Connect with us
banner epikhirisis

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αξιολόγηση υπηρεσιών του Δημοσίου: Ο λόγος στους πολίτες για ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Κτηματολόγιο, συγκοινωνίες, δημοτικές υπηρεσίες

Published

on

4672237 scaled.jpg

Σε λειτουργία τέθηκε η πλατφόρμα για την αξιολόγηση κεντρικών υπηρεσιών του Δημοσίου, όπως η ΑΑΔΕ, o ΕΦΚΑ, οι αστικές συγκοινωνίες, η συνταγογράφηση και υπηρεσίες των δήμων

Σκοπός είναι μέσω του σημαντικού αυτού εργαλείου είναι να εντοπίζονται οι δυσλειτουργίες του κρατικού μηχανισμού ώστε να βελτιώνονται οι υπηρεσίες που προσφέρει. 

Στην αξιολόγηση θα μπορούν να λάβουν μέρος σχεδόν 5 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί κάτοικοι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.

Οι συμμετέχοντες θα συνδέονται με τους ατομικούς κωδικούς Taxisnet και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις απαντήσεις τους μόνο μία φορά.

Τα βήματα της αξιολόγησης είναι:

Advertisement
  • Εθελοντική συμπλήρωση ψηφιακού ερωτηματολογίου στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr
  • 45 υπηρεσίες και φορείς

Η βαθμολογία θα είναι από 1 (το χαμηλότερο) έως 10 (το υψηλότερο).

Αναλυτικά οι φορείς που θα αξιολογούνται

  • Υπηρεσίες Τοπικής Αυτοδιοίκησης
  • Ποιότητα δρόμων
  • Δημόσιος ηλεκτροφωτισμός
  • Διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης
  • Παιδικές χαρές
  • Υποδομές για πολίτες με αναπηρία
  • Μέριμνα για ζώα συντροφιάς
  • Εφαρμογές gov.gr
  • Ψηφιακές υπηρεσίες (π.χ. ηλεκτρονική συνταγογράφηση)

Το ερωτηματολόγιο προγραμματίζεται να στέλνεται μία φορά ανά εξάμηνο, κάθε άνοιξη και φθινόπωρο, αφενός ώστε να γίνεται τακτική αξιολόγηση και αφετέρου ώστε συγκεντρωθεί μία πλούσια βάση δεδομένων, η οποία θα επιτρέπει τον καλύτερο εντοπισμό προβλημάτων, δυσλειτουργιών και αναποτελεσματικών διαδικασιών.

Για τις υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση γίνεται συνήθως γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης. Αυτό σημαίνει ότι, μετά την απομάκρυνση από το γκισέ, ο πολίτης θα λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου θα μπορεί να αξιολογήσει την υπηρεσία.

Κ. Μητσοτάκης: «Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες»

Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό, επισήμανε ο πρωθυπουργός.

Μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε:

«Ουσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά στις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της (…) Ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο.

(…) Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το Υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε.

Advertisement

Και αυτά τα δεδομένα θα είναι δημόσια και προφανώς και ο δημόσιος χαρακτήρας αυτών των δεδομένων λειτουργεί, θα έλεγα, ως παρότρυνση για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε πάντα τις υπηρεσίες μας.

(…) Τονίζω ότι ο σκοπός αυτών των προσπαθειών δεν είναι ουσιαστικά ποτέ τιμωρητικός, είναι πώς θα γίνουμε καλύτεροι και πού οι πολίτες μας ζητούν να στρέψουμε με μεγαλύτερη ένταση την προσοχή μας». 

Πώς απαντάμε στο ερωτηματολόγιο

Η εφαρμογή είναι απλή και σχεδιάστηκε από το υπουργείο Εσωτερικών στοχεύοντας στο να αποτελέσει τομή στο δημοσιο τομεά, αφού για πρώτη φορά οι πολίτες έχουν λόγο και αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες.

Στόχος: Η συλλογή ποσοτικών δεδομένων σχετικά με την ικανοποίηση των πολιτών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες, με σκοπό τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της ποιότητας της δημόσιας διοίκησης.

Advertisement

Προσβασιμότητα: Το ερωτηματολόγιο είναι διαθέσιμο μέσω του gov.gr και της ιστοσελίδας axiologisi.ypes.gov.gr.

Χρονική διάρκεια: Το ερωτηματολόγιο θα είναι διαθέσιμο δύο φορές τον χρόνο, μία την περίοδο Απριλίου – Μαΐου και μία την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, επιτρέποντας την παρακολούθηση της εξέλιξης των υπηρεσιών.

Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν τις αξιολογήσεις τους έως τις 24 Μαΐου, και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις αρχές Ιουνίου, μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των δεδομένων.

Ανωνυμία και αξιοπιστία: Η συμμετοχή είναι ανώνυμη, και διασφαλίζεται η μια και μοναδική συμμετοχή στο ερωτηματολόγιο.

Ανάλυση ποιοτικών στοιχείων: Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν ανά φορέα, υπηρεσία, περιφέρεια, δήμο, ακόμα και ανά ταχυδρομικό κώδικα, παρέχοντας λεπτομερή εικόνα της ικανοποίησης των πολιτών. Επιπλέον, θα εξεταστεί η διάθεση των δεδομένων σε μορφή ανοικτών δεδομένων (open data) για περαιτέρω ανάλυση.

Advertisement

Ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος διευκρίνισε ότι το ερωτηματολόγιο δεν αφορά στην αξιολόγηση των υπαλλήλων, αλλά την ποιότητα των υπηρεσιών. «Η πρωτοβουλία αυτή σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς μια δημόσια διοίκηση πιο διαφανή, αποτελεσματική και προσανατολισμένη στις ανάγκες του πολίτη», είπε ο κ. Λιβάνιος.

Ενώ πρόσθεσε: «Είναι ένα εργαλείο πολύτιμο, το οποίο στηρίζεται στη συμμετοχή του κόσμου στη συμμετοχή των πολιτών, προκειμένου να μας οδηγήσει να κάνουμε προτεραιοποίηση και ιεράρχηση των δράσεων που πρέπει να σχεδιάσουμε είτε ως κεντρική κυβέρνηση είτε ως δημόσιες υπηρεσίες και πολύ δε περισσότερο ως αυτοδιοίκηση, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής όλων μας».

«Θέλουμε 7-8 λεπτά για να κάνουμε το Δημόσιο καλύτερο, δεν υπάρχουν ερωτήσεις για το θέμα της υγείας, γιατί δημιουργείται ξεχωριστό ερωτηματολόγιο για τις υπηρεσίες Υγείας» ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.

Ρεπορτάζ – ΕΡΤNews: Δημήτρης Γκάτσιος, Μαρία Μαγκλάρα

Advertisement

Διαβάστε ακόμα

Κ. Μητσοτάκης: Εργαλείο λογοδοσίας η αξιολόγηση στο δημόσιο – Ερωτηματολόγιο στους πολίτες κάθε άνοιξη και φθινόπωρο

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος



Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
dei 03 2025 myHome GasControl 300x250
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο