Connect with us

OIKONOMIA

Containers: Σε κρίσιμη καμπή οι ναύλοι

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 αναμένεται σημαντική αποκλιμάκωση του κόστους μεταφοράς των containers διά θαλάσσης, μετά το ράλι που καταγράφεται στους ναύλους τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με τους ειδικούς. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο σύνθετος δείκτης του οίκου αναλύσεων Drewry, που αφορούσε το μέσο κόστος μεταφοράς ενός container 40 ποδιών (feu), έφτασε μέχρι και τα 10.375 δολ. κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ το τελευταίο διάστημα παρουσιάζει μια συνεχή πτώση.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Την προηγουμένη εβδομάδα ήταν στα 7.505 δολ., ενώ ο μέσος δείκτης από την αρχή του έτους ήταν στα 8.524 δολ. και παρέμενε στα 5.078 δολ. πάνω από τον μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών, που είναι 3.446 για κάθε «κουτί» 40 ποδιών. Ναυτιλιακοί κύκλοι αποδίδουν την αποκλιμάκωση στην υπερπροσφορά πλοίων και μάλιστα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, τα οποία προγραμματίζεται να «πέσουν στο νερό» το επόμενο διάστημα. Ακόμη και αν ορισμένα παλαιότερα πλοία οδηγηθούν στα διαλυτήρια ως ασύμφορα, θεωρείται δεδομένη η αύξηση του στόλου των containerships και η υπερπροσφορά χωρητικότητας.

Ο οίκος αναλύσεων Alphaliner, που παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στον κλάδο, σημειώνει ότι το συνολικό κλίμα παραμένει ανάμεικτο. Από τη μία πλευρά τα θέματα συμφόρησης των λιμανιών που επιμένουν, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πλησιάζει η εποχή που παρατηρείται έξαρση στις μεταφορές φορτίων λόγω εποχικότητας, αναμένεται να υποστηρίξουν τη ζήτηση χωρητικότητας και τη διατήρηση των ναύλων σε πολύ υψηλά επίπεδα βραχυπρόθεσμα.

Από την άλλη πλευρά, τα σύννεφα θα αρχίσουν να συσσωρεύονται πάνω από τον κλάδο λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων και των μακροοικονομικών δεδομένων. Η Alphaliner εστιάζει στον πληθωρισμό που επιβαρύνει ολοένα και περισσότερο τους καταναλωτές με τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας, ενώ παράλληλα αυξάνονται τα έξοδα για ταξίδια και άλλες υπηρεσίες έναντι των εξόδων για αγαθά, τάση που κυριάρχησε όσο διαρκούσαν τα λοκντάουν.

Πολλές δυτικές οικονομίες καταγράφουν χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης με τον κίνδυνο της ύφεσης να είναι πλέον ορατός, επηρεάζοντας την καταναλωτική συμπεριφορά. Αυτοί οι παράγοντες επιδρούν ολοένα και περισσότερο στον όγκο των φορτίων, με τον κλάδο να ανησυχεί όλο και περισσότερο για την εξέλιξη της ζήτησης τους επόμενους μήνες.

Τα δρομολόγια. Τα περισσότερα δρομολόγια Ανατολής – Δύσης συνεχίζουν να παρουσιάζουν υποχώρηση στη spot αγορά. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι όγκοι είναι μειωμένοι σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν και είναι οριακά πάνω από το επίπεδο του 2019, πριν από την πανδημία του Covid-19. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και οι αβεβαιότητες που δημιουργούν οι γεωπολιτικές εντάσεις, με επίκεντρο την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία αλλά και τις λεκτικές αντιπαραθέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας για την Ταϊβάν.

Προς το παρόν βέβαια, σύμφωνα με την Alphaliner, αυτές οι αβεβαιότητες είναι διαχειρίσιμες, ωστόσο αυτό που φαίνεται να έρχεται σαν χιονοστιβάδα για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ο μεγάλος αριθμός νεότευκτων πλοίων που αναμένεται να εμφανιστεί το 2023 και το 2024. Πρόκειται για πλημμυρίδα χωρητικότητας που μπορεί να οδηγήσει  τον κλάδο και πάλι στην περίοδο των χαμηλών ναύλων της προηγούμενης δεκαετίας πριν από την πανδημία, ειδικά εάν ο όγκος των φορτίων συνεχίσει να υποχωρεί, συμπεραίνει η Alphaliner.

Σε κάθε περίπτωση το 2022 θα είναι ένα ακόμη έτος μεγάλων κερδών για τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών. Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Sea-Intelligence, τα κέρδη προ φόρων και τόκων των κορυφαίων liner εταιρειών το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν στα 43,9 δισ. δολάρια.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ7 λεπτά ago

Τούρκος αντιδήμαρχος φωτογραφήθηκε με τη σημαία της «ανεξάρτητης» Δυτικής Θράκης [εικόνες]

ΕΛΛΑΔΑ8 λεπτά ago

Τέταρτη δόση: Σε ποιες ηλικίες επιβάλλεται και σε ποιες συστήνεται

OIKONOMIA16 λεπτά ago

ΑΠΕ: Επτά στους 10 Έλληνες στηρίζουν τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια

ΚΟΣΜΟΣ17 λεπτά ago

G7: Απαντούν με 600 δισ. δολάρια στην κινεζική επέλαση επενδύσεων – Έμμεσο μήνυμα σε Πούτιν

ΠΟΛΙΤΙΚΗ27 λεπτά ago

Ελληνοτουρκικά: Αυτό είναι το πιο επικίνδυνο στοιχείο της τουρκικής προκλητικότητας – Τι λέει ο Καιρίδης

ΕΛΛΑΔΑ28 λεπτά ago

Πλεύρης: Αν υπάρξει πίεση στο σύστημα θα εξετάσουμε τη λήψη κάποιων μέτρων

ΚΟΣΜΟΣ37 λεπτά ago

Κοροναϊός: Η πολιτική «μηδενικής Covid» στο Πεκίνο ίσως διαρκέσει μια πενταετία

ΘΕΣΣΑΛΙΑ39 λεπτά ago

Ο Δήμος Σοφάδων τίμησε την Τρίτη Ηλικία με μια ξεχωριστή βραδιά αγάπης και γλεντιού

ΠΟΛΙΤΙΚΗ47 λεπτά ago

Δήμος Πόρου: 5 επαγγελματίες πυροσβέστες θα συνδράμουν το εθελοντικό πυροσβεστικό κλιμάκιο

ΕΛΛΑΔΑ48 λεπτά ago

Πάτρα: Κατατίθεται η δικογραφία για την υπόθεση της σπιτονοικοκυράς – «Να μπει στο κάδρο των ερευνών και ο Δασκαλάκης»

Δημοφιλή