ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Είδος προς εξαφάνιση (και) οι ντελιβεράδες – Κενές 10 χιλιάδες θέσεις εργασίας!
![delivery.jpg](https://www.astratv.gr/wp-content/uploads/2023/12/delivery.jpg)
Σε θηλιά για τις επιχειρήσεις του κλάδου εστίασης εξελίσσεται η έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού. Ενώ οι αμοιβές και οι παροχές στον κλάδο έχουν βελτιωθεί, εστιατόρια, καφετέριες, πιτσαρίες, μπαρ, σουβλατζίδικα αναζητούν απελπισμένα διανομείς, μάγειρες, σερβιτόρους, μπάρμαν, προσωπικό στην κουζίνα, λαντζέρηδες ακόμη και διοικητικούς υπαλλήλους.
Ενδεικτική είναι η έλλειψη στους διανομείς φαγητού και καφέ, που προσφέρουν υπηρεσίες με δίκυκλα, καθώς πλέον είναι δυσεύρετοι. Η γιγάντωση των ψηφιακών πλατφορμών, όπως η efood και η wolt, οι οποίες κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά της παραγγελιοληψίας και της ταχυδιανομής, έχει οδηγήσει τις επιχειρήσεις εστίασης να λειτουργούν με λιγότερους διανομείς σε σχέση με τις ανάγκες τους, καθώς η ζήτηση υπερτερεί κατά πολύ της προσφοράς.
Οι πρώτες ελλείψεις ντελιβεράδων εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μιας και πολλές επιχειρήσεις της εστίασης και του καφέ για να επιβιώσουν προσέφεραν τέτοιου είδους υπηρεσίες. Ακόμη και πολυτελή ξενοδοχεία 5 αστέρων, όπως η «Μεγάλη Βρετανία», έκαναν delivery.
Έλλειμμα 10 χιλ. διανομέων
Σχολιάζοντας το θέμα της έλλειψης προσωπικού στην εστίαση ο κος Χρήστος Βιτσικάνος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της l’artigiano, ανέφερε ότι πολλά έχουν αλλάξει από το 1993, όταν και δημιουργήθηκε το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στον Βύρωνα, το οποίο σημειωτέο λειτουργεί ακόμη.
«Πριν 30 χρόνια delivery έκαναν μόνο οι πιτσαρίες, ωστόσο τα τελευταία χρόνια αυτό άλλαξε. Ειδικά μετά την υγειονομική κρίση Covid 19 έχουν αναπτυχθεί έντονα οι πλατφόρμες και πλέον όλοι κάνουν delivery φαγητού, γεγονός που έχει αλλάξει τις ισορροπίες στην αγορά».
Σύμφωνα με τον ίδιο, μονάχα στο κομμάτι των διανομέων, μετά την ενεργοποίηση των πλατφορμών, καταγράφεται έλλειμμα 10 χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Σε κάθε περίπτωση ο κος Βιτσικάνος θεωρεί πως το μείζον πρόβλημα στο κανάλι της εστίασης αφορά στην αδυναμία εξεύρεσης εργαζόμενων για όλα τα πόστα όχι για τους ντελιβεράδες.
«Βάζεις αγγελίες, έρχονται 100 βιογραφικά, κλείνεις 10 ραντεβού μετά από τηλεφωνική επικοινωνία και δεν έρχεται κανένας», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Χρήστος Βιτσικάνος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της l’artigiano
Λύσεις ανάγκης με πολλά κενά
Όπως αναφέρουν επιχειρηματίες του κλάδου, πλέον δεν υπάρχει σχεδόν κανένα κατάστημα στον κλάδο της καφεστίασης που να μην προσφέρει και κάποιο υποτυπώδες φαγητό, για παράδειγμα σνακ, branch, γλυκό. Ακόμα και ένα συνοικιακό café, έχει στον κατάλογό του σάντουιτς, burger ή πίτσα. Αυτό σημαίνει πως αυτομάτως χρειάζεται και έναν μάγειρα.
Προκειμένου να καλυφθούν όλα τα πόστα, οι ιδιοκτήτες εστιατορίων κάνουν …εκπτώσεις. Για παράδειγμα ένα κατάστημα που χρειάζεται έξι εργαζόμενους έχει τρεις ή τέσσερις με τις υπόλοιπες θέσεις εργασίας να μένουν κενές.
![](https://www.astratv.gr/wp-content/uploads/2023/12/lartigiano.png)
Αυξήθηκαν τα έσοδα του l’ artigiano
Στα 22 εκατ. κλείνει η χρονιά για την l’artigiano
Η L’artigiano, που αποτελεί τον τρίτο παίκτη στην εγχώρια αγορά πίτσας, αναμένεται να εμφανίσει φέτος ενοποιημένα έσοδα κοντά στα 22 εκατ. ευρώ από 18 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ ενισχυμένη εικόνα προβλέπεται να εμφανίσουν και οι δείκτες κερδοφορίας οι οποίοι πέρυσι επιβαρύνθηκαν έντονα από τα υψηλά λειτουργικά κόστη με αιχμή το κόστος ενέργειας και πρώτων και δεύτερων υλών.
Όπως ανέφερε χθες στο πλαίσιο εκδήλωσης για την συμπλήρωση των 30 χρόνων λειτουργίας της l’artigiano ο κος Βιτσικάνος η μερική αποκατάσταση του κόστους ενέργειας θα συμβάλλει στη βελτίωση της οργανικής κερδοφορίας της εταιρίας για την επόμενη χρήση συνεχίζοντας την αναπτυξιακή τροχιά που σημειώνει την τελευταία τριετία».
Αναφορικά με το δίκτυο, το 2024, όπως προανήγγειλε ο ίδιος, σχεδιάζεται η λειτουργία 2-3 νέων καταστημάτων. Οι περιοχές που εξετάζονται για τα νέα καταστήματα είναι τα Βόρεια Προάστια και το Κέντρο της Αθήνας.
Σήμερα η αλυσίδα αριθμεί συνολικά 24 καταστήματα εκ των οποίων τα 18 είναι εταιρικά και τα υπόλοιπα 6 franchise. Το δίκτυο αναπτύσσεται κατά κύριο λόγο στην Αττική, αλλά υπάρχουν και σημεία σε Καλαμάτα, Κόρινθο και Χαλκίδα. Το 60% περίπου των παραγγελιών γίνεται από το τηλεφωνικό call center της εταιρείας και το e-commerce site της ενώ 20%-30% (ανάλογα το κατάστημα) των πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω πλατφορμών food delivery. Ποσοστό μεταξύ 10% και 20% αφορά πωλήσεις take away.
Πηγή: ot.gr
![astratv](https://www.astratv.gr/wp-content/uploads/2023/11/mainlogo.png)
![BANNER ΠΑΝΘΕΣΑΛΛΙΚΗ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ver1 01](https://www.astratv.gr/wp-content/uploads/2024/07/BANNER_ΠΑΝΘΕΣΑΛΛΙΚΗ-ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΗ-ΕΚΘΕΣΗ_ver1-01.jpg)
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ώρες ago
Δικαστική Αστυνομία: Ορκίστηκαν στην Κομοτηνή 426 αρχιφύλακες και φρουροί
-
ΕΛΛΑΔΑ23 ώρες ago
Φωτιά: 24 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα – Υπό μερικό έλεγχο η πυρκαγιά στην Τζια
-
ΕΛΛΑΔΑ22 ώρες ago
Καλωσορίσατε στον Οίκο Επίπλου, όπου η αισθητική συναντά την άνεση και την ποιότητα.
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ23 ώρες ago
Φορολογικές δηλώσεις: Δόθηκε παράταση από το υπουργείο Οικονομικών
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ώρες ago
Δυστύχημα στην εθνική οδό Πύργου – Κυπαρισσίας: Νταλίκα καταπλάκωσε οχήματα, 4 νεκροί και 2 τραυματίες
-
VIDEO11 ώρες ago
ΣΤΗ ΜΕΘ ΣΤΟ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 3ΧΡΟΝΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΣΕ ΜΕ ΠΝΙΓΜΟ
-
ΕΛΛΑΔΑ2 ώρες ago
Ζάκυνθος: Άγρια συμπλοκή τουριστών στον Λαγανά – Συνελήφθη 19χρονος Σέρβος για ξυλοδαρμό Άγγλου
-
ΕΛΛΑΔΑ14 ώρες ago
Καιρός: Έως 37 βαθμούς η θερμοκρασία – Πού θα έχει καταιγίδες, πότε θα βρέξει στην Αττική