Connect with us

OIKONOMIA

ΕΕ: Πράσινο φως στο ελληνικό Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Εγκρίθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το ελληνικό Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Πρόγραμμα ΔΑΜ) και τα τρία Εδαφικά Σχέδια Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης που το συνοδεύουν, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,63 δισ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πρόκειται για το 1ο  Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης που εγκρίνεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, γεγονός που επικυρώνει με τον πιο επίσημο τρόπο το υψηλό επίπεδο και την ποιότητα του εθνικού σχεδιασμού για τη μετάβαση της χώρας μας σε κλιματικά ουδέτερη οικονομία.

Αυτή η πρωτιά καθιστά πλέον εφικτή τη χρηματοδότηση έργων και επενδύσεων που θα δώσουν νέα πνοή ανάπτυξης στις επηρεαζόμενες περιοχές, με βιώσιμο και κοινωνικά δίκαιο τρόπο.

«Επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας»

«Με χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνω σήμερα στον ελληνικό λαό ότι εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης και τα τρία Εδαφικά Σχέδια Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης που το συνοδεύουν, συνολικού προϋπολογισμού 1,63 δις ευρώ», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης και πρόσθεσε:

«Η σκληρή και συστηματική δουλειά μας, επί τρία συνεχόμενα χρόνια  στο Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων, αποφέρει καρπούς σε όλους τους τομείς: 1η η Ελλάδα στην απορρόφηση του τρέχοντος ΕΣΠΑ, 1η στην υποβολή και έγκριση από την Ευρ. Επιτροπή του ΕΣΠΑ 2021-27, 1ο πρόγραμμα που εγκρίνεται στην ΕΕ το ελληνικό πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα 2021-27″,  1ο πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης που εγκρίνεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο το ελληνικό πρόγραμμα ΔΑΜ. Το νέο πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης φέρνει επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας, ανάπτυξη και προκοπή σε σημαντικές περιοχές της χώρας μας, που καθίσταται έτσι πρωτοπόρος στην πράσινη μετάβαση με ταυτόχρονη στήριξη της κοινωνίας και αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του τόπου μας.

Θέλω για ακόμη μια φορά να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου στο Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων, την αρμόδια Επίτροπο, κα Ελίζα Φερέιρα και φυσικά τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τους υπηρεσιακούς παράγοντες»

«Επισφράγισμα των προσπαθειών της κυβέρνησης»

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η σημερινή έγκριση του Προγράμματος Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης έρχεται ως επισφράγισμα των προσπαθειών της Κυβέρνησης για την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας σε μια πράσινη και κλιματικά ουδέτερη οικονομία. Είναι το 1ο εγκεκριμένο Πρόγραμμα Δίκαιης Μετάβασης στην ΕΕ, γεγονός που αποδεικνύει την ισχυρή μας βούληση για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου. Πλέον ανοίγεται μια νέα σελίδα για την ανάπτυξη των περιοχών μετάβασης, με ουσιαστική στήριξη των τοπικών κοινωνιών. Με ορθολογικό σχεδιασμό και συντονισμένα βήματα προχωράμε στην εφαρμογή του Προγράμματος προς ένα καλύτερο μέλλον για όλους. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα μας που δούλεψε σκληρά για την επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Επίσης, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη που μου ανέθεσε την αρμοδιότητα της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης και την υλοποίηση του οράματός του για την βιώσιμη και πράσινη ανάπτυξη της πατρίδας μας».

«Πρώτο εγκεκριμένο πρόγραμμα σε όλη την Ευρώπη»

Ο διοικητής της Ειδικής Υπηρεσίας ΔΑΜ κ. Πελοπίδας Καλλίρης δήλωσε: «Είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη χώρα μας ότι το ελληνικό Πρόγραμμα της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης είναι το 1ο εγκεκριμένο Πρόγραμμα ΔΑΜ σε όλη την Ευρώπη. Αυτή η πρωτιά δεν προσφέρει μόνο αναγνώριση για την ποιότητα της δουλειάς που έχει γίνει αλλά αναδεικνύει και την ουσιαστική ευθύνη όλων μας για την επίτευξη του εθνικού στόχου για την μετάβαση της χώρας μας στην κλιματική ουδετερότητα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη για τη διορατικότητά του να θέσει ως εθνικό στόχο την ενεργειακή μετάβαση της χώρας, και μάλιστα από τους πρώτους σε επίπεδο ΕΕ, τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Νίκο Παπαθανάση για την αμέριστη συμβολή και συνεργασία του για την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της προσπάθειας, τον πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής ΣΔΑΜ κ. Κωστή Μουσουρούλη για τον σχεδιασμό αυτού του εγχειρήματος καθώς και όλους και όλες που  συνέβαλαν σε αυτή την εθνική επιτυχία. Τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσω και τον Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη για την αμέριστη συνδρομή του σε όλη την πορεία».

«Ισχυρή χρηματοδότηση πλέγματος δράσεων»

Τέλος, ο Πρόεδρος Συντονιστικής Επιτροπής ΣΔΑΜ, Κωστής Μουσουρούλης, δήλωσε: «Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη με Πρόγραμμα Δίκαιης Μετάβασης για τις λιγνιτικές περιοχές και τα εξαρτημένα από το πετρέλαιο νησιά. Ξεκινώντας σε «αχαρτογράφητα νερά», χωρίς να προϋπάρχει μηχανισμός σχεδιασμού, προγραμματισμού, διαχείρισης και υλοποίησης, παραδώσαμε ένα ολοκληρωμένο και πολυδιάστατο εθνικό Σχέδιο, ένα αυτοτελές Πρόγραμμα και τρία διακριτά Εδαφικά Σχέδια, δυο για τις λιγνιτικές περιοχές και ένα για τα νησιά. Η σημερινή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής άνοιξε τον δρόμο για την ισχυρή χρηματοδότηση ενός συνεκτικού πλέγματος έργων και δράσεων, τις οποίες προετοιμάσαμε με στόχο η μετάβαση των περιοχών αυτών προς την κλιματική ουδετερότητα να γίνει με τρόπο κοινωνικά δίκαιο, οικονομικά αποδοτικό και προστατευτικό ως προς το περιβάλλον, τη φύση και τον πολιτισμό. Ευχαριστώ από καρδιάς τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής, την άξια ομάδα συνεργατών μας, τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τούς τεχνικούς και νομικούς μας συμβούλους, τα μέλη των Ομάδων Διοίκησης Έργου και των θεματικών Επιτροπών και όλους όσοι συνέβαλαν στη σημερινή επίσημη αναγνώριση της ποιότητας της δουλειάς μας».

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Ρωσία: Πώς σχεδιάζει ο Μπάιντεν να ρίξει τις τιμές του ρωσικού πετρελαίου

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους μέχρι σήμερα βασίζονται στις οικονομικές κυρώσεις προκειμένου να τιμωρήσουν τη Ρωσία για την εισβολή της στην Ουκρανία. Όμως ένα βασικό στοιχείο αυτής της στρατηγικής, η επιβολή περιορισμών στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου, πλήττει τους πολίτες άλλων χωρών, κυρίως της Ευρώπης, χωρίς να περιορίζει τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι χώρες που στηρίζουν την Ουκρανία απέναντι στη Ρωσική εισβολή σημαδεύουν τον λάθος στόχο, εκτιμά το editorial board των New York Times.

Αντί να επικεντρωθούν στη μείωση των εσόδων της Ρωσίας από τις εξαγωγές ενέργειας, εστιάζονται στη μείωση του όγκου των εξαγωγών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Ρωσία εξάγει μεν λιγότερο πετρέλαιο, κερδίζει όμως περισσότερα χρήματα, σύμφωνα το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα στη Φινλανδία.

Κι αυτό επειδή οι κυρώσεις οδήγησαν σε αύξηση των τιμών, οι οποίες αντισταθμίζουν τις απώλειες λόγω μείωσης των εξαγωγών. Ενδεικτικά, τον Μάιο του 2022, η Ρωσία εισέπραξε 883 εκατομμύρια ευρώ από τις εξαγωγές πετρελαίου, ενώ τον Μάιο του 2021 633 εκατομμύρια ευρώ.

Η κατάσταση ενδέχεται μάλιστα να επιδεινωθεί περισσότερο. Οι νέες κυρώσεις που η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Μεγάλη Βρετανία συμφώνησαν να επιβάλουν στη Ρωσία έως το τέλος του έτους είναι πιθανό να οδηγήσουν τις τιμές του πετρελαίου ακόμη υψηλότερα. Αναλυτές προειδοποιούν ότι η τιμή για το βαρέλι θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 200 δολάρια, πράγμα που θα μπορούσε με τη σειρά του να ωθήσει και τις δυτικές οικονομίες πιο κοντά στην ύφεση.

Οι εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου μειώθηκαν, τα κέρδη όμως όχι (Reuters)

Η πρόταση Μπάιντεν

Η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει ένα σχέδιο που θα μπορούσε να αποτρέψει αυτήν την κρίση, σύμφωνα με τους New York Times.

Το φιλόδοξο σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ενός «καρτέλ αγοραστών»: οι χώρες που αγοράζουν πετρέλαιο από τη Ρωσία θα μπορούσαν, να καταλήξουν σε μεταξύ τους συμφωνία για να θέσουν ανώτατο όριο τιμής στο ρωσικό πετρέλαιο.

Το πλαφόν αυτό  θα ήταν μεν σημαντικά χαμηλότερο από την τρέχουσα τιμή της αγοράς, πλην όμως θα επέτρεπε στη Ρωσία να διατηρεί ένα περιθώριο κέρδους ώστε να έχει έτσι και το κίνητρο να συνεχίσει να εξάγει.

Υπάρχουν χώρες όπως οι ΗΠΑ που έχουν ήδη διακόψει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου. Υπάρχουν και άλλες όπως για παράδειγμα η Ινδία, την οποία Ινδία οι ΗΠΑ θα ήθελαν να εντάξουν σε αυτό το καρτέλ των αγοραστών, που συνεχίζουν να εισάγουν μεγάλες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου.

Σύμφωνα με τους New York Times, πρόκειται για μια ιδέα που, αν και τολμηρή, φαίνεται να είναι τώρα η καλύτερη διαθέσιμη επιλογή. Εάν λειτουργήσει, θα μπορούσε να στερήσει τη Ρωσία από έσοδα χωρίς να καταστρέψει τις οικονομίες των κρατών που προσπαθούν να στηρίξουν την Ουκρανία.

ηθεί, βέβαια, ένα τέτοιο καρτέλ δεν θα είναι εύκολη υπόθεση. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ήδη εξασφαλίσει την κατ’ αρχήν συμφωνία των άλλων μελών της oμάδας των G7. Αμερικανοί αξιωματούχοι, συμπεριλαμβανομένης της υπουργού Οικονομικών Τζάνετ Γέλεν, δουλεύουν επί του παρόντος πάνω στις λεπτομέρειες. Το καρτέλ των αγοραστών θα ενισχυόταν σημαντικά, εάν άλλοι μεγάλοι αγοραστές ρωσικού πετρελαίου, ιδίως η Ινδία και η Κίνα, μπορούσαν να πεισθούν να συμμετάσχουν. Κάτι τέτοιο φαίνεται προς το παρόν απίθανο. Ωστόσο, Αμερικανοί αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι αυτό το καρτέλ θα μπορούσε να αυξήσει την πίεση στη Ρωσία επιτρέποντας σε χώρες που δεν συμμετέχουν σε αυτό να εξασφαλίσουν μεγαλύτερες εκπτώσεις στις εισαγόμενες ποσότητες ενέργειας.

Εμπόδια

Ακόμη όμως κι αν σχηματισθεί ένα τέτοιο καρτέλ, η διατήρησή του θα είναι και εκείνη δύσκολη υπόθεση.

Ένα βασικό στοιχείο των νέων κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Βρετανία είναι η απαγόρευση ασφάλισης δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. Τα τάνκερ χρειάζονται, ωστόσο, ασφάλιση για να πλοηγηθούν. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες κυριαρχούν σε αυτήν την αγορά. Τον Απρίλιο και τον Μάιο, το 68% των ρωσικών εξαγωγών πετρελαίου έγιναν με τάνκερ που ήταν ασφαλισμένα από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Αυτό το μέτρο θα μπορούσε να τροποποιηθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να απαγορεύει την ασφάλιση όσων δεξαμενόπλοιων μεταφέρουν πετρέλαιο που αγοράζεται σε τιμή υψηλότερη από εκείνη που έχει θέσει ως ανώτατο όριο το καρτέλ των αγοραστών.

Η ρωσική κυβέρνηση έχει, από την πλευρά της, επιχειρήσει να αποτρέψει αυτό το σχέδιο προειδοποιώντας ότι δεν πρόκειται να να το ακολουθήσει. «Απ’ όσο καταλαβαίνω, δεν θα προμηθεύουμε πετρέλαιο σε εκείνες τις χώρες που θα επιβάλουν ένα τέτοιο ανώτατο όριο και το πετρέλαιο και τα προϊόντα πετρελαίου μας θα ανακατευθυνθούν στις χώρες που είναι έτοιμες να συνεργαστούν μαζί μας», δήλωσε προ ημερών η Ελβίρα Ναμπιουλίνα, επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας της Ρωσίας. Αναλυτές υποστηρίζουν, ωστόσο, ότι εάν όντως δημιουργηθεί ένα τέτοιο καρτέλ, τότε έπειτα η Ρωσία δεν θα έχει παρά να επιλέξει είτε να ακολουθήσει τους όρους του είτε να αφήσει μεγάλες ποσότητες πετρελαίου απούλητες.

Ο κόσμος θα ήταν σίγουρα σε καλύτερη θέση σήμερα εάν δεν είχε αναπτύξει εξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια, όπως σημειώνει στο άρθρο της η συντακτική ομάδα των New York Times. Τι μας διδάσκει όμως αυτή η εξάρτηση, με φόντο πια τον πόλεμο στην Ουκρανία; Ότι πρέπει να μετακινηθούμε προς πιο βιώσιμες μορφές ενέργειας που θα μπορούν να παράγονται πιο κοντά στην έδρα μας και ότι πρέπει να ευθυγραμμίσουμε περισσότερο την εμπορική μας πολιτική με άλλες εθνικές προτεραιότητες, όπως σημειώνεται.

Για να μειωθεί μακροπρόθεσμα η οικονομική ισχύς της Ρωσίας, θα πρέπει επί της ουσίας να μειωθεί η ζήτηση για τη ρωσική ενέργεια.

Αυτές οι αλλαγές όμως θα χρειαστούν χρόνο. Και η δημιουργία ενός καρτέλ αγοραστών που θα επέβαλλε πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ένα προσωρινό τέχνασμα δίνοντας διέξοδο.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Fuel Pass 2: Οι κρίσιμες ημερομηνίες, τα ποσά του επιδόματος και τα «μυστικά» της αίτησης

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Πρεμιέρα κάνει σήμερα ο δεύτερος κύκλος του επιδόματος καυσίμων, το οποίο είναι ενισχυμένο καθώς φτάνει έως 100 ευρώ και αφορά και μεγαλύτερο αριθμό δικαιούχων. Οι πύλες της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποβολή των αιτήσεων αναμένεται να ανοίξουν σήμερα, ενώ τα ποσά του επιδόματος θα καταβληθούν στους πολίτες λίγο προτού φύγουν διακοπές για τον Δεκαπενταύγουστο.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Η νέα επιδότηση καυσίμων αφορά τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο και οι δικαιούχοι μπορούν και αυτή τη φορά να πάρουν τα χρήματα είτε στην άυλη ψηφιακή κάρτα είτε στον τραπεζικό τους λογαριασμό. Στην πρώτη περίπτωση το επίδομα είναι 15 ευρώ υψηλότερο.

Η υποβολή των αιτήσεων θα γίνει ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ. Οι πρώτοι που θα μπορούν να υποβάλουν σήμερα αίτηση είναι οι έχοντες ΑΦΜ που λήγει σε 1,2 και 3. Αύριο Τρίτη η πλατφόρμα ανοίγει για τα ΑΦΜ που λήγουν σε 4, 5, 6 και 7, την Τετάρτη για ΑΦΜ που λήγουν σε 8, 9 και 0 ενώ από την Πέμπτη θα είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων για όλους τους δικαιούχους ανεξάρτητα από το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ.

H πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2022.

Δικαιούχοι του επιδόματος είναι κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων ελεύθερων επαγγελματιών, που είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 3.000 ευρώ για τον/τη σύζυγο ή μέλος συμφώνου συμβίωσης και επιπλέον κατά 3.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο του νοικοκυριού και έως του ποσού των 45.000 ευρώ.

Τα ποσά ενίσχυσης

Η ενίσχυση για το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2022 ανέρχεται σε:

  • 100 ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε 85 ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • 80 ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε 65 ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • 70 ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών – μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται σε 55 ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • 60 ευρώ με τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας για δικαιούχους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το ανωτέρω ποσό διαμορφώνεται στα 45 ευρώ, εφόσον ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.

Η δήλωση του οχήματος

Κάθε όχημα ή μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσυκλέτας – μοτοποδηλάτου πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing). Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα ή μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα, μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.

Η αίτηση

Για την υποβολή της αίτησης θα χρειαστείτε:

  • Τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet
  • Να συμπληρώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου.
  • Εφόσον επιλέξετε ως μέθοδος χορήγησης την «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», απαιτείται και η συμπλήρωση του IBAN του προσωπικού τραπεζικού σας λογαριασμού ή λογαριασμού που είστε συνδικαιούχος.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ6 λεπτά ago

Ο Ολιβέιρα ετοιμάζεται για την επιστροφή του

ΚΟΣΜΟΣ9 λεπτά ago

Σκωτία: Γιατί παραμένει η «χώρα των θανάτων» από ναρκωτικά στην Ευρώπη;

LIFESTYLE13 λεπτά ago

«Τον χειμώνα θα είμαστε εδώ για να δίνουμε χρήματα σε δύσκολες εποχές»

ΕΛΛΑΔΑ20 λεπτά ago

Αίγινα: «Άφαντο» το πρόσωπο-κλειδί στην υπόθεση της 20χρονη – Τι προβληματίζει τις αρχές

ΜΠΑΣΚΕΤ25 λεπτά ago

Μετακομίζει Λιθουανία ο Κεβάριους Χέις

ΘΕΣΣΑΛΙΑ30 λεπτά ago

Λάρισα: Ολημερίς το καθαρίζανε το βράδυ ξαναεμφανιζόταν

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ45 λεπτά ago

Η περηφάνεια του Απόλλωνα Σμύρνης (ΦΩΤΟ)

OIKONOMIA49 λεπτά ago

Ρωσία: Πώς σχεδιάζει ο Μπάιντεν να ρίξει τις τιμές του ρωσικού πετρελαίου

ΠΟΛΙΤΙΚΗ1 ώρα ago

Μιλλιέτ για το καλώδιο δεδομένων Ελλάδας – Σαουδικής Αραβίας: Ένα καλώδιο που θα μπλέξει τη Μεσόγειο

OIKONOMIA2 ώρες ago

Fuel Pass 2: Οι κρίσιμες ημερομηνίες, τα ποσά του επιδόματος και τα «μυστικά» της αίτησης

Δημοφιλή