AUTO-MOTO
Επιτέλους ήρθε η Yamaha R9 με τεχνολογία που προέρχεται από το MotoGP
του Δημήτρη Διατσίδη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Οι αγώνες είναι στο DNA της Yamaha. Συμμετέχει σε αγώνες μοτοσυκλετών από την ίδρυση της εταιρείας το 1955. Η κυκλοφορία οποιουδήποτε μοντέλου Yamaha Supersport κάνει μια ηχηρή δήλωση και η R9 δεν αποτελεί εξαίρεση. Διαθέτοντας τον επαναστατικό κινητήρα CP3 των 890 κ.εκ., η R9 είναι μια νέα γενιά Supersport που προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις στην πίστα και πλήρως αξιοποιήσιμη σπορ απόδοση στο δρόμο.
Το επιθετικό στυλ και η αεροδυναμική καθιστούν την R9 την πιο αεροδυναμική μοτοσυκλέτα της Yamaha μέχρι σήμερα, ενώ τα αεροδυναμικά βοηθήματα τύπου MotoGP μειώνουν την ανύψωση του μπροστινού τροχού και βελτιώνουν την επαφή της μοτοσυκλέτας με το δρόμο, σε συνδυασμό με τη ρύθμιση των εξαρτημάτων ανάρτησης KYB νέας σχεδίασης, κατασκευασμένα ειδικά για την R9 και ανεπτυγμένα παράλληλα με την R1 RACE.
Η επόμενου επιπέδου ισχύς πέδησης επιτυγχάνεται μέσω των δαγκανών Stylema και της αντλίας Brembo, ενώ το πακέτο ηλεκτρονικών που προέρχεται από την R1, ελέγχεται από μια μονάδα IMU έξι αξόνων και προσφέρει απόλυτο έλεγχο στον αναβάτη. Οι αναβάτες μπορούν να προσαρμόζουν περαιτέρω την οδηγική τους εμπειρία μέσω του Yamaha Ride Control (YRC), το οποίο επιτρέπει την επιλογή απόδοσης της ισχύος του κινητήρα, αλλά και του επιπέδου παρέμβασης των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, ανάλογα με τις εκάστοτε προτιμήσεις και οδικές συνθήκες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Τεχνολογία που προέρχεται από το MotoGP
Η Κυκλοφορία οποιουδήποτε μοντέλου της σειράς R ήταν πάντα μια στιγμή που άλλαζε τα δεδομένα για την Yamaha και η R9 δεν αποτελεί εξαίρεση. Δεν είναι τυχαίο ότι επιλέχτηκε μια πίστα που φιλοξενεί MotoGP, η C.O.T.A., στο Austin στο Τέξας, για το βίντεο και τη φωτογράφηση του νέου μοντέλου. Παρόλο που αυτή η επόμενη γενιά Supersport σηματοδοτεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου, η ιστορία παραμένει ίδια με την ταυτότητα της R9 να είναι γεννημένη από το αγωνιστικό DNA της Yamaha. Από την σχεδίαση μέχρι την τεχνολογία αιχμής που έχει αναπτυχθεί για αγώνες, κάθε Supersport μοντέλο είναι προιόν της Yamaha Racing στα πιο υψηλά επίπεδα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η R9 χρησιμοποιεί διεθνώς αναγνωρισμένη τεχνολογία που προέρχεται από τους αγώνες και τη συνδυάζει με τον φημισμένο 3-κύλινδρο κινητήρα που έχει φέρει την επανάσταση στην Yamaha την τελευταία δεκαετία. Ο συνδυασμός αυτού του φημισμένου κινητήρα υψηλής ροπής με το διεθνώς αναγνωρισμένο, αγωνιστικών προδιαγραφών κράτημα της Yamaha, οδήγησε στη δημιουργία ενός τέλεια ισορροπημένου μοντέλου Supersport, το οποίο είναι αντάξιο της θέσης του ως η ναυαρχίδα της σειράς R.
Διατηρώντας πολλά από τα χαρακτηριστικά σχεδίασης που είναι εμπνευσμένα από το MotoGP, και τα οποία έχουν γίνει συνώνυμα με τα μοντέλα Supersport της Yamaha, η R9 αντιπροσωπεύει την εξέλιξη που περιμένει κανείς από μια νέα γενιά, ενώ η ανάρτηση επιπέδου R1 και τα μπροστινά φρένα Brembo προσφέρουν το επίπεδο ακρίβειας, χειρισμού και ευελιξίας για την οποία φημίζεται η σειρά Supersport της Yamaha.
Υγρόψυκτος, τετράχρονος, 3κύλινδρος κινητήρας CP3 890 κ.εκ.
Η R9 είναι εφοδιασμένη με τον βραβευμένο κινητήρα 890 κ.εκ. CP3 της Yamaha, ο οποίος είναι υγρόψυκτος, 3-κύλινδρος με 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και ψεκασμό καυσίμου. Διάμετρος και διαδρομή 78 mm x 62 mm και με 11,5:1 να είναι ο λόγος συμπίεσης, παρέχει εξαιρετική ροπή και άφθονη ισχύ, η οποία, όταν συνδυάζεται με τον λεπτό έλεγχο που παρέχει το ελεγχόμενο γκάζι YCCT (Yamaha Chip Controlled Throttle), παρέχει βέλτιστες επιδόσεις τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο. Ο τελικός λόγος μετάδοσης, ο χρονισμός ανάφλεξης και η χαρτογράφηση του καυσίμου έχουν βελτιστοποιηθεί για επιδόσεις Supersport.
Ελαφρύτερο πλαίσιο αλουμινίου Deltabox σε μοντέλο Supersport της Yamaha
Το πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο τύπου Deltabox έχει αναπτυχθεί ειδικά για την R9 και η ακαμψία του έχει προσαρμοστεί για σπορ απόδοση, τόσο σε υψηλές όσο και σε χαμηλές ταχύτητες. Το βάρος του πλαισίου είναι 9,7 κιλά, γεγονός που το καθιστά, το ελαφρύτερο πλαίσιο που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε μοντέλο Supersport της Yamaha. Αυτό το ελαφρύ πλαίσιο σημαίνει ότι το συνολικό βάρος της R9 είναι μόλις 195 κιλά, με αποτέλεσμα τη βέλτιστη αναλογία ισχύος/βάρους.
Επιθετική αεροδυναμική σχεδίαση με φτερά κάθετης δύναμης
Η R9 είναι μία από τις πιο αεροδυναμικά αποδοτικές μοτοσυκλέτες της Yamaha μέχρι σήμερα. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός συνδυασμού της σχεδίασης του μπροστινού φέρινγκ που αναπτύχθηκε μέσα από εκτεταμένες δοκιμές στη αεροδυναμική σήραγγα. Τα φτερά κάθετης δύναμης που βρίσκονται κάτω από τα φώτα, μειώνουν την ανύψωση του μπροστινού τροχού και βελτιώνουν την επαφή με το δρόμο. Τα φτερά μειώνουν την ανύψωση του μπροστινού τροχού κατά 6-7% στην ευθεία και όταν συνδυάζονται με το σπόιλερ που έχει τοποθετηθεί κάτω από τον αγωγό σχήματος M, αυτό το φαινόμενο αυξάνεται κατά περίπου 10% στις στροφές.
Φρένα με κύριο κύλινδρο Brembo και δαγκάνες Stylema σε συνδυασμό με δισκόφρενα 320 mm
Η R9 διαθέτει αγωνιστικών προδιαγραφών monoblock δαγκάνες Brembo Stylema, οι οποίες είναι ελαφριές, άκαμπτες και σχεδιασμένες για να προσφέρουν καλύτερο έλεγχο και σταθερότητα κατά το φρενάρισμα. Οι σωλήνες των φρένων από ανοξείδωτο χάλυβα και οι μεγάλοι μπροστινοί δίσκοι 320 χιλ. προσφέρουν εξαιρετικά σταθερή απόδοση, καθώς και πολύ καλή αίσθηση και έλεγχο, ειδικά κατά την δυνατή πίεση των φρένων. Η ακτινική αντλία Brembo διαθέτει ένα έμβολο που κινείται σε παράλληλη κατεύθυνση με τη διαδρομή του φρένου, ασκώντας πίεση γραμμικά καθώς ο αναβάτης πιέζει τη μανέτα, γεγονός που εξασφαλίζει πολύ καλή αίσθηση και εξαιρετικό έλεγχο.
Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση KYB νέας γενιάς
Το νέο ανεστραμμένο πιρούνι KYB 43 χιλ. έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και πλέον διαθέτει ξεχωριστούς ρυθμιστές στο αριστερό και το δεξί στέλεχος για την απόσβεση επαναφοράς και τη συμπίεση ελατηρίου. Η κάθε ρύθμιση μπορεί να γίνει ξεχωριστά, από το δεξί στέλεχος για την απόσβεση επαναφοράς και από το αριστερό για τη συμπίεση ελατηρίου, τόσο σε υψηλή όσο και σε χαμηλή ταχύτητα. Το πίσω αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση, την απόσβεση επαναφοράς, την απόσβεση συμπίεσης και το ύψος της θέσης οδήγησης. Η νέα διάταξη συνεισφέρει στην απόσβεση υψηλής ακρίβειας, προσφέροντας καλύτερη πληροφόρηση από την πίστα ή το οδόστρωμα.
Σύστημα ελέγχου διαδρομής της Yamaha με προσαρμόσιμες ρυθμίσεις
Τα τρία ενσωματωμένα προγράμματα οδήγησης “Sport”, “Street” και “Rain” διαθέτουν εργοστασιακές ρυθμίσεις με διαφορετικά επίπεδα παρέμβασης, για να ταιριάζουν σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης. Συμπληρώνονται από την επιλογή ρύθμισης δύο προγραμμάτων “Custom” και από τέσσερα προγράμματα Track.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Υγρόψυκτος, τετράχρονος, 3κύλινδρος κινητήρας CP3 890 κ.εκ.
Ελαφρύτερο πλαίσιο αλουμινίου Deltabox σε μοντέλο Supersport της Yamaha
Επιθετική αεροδυναμική σχεδίαση με φτερά κάθετης δύναμης
Μπροστινός κύριος κύλινδρος Brembo και δαγκανές Stylema σε συνδυασμό με
δισκόφρενα 320 mm
Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση KYB νέας γενιάς
Σύστημα ελέγχου διαδρομής της Yamaha με προσαρμόσιμες ρυθμίσεις
Βοηθήματα αναβάτη, όπως σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, έλεγχος ολίσθησης και έλεγχος φρένων σε συνδυασμό με την κλίση της μοτοσυκλέτας
Λειτουργίες ισχύος, έλεγχος εκκίνησης και έλεγχος ανύψωσης τροχού
Διαχείριση φρεναρίσματος κινητήρα και έλεγχος ολίσθησης του πίσω τροχού
Οθόνη TFT 5″ με πλήρη συνδεσιμότητα
Εξοπλισμός που εστιάζει στις αγωνιστικές πίστες, συμπεριλαμβάνει το
clip-on τιμόνι και το τρίτης γενιάς QSS
Κινητήρας:
Τύπος κινητήρα Τετράχρονος, Υγρόψυκτος, 2EEK, τετραβάλβιδος, Τρικύλινδρος.
Κυβισμός 890 κ.εκ.
Διαμέτρος x Διαδρομή 78,0 χιλ. × 62,1 χιλ.
Σχέση συμπίεσης 11,5 : 1
Σύστημα λίπανσης Υγρό κάρτερ
Τύπος συμπλέκτη Υγρός; Πολύδισκος
Σύστημα ανάφλεξης TCI
Σύστημα εκκίνησης Ηλεκτρική μίζα
Σύστημα μετάδοσης Μόνιμης εμπλοκής; 6 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
Τροφοδοσία Ψεκασμός καυσίμου
Μέγιστη ισχύς 87,5kW (119PS) / 10.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή 93.0N・m(9.5kgf・m) / 7.000 σ.α.λ.
Πλαίσιο:
Σκελετός Περιμετρικός
Σύστημα εμπρός ανάρτησης Τηλεσκοπικό πιρούνι 43 χιλ.
Διαδρομή εμπρός 120 χιλ.
Σύστημα πίσω ανάρτησης ανάρτηση με μοχλικό; Ψαλίδι
Διαδρομή πίσω 118 χιλ.
Εμπρός φρένο Διπλό υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 320 mm
Πίσω φρένο Μονό υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 220 mm
Εμπρός ελαστικό 120/70ZR17M/C(58W) Tubeless
Πίσω ελαστικό 180/55ZR17M/C(73W) Tubeless
Γωνία Κάστερ 22°35′
Ίχνος 94 χιλ.
Διαστάσεις:
Συνολικό μήκος 2.070 χιλ.
Συνολικό πλάτος 705 χιλ.
Συνολικό ύψος 1.180 χιλ.
Ύψος σέλας 830 χιλ.
Μεταξόνιο 1.420 χιλ.
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 140 χιλ.
Βάρος (πλήρες υγρών) 195 κιλά
Χωρητικότητα Δοχείου Καυσίμου 14 λίτρα
Χωρητικότητα Δοχείου Λαδιού 3,50 λίτρα
-
ΕΛΛΑΔΑ20 ώρες ago
Ορειβάτης εντοπίστηκε νεκρός στον Όλυμπο
-
ΕΛΛΑΔΑ18 ώρες ago
Σάμος: Φωτιά σε δασική έκταση από ΙΧ που έπεσε στον γκρεμό – Μεθυσμένος ο οδηγός
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ14 ώρες ago
Oι Έλληνες «ποντάρουν» σε χρυσές λίρες – Πόσο έχει φτάσεις η τιμή της
-
ΕΛΛΑΔΑ23 ώρες ago
Νέα στοιχεία του in: «Τελευταία ελπίδα» στο νέο θρίλερ της Αμαλιάδας οι τοξικολογικές κι ιστολογικές εξετάσεις του τελευταίου παιδιού
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ16 ώρες ago
Θα αντέξει η Ευρώπη καθώς η απειλή μιας νέας οικονομικής κρίσης μεγαλώνει;
-
ΕΛΛΑΔΑ16 ώρες ago
Αράχωβα: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω λειψυδρίας
-
ΚΟΣΜΟΣ20 ώρες ago
Νάνσι Πελόζι: «Καρφώνει» τον Μπάιντεν για την ήττα των Δημοκρατικών – «Έπρεπε να αποσυρθεί νωρίτερα»
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ23 ώρες ago
Τζάκρη: Μετά τη διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ γλέντι και χορός με το «μου΄ φαγες όλα τα δαχτυλίδια»