν είναι η πρώτη μάρκα μόδας που επωφελείται μαζικά από τις παραδόσεις των ιθαγενών της Λατινικής Αμερικής με ελάχιστα ή καθόλου χρήματα.

Για παράδειγμα, το Μεξικό έχει κατηγορήσει διεθνείς μάρκες μόδας όπως η Zara, η Anthropologie και η Patowl για πολιτιστική ιδιοποίηση, υποστηρίζοντας ότι χρησιμοποιούν μοτίβα από ομάδες ντόπιων στα σχέδιά τους χωρίς να επωφελούνται οι εμπλεκόμενες κοινότητες.

Μια άλλη περίπτωση είναι το διάσημο καπέλο του Παναμά, γνωστό και πωλούμενο παγκοσμίως με αυτό το όνομα, αφότου ο πρόεδρος Ρούσβελτ εθεάθη να φοράει ένα το 1906 στη διώρυγα του Παναμά.

Ωστόσο, η προέλευση του καπέλου μπορεί να εντοπιστεί στους ντόπιους κλωστοϋφαντουργούς του Ισημερινού, οι οποίοι δεν έλαβαν ποτέ αναγνώριση ή αποζημίωση για την πώληση της δημιουργίας τους, λένε οι υποστηρικτές.

Advertisement

Δείτε ένα βίντεο για τα Vicuña 

Οι «ίνες των θεών» του πλουσιότερου ανθρώπου

Η vicuña είναι ένα άγριο καμηλοειδές που κατοικεί στα υψίπεδα των Άνδεων της Αργεντινής, του Περού, της Βολιβίας, της Χιλής και του Ισημερινού. Βρισκόταν στα πρόθυρα της εξαφάνισης λόγω της λαθροθηρίας που ξεκίνησε κατά τη διάρκεια του ισπανικού αποικισμού και διαιωνίστηκε για αιώνες, αλλά τις τελευταίες δεκαετίες διάφορα νομοθετήματα συνέβαλαν στην ανάκαμψή τους.

Η Loro Piana, η οποία αναφέρεται στη vicuña ως «η ίνα των θεών», αποτελεί μέρος του ομίλου πολυτελών προϊόντων LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton και εποπτεύεται από τον Bernard Arnault, τον δεύτερο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, με καθαρή περιουσία σχεδόν 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με την τελευταία εκτίμηση του Bloomberg Billionaires Index.

Το εμπόριο έχει αποφέρει ελάχιστα οφέλη στους 2.700 κατοίκους του προαναφερθέντος χωριού, σύμφωνα με το άρθρο του Bloomberg. Η πλειονότητα των σπιτιών είναι κατασκευασμένα από λάσπη και στερούνται υδραυλικών εγκαταστάσεων, και ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία κάτοικοι συνεχίζουν να ασχολούνται με τη γεωργία για τα προς το ζην, οι νεότεροι είτε μεταναστεύουν σε αστικές περιοχές είτε αναζητούν εργασία στα ανεξέλεγκτα και συχνά επικίνδυνα ορυχεία χρυσού που βρίσκονται διάσπαρτα στην περιοχή.

*Με στοιχεία από inkl.com

Advertisement

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Anassa
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή