Connect with us
banner epikhirisis
Smartphone dating app illustration 620x350.jpg Smartphone dating app illustration 620x350.jpg

LIFESTYLE

Eίσαι το ταίρι μου; Οι υπηρεσίες γνωριμιών υπόσχονται να μας σώσουν από την κόπωση των dating apps

Published

on

Τα dating apps κούρασαν. Είναι επίσημο και στατιστικά αποδεδειγμένο. Εφαρμογές όπως το Τinder, το Grinder και τα άλλα συμπαρομαρτούντα, που είναι περισσότερο για «ένα στα γρήγορα» παρά για να βρεις το ταίρι σου, πιάσανε ταβάνι και πλέον φυλλορροούν.

Η νέα γενιά – και όχι μόνο– τους γυρνάει την πλάτη, μπουχτισμένη από την τοξικότητα, την υποκρισία και το catfishing. Το τελευταίο αναφέρεται στην ψηφιακή παραπλάνηση, όταν παρουσιάζεις τον εαυτό σου ως κάτι άλλο από αυτό που είσαι στ’αλήθεια. Δεν εννοούμε μόνο τα φίλτρα, που κάνουν και τον Κουασιμόδο να μοιάζει Μπραντ Πιτ ή μετατρέπουν όλες τις γυναίκες σε ξαδέρφες των Καρντάσιαν. Το πιο ύπουλο catfishing είναι οι ψηφιακές παπάτζες. Όταν πουλάς ενσυναίσθηση και πνευματική καλλιέργεια, ενώ στην καλύτερη ψάχνεις για «booty calls» και «fuck buddies» (κοινώς «καβάντζες» ή «αρπαχτές») και στη χειρότερη για υποψήφια θύματα ψυχολογικής, σεξουαλικής ή/και οικονομικής εκμετάλλευσης.

Κι αν η πολλή αγγλικούρα κουράζει επίσης, δυστυχώς αυτή είναι η lingua franca των εφαρμογών γνωριμίας, που πουλάνε σχέσεις φαστ-φουντ και ποικιλία σούπερ μάρκετ κρεαταγοράς.

Aντίο Tinder, καλημέρα Social Clubs; Ίδωμεν

Αποκηρύσσουν μετά βδελυγμίας… τα dating apps

Μεγάλοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί – από τον Economist και το BBC, μέχρι το πρακτορείο Reuters και το περιοδικό Wired (του εκδοτικού κολοσσού Condé Nast), μοιάζει να έχουν κηρύξει τον πόλεμο στα μεγάλα dating apps, εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο.

Advertisement

Το νέο κοσκινάκι, που υπόσχεται να μας σώσει από την «κόπωση των εφαρμογών γνωριμίας», έρχεται από το παρελθόν. Είναι μια ρετουσαρισμένη παραλλαγή των παλιών (καλών;) γραφείων γνωριμιών και συνοικεσίων, με νέο περιτύλιγμα για την σύγχρονη εποχή.

Αφού οι μοναχικές καρδιές (ή άλλα όργανα της ανθρώπινης ανατομίας), δοκίμασαν την τύχη τους στο swipe, είδαν κι απόειδαν και κάποιοι επιστρέφουν στην αναλογική ερωτική πιάτσα. Το swipe, για τους ελάχιστους που μπορεί να μην το ξέρουν, είναι όταν σέρνεις το δαχτυλάκι αριστερά ή δεξιά στην οθόνη, διαλέγοντας παρτενέρ σαν ντομάτα στη λαϊκή και ελπίζεις να σε διαλέξει κι εκείνος-η-ο.

Οι άνθρωποι εξακολουθούν να αποζητούν την αγάπη, αλλά είναι απογοητευμένοι με τις εφαρμογές που μετατρέπουν τον ρομαντισμό σε βίντεο-γκέιμ, γράφει νέο ρεπορτάζ στο Wired. Πρόκειται για άλλο άλλο ένα άρθρο πλάι στα πολλά που καταδικάζουν το λεγόμενο «Βig Dating» (πώς λέμε Big Pharma και Βig Tech) – τις παγκοσμιοποιημένες βιομηχανίες των ραντεβού.

Η νέα μόδα, που έρχεται από τα παλιά, είναι τα κλαμπ γνωριμιών για εργένηδες και εργένισσες

Ραντεβού εκτός σύνδεσης

Η κόπωση των εφαρμογών βρίσκεται στο ζενίθ, ωθώντας τους νέους daters να κλείσουν για λίγο τα apps και να βγουν έξω στον πραγματικό κόσμο. Όμως δεν εγκαταλείπουν εντελώς το ψηφιακό περιβάλλον.

Advertisement

Απλά στρέφονται σε μικρότερες, πιο εξειδικευμένες πλατφόρμες, που διοργανώνουν ζωντανές εκδηλώσεις γνωριμίας, σε προσεγμένους χώρους. Όπως αντί για τα McDonald’s καμιά φορά προτιμάς το μαγειρευτό, έτσι ως αντίδοτο στα dating apps η νέα τάση είναι τα «κoινωνικά κλαμπ» για εργένηδες και εργένισσες.

Για παράδειγμα, δυο φιλενάδες από τη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια, ίδρυσαν το 2023 το Singles Social Club, προσφέροντας ευκαιρίες γνωριμίας, αρχικά με πικ νικ στο πάρκο της πόλης τους, με παρεάκια και φίλους φίλων.

Πλέον το Singles Social Club έχει εξελιχθεί σε φραντσάιζ, σε Λος Άντζελες και Νέα Υόρκη, με εκδηλώσεις 300 ατόμων και πάνω, από την ηλικιακή δεξαμενή των 25-45 ετών. Πρόκειται για «μαζέματα όμοϊδεατών, επαγγελματιών και δημιουργών, σε ένα φυσικό περιβάλλον, χωρίς πιέσεις».

Επιστροφή στα βασικά

Ενώ κυριαρχούν οι αλληλεπιδράσεις με βάση την τεχνητή νοημοσύνη, οι υπηρεσίες γνωριμιών ευδοκιμούν δίνοντας προτεραιότητα στην ανθρώπινη σύνδεση. Σύμφωνα με το Eventbrite, ψηφιακή πλατφόρμα που καταγράφει εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο (και στην Ελλάδα), το 2024 οι εκδηλώσεις προσωπικών γνωριμιών για εργένηδες-ισσες σημείωσαν αύξηση 51%, ενώ η προσέλευση αυξήθηκε κατά 71%,

Όλο και περισσότεροι δεν εμπιστεύονται πλέον τους αλγόριθμους για τα ραντεβού τους και προτιμάνε πιο παραδοσιακούς τρόπους.

Advertisement

Στην Ελλάδα, ίσως και λόγω ανατολίτικης ραθυμίας, δεν χρειάζεται καν να επιστρέψουμε στον αναλογικό τρόπο γνωριμιών, αφού στην πραγματικότητα δεν πέθανε ποτέ.

Δεν είναι μόνο τα γραφεία συνοικεσίων που ζουν και βασιλεύουν, αν και είναι μάλλον παλιομοδίτικα αν κρίνουμε από τις ιστοσελίδες τους, απευθυνόμενα σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Οι γνωριμίες μέσω φίλων και γνωστών παραμένουν ο πιο διαδομένος τρόπος να γνωρίσει κανείς το ταίρι του, περιστασιακό ή μόνιμο. Αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη, το αναλογικό καμάκι ανταγωνίζεται επάξια το ψηφιακό.

Στην Ισπανία μπορεί να μην έχουν τη θεία από το Σικάγο να πετάει κιούπια στα κεφάλια υποψήφιων γαμπρών, όμως έχουν τους ανάποδους ανανάδες στο καρότσι του σούπερ μάρκετ, που λειτουργούν ως σινιάλο γνωριμίας. Μόνο που κι αυτή η εφήμερη μόδα ξεκίνησε από το TikTok. Τελικά, δεν τη γλιτώνεις την ψηφιακή προξενήτρα, θες δε θες.

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
dei 03 2025 myHome GasControl 300x250
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο