Connect with us

OIKONOMIA

Ενέργεια: Να εξεταστεί πλαφόν στις τιμές καλούν την Κομισιόν οι «27»

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Να διερευνήσει τρόπους για τον περιορισμό των αυξανόμενων τιμών της ενέργειας συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής ανωτάτων ορίων (πλαφόν), καλεί την Κομισιόν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

«Να ληφθούν μέτρα»

Συγκεκριμένα για το θέμα της ενέργειας οι 27 ευρωπαίοι ηγέτες στα συμπεράσματά τους επισημαίνονται τα εξής:

«Υπενθυμίζοντας τη Διακήρυξη των Βερσαλλιών και τα συμπεράσματά της 21ης-22ας Οκτωβρίου 2021, της 24ης-25ης Μαρτίου 2022 και της 30ης-31ης Μαΐου 2022, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο επαναλαμβάνει την πρόσκλησή του προς την Επιτροπή να διερευνήσει με τους διεθνείς εταίρους μας τρόπους για τον περιορισμό των αυξανόμενων τιμών της ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της σκοπιμότητας εισαγωγής προσωρινών ανωτάτων ορίων τιμών εισαγωγής, όπου χρειάζεται.

Γερμανία: Εξετάζεται η εθνικοποίηση του «Nord Stream 2» – Τι απαντά η Ρωσία

Ενόψει της εργαλειοποίησης του φυσικού αερίου από τη Ρωσία, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καλεί την Επιτροπή να συνεχίσει τις προσπάθειές της, επειγόντως, με σκοπό την εξασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού σε προσιτές τιμές.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καλεί το Συμβούλιο, μαζί με την Επιτροπή, να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για να εξασφαλίσουν στενότερο ενεργειακό συντονισμό μεταξύ των κρατών μελών.»

Τον Οκτώβριο η συζήτηση για πλαφόν

Από την πλευρά του, ο Ιταλός πρωθυπουργός Μάριο Ντράγκι δήλωσε σήμερα ότι το θέμα του πλαφόν στη χονδρική τιμή του φυσικού αερίου θα συζητηθεί στη Σύνοδο Κορυφής του Οκτωβρίου, μην αποκλείοντας μια έκτακτη Σύνοδο Κορυφής για την ενέργεια σε περίπτωση επιδείνωσης της κατάστασης.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου λίγο μετά την ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ο Ιταλός πρωθυπουργός ανέφερε ότι δεν υπήρξε ανταπόκριση στο αίτημά του για μια έκτακτη Σύνοδο Κορυφής τον Ιούλιο για το θέμα της ενέργειας, λέγοντας ότι δεν υπάρχει η βάση για συζήτηση. Ο ίδιος εξήγησε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να εκπονήσει μια μελέτη για την καταλληλότητα του καθορισμού ανώτατου ορίου στις τιμές της ενέργειας αλλά και για τη μεταρρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, βάσει της εντολής που έλαβε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο τον περασμένο Μάιο. Η μελέτη αυτή της Επιτροπής θα είναι έτοιμη το Σεπτέμβριο, εκτίμησε ο Μ. Ντράγκι.

«Μετατοπίζονται» οι «σκληροί» της ΕΕ

Ο ίδιος τόνισε ότι επιθυμεί να υπάρξει γρήγορα δράση για το θέμα του πλαφόν, όμως κάποιες χώρες είναι διστακτικές. Ερωτηθείς για τη θέση της Γερμανίας σε αυτό το ζήτημα, ο Μ. Ντράγκι απάντησε ότι το Βερολίνο, όπως και άλλες χώρες που ήταν αρνητικές, όπως η Ολλανδία, σταδιακά μετακινούνται προς την κατεύθυνση της Ιταλίας. Και μόνο που υπάρχει ημερομηνία για να συζητηθεί το θέμα του πλαφόν είναι μία πρόοδος, έκρινε ο Ιταλός πρωθυπουργός.

Ερωτηθείς αν εκτιμά ότι ο Οκτώβρης είναι πολύ μακριά για να γίνει αυτή η συζήτηση, ο Ιταλός πρωθυπουργός απάντησε: «Φυσικά και θα μπορούσε να είναι αργά». Πρόσθεσε ότι σε περίπτωση που επιδεινωθεί η κατάσταση, θα χρειαστεί να γίνει έκτακτη Σύνοδος Κορυφής για να ληφθούν τα κατάλληλα έκτακτα μέτρα. Τόνισε, επίσης, ότι η ΕΕ πρέπει να είναι ενωμένη στο θέμα της ενέργειας και η Επιτροπή θα πρέπει να απαντήσει για κοινές αγορές, προμήθειες και αποθέματα ενέργειας. «Θα δούμε πώς θα διαμορφωθεί αυτό», πρόσθεσε.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Ελον Μάσκ: Πούλησε μετοχές της Tesla 6,9 δισ. δολαρίων

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Ο Ελον Μασκ, επανήλθε ξανά στο προσκήνιο – αυτή τη φορά επειδή πούλησε μετοχές της Tesla αξίας 6,9 δισ. δολαρίων. Ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας δικαιολόγησε την κίνησή του αυτή λέγοντας ότι θέλησε έτσι να αποφύγει μια ξαφνική πώληση μετοχών σε περίπτωση που εξαναγκαστεί να προχωρήσει στην εξαγορά του Twitter έναντι 44 δισ. δολαρίων. Η τελευταία αυτή πώληση έγινε στις 5 Αυγούστου.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ο Μασκ είχε υποβάλλει επίσημη προσφορά για το Twitter αλλά έκανε πίσω επικαλούμενος μη επαρκή στοιχεία για το πόσους ψεύτικους λογαριασμούς spam και bot έχει το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Η Twitter κινήθηκε νομικά και τώρα θα γίνει δικαστήριο τον Οκτώβριο, το οποίο θα κρίνει εάν θα πρέπει να προχωρήσει η εξαγορά ή όχι.

Διαβάστε επίσης – Tesla: O Μασκ υπόσχεται μείωση τιμών όταν πέσει ο πληθωρισμός

Μετά την αποκάλυψη των τελευταίων πωλήσεων μετοχών του Μασκ, μέτοχοι και υποστηρικτές της Tesla ρώτησαν τον διευθύνοντα σύμβουλο εάν ολοκλήρωσε την πώληση μετοχών της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων και αν θα μπορούσε να αγοράσει ξανά μέρος από τις μετοχές αυτές στο μέλλον.

«Ναι. Στην (ελπίζουμε απίθανη) περίπτωση που το Twitter αναγκάσει αυτή τη συμφωνία να προχωρήσει και ορισμένοι μετοχικοί εταίροι δεν συμμετάσχουν, είναι σημαντικό να αποφευχθεί μια έκτακτη πώληση μετοχών της Tesla», απάντησε ο Μασκ.

Ο ίδιος δεν διευκρίνισε εάν φοβάται ότι συγκεκριμένοι επενδυτές θα μπορούσαν να εγκαταλείψουν τα σχέδια για συγχρηματοδότηση μιας εξαγοράς του Twitter με τον Μασκ.

Στις αρχές Μαΐου, ο Μασκ είχε συγκεντρώσει για τον σκοπό αυτό χρηματοδότηση από 19 διαφορετικούς εταίρους, συμπεριλαμβανομένου του πρίγκιπα της Σαουδικής Αραβίας Alwaleed Bin Talal Bin Abdulaziz Alsaud, της Qatari Holding, των εταιρειών επιχειρηματικών συμμετοχών Sequoia, του DFJ development fund, της Vy Capital και του ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων Binance.

Η πλατφόρμα X.com

Ο Μασκ είπε επίσης ότι θα αγοράσει πίσω μερικές από τις μετοχές που πούλησε εάν δεν χρειαστεί να προχωρήσει στην εξαγορά του Twitter. Εάν η συμφωνία με το Twitter δεν πραγματοποιηθεί, θα σκεφτεί να δημιουργήσει τη δική του κοινωνική πλατφόρμα, την X.com, ανέφερε επίσης.

Πάντως αρκετοί επενδυτές εμφανίζονταν δύσπιστοι σύμφωνα με το Bloomberg ότι ο Μασκ ολοκλήρωσε την πώληση μετοχών της Tesla, με το 68% των 1.562 ερωτηθέντων σε έρευνα της MLIV Pulse να δηλώνει ότι είναι πιθανό να πουλήσει περισσότερες ανεξάρτητα από το τι θα συμβεί με τη συμφωνία στο Twitter.

Η πορεία των μετοχών της Tesla στην αγορά έχει συνδεθεί με τη συμφωνία για την εξαγορά του Twitter από τότε που ο Μασκ έκανε την κίνηση-έκπληξη τον Απρίλιο υποβάλλοντας την πρόταση. Οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν υποχωρήσει αρχικά λόγω ανησυχιών ότι η εξαγορά μπορεί να δημιουργήσει επενδυτικούς κινδύνους που συνδέονται με τη χρηματοδότηση του ντιλ και με άλλους παρόμοιους λόγους.

Ο Μασκ έχει κατηγορήσει το Twitter ότι παραποιεί το μέγεθος της βάσης χρηστών του για να αλλοιώσει την πραγματική αξία του στην αγορά και επικαλείται το ζήτημα των ψεύτικων λογαριασμών ως κύριο λόγο για τη μονομερή ακύρωση της προσφοράς του να αγοράσει την εταιρεία.

Τα επιχειρήματα του Μασκ για να κάνει πίσω στο ντιλ αποκαλύφθηκαν σε αγωγή που κατατέθηκε σε δικαστήριο του Ντέλαγουερ την περασμένη εβδομάδα ως απάντηση προηγούμενης αγωγής του Twitter προς αυτόν. Ο Μασκ ζητά από τον δικαστή να κηρύξει το Twitter ως την πλευρά που φέρει την ευθύνη για την παραβίαση της συμφωνίας.

Η πενθήμερη δίκη στο Ντέλαγουερ ξεκινά στις 17 Οκτωβρίου με το Twitter να θέλει να υποχρεώσει τον Μασκ να προχωρήσει με την εξαγορά ή να πληρώσει ρήτρα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Ναυτιλία: «Πρόσω ολοταχώς» για την αγορά LNG

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

γράφει ο Γιώργος Φωκιανός 

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι πρόσφατες γεωπολιτικές αναταραχές και ο στόχος της «ενεργειακής ασφάλειας» τοποθετούν τον κλάδο LNG στο επίκεντρο των παγκόσμιων γεγονότων, προσθέτοντας περαιτέρω ώθηση σε έναν ναυτιλιακό κλάδο που αναπτύσσεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Ομίλου Εισαγωγέων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (GIIGNL), οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου βρίσκονται στο ζενίθ, διαθέτοντας την υψηλότερη αναλογία παραγγελιών προς υφιστάμενο στόλο. Οπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Research, αυτό μπορεί να εξηγηθεί με μια απλή πρόβλεψη, τον διπλασιασμό της ικανότητας υγροποίησης φυσικού αερίου μέχρι το 2028.

Διαβάστε επίσης: LNG: Γιατί είναι σημαντικό το υγροποιημένο φυσικό αέριο

Μέχρι στιγμής το βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα LNG Carriers ανέρχεται πλέον στο 40% της υπάρχουσας χωρητικότητας, από 27% στην αρχή του 2021. Την ίδια ώρα, το 32% των υφιστάμενων πλοίων κινείται με ατμοστρόβιλους και στο πλαίσιο αυτό υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο των επερχόμενων κανονισμών EEXI και CII.

Στα τέλη Απριλίου 2022 ο παγκόσμιος στόλος LNG Carriers αποτελούνταν από 641 ενεργά πλοία, συμπεριλαμβανομένων 45 πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRUs) και πέντε πλωτών μονάδων αποθήκευσης (FSUs). Το 2020 ο στόλος είχε 529 πλοία και το 2021 ο αριθμός τους ανέβηκε στα 588 καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 10%.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα containerships έχουν εξοβελίσει όλους τους άλλους τύπους πλοίων στα κορυφαία ναυπηγεία της Ασίας τα τελευταία δύο χρόνια. Η μέση τιμή κατασκευής ενός LNG Carrier έχει αυξηθεί στα 210 εκατ. δολάρια στη διάρκεια της χρονιάς.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον για ναυπηγήσεις παραμένει πολύ ισχυρό, με τη συμβολή και του μεγάλου project επέκτασης του Κατάρ.

Οι εξαγωγικοί σταθμοί

Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 υπήρχαν 23 εξαγωγικοί σταθμοί, δυναμικότητας 165 εκατ. τόνων ετησίως, υπό κατασκευή, ενώ εγκαταστάσεις χωρητικότητας 293 εκατ. τόνων ετησίως βρίσκονται σε φάση Ολοκλήρωσης Μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (FEED).

Μάλιστα, οι τελευταίες προβλέψεις της Clarksons υποδεικνύουν διπλασιασμό της δυναμικότητας στους 459 εκατ. τόνους κατά την επόμενη εξαετία.

«Η βιομηχανία LNG βιώνει μια σημαντική φάση επέκτασης, εστιάζοντας στην ενεργειακή ασφάλεια, ενώ η προοπτική ανάπτυξης υποστηρίζεται από την αυξημένη ζήτηση φυσικού αερίου στην Ασία, τη δυναμική της ενεργειακής μετάβασης και ένα σημαντικό πρόγραμμα εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου», σχολίασε ο Στιβ Γκόρντον, διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Research.

Στο μεταξύ, συνεχίζει να επεκτείνεται και ο κλάδος μικρής κλίμακας, καθώς συνολικά 10 εισαγωγικοί τερματικοί μικρής κλίμακας (λιγότερο από 1 εκατ. τόνους ετησίως) βρίσκονται υπό κατασκευή και επιπλέον 35 έχουν προταθεί (έναντι 25 που βρίσκονται σε λειτουργία).

Τέλος, σημειώνεται ότι οι υποδομές ανεφοδιασμού LNG στα λιμάνια συνεχίζουν να επεκτείνονται για να εξυπηρετήσουν τον αυξανόμενο στόλο.

Συνολικά 143 λιμάνια είναι σήμερα εξοπλισμένα με εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού LNG από 132 στο ξεκίνημα του 2021. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος αριθμός αναμένεται να αυξηθεί στις 184 μονάδες μέχρι το τέλος του 2022.

Καθώς η Ευρώπη «μάχεται» με την Ασία, σε μία προσπάθεια να αυξήσει με ταχείς ρυθμούς τις εισαγωγές υγροποιημένου αερίου για να χτίσει αποθέματα ικανά να αντικαταστήσουν το ρωσικό αέριο, οι περιορισμοί στη διαθεσιμότητα έχουν ωθήσει τις τιμές αναφοράς TTF σε υψηλά ρεκόρ. Αυτός ο αγώνας των δύο περιοχών να «κλειδώσουν» έξτρα προμήθειες εντείνει τους κινδύνους για νέες αυξήσεις.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΜΑΓΝΗΣΙΑ10 δευτερόλεπτα ago

Τρίκερι- Έκλεψαν βάρκα και την έριξαν στα βράχια

ΘΕΣΣΑΛΙΑ2 λεπτά ago

Έρχονται βροχές και πτώση της θερμοκρασίας στη Λάρισα – Η πρόγνωση του καιρού έως και τον Δεκαπενταύγουστο

LIFESTYLE5 λεπτά ago

Θα δείχνει την εγκυμοσύνη της στο Only Fans

ΕΛΛΑΔΑ12 λεπτά ago

Αρπαγή βρέφους στο Αιγάλεω: Αυτοί είναι οι συλληφθέντες – Τι λέει η μητέρα

ΜΑΓΝΗΣΙΑ14 λεπτά ago

Το άγαλμα που άφησε άφωνες τις υπηρεσίες του Δήμου στα Παλαιά Βόλου

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ19 λεπτά ago

Στιλ για Λεωφόρο: «Ακούω πως η ατμόσφαιρα ήταν ηλεκτρική, έρχομαι σύντομα» (ΦΩΤΟ)

ΚΟΣΜΟΣ22 λεπτά ago

Αν Χεκ: Εγκεφαλικά νεκρή η ηθοποιός – Οι γιατροί θα την αποσυνδέσουν από τη μηχανική υποστήριξη

ΘΕΣΣΑΛΙΑ23 λεπτά ago

Αυτά είναι τα χωριά της Λάρισας που φημίζονται για τα… νόστιμα “κοψίδια” τους! (φώτο)

ΜΑΓΝΗΣΙΑ25 λεπτά ago

Νεαρή γυναίκα στον Βόλο έφτυσε και απείλησε υπάλληλο τυροπιτάδικου ότι θα μπει μέσα από τον πάγκο και θα τη χτυπήσει

LIFESTYLE26 λεπτά ago

Ποζάρει με το μπικίνι της και δηλώνει «ελεύθερη ψυχή»

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

Πέθανε η Μαριάνα Καρακίτσου Σαραφοπούλου από Βόλο σε ηλικία 64 ετών.

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

58 χρόνος έπεσε σε χαράδρα και σκοτώθηκε στο σεσκλο

LIFESTYLE5 ημέρες ago

ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΜΑΡΙΝΑ ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΤΟ BARACOA ΤΗΣ ΣΚΙΑΘΟΥ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

Fuel Pass 2: Καθυστέρηση στην πληρωμή του επιδόματος

ΜΑΓΝΗΣΙΑ20 ώρες ago

Αυτός είναι ο 34χρονος που απείλησε την 26χρονη σύντροφό του με κατσαβίδι στο Βόλο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Fuel Pass 2: Ξεκινά η καταβολή του στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων

ΜΑΓΝΗΣΙΑ1 ημέρα ago

Σε υπόθεση θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της αρπαγής ενός βρέφους- Στον Βόλο αναζητούν οι αρχές τον πατέρα του

ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ημέρες ago

Πέθανε ο 50χρονος Αριστείδης Βογιατζής από το Βόλο- Εργαζόταν στο εργοστάσιο της ΕΥΡΗΚΑ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ15 ώρες ago

Απίστευτο περιστατικό σε ιερό ναό της Νέας Ιωνίας- Ιερέας απαγόρευσε ζευγάρι να μπει στο ναό επειδή …φορούσαν μάσκες

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Έρχεται διπλός «Τειρεσίας» για χρέη σε Εφορία, ΕΦΚΑ, Δήμους, ΔΕΚΟ και Τράπεζες

Δημοφιλή