OIKONOMIA
Ασφαλείς οι διαδικτυακές αγορές από τα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Μπορεί η πανδημία του κοροναϊού να επιτάχυνε σε μεγάλο βαθμό την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ανοίγοντας νέους ψηφιακούς ορίζοντες σε επιχειρήσεις και καταναλωτές, ταυτόχρονα όμως δημιούργησε πρόσφορο έδαφος για τους διαδικτυακούς απατεώνες να εντοπίσουν και να εκμεταλλευτούν τα «αδύναμα σημεία» καταναλωτών αλλά και επιχειρήσεων.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Με τον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου να παρουσιάζει το 2021 νέο ρεκόρ φτάνοντας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Eltrun (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών), στα 14 δισ. ευρώ, χωρίς να ανακόπτει τη δυναμική του το 2022, η ασφάλεια των καταναλωτών που συνεχίζουν να εμπιστεύονται το ψηφιακό κανάλι τίθεται, πιο επιτακτική από ποτέ. Σε αυτό το πλαίσιο, αρμόδιοι φορείς εξετάζουν μέτρα προληπτικού χαρακτήρα ώστε να περιορισθούν φαινόμενα απάτης στο ηλεκτρονικό εμπόριο τα οποία αυξήθηκαν με την έκρηξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων τα τελευταία δύο χρόνια ενώ πρόστιμα επιβάλλονται σε ηλεκτρονικά καταστήματα για παραβάσεις του νόμου περί προστασίας του καταναλωτή.
Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος GRECA, εκπρόσωπος για την Ελλάδα και μέλος ΔΣ της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικού Εμπορίου και αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, οι καταναλωτές για τις ηλεκτρονικές αγορές τους θα πρέπει να προτιμούν ηλεκτρονικά καταστήματα που φέρουν το σήμα αξιοπιστίας που το δίνει ο GRECA μαζί με την Ecommerce Europe. Αν επιθυμούν να επιλέξουν κάποιο κατάστημα που δεν έχει αυτό το πιστοποιητικό ποιότητας θα πρέπει να κάνουν προσεκτική έρευνα προτού προβούν σε κάποια αγορά. «Η συντριπτική πλειονότητα των ηλεκτρονικών απατών που έχουν γίνει στην Ελλάδα αφορούν αγοραπωλησίες μεταξύ των ιδιωτών μέσω των social media» τονίζει ο κ. Σαββίδης και επαναλαμβάνει ότι για θέμα ασφάλεια οι καταναλωτές πρέπει να επιλέγουν ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία έχουν όλες τις προϋποθέσεις που προβλέπει ο νόμος ή που καλύπτονται από το σήμα αξιοπιστίας του GRECA.
Εστιάζοντας στη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο κ. Σαββίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανέφερε ότι «πριν την πανδημία οι επιχειρήσεις που ασχολούνταν με το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν γύρω στις 6.000 εκ των οποίων πολύ μικρό ποσοστό λειτουργούσε πραγματικά το ηλεκτρονικό του κατάστημα. Πλέον, ο αριθμός των επιχειρήσεων που προσφέρουν τα προϊόντα τους ηλεκτρονικά έχει εκτιναχθεί πάνω από τις 15.000, εκ των οποίων πάνω από 10.000 είναι ενεργά ηλεκτρονικά καταστήματα και διοχετεύουν τα προϊόντα τους στο ηλεκτρονικό κανάλι. Αυτό δείχνει την μεγάλη ανάπτυξη του κλάδου. Την ίδια στιγμή ποσοστό 85% των Ελλήνων εμπιστεύονται τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα».
Προσθέτει επίσης ότι η νομοθεσία για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα έχει υποδειχθεί στην γενική γραμματεία Εμπορίου από τον GRECA. Το σήμα αξιοπιστίας που δίνει ο Σύνδεσμος στα ηλεκτρονικά καταστήματα «είναι παραπάνω των προβλεπομένων της νομοθεσίας ώστε να υπάρχει η βεβαιότητα ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα. Παράλληλα, κάθε εξάμηνο ο GRECA επανελέγχει όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα που φέρουν το σήμα ποιότητας για να διασφαλίσει την σωστή λειτουργία της αγοράς». Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, η Ελλάδα, σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, είναι ο πλέον ασφαλής τόπος για να κάνει κάποιος διαδικτυακές αγορές από τα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα». Όπως εξηγεί, αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από το γεγονός ότι τέσσερα στα πέντε ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα είναι προέκταση φυσικού καταστήματος, με αποτέλεσμα η αξιοπιστία τους να είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιούν οι καταναλωτές, ο κ. Σαββίδης σημειώνει ότι «ο ασφαλέστερος τρόπος για αγορές μέσω διαδικτύου είναι η πιστωτική κάρτα».
Συνταγή για επιτυχημένο online shopping
Έρευνα που πραγματοποίησε o Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών αγοράς Truberries, αναδεικνύει ότι ποσοστό 94% του γενικού πληθυσμού θα συνεχίσει να ψωνίζει από online καταστήματα ενώ ένα 14% είναι έτοιμο να αυξήσει την συχνότητα των αγορών. Όσον αφορά την ταυτότητα των καταναλωτών που προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές ανήκουν στη μεσαία και ανώτερη τάξη (περισσότερο) ενώ και η ανάπτυξή της φαίνεται να έρχεται από υψηλού επιπέδου και εκπαίδευσης καταναλωτές και μεσαίου εισοδήματος.
Όταν πρόκειται για online αγορά, το βασικό κριτήριο δεν είναι για όλους η χαμηλότερη δυνατή τιμή, καθώς αυτό αποτελεί πρωτεύον κριτήριο για ένα 40% των καταναλωτών.
Η επιλογή καταστήματος για online αγορά πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψιν έναν συνδυασμό παραγόντων, με τις εξής βαρύτητες:
οικονομικοί λόγοι (τιμή, δωρεάν παράδοση): 51%, προϊοντικά χαρακτηριστικά (αφορούν μάρκα και συγκεκριμένα προϊοντικά χαρακτηριστικά): 31%, λοιπά στοιχεία εμπειρίας από το ηλεκτρονικό κατάστημα (η «πειθώ» του καταστήματος): 18%. Το δημογραφικό προφίλ καθώς και η γεωγραφική κατανομή των online shoppers ακολουθούν την κατανομή του γενικού πληθυσμού. Οι ελάχιστοι non-online shoppers είναι στην πλειοψηφία τους άνδρες, ηλικίας 45+ (ιδίως 55 – 60). Οι καταναλωτές που δεν έχουν μπει στις online αγορές (5%) συναντώνται στην πλειοψηφία τους στο χαμηλό και μεσαίο επίπεδο εκπαίδευσης, και στο χαμηλότερο επίπεδο εισοδήματος.
Το delivery φαγητού και τα ηλεκτρονικά είδη παρουσιάζουν αισθητά μεγαλύτερη μεταφορά των αγορών στο online περιβάλλον. Στο άλλο άκρο, οι αγορές για είδη φαρμακείου, είδη κήπου, αξεσουάρ για αυτοκίνητα/ποδήλατα, προϊόντα για κατοικίδια, σούπερ μάρκετ και delivery αλκοολούχων πραγματοποιούνται κυρίως σε φυσικά καταστήματα, ακόμα κι αν αυτό συμβαίνει για διαφορετικούς λόγους σε κάθε κατηγορία (π.χ. ογκώδη αντικείμενα, μη διαθεσιμότητα, συνταγογραφούμενα φάρμακα). Σχεδόν 1 στις 2 online αγορές αφορά delivery φαγητού ή καφέ. Αναφορικά με το υπόλοιπο 52% των ετήσιων συναλλαγών, 1 στις 2 αγορές αφορά σούπερ μάρκετ, ρούχα, είδη φαρμακείου ή ηλεκτρονικά είδη.
Για την πλειοψηφία των καταναλωτών (60%), το να είναι το προϊόν στην φθηνότερη δυνατή τιμή δεν αποτελεί το βασικό κριτήριο προτίμησης ηλεκτρονικού καταστήματος. Παρ’ όλα αυτά, σίγουρα συνυπολογίζεται ως κριτήριο κατά την επιλογή ηλεκτρονικού καταστήματος για το 63% των καταναλωτών. Η αναφορά σε δωρεάν έξοδα αποστολής αντιμετωπίζεται κυρίως ως μια διαδεδομένη/ αναμενόμενη πρακτική, παρά ως ένα ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το κατάστημα που το υπόσχεται 7 στους 10 καταναλωτές που μπορούν να ανακαλέσουν πληροφορίες για τα έξοδα αποστολής της τελευταίους τους online παραγγελίας, αναφέρουν ότι δεν πλήρωσαν αυτοί, αλλά το κατάστημα. Για ένα μέρος των καταναλωτών (25%), η ενημέρωση για την πορεία της παραγγελίας – σε οποιαδήποτε μορφή – φαίνεται ότι έχει θετική συνεισφορά στην επιπλέον ικανοποίηση. Από τις διάφορους προσφερόμενους τρόπους, το email φαίνεται να είναι η πιο επιδραστική επιλογή (19%), αντίθετα, το τηλέφωνο έρχεται πιο χαμηλά σε προτίμηση (6%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA
FaST: Πανευρωπαϊκό ψηφιακό εργαλείο για τη χρήση λιπασμάτων


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Μοντέλα που είναι απαραίτητα για την παροχή ακριβών συμβουλών σχετικά με τη χρήση λιπασμάτων στους αγρότες της ΕΕ εντοπίζει η εφαρμογή του Εργαλείου Αειφορίας Φάρμας για θρεπτικά συστατικά (FaST).

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η Κομισιόν, το FaST είναι ένα εργαλείο ψηφιακής γεωργίας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε smartphone, tablet και υπολογιστές. Θα συνδυάσει τα υπάρχοντα δεδομένα με τη μη αυτόματη εισαγωγή από τους αγρότες για την παροχή εξατομικευμένων συστάσεων για τη λίπανση των καλλιεργειών μέσω ενός σχεδίου διαχείρισης θρεπτικών συστατικών, το οποίο θα έχει οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη για τους αγρότες και την κοινωνία γενικότερα.
Η νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) στοχεύει στην προώθηση ενός βιώσιμου και ανταγωνιστικού γεωργικού τομέα που μπορεί να υποστηρίξει τα προς το ζην των αγροτών, να παρέχει υγιή και βιώσιμα τρόφιμα για την κοινωνία και να βοηθήσει στη δημιουργία ζωντανών αγροτικών περιοχών.
Για να συμβάλουν σε αυτόν τον πρωταρχικό στόχο, τα κράτη μέλη θα κληθούν να δημιουργήσουν ένα σύστημα για τον εφοδιασμό των αγροτών με FaST ως μέρος των εθνικών στρατηγικών σχεδίων της ΚΑΠ.
Το FaST θεωρείται μια βασική πλατφόρμα για τη δημιουργία και την επαναχρησιμοποίηση λύσεων για βιώσιμη και ανταγωνιστική γεωργία, συμβάλλοντας στον εκσυγχρονισμό του κλάδου.
Η μελέτη FaST Navigator (Αλγόριθμοι διαχείρισης θρεπτικών ουσιών, αξιολόγηση εισροών και αερίων θερμοκηπίου (GHG) – Εργαλείο βελτιστοποίησης των πόρων) προσπάθησε να αντιμετωπίσει μία από τις κύριες προκλήσεις για την εφαρμογή του FaST: τη διαθεσιμότητα λειτουργικών μοντέλων που είναι απαραίτητα για παρέχει τυποποιημένες και συνεπείς συμβουλές σχετικά με τη χρήση λιπασμάτων, σε διαφορετικές συνθήκες διαθεσιμότητας δεδομένων.
Τα αποτελέσματα της μελέτης εντόπισαν τα μοντέλα που είναι απαραίτητα για την παροχή ακριβών ποσοτικών συμβουλών σχετικά με τη χρήση λιπασμάτων, καθώς και εκείνα που είναι απαραίτητα για την αξιολόγηση των εκπομπών GHG και την απομάκρυνσή τους.
Οι απαιτήσεις δεδομένων αυτών των μοντέλων κυμαίνονται από πολύ ακριβείς αλγόριθμους, βασισμένους σε λεπτομερή δεδομένα, έως πιο λειτουργικές μεθόδους που βασίζονται σε κοινά δεδομένα που είναι διαθέσιμα στη συντριπτική πλειονότητα των αγροτών.
Τα μοντέλα που έχουν αναπτυχθεί θα διευκολύνουν την εφαρμογή του FaST παρέχοντας μια τυποποιημένη αναφορά για τις διαδικασίες υπολογισμού. Θα είναι πλήρως ανοιχτά και προσβάσιμα για να ενθαρρύνουν και να διευκολύνουν την ευρεία υιοθέτησή τους.
Τα αποτελέσματα της μελέτης FaST Navigator είναι προσβάσιμα για διοικήσεις και ιδιωτικούς φορείς και αποτελούν μέρος της υποστήριξης που παρέχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εφαρμογή του FaST.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
OIKONOMIA
Διπλασιάστηκαν οι τιμές στους ανεμιστήρες


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Μετά τα καύσιμα, το φυσικό αέριο, το σουβλάκι ακόμη και το ψωμί, η ακρίβεια χτύπησε και τις λύσεις για τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Με τον καλοκαιρινό καιρό να κάνει αισθητή την παρουσία του, πριν καν μπει ο Ιούνιος, αρκετοί πολίτες απευθύνθηκαν στα καταστήματα οικιακών συσκευών και ηλεκτρικών προϊόντων, προκειμένου να προμηθευτούν κάτι για να τους δροσίζει λιγάκι.
Με δεδομένα ότι οι λογαριασμοί ρεύματος έχουν γίνει εφιάλτης για πολλές οικογένειες, οι περισσότεροι ξεχνάνε την λύση του κλιματιστικού και κοιτάζουν ανεμιστήρες, προκειμένου να πάνε σε μία πιο οικονομική επιλογή.
Μόνο που και αυτή, παύει να ανήκει σε αυτή την κατηγορία, όπως φαίνεται από το ρεπορτάζ του Star που προβλήθηκε στο χθεσινό κεντρικό δελτίο ειδήσεων.
Όπως μπορείτε να δείτε στο τέλος του video, το οποίο ξεκινάει με τις τιμές στις παραλίες για είσοδο, ομπρέλα και ξαπλώστρα, ένας ανεμιστήρας που πέρυσι έκανε 29 ευρώ, φέτος ξεκινάει 55 ευρώ. Κοινώς η αύξηση που υπάρχει είναι της τάξεως του 100%.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Εφυγε από την ζωή ο Γιαννης Παπανικολαου από την Συκη Πηλιου
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ1 ημέρα ago
Βόλος: Έφυγε από τη ζωή 30χρονη
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
Ο ΤΖΟΝΑΘΑΝ ΧΑΡΤΝΕΤ ΤΟΥ ΜΑΣΤΕΡ ΣΕΦ ΣΤΗΝ ΣΚΙΑΘΟ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΒΕΛΕΝΤΖΑΚΟΥ .
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Γεωργία Μπίκα: «Ήταν νηφάλια και διαστρέβλωσε τα γεγονότα με ασύστολα ψεύδη» λέει η εισαγγελέας
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Ανέλαβε υπηρεσία η Κατερίνα Σούρλα στο Νοσοκομείο του Βόλου
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Τροχαίο ατύχημα επί της Πολυμέρη τα ξημερώματα
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Σοκ 41χρονος Πα-τέρας ασελγούσε στην 10χρονη κόρη του στον Βόλο
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Πέθανε 50χρονος