Connect with us

OIKONOMIA

Έρευνες για υδρογονάνθρακες σε περισσότερες από 30 περιοχές

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Περισσότερες από 30 περιοχές – στόχους για έρευνες υδρογονανθράκων έχουν εντοπιστεί στο Ιόνιο και τη θαλάσσια περιοχή δυτικά και νότια της Κρήτης από τις μέχρι στιγμής έρευνες σε «οικόπεδα» που έχουν παραχωρηθεί ή είναι υπό παραχώρηση.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ο χάρτης με τα «οικόπεδα» και τις περιοχές – στόχους παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων Γιάννη Μπασιά σε ημερίδα για την ενέργεια στην Ανατολική Μεσόγειο την Τρίτη, ημέρα που συζητείτο στη Βουλή η κύρωση των συμβάσεων μίσθωσης για την παραχώρηση των δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων σε τέσσερις θαλάσσιες περιοχές σε Κρήτη και Ιόνιο. Συζήτηση κατά την οποία ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σημείωσε ότι «η χώρα μπήκε με καθυστέρηση και σε αυτόν τον τομέα» και πρόσθεσε «δεν είναι η προοπτική της χώρας να κάνει για πάντα εξορύξεις όταν η πολιτική της Ευρώπης πάει προς την άλλη κατεύθυνση, αλλά δεν είναι και η πολιτική της χώρας να βλέπουμε την Τουρκία να κάνει εξορύξεις, να βλέπουμε την Κύπρο να κάνει εξορύξεις, να βλέπουμε την Αίγυπτο να κάνει εξορύξεις, να βλέπουμε την Ιταλία να κάνει εξορύξεις και εμείς να μην το κάνουμε».

Οι θαλάσσιες περιοχές που παραχωρούνται με τις τέσσερις συμβάσεις που κυρώθηκαν από τη Βουλή είναι «Νοτιοδυτικά Κρήτης» και «Δυτικά Κρήτης» που παραχωρούνται στην κοινοπραξία Total, ExxonMobil και Ελληνικά Πετρέλαια, τη θαλάσσια περιοχή «Ιόνιο» που παραχωρείται στην κοινοπραξία Repsol – Ελληνικά Πετρέλαια και τη θαλάσσια περιοχή «Περιοχή 10 Ιόνιο Πέλαγος» (Κόλπος Κυπαρισσίας) που παραχωρείται στα ΕΛΠΕ.

Από τον χάρτη της ΕΔΕΥ προκύπτει ότι οι στόχοι δεν περιορίζονται στις περιοχές που έχουν παραχωρηθεί αλλά εκτείνονται και στα «οικόπεδα» που είναι διαθέσιμα για παραχώρηση. Τα γεωλογικά στοιχεία των οικοπέδων αυτών, στο κεντρικό Ιόνιο και νότια της Κρήτης παρουσιάζονται τους τελευταίους μήνες από την ΕΔΕΥ στη διεθνή αγορά και κατά τις πληροφορίες από την Αρχή έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον διεθνών πετρελαϊκών εταιριών.

Σε σχέση με την περιοχή δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης, από την ΕΔΕΥ τονίζεται ότι οι πιθανοί στόχοι βρίσκονται σε πετρώματα θαμμένα βαθιά κάτω από τον βυθό της θάλασσας, ενώ τα θαλάσσια βάθη ξεπερνούν κατά πολύ τα 1.500 μέτρα. Ο μέσος όρος βάθους νερού σε αυτές τις περιοχές ξεπερνάει τα 2.500 μέτρα και σε πολλές περιπτώσεις είναι γύρω στα 3.500 μέτρα. Η τεχνολογία για γεωτρήσεις σε τόσο μεγάλα θαλάσσια βάθη προβλέπεται να είναι διαθέσιμη σε χρονικό ορίζοντα τριετίας οπότε και θα ληφθούν οι αποφάσεις από τις εταιρείες για την πραγματοποίηση ή μη ερευνητικών γεωτρήσεων.

«Είναι εμφανές ότι οι πετρελαϊκές κοινοπραξίες που ενδιαφέρονται για τα πιθανά ελληνικά κοιτάσματα πρωτοστατούν σε αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις», αναφέρεται σε σχετική έκθεση της ΕΔΕΥ.

Διευκρινίζεται ότι οι περιοχές που παρουσιάζουν ενδιαφέρον δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα «κρύβουν» και ποσότητες υδρογονανθράκων, κάτι που μπορεί να διαπιστωθεί μόνο με την πραγματοποίηση γεωτρήσεων. Ενθαρρυντικό είναι ωστόσο το γεγονός ότι σε γειτονικές χώρες που εμφανίζονται στον χάρτη της ΕΔΕΥ έχουν γίνει ανακαλύψεις και υπάρχει παραγωγή υδρογονανθράκων.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοιράσου το άρθρο:

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Θαλάσσιο εμπόριο: Ανατροπές και από την ηλεκτροκίνηση

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα δημιουργούν νέα δεδομένα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς οχημάτων, των επονομαζόμενων car carriers, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν χιλιάδες αυτοκίνητα από τα εργοστάσια παραγωγής στις μεγάλες καταναλωτικές αγορές.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι ναύλοι για τα συγκεκριμένα πλοία έχουν ξεπεράσει κάθε ρεκόρ, σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, καθώς από το χαμηλό των 10.000 δολ. ανά ημέρα στα μέσα του 2020 έφτασαν πρόσφατα στο ιστορικό υψηλό των 55.000 δολ. ανά ημέρα (αφορά ναυλώσεις διάρκειας ενός έτους για ένα car carrier μεταφορικής ικανότητας 6.500 ceu).

Η αλλαγή των εμπορικών προτύπων έχει επιδράσει καταλυτικά στην εν λόγω αγορά. Οι κινεζικές εξαγωγές αυξήθηκαν σε επίπεδα-ρεκόρ των 1,6 εκατομμυρίων μονάδων το 2021, σημειώνοντας αύξηση 104% σε ετήσια βάση, με μεγάλο μέρος να αφορά εξαγωγές μακρινών αποστάσεων και προς την Ευρώπη. Επιπλέον, η επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης αλλάζει το θαλάσσιο εμπόριο οχημάτων, καθώς τα νέα  ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα είναι μεγαλύτερα και βαρύτερα και καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο στο κατάστρωμα.

Το μέσο όχημα βενζίνης που εισάγεται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, για παράδειγμα, ζυγίζει περίπου 1,2 τόνους, έναντι περίπου δύο τόνων που ζυγίζει ένα plug-in υβριδικό, εξηγεί στην ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος. Τα νέα φορτία που χαρακτηρίζονται πιο «βαριά» εκτιμάται ότι αύξησαν τη ζήτηση πλοίων.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, ρόλο έπαιξαν και άλλοι παράγοντες, πολλοί από τους οποίους σχετίζονται με την πανδημία, όπως οι ελλείψεις εργαζομένων στα λιμάνια, οι απότομες αλλαγές στην παραγωγή από εργοστάσια αυτοκινήτων σε διαφορετικές περιοχές του πλανήτη, αλλά και οι συχνές μεταβολές στις εμπορικές συνήθειες.

Ολοι αυτοί οι παράγοντες μαζί οδήγησαν στην τόνωση της ζήτησης σε πλοία, επεσήμανε ο Clarksons, σημειώνοντας ότι το 29% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου των car carriers ήταν στα λιμάνια στις αρχές αυτού του μήνα έναντι ποσοστού περίπου 23% κατά μέσο όρο την περίοδο 2016-2019 πριν από την εμφάνιση της πανδημίας Covid 19.

Ναυλώσεις 5ετούς διάρκειας

Οπως και οι ανερχόμενοι κλάδοι των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) και εμπορευματοκιβωτίων, οι βελτιωμένες αγορές και το κλίμα έχουν πυροδοτήσει μια αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος των πλοιοκτητών για νεότευκτα car carriers.

Ετσι, 52 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας περίπου 380.000 ceu – όλα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG – έχουν πλέον παραγγελθεί από την έναρξη του 2021, από μόλις 20 πλοία κατά την περίοδο από το 2016 έως το 2020.

Στο μακρινό 2008 οι ναύλοι είχαν φτάσει στα επίπεδα των 50.000 δολ. την ημέρα. Μια αύξηση που δεν ήρθε από τη μια στιγμή στην άλλη αλλά χρειάστηκαν έξι χρόνια, σύμφωνα με τον Clarksons.

Οι πλοιοκτήτες εξετάζουν και ναυλώσεις 5ετούς διάρκειας καθώς η ζήτηση για πλοία είναι έντονη. Επειτα από μία δεκαετία υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας και μετά την οικονομική κρίση, η πανδημία παρότι αρχικά προκάλεσε την αδρανοποίηση πολλών πλοίων, τελικά λειτούργησε υπέρ των car carriers, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

ΕΚΤ: Το ολλανδικό γεράκι θέλει αύξηση των επιτοκίων κατά 0,50%

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Παράθυρο για δυναμική αύξηση των ευρωπαϊκών επιτοκίων κατά μισή μονάδα «άνοιξε» ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας της Ολλανδίας και μέλος του συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Κλάας Νοτ, εφόσον ο πληθωρισμός συνεχίσει να καλπάζει.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

«Με βάση τα όσα γνωρίζουμε τώρα, η προτίμηση μου θα ήταν να αυξήσουμε τα επιτόκια κατά 0,25%, εκτός και αν έχουμε νέα στοιχεία τους επόμενους μήνες που δείχνουν ότι ο πληθωρισμός αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Στην περίπτωση αυτή, ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις δεν μπορούν να αποκλειστούν» σχολίασε μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή ολλανδικού σταθμού.

Μάλιστα πιο συγκεκριμένα ο κ. Κνοτ εξήγησε πως στην περίπτωση αυτή «ένα λογικό επόμενο βήμα θα ήταν μια αύξηση κατά μισή ποσοστιαία μονάδα».

Το σήμα για αλλαγή ρότας έχει ήδη δοθεί…

Ο Ολλανδός τραπεζίτης είναι ανάμεσα στα γεράκια του συμβούλιου της ΕΚΤ. Παρόλ’ αυτά είναι ο πρώτος που τολμά να μιλήσει δημοσίως για την πιθανότητα μιας γενναίας πρώτης αύξησης στα επιτόκια της ΕΚΤ, κατά μισή μονάδα, στο συμβούλιο του Ιουλίου.

Μια τέτοια αύξηση θα ανέβαζε τα αρνητικά ευρωπαϊκά επιτόκια σε μηδενικά επίπεδα με μία μόνο κίνηση και θα άνοιγε το δρόμο για περαιτέρω αυξήσεις.

Θυμίζουμε, εξάλλου, πως η επικεφαλής της ΕΚΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, έχει στείλει σήμα για πιθανή αλλαγή ρότας από την Τράπεζα στο συμβούλιο του Ιουλίου, με την πρώτη αύξηση των ευρωπαϊκών επιτοκίων εδώ και πάνω από μια δεκαετία. Όμως, οι περισσότεροι αξιωματούχοι έχουν μιλήσει για προσεκτική και σταδιακή αναπροσαρμογή της νομισματικής πολιτικής, λαμβάνοντας υπόψη και τον αρνητικό αντίκτυπο του πολέμου στην ευρωπαϊκή οικονομία.

Από την άλλη πλευρά ο πληθωρισμός συνεχίζει να καλπάζει, διευρύνοντας την ψαλίδα που έχει δημιουργήσει από το όριο ασφαλείας του 2% που θέτει η Τράπεζα. Για τον Απρίλιο ο δείκτης στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 7,5%.

Οι δηλώσεις του Ολλανδού τραπεζίτη είχαν άμεση επίδραση στις ευρωπαϊκές αγορές, με το ευρώ να εκτινάσσεται κατά 1,1% έναντι του αμερικανικού νομίσματος, που συνιστά την μεγαλύτερη άνοδο του εδώ και πάνω από δύο μήνες, στα 1,0546 δολάρια.

Αντιθέτως η πίεση στα ευρωπαϊκά ομόλογα έδωσε νέα ώθηση στις αποδόσεις. Ενδεικτικά η απόδοση του ιταλικού 10ετούς αυξήθηκε κατά 0,14%, ενώ του γερμανικού 10ετούς Bund αυξήθηκε κατά 0,11% στο 1,05%.

Πηγή: ΟΤ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
OIKONOMIA9 λεπτά ago

Θαλάσσιο εμπόριο: Ανατροπές και από την ηλεκτροκίνηση

ΚΟΣΜΟΣ10 λεπτά ago

Λονδίνο: Διαδήλωση κατά της έκδοσης του Τζούλιαν Ασάνζ – «Αυτή η πολιτική δίωξη»

ΚΟΣΜΟΣ2 ώρες ago

Ρώσος αναλυτής: Η Ρωσία είναι στρατιωτική αυτοκρατορία – Κληρονόμος της Ρώμης και του Βυζαντίου

ΚΟΣΜΟΣ2 ώρες ago

Σουηδία: Η Αλβανία στηρίζει την ένταξή μας στο ΝΑΤΟ και εμείς την ένταξή της στην ΕΕ

ΕΛΛΑΔΑ3 ώρες ago

Βόλος: Αποκαλύψεις για το «παιχνίδι θανάτου» – Ανήλικοι παίζουν τη ζωή τους κορώνα – γράμματα για ένα βίντεο

ΚΟΣΜΟΣ3 ώρες ago

Ουκρανία: Ο πόλεμος μπαίνει σε «παρατεταμένη φάση» – Το ρωσικό σχέδιο

ΕΛΛΑΔΑ3 ώρες ago

Κρήτη: Βρέθηκε η 17χρονη Ιρανή αρσιβαρίστρια που είχε εξαφανιστεί από το Ηράκλειο

ΕΛΛΑΔΑ3 ώρες ago

Παλλήνη: Τρελή πορεία αστικού λεωφορείου που μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και καρφώθηκε σε μαγαζί

ΕΛΛΑΔΑ4 ώρες ago

Αρκούδα βγήκε βόλτα στη Φλώρινα – Την «πήραν» στο κυνήγι αδέσποτα σκυλιά

ΕΛΛΑΔΑ4 ώρες ago

Μιχαηλίδου: Καμία δομή παιδικής προστασίας δεν κλείνει αλλά καμία δεν θα μείνει χωρίς κανόνες

Δημοφιλή