Connect with us

OIKONOMIA

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Αποκαλυπτήρια για τις οφειλές 700.000 επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Πλησιάζει η ώρα των… αποκαλυπτηρίων για τις οφειλές ύψους 3 δις. ευρώ που καλούνται να εξοφλήσουν σε έως 96 άτοκες δόσεις περίπου 700.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες που ενισχύθηκαν με ζεστό χρήμα μέσω των επτά κύκλων της επιστρεπτέας προκαταβολής την περίοδο της πανδημίας.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που θα καθορίζουν τους όρους και το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των οφειλών από την επιστρεπτέα προκαταβολή. Η εξειδίκευση του πλαισίου αναμένεται να γίνει μετά το Πάσχα και στη συνέχεια η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει στην σύνταξη του τελικού λογαριασμού για κάθε οφειλέτη o οποίος θα αναρτηθεί στους προσωπικούς λογαριασμούς στο Taxisnet.

Τα ποσά που καλούνται να επιστρέψουν οι δικαιούχοι είναι μειωμένα κατά 5,3 δις. ευρώ αφού από τα 8,3 δις. ευρώ που ήταν συνολικά οι ενισχύσεις από όλους τους κύκλους της επιστρεπτέας προκαταβολής θα πληρώσουν 3 δις. ευρώ.

Οι δόσεις

Οι καταβολές θα αρχίσουν να τρέχουν από τέλη Μαΐου οπότε λήγει η προθεσμία για την  εφάπαξ εξόφληση των οφειλών με έκπτωση 15% επί του συνολικού ποσού και από τα τέλη Ιουνίου για όλους τους υπόχρεους με την καταβολή της πρώτης από τις 96 μηνιαίες δόσεις έναντι των 60 που προέβλεπε η αρχική ρύθμιση.

Η αύξηση του αριθμού των δόσεων δίνει σημαντική ανάσα στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες. Για παράδειγμα μια επιχείρηση που έλαβε επιστρεπτέα προκαταβολή 100.000 ευρώ και θα  πρέπει να επιστρέψει το 50%, δηλαδή το ποσό των 50.000 θα πληρώνει κάθε μήνα για 8 χρόνια 520 ευρώ ενώ με τις 60 δόσεις θα έπρεπε να καταβάλλει 834 ευρώ κάθε μήνα. Συνεπώς θα έχει μηνιαία ρευστότητα ύψους 314 ευρώ. Για επιστροφή ποσού 100.000 ευρώ η μηναία δόση μειώνεται κατά 624 ευρώ αφού διαμορφώνεται στα 1.042 ευρώ από 1.666 ευρώ που ήταν με τις  60 άτοκες δόσεις. Για οφειλή 150.000 ευρώ το μηναίο «κέρδος»  είναι 937 ευρώ (1.563 ευρώ από  2.500 ευρώ), για 200.000 ευρώ η μηνιαία δόση «κουρεύεται»  κατά 1.250 ευρώ (2.083 ευρώ από 3.333 ευρώ, για χρέος 250.000 ευρώ το όφελος διαμορφώνεται στα 1.562 ευρώ (2.604 ευρώ από 4.166 ευρώ), για δάνειο 300.000 ευρώ το ποσό της μηνιαίας δόσης «ψαλιδίζεται» κατά 1.875 ευρώ (3.125 ευρώ από 5.000 ευρώ) και για επιστροφή 400.000 ευρώ η μηνιαία δόση περιορίζεται κατά  2.500 ευρώ αφού ο οφειλέτης θα καταβάλλει 4.166 ευρώ το μήνα έναντι 6.666 ευρώ με βάση το προηγούμενο καθεστώς των 60 άτοκων μηνιαίων δόσεων.

Τι ισχύει

Τα ποσά της επιστρεπτέας προκαταβολής είναι κουρεμένα έως και 75% και με τα σημερινά δεδομένα ισχύουν τα εξής:

1. Επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν από την 1η Ιανουαρίου 2019, δεν άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Απριλίου 2019 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, έχουν θετικά ακαθάριστα έσοδα το 2019 και έχουν τηρήσει τη ρήτρα περί διατήρησης των θέσεων εργασίας επιστρέφουν:

– Το 25% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των εσόδων από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών του 2020 της επιχείρησης ξεπερνάει το 70% σε σχέση με τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών του 2019 και η επιχείρηση παρουσιάζει ζημιές προ φόρων το 2020.

– Το 33,3% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των εσόδων από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών του 2020 της επιχείρησης ανέρχεται τουλάχιστον σε 30% και ως 70% σε σχέση με τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών του 2019 και η επιχείρηση καταγράφει ζημιές προ φόρων το 2020.

– Το 50% της ενίσχυσης για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.

2. Επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 1η Ιανουαρίου 2019 ή άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Απριλίου 2019 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 ή έχουν μηδενικά ακαθάριστα έσοδα το 2019 και έχουν τηρήσει τη ρήτρα περί διατήρησης των θέσεων εργασίας επιστρέφουν:

– Το 25% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των εσόδων από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών του 2020 της επιχείρησης ξεπερνάει το 30% σε σχέση με τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών του 2019 και η επιχείρηση παρουσιάζει ζημιές προ φόρων το 2020.

– Το 33,3% της ενίσχυσης για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Πηγή: ΟΤ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

ΕΕΕ: Κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο η Ελλάδα

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

*Γράφει ο Γιώργος Φωκιανός

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο παραμένει η Ελλάδα, κατέχοντας το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt), με 5.514 πλοία. «Στο ρευστό παγκόσμιο περιβάλλον, η ναυτιλία λειτούργησε και λειτουργεί ως φάρος σταθερότητας», αναφέρει στο μήνυμά της η πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ΕΕΕ που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σταθερά σε πλοία με μεγαλύτερη αποδοτικότητα και περιβαλλοντικά οφέλη.

Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%. Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος μεταφέρει φορτία μεταξύ τρίτων χωρών σε ποσοστό άνω του 98% της μεταφορικής του ικανότητας, αποτελώντας έτσι τον μεγαλύτερο διασυνοριακό μεταφορέα παγκοσμίως.

Συγκεκριμένα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν:

  • 31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων
  • 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
  • 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)
  • 15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου
  • 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG)
  • 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Επιπλέον, ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), ο οποίος σε ποσοστό άνω οτου 75% δραστηριοποιείται στον bulk/tramp τομέα, ενώ το ένα τρίτο του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Μέλους της ΕΕ.

Όπως τονίζεται, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν συνεχώς σε νέα, ενεργειακά αποδοτικά πλοία και σε φιλικό προς το περιβάλλον εξοπλισμό. H μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,99 έτη) είναι χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο (10,28 έτη).

Νέες παραγγελίες

Οι παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες ανέρχονται σε 173 πλοία (από 104 πλοία το προηγούμενο έτος), που αντιστοιχούν σε 17,3 εκατομμύρια dwt. Πάνω από το ένα τρίτο των πετρελαιοφόρων και σχεδόν ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG, που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, θα παραδοθούν σε Έλληνες πλοιοκτήτες. Επιπλέον, περισσότερο από το ένα τέταρτο (27,6%) της ελληνόκτητης χωρητικότητας (σε dwt) εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Παγκόσμιου προτύπου του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης κατά τη Σχεδίαση του πλοίου (EEDI), τεχνικό μέτρο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (IMO), το οποίο διασφαλίζει βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση για τα πλοία.

Παράλληλα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν σταθερά σε μεγαλύτερα πλοία που έχουν επίσης μεγαλύτερη αποδοτικότητα και περιβαλλοντικά οφέλη λόγω των οικονομιών κλίμακας. Από το 2014, η αύξηση της μεταφορικής ικανότητας (σε dwt) του ελληνόκτητου στόλου είναι πολύ μεγαλύτερη από την αύξηση του αριθμού των πλοίων.

Σχεδόν διπλάσια η μέση χωρητικότητα των ελληνόκτητων πλοίων

Το 2014 η μέση χωρητικότητα των ελληνόκτητων πλοίων ήταν 71.308 dwt, ενώ σήμερα υπολογίζεται σε 86.247 dwt, αριθμός σχεδόν διπλάσιος από τον αντίστοιχο του παγκόσμιου στόλου (45.020 dwt).

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ναυτιλία είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο εμπορευματικών μεταφορών. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα τελευταία 50 χρόνια, αν και το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο έχει τετραπλασιαστεί σε όγκο, ωστόσο οι εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία έχουν μόλις διπλασιαστεί.

Καταλαμβάνοντας την 8η θέση σε όρους χωρητικότητας (dwt), η Ελλάδα είναι ένα από τα σημαντικότερα νηολόγια στον κόσμο και ένα από τα κορυφαία μεταξύ παραδοσιακών ναυτιλιακών χωρών. Με 647 πλοία (άνω των 1.000 gt), νηολογημένα στην ελληνική σημαία, χωρητικότητας 61,8 εκατομμυρίων dwt, το ελληνικό νηολόγιο κατέχει τη 2η θέση στην ΕΕ.

Πρόεδρος ΕΕΕ: Δηλώνουμε παρόντες, ισχυροί και έτοιμοι

Προλογίζοντας την ετήσια έκθεση 2021-2022 της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, ανέφερε: «Ηθελα καταρχάς να ευχαριστήσω τον διατελέσαντα επί 13 έτη Πρόεδρό μας, Θεόδωρο Βενιάμη για την κομβική του συμβολή στο πολυσχιδές έργο της Ένωσης, καθώς και για την πολυετή, συνεπή, πολυδιάστατη προσφορά του στην ελληνική ναυτιλία.

Στο ρευστό παγκόσμιο περιβάλλον, η ναυτιλία λειτούργησε και λειτουργεί ως φάρος σταθερότητας, ανταποκρινόμενη στις πρωτόγνωρες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια με τη διεθνή υγειονομική κρίση, αλλά και τους τελευταίους μήνες με την γεωπολιτική κρίση στην Ευρώπη. Για άλλη μια φορά, ο κλάδος της ναυτιλίας, ανέδειξε τη στρατηγική και ουσιαστική του διάσταση και την καθοριστική του συμβολή στη λειτουργία του παγκόσμιου οικοσυστήματος.

Έχοντας επίγνωση ότι το κοινωνικό σύνολο δεν έχει πλήρη εικόνα για τις αναντικατάστατες και πολύ-επίπεδες υπηρεσίες που προσφέρει ο κλάδος μας, σας καλώ, όλοι εμείς που ανήκουμε στη ναυτιλιακή οικογένεια, να λειτουργούμε ως αγγελιοφόροι του ζωτικού ρόλου της ναυτιλίας σε διεθνές επίπεδο.

Η ελληνική ναυτιλία, κατέχοντας το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% της κοινοτικής ναυτιλίας, έχει ευθύνη να αναλαμβάνει και να στηρίζει πρωτοβουλίες ενημέρωσης και διαφώτισης του ευρύτερου κοινού για τη στρατηγική σημασία του κλάδου, καθώς και για την ανάγκη προτεραιοποίησης αυτού, από τους πολιτικούς ιθύνοντες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σε αυτό το πλαίσιο, εντάσσεται και το θέμα της περιβαλλοντικής συνείδησης και του πράσινου αποτυπώματος της ναυτιλίας στο μείζον ζήτημα της κλιματικής αλλαγής. Η ναυτιλία, ως κλάδος, έχει εγκαίρως υιοθετήσει κι εφαρμόζει μια πραγματικά περιβαλλοντική και αποδοτική λειτουργία, που βαίνει συνεχώς βελτιούμενη. Επιπλέον, συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νομοθετικού καταιγισμού σε διεθνές αλλά και περιφερειακό επίπεδο για την υιοθέτηση δραστικών περιβαλλοντικών μέτρων με στόχο την πλήρη απεξάρτηση από τον άνθρακα.

Γεγονός είναι ότι η ναυτιλία ελαχιστοποιεί δραστικά τους ρύπους, ενώ παράλληλα επενδύει συνεχώς σε νέες, σύγχρονες τεχνολογίες, περιβαλλοντικά εξελιγμένες και πιστοποιημένες, με την ελληνόκτητη ναυτιλία να πρωταγωνιστεί σε περιβαλλοντικά φιλικά νέα πλοία.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες λειτουργίας και σε καμία περίπτωση περιφερειακά μέτρα, τα οποία στρεβλώνουν το διεθνή, υγιή ανταγωνισμό της αγοράς. Επιπλέον, η ναυτιλία δεν μπορεί μόνη της να απεξαρτηθεί από τον άνθρακα. Χρειάζεται η συνδρομή των εμπλεκομένων μερών που έχουν την καθ’ ύλην αρμοδιότητα, όπως είναι οι κατασκευαστές μηχανών πλοίων και οι παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων. Μέτρα οριζόντιας εφαρμογής, όπως το επίκαιρο ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών, δεν συνάδουν με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ναυτιλίας. Η ελληνική ναυτιλία, ως ηγέτης, αξιοποιώντας τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία της, παραμένει πρωτοπόρος στις εξελίξεις πάντα με προτάσεις ρεαλιστικές και στόχους ουσιαστικούς, όπως η έρευνα και η ανάπτυξη εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, φιλικών προς το περιβάλλον.

Σε εθνικό επίπεδο, συνεργαζόμαστε με την Πολιτεία για τη διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας του ελληνόκτητου στόλου, που αποτελεί καθοριστική παράμετρο για την μεγιστοποίηση της πολυδιάστατης συνεισφοράς της ναυτιλίας στον τόπο μας. Η επιλογή της ελληνικής σημαίας, ο εκσυγχρονισμός του ελληνικού νηολογίου και η επιλογή της Ελλάδας ως έδρα των ναυτιλιακών εταιρειών αποτελούν κοινό στόχο Πολιτείας και εφοπλισμού.

Επιπρόσθετα, προτεραιότητά μας παραμένει να επικοινωνήσουμε στη νέα γενιά τις προοπτικές της επιλογής του ναυτικού επαγγέλματος. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, συνεργαζόμαστε με τους υπεύθυνους φορείς και την Πολιτεία, με στόχο την ολιστική αναμόρφωση του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης, προκειμένου να δημιουργηθούν οι σωστές σύγχρονες βάσεις, ώστε οι νέοι μας, γυναίκες και άντρες, να εκπαιδευτούν, να ενταχθούν, καθώς και να δημιουργήσουν και να προοδεύσουν στον κλάδο μας, αναβιώνοντας τη ναυτοσύνη του λαού μας.

Τέλος, η κοινωνική αλληλεγγύη του ελληνικού εφοπλισμού είναι διαχρονικά καταγεγραμμένη σε ατομικό, καθώς και σε συλλογικό επίπεδο. Εδώ και δεκαετίες τόσο εθνικά, όσο και παγκόσμια, ιδρύματα, οργανισμοί, προγράμματα χρηματοδοτούνται και λειτουργούν με την καθοριστική συμβολή Ελλήνων πλοιοκτητών. Η ευεργεσία ανέκαθεν αποτελούσε έμπνευση και οδηγό για όλους εμάς. Στην ΕΕΕ θεωρούμε αποστολή μας την προσφορά στην κοινωνία.

Η ΕΕΕ και η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, σε διάστημα 10 ετών, έχουν προσφέρει πάνω από 80.000.000 ευρώ για την υλοποίηση δράσεων στους τομείς της υγείας, της παιδείας, της πρόνοιας και στήριξης των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, καθώς και για την αντιμετώπιση κρίσεων. Προσωπικός μου στόχος είναι η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ να ΕΝΩΝΕΙ όλους μας, όλα τα μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας, σε ένα όραμα κοινό για έναν κόσμο καλύτερο, έναν κόσμο πιο ανθρώπινο.

Διανύουμε εμφανώς μια περίοδο όπου οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και ανατρεπτικές. Στο απαιτητικό αυτό περιβάλλον, ως ελληνόκτητη ναυτιλία δηλώνουμε παρόντες, ισχυροί και έτοιμοι να ανταποκριθούμε στις εθνικές, αλλά και διεθνείς προκλήσεις με σύνεση, ρεαλισμό, όραμα και γνώση ως ηγέτιδα δύναμη της παγκόσμιας ναυτιλίας».

Πηγή: ΟΤ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Φωτοβολταϊκά στις στέγες: Πότε γίνονται υποχρεωτικά σε όλα τα κτήρια

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Στην παραγωγή ρεύματος από τις ΑΠΕ και κυρίως από την ηλιακή ενέργεια ποντάρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να περιορίζει κατά 9 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως την κατανάλωση φυσικού αερίου έως το 2027.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με το σχέδιο «REPowerEU» που παρουσιάστηκε χθες από την Κομισιόν, πως οι εκτιμήσεις θέλουν τα φωτοβολταϊκά να δίνουν ακόμη και το 25% της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ε.Ε.. Κατόπιν τούτου οι Βρυξέλλες θέτουν ως στόχους τον υπερδιπλασιασμό σε σχέση με το 2020 των εγκατεστημένων φωτοβολταϊκών έως το 2025, δηλαδή η συνολική ισχύς να ανέλθει στα 320 GW και το 2030 στα 600 GW.

Για να το πράξει αυτό και να επιταχύνει και με αυτόν τον τρόπο την ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία θέτει σε εφαρμογή την πρωτοβουλία «Φωτοβολταϊκά στις Στέγες όλης της Ευρώπης». Με τον τρόπο αυτό οι καταναλωτές, είτε νοικοκυριά είτε επιχειρήσεις θα μπορούν να παράγουν το ρεύμα που καταναλώνουν, ενώ ταυτόχρονα προτείνει και το συνδυασμό φωτοβολταϊκών με αντλίες θερμότητας και αποθήκευση, ώστε οι κατοικίες να απολαμβάνουν και φθηνότερη θέρμανση.

Η εγκατάσταση των συστημάτων ηλιακής ενέργειας θα είναι υποχρεωτική και για το λόγο αυτό η Ευρ. Επιτροπή θέτει συγκεκριμένες προθεσμίες προσαρμογής των κρατών – μελών ανάλογα με την κατηγορία του κτιρίου και την παλαιότητα.

Σύμφωνα με την Κομισιόν το ρεύμα από τα ηλιακά πάνελ είναι φθηνότερο, ενώ την τελευταία δεκαετία το κόστος τους είναι χαμηλότερο κατά 82%.

Προθεσμίες

Έτσι, μέχρι το τέλος αυτής της χρονιάς η Ε.Ε. θα:

  •  Αυξήσει τον στόχο του 2030 για το μερίδιο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο 45% από 40%
  • Περιορίσει τη διάρκεια της άδειας για ηλιακές εγκαταστάσεις σε στέγες, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων, σε 3 μήνες κατ’ ανώτατο όριο.
  • Υιοθετήσει διατάξεις για να διασφαλιστεί ότι όλα τα νέα κτίρια θα είναι «έτοιμα για ηλιακή ενέργεια».
  • Θα κάνει υποχρεωτική την εγκατάσταση ηλιακής ενέργειας στον τελευταίο όροφο για:

1. Όλα τα νέα δημόσια και εμπορικά κτίρια με ωφέλιμο εμβαδόν άνω των 250 τ.μ. έως το 2026·

2. Όλα τα υπάρχοντα δημόσια και εμπορικά κτίρια με ωφέλιμο εμβαδόν άνω των 250 τ.μ. έως το 2027·

3. όλα τα νέα κτίρια κατοικιών έως το 2029.

Επίσης η Ε.Ε. θα:

–  διασφαλίσει ότι η νομοθεσία του εφαρμόζεται πλήρως σε όλα τα κράτη μέλη, επιτρέποντας στους καταναλωτές σε πολυκατοικίες να ασκούν αποτελεσματικά το δικαίωμά τους στη συλλογική ιδιοκατανάλωση, χωρίς αδικαιολόγητο κόστος.

Η ΕΕ και τα κράτη μέλη θα συνεργαστούν για:

– Τη δημιουργία τουλάχιστον μιας ενεργειακής κοινότητας βασισμένης στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε κάθε δήμο με πληθυσμό μεγαλύτερο από 10.000 έως το 2025.

– Να διασφαλίσουν ότι οι ενεργειακά φτωχοί και ευάλωτοι καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση στην ηλιακή ενέργεια, π.χ. μέσω εγκαταστάσεων κοινωνικής στέγασης, ενεργειακών κοινοτήτων ή χρηματοδότησης υποστήριξης για μεμονωμένες εγκαταστάσεις.

–  Την υποστήριξη φωτοβολταϊκών ενσωματωμένων σε κτίρια τόσο για νέες κατασκευές όσο και για ανακαινίσεις υφιστάμενων.

– Τη διασφάλιση της πλήρους εφαρμογής των ισχυουσών διατάξεων της Οδηγίας για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων  σε σχέση με το πρότυπο σχεδόν μηδενικής ενέργειας κτιρίων για νέα κτίρια, μεταξύ άλλων μέσω ειδικής καθοδήγησης.

Τα κράτη μέλη θα πρέπει:

– Να δημιουργήσουν ισχυρά πλαίσια υποστήριξης για συστήματα ταράτσας, σε συνδυασμό με αποθήκευση ενέργειας και αντλίες θερμότητας, με βάση προβλέψιμου χρόνου απόσβεσης κάτω από τα 10 χρόνια.

Τα κράτη μέλη ως μέρος ενός τέτοιου πλαισίου και όπου χρειάζεται για να ξεκλειδωθούν οι επενδύσεις, θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα εθνικό πρόγραμμα στήριξης για να εξασφαλίσουν από το επόμενο έτος:

– Μαζική ανάπτυξη ηλιακής ενέργειας στον τελευταίο όροφο, δίνοντας προτεραιότητα στα καταλληλότερα κτίρια για γρήγορες παρεμβάσεις (Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης Κατηγορίες Α, Β, Γ ή Δ),

– Να συνδυάσουν την εγκατάσταση ηλιακής ενέργειας με ανακαινίσεις στέγης και αποθήκευση ενέργειας.

Εποπτεία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρακολουθεί την πρόοδο στην υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας σε ετήσια βάση, με τους ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου και τα κράτη μέλη.

Εάν εφαρμοστεί πλήρως, αυτή η Πρωτοβουλία, ως μέρος του σχεδίου REPowerEU, θα επιταχύνει τις εγκαταστάσεις σε στέγες και θα προσθέσει 19 TWh ηλεκτρικής ενέργειας μετά το πρώτο έτος εφαρμογής της (36% περισσότερο από την αναμενόμενη πρόβλεψη στο «Fit for 55»).

Μέχρι το 2025, θα έχει ως αποτέλεσμα 58 TWh πρόσθετης παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (περισσότερο από το διπλάσιο του «Fit for 55»).

Χρηματοδότηση

Η ανάλυση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνει ότι οι πρόσθετες επενδύσεις σε ηλιακά φωτοβολταϊκά στο πλαίσιο του REPowerEU θα ανέλθουν σε 26 δισεκατομμύρια ευρώ από τώρα έως το 2027, επιπλέον των επενδύσεων που απαιτούνται για την υλοποίηση των στόχων του «Fit for 55».

Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης θα είναι ιδιωτική, αλλά εν μέρει θα ενεργοποιηθεί από δημόσια χρηματοδότηση, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ. Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχει ήδη διαθέσει τουλάχιστον 19 δισεκατομμύρια ευρώ για να επιταχύνει την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Στην προσπάθεια αυτή συμβάλλουν και άλλα μέσα: Τα Ταμεία της Κοινωνικής Συνοχής, το InvestEU, το Ταμείο Καινοτομίας, το Ταμείο Εκσυγχρονισμού, το Horizon Europe και το πρόγραμμα LIFE. Επίσης  το ταμείο  Connecting Europe Facility και ο μηχανισμός χρηματοδότησης της ΕΕ από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας θα υποστηρίξουν τη διασυνοριακή συνεργασία σε έργα ηλιακής ενέργειας.

Πηγή: OT.gr

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
Μπέος
ΜΑΓΝΗΣΙΑ27 δευτερόλεπτα ago

Αχ. Μπέος για τη Γενοκτονία των Ποντίων: «Δεν ξεχνούμε. Να κρατήσουμε ζωντανή και άσβεστη τη μνήμη»

OIKONOMIA2 λεπτά ago

ΕΕΕ: Κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο η Ελλάδα

ΚΟΣΜΟΣ3 λεπτά ago

Ουκρανία: Δεν ενδιαφερόμαστε για ένα νέο «Μινσκ», λέει ο Ποντόλιακ – «Διαπραγματευτική μας ομάδα τα όπλα και οι κυρώσεις»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ13 λεπτά ago

Εμφάνιση – έκπληξη του Κώστα Καραμανλή

πληρότητα
ΜΑΓΝΗΣΙΑ14 λεπτά ago

Σποράδες: Υψηλή η πληρότητα για του Αγίου Πνεύματος ακόμη και ένα μήνα πριν

ΕΛΛΑΔΑ14 λεπτά ago

Βόνιτσα: Φωτιά σε δασική έκταση στην περιοχή Αχείμαστος

OIKONOMIA22 λεπτά ago

Φωτοβολταϊκά στις στέγες: Πότε γίνονται υποχρεωτικά σε όλα τα κτήρια

ΚΟΣΜΟΣ22 λεπτά ago

Ουκρανία: Ο Καντίροφ παραδέχθηκε ότι η Ρωσία τα «βρίσκει σκούρα» – «Σχιζοφρενής ο Σολτς»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ33 λεπτά ago

Προκαλεί η Τουρκία με υπερπτήση πάνω από την Κανδελιούσσα στη Νίσυρο

ΕΛΛΑΔΑ34 λεπτά ago

Αγρίνιο: 19χρονη προσπάθησε να αυτοκτονήσει με αεροβόλο μετά από ερωτική απογοήτευση

Δημοφιλή