AUTO-MOTO
Audi: «Οι πολίτες δεν θα αφήσουν τους πολιτικούς να τους υπαγορεύσουν ποια αυτοκίνητα θα πρέπει να οδηγούν»

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Audi είναι μία από τις πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που ανακοίνωσαν φιλόδοξα σχέδια για την αμιγώς ηλεκτροκίνησή τους, ακόμη και πριν από την απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2035 για τα αυτοκίνητα που παράγουν εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, όπως και άλλοι, πρόσφατα υπαναχώρησε από τον υψηλό στόχο της να γίνει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη μέχρι το 2033, επιλέγοντας να διατηρήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για την επόμενη δεκαετία, ίσως και πέραν αυτής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΕ αφήνει ανοιχτή την πόρτα για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με συνθετικό καύσιμο, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό είναι ουδέτερο ως προς τον άνθρακα. Ωστόσο, τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι απίθανο να φθάσουν σε βιομηχανικά επίπεδα μέσα σε μια δεκαετία, καθιστώντας ουσιαστικά την απόφαση της ΕΕ μια de facto απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αλλά η Audi δεν πιστεύει ότι οι Ευρωπαίοι θα βλέπουν μόνο ηλεκτρικά οχήματα όταν μπαίνουν σε μια αντιπροσωπεία νέων αυτοκινήτων το 2035.
Σε συνέντευξή του, ο πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου Εργασίας της Audi δήλωσε ότι τόσο η ΕΕ όσο και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα αντιμετωπίσουν την αντίσταση των ανθρώπων που δεν είναι πρόθυμοι να εγκαταλείψουν ακόμη τους κινητήρες φυσικού αερίου. Ο Jörg Schlagbauer είπε: «δεν πιστεύω ότι οι πελάτες θα αφήσουν τους πολιτικούς και τους κατασκευαστές να τους υπαγορεύσουν ποια αυτοκίνητα θα πρέπει να οδηγούν».
Κατά τη διάρκεια της ειλικρινούς συνέντευξής του, ο επικεφαλής του εργοστασιακού συμβουλίου παραδέχθηκε ότι η Audi δεν θα έπρεπε να βιαστεί να θέσει σαρωτικούς στόχους ηλεκτροκίνησης: “Στο παρελθόν, πήραμε κάποιες ατυχείς αποφάσεις, καθοδηγούμενοι από την εταιρεία [Volkswagen Group], όπως η πρώιμη, πολύ ισχυρή δέσμευση για την ηλεκτροκίνηση. Εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση, χάσαμε επίσης την ευελιξία στην παραγωγή, η οποία θα ήταν απαραίτητη όταν η επιβαλλόμενη ηλεκτροκίνηση δεν λειτουργούσε όπως είχε προγραμματιστεί”.
Αλλά ο Schlagbauer δεν αμφιβάλλει ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Ωστόσο, πιστεύει ότι δεν θα φθάσει τόσο νωρίς όσο στα μέσα της επόμενης δεκαετίας: “Δεν αμφισβητώ καθόλου την ηλεκτρική κινητικότητα. Όλοι θα οδηγούμε ηλεκτρικά οχήματα. Απλώς δεν πιστεύω ότι θα είμαστε έτοιμοι μέχρι το 2035, ιδίως όσον αφορά το οικοσύστημα που χρειάζεται η ηλεκτρική κινητικότητα”.
Έχει δίκιο. Δεν μπορούμε απλά να γυρίσουμε έναν διακόπτη και να περιμένουμε μια πλήρως ανεπτυγμένη υποδομή φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, πόσο μάλλον σε ολόκληρο τον κόσμο. Υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται για να επιτύχουν την ισοτιμία των τιμών μεταξύ των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά δεν έχουμε φτάσει ακόμα εκεί. Αυτό μπορεί να συμβεί την επόμενη δεκαετία, και όχι μόνο επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να γίνουν φθηνότερα καθώς το κόστος των μπαταριών θα μειώνεται. Η συμμόρφωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης με αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών (Euro 7) θα αυξήσει επίσης τις τιμές τους, μειώνοντας το χάσμα με τα αντίστοιχα EV.

-
ΕΛΛΑΔΑ22 ώρες ago
Στα χέρια των Αρχών τέσσερα άτομα που φωτογράφιζαν τα μαχητικά Rafale και τις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ24 ώρες ago
Live από τη Βουλή οι αντιδράσεις πολιτικών αρχηγών στην ομιλία του Πρωθυπουργού – Στο βήμα ο Σ. Φάμελλος
-
ΕΛΛΑΔΑ19 ώρες ago
Διακοπή κυκλοφορίας στην είσοδο της πόλης
-
ΕΛΛΑΔΑ24 ώρες ago
43χρονος εντοπίστηκε νεκρός στη θάλασσα
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ23 ώρες ago
Live από τη Βουλή οι αντιδράσεις πολιτικών αρχηγών στην ομιλία του Πρωθυπουργού – Στο βήμα ο Σ. Φάμελλος
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ15 ώρες ago
Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για το μεταναστευτικό
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Λάρισα: Φωτιά σε δασική έκταση στην περιοχή Κοκκίνω
-
MEDIA23 ώρες ago
Σε σοκ η Αγγελική Νικολούλη