OIKONOMIA
Χριστούγεννα: 7 στους 10 θα ξοδέψουν λιγότερα φέτος στις γιορτές [Ερευνα]

Αποκαλυπτικά στοιχεία για την έκταση της οικονομικής πίεσης που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά από το κύμα ακρίβειας και πληθωρισμού περιέχονται στην έρευνα καταναλωτικών τάσεων του ΣΕΛΠΕ για την φετινή αγορά των Χριστουγέννων, καθώς προκύπτει πως 7 στους 10 καταναλωτές απάντησαν ότι θα ξοδέψουν λιγότερο σε σχέση με το 2021 και πως 6 στους 10 θα δαπανήσουν λιότερο και από 100 ευρώ στις φετινές γιορτές.

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Επιπλέον οι περισσότεροι ερωτώμενοι εκτιμούν ότι οι χριστουγεννιάτικες αγορές το 2022 θα είναι μειωμένες κατά 30% σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2021.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Πώς αμείβονται όσοι εργάζονται στις αργίες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς
Ειδικότερα, όπως φαίνεται και στο σχήμα 1, η πλειοψηφία του κοινού, ποσοστό 71%, θεωρεί ότι η αξία των αγορών της τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι μειωμένη, ενώ μόλις ένα 8% εκτιμά ότι θα είναι αυξημένη, ενώ 22% θεωρούν ότι θα μείνει αμετάβήτη. Το μεγαλύτερο ποσοστό 38% θεωρεί ότι η μείωση αυτή θα είναι πάνω από το μισό της δαπάνης του προηγούμενου έτους, άνω του 50%. Μεσοσταθμικά, η εκτίμηση των καταναλωτών μεταφράζεται σε μία εκτιμώμενη μείωση της τάξης του -31%, δηλαδή ότι φέτος θα χαθεί περίπου το 1/3 του περσινού «τζίρου». Η εκτίμηση αν και μη ρεαλιστική είναι ενδεικτική του καταναλωτικού κλίματος που επικρατεί στην αγορά.
145 ευρώ κατά κεφαλή
Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 145€ κατά κεφαλήν (έναντι 146€ που ήταν η περσινή εκτίμηση στην αντίστοιχη έρευνα). Το 15% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 19% μέχρι 50 ευρώ, το 25% έως 100 ευρώ, το 23% από 101 έως 200 ευρώ, το 14% από 200 έως 500 ευρώ και το 4% πάνω από 500 ευρώ. Πρακτικά το μισό κοινό, ποσοστό 52% θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα για αγορές.
Αξίζει να σημειωθεί (σχήμα 2) ότι το 13% – ένας στους 8 καταναλωτές – έχει ήδη ολοκληρώσει τις αγορές του αρκετά πριν τα Χριστούγεννα, το 48% έως 1 εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα και το 39% την εβδομάδα που διανύουμε.
Ενας στους 7 θα αγοράσει μέσω διαδικτύου
Σε σχέση με τις διαδικτυακές αγορές, όπως φαίνεται στο σχήμα 3, το 15% δηλώνει ότι θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του ηλεκτρονικά (έναντι 16% το 2021), ποσοστό που δείχνει τη δυναμική των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Το 65% δηλώνει ότι θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος σε φυσικά καταστήματα, ενώ ένα 20% δηλώνει ότι δεν θα αγοράσει. Πρακτικά η αναλογία διαμορφώνεται σε 1 καταναλωτής αγοράζει κυρίως ηλεκτρονικά για 4 καταναλωτές που αγοράζουν κυρίως φυσικά.
Τα παραπάνω ευρήματα σχετίζονται και με τις εξελίξεις σε σχέση με την επίδραση που έχει η αύξηση του κόστους ενέργειας και των ανατιμήσεων στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό τον τελευταίο χρόνο και την μεγάλη επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων στο διαθέσιμο εισόδημα και κατ’ επέκταση στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.
Πηγή: ot.gr

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Νεαρός ένιωσε έντονη αδιαθεσία και κατέρρευσε στην παραλία του Βόλου
-
LIFESTYLE4 ημέρες ago
Παντρεύτηκε με τον σύντροφό της, Πάνο Μιχαλόπουλο
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Πέθανε γνωστός 69χρονος επαγγελματίας στον Βόλο
-
ΕΛΛΑΔΑ2 ημέρες ago
Τροχαίο με επτά τραυματίες – Ανάμεσά τους 7χρονο παιδί
-
ΕΛΛΑΔΑ2 ημέρες ago
Πέθανε ο Θεόδωρος Πάγκαλος |
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ11 ώρες ago
Θλίψη για τον 67χρονο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΠΛΑΓΕΡΑ από Βόλο
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ2 ημέρες ago
Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης: Ελάχιστες αλλαγές στη νέα κάλπη
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Θλίψη για 56χρονη γυναίκα από Γατζέα