Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Έρευνα για τις γενιές Gen Z και Millennial: Το κόστος διαβίωσης η κύρια ανησυχία

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Το κόστος διαβίωσης αποτελεί κύρια προσωπική ανησυχία για τις γενιές Gen Zs (γεννημένοι μεταξύ των ετών 1997 και 2012) και Millennials (γεννημένοι μεταξύ των ετών 1981 και 1996) παγκοσμίως, ακολουθούμενη από την κλιματική αλλαγή.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας «Deloitte’s 2022 Gen Z and Millenial Survey», η οποία διεξήχθη σε 46 χώρες παγκοσμίως και αφορούσε 23.220 ερωτηθέντες, η ανησυχία για το κόστος ζωής μπορεί να είναι σύμπτωμα της εποχής, δεδομένου και του αυξημένου πληθωρισμού, αλλά αφορά επίσης και ζητήματα που αυτές οι γενιές εκφράζουν τα τελευταία 11 χρόνια που η Deloitte διεξάγει την έρευνα.

Συγκεκριμένα, δεν αισθάνονται οικονομική ασφάλεια σε προσωπικό επίπεδο, και σε ευρύτερο κοινωνικό επίπεδο ανησυχούν βαθιά για την οικονομική ανισότητα.

Οι μισοί ζουν με το άγχος για τον επόμενο μισθό

Μόλις το ένα τέταρτο των Gen Zs (25%) και των Millennials (21%) είπαν ότι μπορούν να πληρώσουν με άνεση τα μηνιαία τους έξοδα, και σχεδόν οι μισοί ζουν με το άγχος για τον επόμενο μισθό. Αυτό πιθανά επηρεάζει την ικανότητά τους να αποταμιεύουν και εξηγεί γιατί τρεις στους δέκα ερωτηθέντες δεν νιώθουν σίγουροι ότι θα μπορέσουν να συνταξιοδοτηθούν με οικονομική άνεση. Στο μεταξύ, περίπου τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η οικονομική ανισότητα αυξάνεται, και μόνο το 28% πιστεύει ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας τους θα βελτιωθεί τον επόμενο χρόνο.

Ανάγκη για δεύτερη δουλειά

Μερικοί Gen Zs και Millennials αναλαμβάνουν δεύτερη δουλειά και επαναπροσδιορίζουν τις εργασιακές τους συνήθειες για να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά τους προβλήματα. Το 43% των Gen Zs και το 33% των millennials έχουν πέρα από την κύρια εργασία τους και μια δουλειά μερικούς ή πλήρους απασχόλησης. Αξιοποιούν επίσης τα οικονομικά οφέλη της απομακρυσμένης εργασίας ενώ ένα μικρό αλλά αυξανόμενο ποσοστό εργαζομένων μετακομίζει σε λιγότερο ακριβές πόλεις.

Η αφοσίωση των εργαζομένων είναι αυξημένη σε σχέση με την περσινή έρευνα, πιθανώς επειδή πολλοί άλλαξαν δουλειά τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο τέσσερις στους δέκα Gen Zs και σχεδόν ένα τέταρτο Millennials θέλουν ακόμη να παραιτηθούν από τη δουλειά τους μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, και σχεδόν το ένα τρίτο θα το έκανε χωρίς να έχει βρει άλλη εργασία.

Γιατί παραιτούνται  από τη δουλειά τους

Ο μισθός, τα προβλήματα ψυχικής υγείας στον χώρο εργασίας και η εργασιακή εξουθένωση είναι οι κύριοι λόγοι που οι ερωτηθέντες παραιτήθηκαν από τη δουλειά τους τα τελευταία δύο χρόνια. Ωστόσο, στην επιλογή νέας εργασίας κορυφαίες προτεραιότητες είναι η ισορροπία προσωπικής ζωής και εργασίας καθώς επίσης η εκπαίδευση και η εξέλιξη.

Οι ερωτηθέντες βλέπουν την ευέλικτη εργασία ως έναν τρόπο για να βρουν ισορροπία στη ζωή τους: Αποταμιεύουν χρήματα και έχουν χρόνο για τους ανθρώπους τους και τις δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν. Τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων είπαν ότι θα προτιμούσαν υβριδική ή εξ αποστάσεως εργασία και πολλοί από αυτούς θα ήθελαν πιο ευέλικτο ωράριο.

Ο εταιρικός σκοπός, σύμφωνα με το ΑΠΕ,  εξακολουθεί να είναι καθοριστικός για την προσέλκυση και τη διατήρηση των εργαζομένων. Σχεδόν δύο στους πέντε ερωτηθέντες είπαν ότι έχουν απορρίψει μια ανάθεση εργασίας ή μια θέση επειδή δεν συμβάδιζε με τις αξίες τους. Στο μεταξύ, όσοι είναι ικανοποιημένοι με τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο των εργοδοτών τους- όπως και με τις προσπάθειές τους για τη δημιουργία μιας πιο συμπεριληπτικής κουλτούρας και κουλτούρας διαφορετικότητας- είναι πιο πιθανό να παραμείνουν με τον εργοδότη τους μακροπρόθεσμα.

Βασική ανησυχία η κλιματική αλλαγή

Η κλιματική αλλαγή συνεχίζει να αποτελεί βασική ανησυχία για τους Gen Zs και τους millennials. Τρία τέταρτα των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι ο κόσμος βρίσκεται σε οριακό σημείο ως προς την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, και σχεδόν δύο τρίτα έχουν ήδη επηρεαστεί προσωπικά από έντονα καιρικά φαινόμενα, τονίζοντας την ανάγκη για επείγουσα δράση.

Εννιά στους δέκα ερωτηθέντες καταβάλλουν προσπάθειες να προστατέψουν το περιβάλλον – πρωταρχικά εστιάζοντας σε καθημερινές ενέργειες, όπως το να χρησιμοποιούν μεταχειρισμένα και ανακυκλώσιμα προϊόντα ή με το να αγοράζουν τοπικά και βιολογικά τρόφιμα. Οι Gen Zs και οι Millennials είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα σε βιώσιμα προϊόντα αλλά οι οικονομικοί περιορισμοί μπορεί να καθιστούν δύσκολη την επένδυση σε πιο ακριβά αντικείμενα όπως φωτοβολταϊκά και ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, οι μισοί από τους ερωτηθέντες είπαν ότι σχεδιάζουν να κάνουν αυτές τις αγορές στο μέλλον.

Μόνο λίγοι ερωτηθέντες υποστηρίζουν ότι οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις κάνουν αρκετά για να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι οι Gen Zs και Millennials ζητούν περισσότερη δράση, ασκώντας πίεση στους εργοδότες τους να επενδύσουν σε ορατές καθημερινές περιβαλλοντικές δράσεις στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν άμεσα. Η απαγόρευση για τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης ήταν η προκρινόμενη πρόταση ακολουθουμένη από οφέλη και εκπαίδευση σχετικά με τη βιωσιμότητα-ενθαρρύνοντας εν τέλει τους εργαζόμενους να κάνουν πιο οικολογικές επιλογές στην καθημερινή τους ζωή.

Τα επίπεδα άγχους συνεχίζουν να είναι υψηλά ανάμεσα στους ερωτηθέντες, κυρίως στους Gen Zs. Σχεδόν μισοί από τους Gen Zs (46%) και τέσσερις στους δέκα Millennials (38%) είναι αγχωμένοι όλη ή την περισσότερη ώρα. Και σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες νιώθουν εξαντλημένοι λόγω της πίεσης από το φόρτο εργασίας -σχεδόν το ίδιο ποσοστό των ερωτηθέντων δηλώνει ότι πολλοί από τους συναδέλφους τους έφυγαν πρόσφατα από την εργασία τους λόγω εργασιακής εξάντλησης. Αυτό σηματοδοτεί ένα πρόβλημα διατήρησης των εργαζομένων, όμως ένας στους πέντε Gen Zs και millennials δεν πιστεύουν ότι οι εργοδότες τους το παίρνουν στα σοβαρά ή ότι λαμβάνουν μέτρα για να το αποτρέψουν.

Η έρευνα ανέδειξε ότι οι Gen Zs και οι Millennials πιστεύουν πως οι εργοδότες τους έχουν επικεντρωθεί περισσότερο στην ευημερία (well-being) και στην ψυχική τους υγεία από την έναρξη της πανδημίας και μετά. Ωστόσο λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες πιστεύουν ότι αυτό είχε ουσιαστικό αντίκτυπο στους εργαζόμενους.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ22 λεπτά ago

Σύνοδος ΝΑΤΟ: Τα επόμενα βήματα του απρόβλεπτου Ερντογάν

OIKONOMIA31 λεπτά ago

Λογαριασμοί ρεύματος: Το κακό και το καλό νέο μετά το «πλαφόν»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ42 λεπτά ago

NATO: Τι στοίχισε το «ναι» του Ερντογάν και οι φόβοι για συμφωνίες κάτω από το τραπέζι – Πώς θα γραφτεί η συνέχεια απέναντι στην Ελλάδα

ΕΛΛΑΔΑ43 λεπτά ago

Κοροναϊός: SOS από την αναζωπύρωση της πανδημίας – Οι 20.000 νέες μολύνσεις ήταν μόνο η αρχή

ΚΟΣΜΟΣ52 λεπτά ago

Ιράκ: Πρώτος θάνατος μετά την επανεμφάνιση της χολέρας

ΕΛΛΑΔΑ1 ώρα ago

Άστατος ο καιρός την Τετάρτη – Βροχές και στην Αττική

OIKONOMIA1 ώρα ago

Συνταξιούχοι: Η ακτινογραφία των 10 μέτρων στήριξης

ΚΟΣΜΟΣ1 ώρα ago

Τουρκία: Γιόρτασαν τα 2.231 χρόνια από την ίδρυση του πρώτου τουρκικού στρατού ξηράς

ΕΛΛΑΔΑ1 ώρα ago

Συνεδριάζει η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για την αύξηση κρουσμάτων κοροναϊού – Δεν τίθεται θέμα μέτρων

OIKONOMIA2 ώρες ago

Θαλάσσιο εμπόριο: Ποιοι θα βγουν κερδισμένοι από την ενεργειακή κρίση

Δημοφιλή