Connect with us
shutterstock 2140070819 620x350.jpg shutterstock 2140070819 620x350.jpg

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Booking.com και Meta στο στόχαστρο της Κομισιόν – Τι αλλάζει

Published

on

BANNER ME POS 1000x200px

Φθινοπωρινή καταιγίδα διώξεων και προστίμων για την εξασφάλιση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω ψηφιακών εφαρμογών εξαπέλυσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου η Booking.com έχασε τη δυνατότητα και το προνόμιο να ζητεί από τους ξενοδόχους να της προτείνουν τις φθηνότερες τιμές για τα καταλύματά τους στην Ευρώπη.

Ταυτόχρονα η Κομισιόν ανακοίνωσε νέο πρόστιμο-ρεκόρ στη Meta λόγω του Facebook Marketplace.

Τι αλλάζει

«Τα ξενοδοχεία είναι πλέον ελεύθερα να προσφέρουν καλύτερες τιμές στον δικό τους ιστότοπο ή σε άλλα μέσα ενημέρωσης, εκτός από την Booking.com», σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Όπως εξηγεί το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP), τον περασμένο Μάιο η δημοφιλής διαδικτυακή πλατφόρμα τουριστικών κρατήσεων συμπεριελήφθηκε στον βραχύ κατάλογο των τεχνολογικών γιγάντων μαζί με τις Alphabet, Amazon, Apple, Meta και Microsoft που υπόκεινται σε νέους, αυστηρότερους κανόνες ανταγωνισμού βάσει του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού για τις ψηφιακές αγορές (DMA).

Advertisement

Στόχος της ΕΕ είναι η απελευθέρωση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρονικών κρατήσεων και η τόνωση του ανταγωνισμού όχι μόνο στον τομέα της φιλοξενίας αλλά και της ενοικίασης αυτοκινήτων και της παροχής άλλων τουριστικών υπηρεσιών.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τουριστικό κλάδο «έχει τη δυνατότητα πλέον να προσφέρει διαφορετικές (και πιθανώς καλύτερες) τιμές και άλλες διευκολύνσεις στον δικό της ιστότοπο ή σε οποιεσδήποτε άλλες πλατφόρμες επιλέξει», υπογραμμίζει σε δελτίο τύπου που εξέδωσε η Επιτροπή.

Όφελος για τον καταναλωτή

Η Κομισιόν διευκρίνισε επίσης ότι «οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των κρατήσεων μέσω Διαδικτύου δεν θα έχουν το δικαίωμα να αυξήσουν τα ποσοστά προμήθειας ή να διαγράψουν άλλες προσφορές από ανταγωνιστές που προσφέρουν διαφορετικές τιμές σε άλλο ιστότοπο».

Η Επιτροπή σημειώνει ότι με τον τρόπο αυτό «οι διάφορες πλατφόρμες και πάροχοι υπηρεσιών θα είναι σε θέση να ανταγωνίζονται μεταξύ τους υπό δικαιότερες συνθήκες, προωθώντας την καινοτομία και μειώνοντας τις τιμές προς όφελος των Ευρωπαίων καταναλωτών».

Η Meta πάλι στο στόχαστρο

Εν τω μεταξύ οι Βρυξέλλες έβαλαν πάλι στο στόχαστρο τον όμιλο εταιρειών του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, Meta, τη φορά αυτή εξαιτίας του μονοπωλιακού, κατά την ΕΕ, τρόπου που λειτουργεί η υπηρεσία μικρών αγγελιών Facebook Marketplace.

Advertisement

Την Πέμπτη οι αρμόδιες για τον ανταγωνισμό υπηρεσίες της ΕΕ ανακοίνωσαν την επιβολή προστίμου-ρεκόρ ύψους 798 ευρώ στον αμερικανικό όμιλο των δημοφιλών Facebook, Instagram και WhatsApp, ο οποίος πάντως άσκησε πάραυτα έφεση την απόφαση.

Ο όμιλος εγκαινίασε το 2016 την πλατφόρμα Facebook Marketplace, όπου οι χρήστες μπορούν να αγοράσουν ή να πουλήσουν «αγαθά ευκαιρίας», κυρίως οικιακής χρήσης. Τρία χρόνια αργότερα οι αντιμονοπωλιακές υπηρεσίες της ΕΕ άρχισαν να ερευνούν για να διαπιστώσουν αν η πλατφόρμα κατέχει ενδεχόμενη δεσπόζουσα θέση στην αγορά.

Το 2021 ξεκίνησε επίσημη έρευνα και το Δεκέμβριο του 2022 η έρευνα έδειξε ότι, όντως, η Meta καταχράται την εμπορική της ισχύ σε ό,τι αφορά το Facebook Marketplace, διότι απλούστατα όλοι οι χρήστες του Facebook έχουν πρόσβαση στην υπηρεσία αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων αγαθών.

Όλα δικά της

«Όλοι οι χρήστες του Facebook έχουν αυτόματα πρόσβαση στο Facebook Marketplace και εκτίθενται τακτικά σε αυτό, είτε το θέλουν είτε όχι», εξήγησε η Επιτροπή. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι ανταγωνιστικές πλατφόρμες «κινδυνεύουν να απομονωθούν δεδομένου ότι ο όμιλος δίνει στο Facebook Marketplace ένα σημαντικό πλεονέκτημα που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν».

Οι Βρυξέλλες κατηγορούν επίσης τη Meta ότι «επέβαλε μονομερώς αθέμιτους εμπορικούς όρους» σε άλλες πλατφόρμες απόρρητων διαφημίσεων που διαφημίζονται στις εφαρμογές της, ιδίως στο Facebook και το Instagram. «Αυτό επιτρέπει στη Meta να χρησιμοποιεί τα δεδομένα που δημιουργούνται προς αποκλειστικό όφελος του Facebook Marketplace», εξηγεί η Επιτροπή.

Advertisement

Πηγή: ΟΤ

Περισσότερα Εδω

Advertisement
BANNER ME POS 300x250px
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο