Connect with us
ploia 620x350.jpg ploia 620x350.jpg

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χούθι, Πούτιν και Τραμπ καθορίζουν τη ρότα στην παγκόσμια ναυτιλία

Published

on

ΝΕΟ BANNER 1000x200px ΕΠΙΤΟΚΙΟ 2.25%

Η παγκόσμια ναυτιλία είχε μπροστά της μία σημαντική πρόκληση στην οποία αναμφισβήτητα δύσκολα μόνη της, παρά τις επενδύσεις που κάνει, μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως, καθώς άλλοι «τρίτοι» καθορίζουν τους όρους προσαρμογής όπως είναι τα ναυπηγεία, και κυρίως οι παραγωγοί και προμηθευτές. Και ενώ είχε το 2024 στραμμένη την προσοχή της σε αυτή την προσπάθεια, νέες παράμετροι προστέθηκαν στη λειτουργία της ναυτιλίας, όπως οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, η ανάπτυξη του «σκιώδους στόλου» και πρόσφατα η επανεκλογή Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ.

Παράμετροι που θα καθορίζουν αποφασιστικά τη ρότα της παγκόσμιας ναυτιλίας και τις αρχές τουλάχιστον του 2025, σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα.
Επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα: Σύμφωνα με τα στοιχεία του Joint Maritime Information Center, έχουν σημειωθεί 111 περιστατικά από τότε που οι Χούθι άρχισαν για πρώτη φορά να διεξάγουν πόλεμο κατά της ναυτιλίας τον Νοέμβριο του 2023. Καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες συνεχίζουν να αποφεύγουν την περιοχή, οι επιθέσεις συνέβαλαν στην τροφοδοσία μιας εντυπωσιακής αύξησης των τονομιλίων μεταφερόμενων φορτίων.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons εκτίμησε τον Νοέμβριο ότι το θαλάσσιο εμπόριο θα σημειώσει αύξηση 6% στα τονομίλια το 2024, τον ταχύτερο ρυθμό επέκτασης των τελευταίων 14 ετών. Οι επιθέσεις είχαν σημαντικό αντίκτυπο στον ναυτιλιακό κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στην άνοδο της ζήτησης πλοίων, καθώς το 90% των containerships που κανονικά θα ακολουθούσαν τη διαδρομή της Διώρυγας του Σουέζ ταξίδευαν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με την Bimco.

Οι κυρώσεις και ο σκοτεινός στόλος: Μία δεύτερη παράμετρος που επηρεάζει τη ναυτιλία είναι η αύξηση των κυρώσεων από την ομάδα των G7 κατά της Ρωσίας, η οποία έχει συνδυαστεί με την επέκταση του αριθμού των πλοίων που δραστηριοποιούνται εκτός του καθιερωμένου συστήματος ασφάλειας της ναυτιλίας. Τα πλοία αυτά καταγράφονται ως «σκιώδης στόλος», «σκοτεινός στόλος» ή και «γκρίζος στόλος» και ο αριθμός τους πληθαίνει. Ο ναυλομεσιτικός οίκος BRS Shipbrokers αναφέρει ότι περιλαμβάνει περί τα 850 πλοία, αυξάνεται κατά 10 πλοία τον μήνα και χαρακτηρίζονται έτσι πλοία που μεταφέρουν κυρίως το ρωσικό πετρέλαιο του Πούτιν, αλλά και ιρανικό, συριακό, βορειοκορεατικό ή βενεζουελάνικο πετρέλαιο.

Η προεδρία Ντόναλντ Τραμπ: Μπορεί ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ να αναλαμβάνει τα καθήκοντά του τον Ιανουάριο, η επιστροφή του όμως στον Λευκό Οίκο έχει ήδη αντίκτυπο στη ναυτιλία. Οι τιμές των ναύλων εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατακόρυφα τον Δεκέμβριο, καθώς οι ναυλωτές μεταφέρουν με αυξημένο ρυθμό φορτία στις ΗΠΑ, ενόψει του γεγονότος ότι ο νέος πρόεδρος θα κάνει πράξη την απειλή του να φέρει μια νέα εποχή δασμών στην Ουάσιγκτον.

Advertisement

Εχει επίσης καταστήσει σαφές ότι συντάσσεται με το εργατικό συνδικάτο που εκπροσωπεί τους λιμενεργάτες στα λιμάνια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων σε όλη την ανατολική ακτή και την ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ, οι οποίοι απειλούν με απεργία τον Ιανουάριο εάν δεν ληφθούν μέτρα προστασίας των θέσεων εργασίας από την εφαρμογή λύσεων αυτοματοποίησης των φορτώσεων και εκφορτώσεων των πλοίων.

Επίσης η κυβέρνηση Τραμπ ενδέχεται να είναι η πρώτη αμερικανική κυβέρνηση μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο που θα έχει έναν «τσάρο» ναυτιλίας, σημειώνει το Tradewinds, εάν ο προτεινόμενος νόμος «Πλοία για την Αμερική» ψηφιστεί, καθώς ένας από τους αρχιτέκτονες της προσπάθειας αυτής, ο Μάικ Γουόλτς, διορίστηκε σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του εκλεγμένου νέου προέδρου.

Στόχος τα 250 πλοία

Το νομοσχέδιο «SHIPS for America Act» αποσκοπεί στην αναζωογόνηση της αμερικανικής εμπορικής ναυτιλίας για τη μεταφορά ζωτικών αγαθών και στρατιωτικών φορτίων σε περιόδους συγκρούσεων, ενώ παράλληλα ενισχύει τις αμερικανικές αλυσίδες εφοδιασμού σε καιρό ειρήνης. Επί του παρόντος, περίπου 80 πλοία υπό αμερικανική σημαία συμμετέχουν στο διεθνές εμπόριο σε σύγκριση με πάνω από 5.500 πλοία υπό κινεζική σημαία. Η νέα νομοθεσία περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την ανάπτυξη ενός στόλου 250 εμπορικών πλοίων με αμερικανική σημαία, αμερικανικό πλήρωμα και εγχώρια ναυπήγηση, τα οποία θα μπορούν να λειτουργούν ανταγωνιστικά στο διεθνές εμπόριο.

Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ 

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
NEO BANNER 300x250px ΕΠΙΤΟΚΙΟ 2.25%
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο