Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διαμαντοπούλου για Ψηφιακό Σχολείο: Το παρουσίασε το ΠΑΣΟΚ το 2010 – Λυπάμαι για τα 13 χαμένα χρόνια

Published

on

34523 620x350.jpg

Το ΠΑΣΟΚ είχε παρουσιάσει από το 2010 όλη την πολιτική για το ψηφιακό σχολείο, επισημαίνει η πρώην υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, σε ανάρτησή της, μετά τις σχετικές ανακοινώσεις που έκαναν την Παρασκευή ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Τον Οκτώβριο του 2010 είχαμε συμπληρώσει μόλις ένα χρόνο ως Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ εν μέσω οικονομικής κρίσης, μνημονίων, αγανακτισμένων κλπ. Στις 9/10/2010 παρουσιάσαμε ως Υπουργείο Παιδείας παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου στο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου στη Λήμνο όλη την πολιτική για το Ψηφιακό σχολείο», υπενθυμίζει η κυρία Διαμαντοπούλου.

Σημειώνει, μάλιστα, ότι ταυτόχρονα παρουσιάστηκε «η ψηφιοποίηση και η διαδραστικότητα όλων των βιβλίων και όλων των τάξεων,
η συμπλήρωση διδασκαλίας κάθε μαθήματος με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, το ειδικό πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών,
οι πρώτοι 1.200 διαδραστικοί πίνακες κλπ.».

«Λυπάμαι για δεκατρία χρόνια ψηφιακής πολιτικής, που χάθηκαν στα σχολεία και στα πανεπιστήμια»

Και προσθέτει πως «ένα χρόνο αργότερα και ενώ είχαν εξασφαλιστεί από την ΕΕ οι πόροι για διαδραστικούς πίνακες σε όλα τα σχολεία, είχαν ολοκληρωθεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα, είχαν ενοποιηθεί οι μη συμβατές μέχρι τότε πλατφόρμες στο Υπουργείο Παιδείας και υπήρχε ψηφιακή σύνδεση κάθε σχολείου με το υπουργείο»

«Στις 13.12.2011 παρουσιάσαμε το ψηφιακό φροντιστήριο με επίδειξη των 6 πρώτων μαθημάτων, και ανακοινώθηκε η πιλοτική ψηφιακή υπηρεσία συμβούλου καθηγητή για το μάθημα της Φυσικής. Ακολούθησε ένας μακρύς χειμώνας με μικρά διαλείμματα για την ψηφιακή εποχή στο σχολείο», σημειώνει χαρακτηριστικά η πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ.

Advertisement

Τονίζει πως θεωρεί «ότι είναι σημαντικές οι ανακοινώσεις του υπουργού Παιδείας και του Π/Θ για το ψηφιακό σχολείο και το ψηφιακό φροντιστήριο» και εύχεται «από καρδιάς αυτή την φορά να καρποφορήσουν», καλώντας, ωστόσο, να «σκεφτούμε όλοι πόσες χιλιάδες ελληνοπούλα, μια ολόκληρη σχολική γενιά δεν πήραν αυτό που όφειλε και μπορούσε να τους δώσει η χώρα τους».

«Λυπάμαι για δεκατρία χρόνια ψηφιακής πολιτικής, που χάθηκαν στα σχολεία και στα πανεπιστήμια», καταλήγει η Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία, μάλιστα, επισυνάπτει βίντεο και δελτίο Τύπου της εποχής.

Κριτική και από το ΠΑΣΟΚ: Δεν κινείται στην κατεύθυνση μιας συνολικής μεταρρύθμισης

Παράλληλα και αφού επισημαίνει πως «ένα σχέδιο ψηφιακού εκσυγχρονισμού – που υπολείπεται του ψηφιακού σχολείου του Γ. Παπανδρέου το 2010, με υπουργό Παιδείας την Άννα Διαμαντοπούλου – εξήγγειλαν σήμερα ο πρωθυπουργός και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας», ο υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, Στέφανος Παραστατίδης, κάνει λόγο για «εργαλειακή και μόνον αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων», που «δεν αλλάζει το περιεχόμενο του σχολείου, δεν κινείται στην κατεύθυνση μιας συνολικής μεταρρύθμισης που επιβάλλεται από τον ψηφιακό μετασχηματισμό και είναι αναγκαία σε μία σύνθετη κοινωνική πραγματικότητα».

«Δεν θα μπορούσαμε παρά να υποστηρίξουμε με κάθε τρόπο οποιαδήποτε προσπάθεια ψηφιακού εκσυγχρονισμού που στόχο θα είχε την απλούστευση των διαδικασιών, τη μείωση της γραφειοκρατίας στο σχολείο, την ενημέρωση των γονέων και την διδακτική υποστήριξη των μαθητών», σημειώνει ωστόσο ο κ. Παραστατίδης, προσθέτοντας όμως πως ακόμη και εάν τα παραπάνω «ανήκαν στις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης, θα ήταν αναγκαία αλλά όχι αρκετά».

Advertisement

Και επισημαίνει τα εξής σημεία:

  • «Είναι η τρίτη φορά που εξαγγέλλεται η λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου. Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ότι αυτό θα λειτουργούσε το Φεβρουάριο, το Φεβρουάριο ότι θα λειτουργούσε το Μάρτιο και σήμερα, ότι θα λειτουργήσει το Σεπτέμβριο. Τα παραπάνω αποκαλύπτουν είτε ότι η πολιτική ηγεσία αρκείται στην επικοινωνιακή διαχείριση του ζητήματος είτε ότι δεν διαθέτει συγκεκριμένο σχέδιο και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
  • Ερωτηματικά δημιουργεί επίσης η πρόχειρη μάλλον εξαγγελία για την εξ αποστάσεως λειτουργία φροντιστηρίου για τα Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της Γ Λυκείου σε πραγματικό χρόνο».

«Παραμένει βασικό μέλημα η διδασκαλία στην αίθουσα παρουσία εκπαιδευτικού»

«Αναρωτιέται κανείς πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτελεσματικά με 88 μόνον καθηγητές συνολικά – μεταξύ των οποίων 12 φιλόλογοι και πέντε μαθηματικοί, σύμφωνα με την πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας – για την σε πραγματικό χρόνο υποστήριξη των μαθητών της Γ’ τάξης των Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ, σε πανελλαδική κλίμακα», τονίζει χαρακτηριστικά ο Στέφανος Παραστατίδης.

Σημειώνει ότι βασικό μέλημα και προτεραιότητα παραμένει «η διδασκαλία σε φυσική αίθουσα, με παρουσία εκπαιδευτικού που διασφαλίζει την παιδαγωγική λειτουργία και την ουσιαστική αλληλεπίδραση», για να προσθέσει πως «η μεγάλη πρόκληση όμως που παραμένει, δεν έχει να κάνει με το ποια τεχνολογικά εργαλεία αξιοποιούμε, αλλά με ποιο τρόπο, ώστε να ανανεώσουμε τη διδακτική πράξη, να ζωντανέψουμε την εκπαιδευτική λειτουργία και να δώσουμε πνοή στο σχολείο».

«Εάν οι νέες τεχνολογίες ενσωματώνονται στην εκπαιδευτική λειτουργία με τρόπο ώστε να κάνουν τους μαθητές ικανούς να αξιοποιούν τις αναγνωστικές και αριθμητικές τους δεξιότητες στο σύγχρονο ευρύτερο περιβάλλον. Όπως επίσης και εάν με την αξιοποίηση των εργαλείων αυτών, ανοίγει το πρόγραμμα των σπουδών του σχολείου σε πολιτιστικές δράσεις και προγράμματα, σε ανθρωπιστικές αξίες και ιδέες που είναι πραγματικά αναγκαίες σε μία περίοδο έντασης των φαινομένων βίας και παραβατικότητας», επισημαίνει, αναφέροντας ότι στα βασικά αυτά θέματα «δεν φαίνεται να υπάρχει σοβαρός σχεδιασμός ή έστω πρόταση από την κυβέρνηση».

«Σε κάθε περίπτωση, θα παρακολουθήσουμε την πορεία υλοποίησης των εξαγγελιών στηρίζοντας όπου χρειάζεται, αλλά ταυτόχρονα κρίνοντας, ελέγχοντας και προτείνοντας», καταλήγει ο υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ.

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
Anassa
Advertisement
Dei
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή