Connect with us

OIKONOMIA

ΕΤΕ: Επιστροφή σε πρωτογενές πλεόνασμα 1,6 δισ. ευρώ το 2023

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Στην επιστροφή σε πρωτογενές πλεόνασμα το 2023, μετά τη σημαντική μείωση του πρωτογενούς ελλείμματος της Γενικής Κυβέρνησης το 2022, που επακολούθησε δύο χρόνια δημοσιονομικής χαλάρωσης λόγω των εκτάκτων αναγκών στήριξης εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19, στοχεύει το προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού, όπως αναφέρει σε ανάλυση η Εθνική Τράπεζα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τα αναμενόμενα δημοσιονομικά αποτελέσματα για το 2022 καταδεικνύουν ότι η δημοσιονομική προσαρμογή επιτεύχθηκε για 2ο συνεχόμενο χρόνο, παρά τις σημαντικότατες ανάγκες πρόσθετης στήριξης προς τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά προκειμένου να μετριαστεί ο αντίκτυπος από την ενεργειακή κρίση και την επιτάχυνση του πληθωρισμού. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι το δημόσιο χρέος, ως ποσοστό στο ΑΕΠ, αναμένεται να διαμορφωθεί το 2023 στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2010, παρά τα δύο χρόνια δημοσιονομικής χαλάρωσης, λόγω της πανδημίας.

Διαβάστε επίσης: Ο «λογαριασμός» των φόρων και των φοροελαφρύνσεων του 2023

Σύμφωνα με το Προσχέδιο, το πρωτογενές ισοζύγιο της γενικής κυβέρνησης το 2023 αναμένεται να επιστρέψει σε πλεόνασμα 0,7% του ΑΕΠ (€1,6 δισ., με βάση το εθνικολογιστικό πρότυπο ESA 2010) για πρώτη φορά μετά από 3 χρόνια. Για το 2022, το πρωτογενές έλλειμμα εκτιμάται ότι θα συρρικνωθεί κατά 60% σε ετήσια βάση, στο 1,7% του ΑΕΠ (€3,6 δισ.) – κοντά στην εκτίμηση του τελευταίου Προγράμματος Σταθερότητας (2,0% του ΑΕΠ) – έναντι πρωτογενούς ελλείματος 5% του ΑΕΠ (€9,1 δισ.) το 2021.

Οι δημοσιονομικές επιδόσεις

Οι ισχυρές δημοσιονομικές επιδόσεις το 2022 αντανακλούν κυρίως τους ακόλουθους παράγοντες:

  •  Την εντονότατη αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας που οδήγησε σε ταχύτερη από την αναμενόμενη άνοδο των φορολογικών εσόδων, η οποία ενδυναμώθηκε και από την αυξημένη φορολογική αποτελεσματικότητα, λόγω της εφαρμογής σημαντικών δημοσιονομικών μεταρρυθμίσεων την προηγούμενη δεκαετία. Τα φορολογικά έσοδα αναμένεται να αυξηθούν κατά 13,2% σε ετήσια βάση το 2022, με ρυθμό παρόμοιο με αυτόν του ονομαστικού ΑΕΠ (+14,8% ετησίως), υπερβαίνοντας κατά €4,6 δισ. (+9,1%) τον αντίστοιχο στόχο του Προϋπολογισμού 2022.
  • Τα έσοδα από τον ΦΠΑ αναμένεται να έχουν κομβική συνεισφορά – σημειώνοντας άνοδο 23,3% σε ετήσια βάση ή +€4,0 δισ. το 2022 – αντιπροσωπεύοντας περίπου τα 2/3 της ετήσιας αύξησης κατά €6,4 δισ. των συνολικών φορολογικών εσόδων το 2022. Παράλληλα, τα έσοδα από φόρους εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, αλλά και από ειδικούς φόρους κατανάλωσης υπερέβησαν κατά πολύ τους αρχικούς στόχους εν μέσω ραγδαίας αύξησης της ζήτησης και του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων.

Αναλύοντας την προσαρμογή των δημοσιονομικών μεγεθών ως ποσοστό στο ΑΕΠ για το 2022, τον πλέον κομβικό ρόλο εκτιμάται ότι θα διαδραματίσουν οι πρωτογενείς δαπάνες σε συνδυασμό με τον ισχυρότατο ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης.

Συγκεκριμένα, οι πρωτογενείς δαπάνες προβλέπεται να μειωθούν κατά 4,0% του ΑΕΠ το 2022, σε σύγκριση με το 2021, εξηγώντας το σύνολο της μείωσης του λόγου του πρωτογενούς ελλείμματος ως προς το ΑΕΠ. Πράγματι, ενώ το επίπεδο των πρωτογενών δαπανών το 2022 προβλέπεται να είναι περίπου 2,0% υψηλότερο σε ετήσια βάση (+€1,3 δισ.) και σχεδόν €6,5 δισ. πάνω από τον στόχο του Προϋπολογισμού του 2022, εξαιτίας των έκτακτων αναγκών στήριξης, η επίδραση στο λόγο των δαπανών ως προς το ΑΕΠ υπεραντισταθμίζεται από την έντονη αύξηση του τελευταίου.

Επιστροφή σε πρωτογενές πλεόνασμα

Το προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού στοχεύει σε πρωτογενές πλεόνασμα Γενικής Κυβέρνησης €1,6 δισ. (0,7% του ΑΕΠ), από εκτιμώμενο έλλειμμα ύψους €3,6 δισ. το 2022. Θα πρέπει να τονισθεί ότι η προσαρμογή αναμένεται να συντελεσθεί σε ένα λιγότερο ευνοϊκό οικονομικό περιβάλλον σε σύγκριση με το 2022, με την αύξηση του ονομαστικού ΑΕΠ να επιβραδύνεται στο 5,3% ετησίως (+2,1% σε σταθερές τιμές, σε σύγκριση με την πρόβλεψη του Προγράμματος Σταθερότητας για +4,8% το 2023) και να βασίζεται στη συρρίκνωση των πρωτογενών δαπανών κατά €4,1 δισ. (-6,1% σε ετήσια βάση ή κατά 3,4 % του εκτιμώμενου ΑΕΠ).

Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της μείωσης της δαπάνης θα προέλθει από τη μη ανανέωση συγκεκριμένων μέτρων το 2023, την συμπερίληψη ορισμένων στις δαπάνες του 2022, καθώς και την ουσιαστική εξάλειψη των επιδράσεων από τα  προγράμματα στήριξης για την πανδημία Covid-19.

Παράλληλα, προβλέπεται μείωση του καθαρού δημοσιονομικού κόστους εφαρμογής των μέτρων στήριξης έναντι της ενεργειακής κρίσης, με την εξασφάλιση πρόσθετων  εσόδων από το σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων, την αναδρομική φορολόγηση έκτακτων κερδών των παραγωγών ενέργειας – σύμφωνα με το πλαίσιο που εφαρμόστηκε το δεύτερο εξάμηνο του 2022 – και μια πιο αποτελεσματική προσαρμογή του ύψους των κρατικών επιδοτήσεων στο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας στη χονδρική αγορά. Ενδεχόμενη συμφωνία και συντονισμένη εφαρμογή σε επίπεδο ΕΕ των προτάσεων για συγκράτηση των διεθνών τιμών προμήθειας ενεργειακών αγαθών, αλλά και της κατανάλωσης του φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά, θα περιόριζε τις ανάγκες δημοσιονομικών παρεμβάσεων και θα διευκόλυνε την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος.

Η αύξηση των φορολογικών εσόδων το 2023 αναμένεται να είναι ήπια (+2,9% σε ετήσια βάση), λόγω της επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης και του πληθωρισμού, αλλά και της εισαγωγής νέων στοχευμένων φορολογικών ελαφρύνσεων. Συγκεκριμένα, η κατάργηση της εισφοράς κοινωνικής αλληλεγγύης σε δημόσιους υπαλλήλους και συνταξιούχους συνεπάγεται δημοσιονομικό κόστος €1,2 δισ. περίπου.

Κύρια μέτρα δημοσιονομικής στήριξης

Η ακαθάριστη αξία της δημοσιονομικής στήριξης στην οικονομία το 2022 εκτιμάται σε €13,4 δισ. (6,4% του ΑΕΠ) − συμπεριλαμβανομένων των μέτρων που ανακοινώθηκαν στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο − εκ των οποίων τα €12,1 δισ. αντιστοιχούν σε μέτρα κατά της ενεργειακής κρίσης. Για το 2023, η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ εκτιμά ότι η ακαθάριστη αξία της στήριξης (περιλαμβανομένων και μη ενεργειακών μέτρων) θα παραμείνει σημαντική, περίπου στα €10 δισ. Μεγάλο μέρος του κόστους τόσο για το 2022 όσο και για το 2023 χρηματοδοτείται από το Εθνικό Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης (€9,5 δισ. σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Προσχεδίου για το 2022 εκ των οποίων τα €7,5 αντιστοιχούν σε τρέχοντα έσοδα του ταμείου) .

Ως εκ τούτου, το καθαρό κόστος της συνολικής δημοσιονομικής στήριξης το 2022 υπολογίζεται σε σχεδόν €6,0 δισ., εκ των οποίων τα €4,7 δισ. αντιστοιχούν στο δημοσιονομικό κόστος της στήριξης που σχετίζεται με την ενέργεια.

Επίσης, για το 2023 η ΕΤΕ εκτιμά ότι θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν άλλα €7,0 δισ. χρηματοδότησης μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης, υπό την υπόθεση που υιοθετείται και στον Προϋπολογισμό ότι οι διεθνείς τιμές της ενέργειας θα παραμείνουν κοντά στα σημερινά τους επίπεδα.

Για το 2023, η συνολική αξία της καθαρής δημοσιονομικής στήριξης εκτιμάται σε €3,3 δισ., εκ των οποίων το €1,1 δισ. σχετίζεται με μέτρα ενεργειακού χαρακτήρα (€1 δισ. αποθεματικό το οποίο περιλαμβάνεται στο Προσχέδιο Προϋπολογισμού 2023) και τα υπόλοιπα €2,2 δισ. αποτελούν κυρίως το εκτιμώμενο κόστος (για το 2023) των μέτρων που ανακοινώθηκαν στη ΔΕΘ.

Οι κίνδυνοι

Οι βασικοί κίνδυνοι για το δημοσιονομικό σενάριο του Σχεδίου Προϋπολογισμού για το 2023 περιλαμβάνουν: α) χειρότερες του αναμενομένου εξελίξεις στο ενεργειακό μέτωπο, π.χ. οι τιμές του αργού πετρελαίου να βρεθούν σημαντικά πάνω από τα 96 $/βαρέλι (που προβλέπονται στο προσχέδιο Προϋπολογισμού) και οι τιμές του φυσικού αερίου (ολλανδικό TTF) να παγιωθούν άνω των 200 €/MWh σε όλη τη διάρκεια του 2023, με αποτέλεσμα υψηλότερο πληθωρισμό και συμπίεση του εγχώριου επιπέδου κατανάλωσης και παραγωγής, και β) μια εντονότερη ύφεση στη ζώνη του ευρώ που θα επιβάρυνε περαιτέρω τις συνθήκες εξωτερικής ζήτησης και τις τουριστικές τάσεις. Τέτοιου είδους εντάσεις θα συνεπάγονταν πρόσθετες ανάγκες για δημοσιονομική στήριξη.

Το χρέος Γενικής Κυβέρνησης, ως ποσοστό του ΑΕΠ, προβλέπεται να μειωθεί σε χαμηλό 13 ετών, στο 161,6%, το 2023 μετά από μια εντυπωσιακή πτώση στο 169,1% το 2022 (από 193,3% το 2021 και 206,3% το 2020), σημαντικά χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις του Προγράμματος Σταθερότητας για 168,6% και 180,2% το 2023 και το 2022 αντίστοιχα, λόγω της αξιόπιστης υλοποίησης του Προϋπολογισμού και των εξαιρετικά υποστηρικτικών κυκλικών συνθηκών. Η επίδοση αυτή, σε συνδυασμό με την επίτευξη του φιλόδοξου δημοσιονομικού στόχου για το 2023, αναμένεται να υποστηρίξει, παρά τις αντιξοότητες, την προσπάθεια ανάκτησης της επενδυτικής αξιολόγησης από το ελληνικό δημόσιο, ενισχύοντας παράλληλα την αξιοπιστία σε μια περίοδο αυξανόμενων αποδόσεων των κρατικών ομολόγων, εν μέσω αυστηροποίησης της νομισματικής πολιτικής.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Συνεπείς δανειολήπτες: Το σχέδιο για την στήριξη τους

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Το ζήτημα των δανείων και της αντιμετώπισης των μεγάλων αυξήσεων των επιτοκίων ανέκυψε πρόσφατα, με την Κυβέρνηση να αναζητά σχέδιο για τους συνεπείς δανειολήπτες. Ήδη ο κ. Μητσοτάκης έχει ζητήσει από το υπουργείο Οικονομικών να εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες για τους συνεπείς δανειολήπτες σε συνεννόηση με τις τράπεζες.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Από την πλευρά του ο κ. Σταϊκούρας, ζήτησε από τις τράπεζες να ετοιμάσουν προτάσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα στηριχθούν τα νοικοκυριά. Έθεσε δε ως βάση συζήτησης το ισπανικό μοντέλο με στόχο να ενεργοποιηθεί μέσα στο επόμενο έτος

Διαβάστε επίσης: Προειδοποίηση Σταϊκούρα για έκτακτο φόρο στις τράπεζες

Τι περιλαμβάνει το ισπανικό μοντέλο

Ως βάση για την ανάπτυξη του ελληνικού σχεδίου, ο υπουργός Οικονομικών έχει επιλέξει το ισπανικό μοντέλο που περιλαμβάνει:

  1. Μία περίοδο χάριτος πληρωμής μόνο τόκων έως και 5 έτη με ταυτόχρονη μείωση του επιτοκίου για νοικοκυριά με ετήσιο εισόδημα έως 25.000 ευρώ.
  2. Μείωση δόσης κατά 40% – 50%
  3. Πάγωμα επιτοκίου
  4. 12μηνη περίοδο χάριτος, κατά τη διάρκεια της οποίας δεν θα καταβάλλονται δόσεις,
  5. Αύξηση της διάρκειας αποπληρωμής έως και 7 χρόνια για νοικοκυριά με ετήσιο εισόδημα έως 29.400 ευρώ, τα οποία ξοδεύουν περισσότερο από το 30% αυτού για το στεγαστικό τους δάνειο και το κόστος του έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 20%.

Το κόστος του ισπανικού μοντέλου

Σύμφωνα με τραπεζικά στελέχη, αν εφαρμοστεί το μοντέλο αυτό, άνευ κρατικής στήριξης, θα υπάρξει αύξηση των δαπανών για τον πιστωτικό κίνδυνο, με αρνητική επίδραση στα αποτελέσματα των τραπεζών.

Παρόλα αυτά, ο υπουργός έχει αναφέρει πως το ισπανικό μοντέλο, το οποίο τελεί υπό εξέταση, «δείχνει ότι δεν έχει δημοσιονομικό κόστος». Κατά τον ίδιο, «οι συνθήκες δεν είναι ανάλογες με αυτές της πανδημίας δημοσιονομικά και, κατά συνέπεια, η όποια απόφαση θα πρέπει να ληφθεί και ανάλογα με το αν υπάρχει το δημοσιονομικό περιθώριο».

Οπως λένε, «εάν εφαρμοστεί αυτό, θα προσομοιάζει με την εθελοντική εισφορά των ναυτιλιακών εταιρειών προς το κράτος, που κλείδωσε πριν από λίγες ημέρες». Σημειώνουν δε πως οι τράπεζες ούτως ή άλλως προχωρούν σε λύσεις ανακούφισης όσων δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το χρέος τους. «Αλλο αυτό και άλλο μια οριζόντια υποχρεωτική αναδιάρθρωση των δανείων» προσθέτουν

Διαβάστε επίσης: Κυβερνητικό σχέδιο για στήριξη των συνεπών δανειοληπτών

Ανοδος των δόσεων επί πέντε συνεχείς μήνες

Πέμπτος συνεχής μήνας αύξησης μηνιαίων δόσεων θα είναι ο Δεκέμβριος για την πλειονότητα των δανειοληπτών που έλαβαν χρηματοδότηση με κυμαινόμενο επιτόκιο. Ο λόγος είναι ότι από τον περασμένο Αύγουστο το Euribor 3 μηνών, δηλαδή ο ευρωπαϊκός δείκτης που είναι συνδεδεμένα τα περισσότερα στεγαστικά βρίσκεται σε θετικό έδαφος.

Την περασμένη εβδομάδα βρέθηκε στη ζώνη του 1,90%, που σημαίνει ότι σε όλα τα δάνεια της κατηγορίας το τελικό επιτόκιο έχει αυξηθεί κατά 190 μονάδες βάσης σε σύγκριση με τον περασμένο Ιούλιο. Ετσι, για μια χορήγηση με spread 2%, το κόστος σε ετήσια βάση από το 2% μέχρι και τον περασμένο Ιούλιο έχει πλέον αναρριχηθεί στο 3,9%. Σε σχεδόν διπλάσια επίπεδα. Ως αποτέλεσμα, η δόση ανά 100.000 ευρώ δανείου διάρκειας 15 ετών έχει αυξηθεί σε αυτό το διάστημα από τα 644 ευρώ στα 730 ευρώ.

Σύντομα, θα ξεπεράσει και το 4% καθώς η ανοδική πορεία του διατραπεζικού επιτοκίου θα συνεχιστεί, εν όψει και της νέας αναπροσαρμογής των δεικτών της ΕΚΤ τον επόμενο μήνα. Με το euribor 3μήνου στο 2,30% η μηνιαία δόση θα ανέλθει στα 755 ευρώ, στο 2,50% στα 765 ευρώ και στο 3% στα 790 ευρώ. Υψηλότερα δηλαδή έως και κατά 146 ευρώ ή 22% ανά 100.000 ευρώ υπολοίπου σε σύγκριση με τα μέσα του καλοκαιριού.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Επίδομα θέρμανσης: Έως 21 Δεκεμβρίου η καταβολή της πρώτης δόσης

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Η κυβέρνηση αξιοποιεί κάθε διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη, για το επίδομα θέρμανσης.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Όπως σημείωσε ο υφυπουργός Οικονομικών, φέτος θα διατεθεί ποσό 300 εκατομμυρίων ευρώ για το επίδομα θέρμανσης, ποσό «αισθητά αυξημένο», σε σχέση με τα 174 εκατομμύρια ευρώ που διατέθηκαν πέρυσι.

Διαβάστε επίσης – Επίδομα θέρμανσης: Τα «κλειδιά» που «ξεκλειδώνουν» έως 1.600 ευρώ για 1,3 εκατ. νοικοκυριά

Τι προβλέπει η ΚΥΑ

Ο κ.Βεσυρόπουλος αναφέρθηκε στα νέα δεδομένα που διαμόρφωσε η Κοινή Υπουργική Απόφαση με αριθμό Α1156/2022, για το ύψος, τους δικαιούχους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης για τη φετινή χειμερινή περίοδο.

Με τη συγκεκριμένη υπουργική απόφαση, όπως ειδικότερα ανέφερε:

– επεκτάθηκε η χορήγηση επιδόματος θέρμανσης για το φωτιστικό πετρέλαιο, εκτός από την επιδότηση του πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του υγραερίου, των καυσοξύλων, της βιομάζας πέλλετ και της θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης, η οποία ίσχυε πέρυσι.

– διευρύνθηκαν τα εισοδηματικά κριτήρια και τα όρια της συνολικής αξίας της ακίνητης περιουσίας, ώστε να ενταχθούν στην επιδότηση οι περισσότεροι δικαιούχοι και αυξήθηκε η βάση υπολογισμού και το ανώτατο όριο του επιδόματος.

– προβλέφθηκε διπλασιασμός του ποσού του επιδόματος, το οποίο μπορεί να φτάσει στα 1.600 ευρώ για νέους δικαιούχους, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούν φυσικό αέριο και για παλαιούς δικαιούχους, οι οποίοι παύουν να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο και το αντικαθιστούν με μία από τις λοιπές επιδοτούμενες καύσιμες ύλες ή με τηλεθέρμανση. Η καταβολή του επιδόματος θα πραγματοποιηθεί σε τρεις δόσεις.

– προκειμένου να διασφαλιστεί ρευστότητα στους καταναλωτές, κατά τη χορήγηση της πρώτης δόσης, η οποία θα καταβληθεί έως την 21η Δεκεμβρίου 2022, οι παλαιοί δικαιούχοι θα μπορούν να λάβουν ως προκαταβολή το συνολικό ποσό του επιδόματος θέρμανσης που τους είχε καταβληθεί κατά την προηγούμενη χειμερινή περίοδο. Η προκαταβολή θα συμψηφίζεται με τις επόμενες καταβολές του επιδόματος.

Σε σχέση με τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές καυσόξυλων και βιομάζας, δηλαδή πέλετ, ο υφυπουργός Οικονομικών είπε ότι η χορήγηση του συγκεκριμένου επιδόματος συνδέεται με την προϋπόθεση το ακίνητο να βρίσκεται σε οικισμό με πληθυσμό ίσο ή κατώτερο των δέκα χιλιάδων κατοίκων και ο αντίστοιχος συντελεστής επιδότησης, ο οποίος καθορίστηκε βάσει κλιματολογικών συνθηκών, να είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 0,8.

4,5 εκατ. ευρώ για τις ορεινές περιοχές

Όπως εξάλλου επισήμανε ο κ. Βεσυρόπουλος, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει λάβει μέτρα προκειμένου να διευκολυνθούν οι υλοτομικές εργασίες στους τοπικούς πληθυσμούς και να πραγματοποιηθεί η δωρεάν διάθεση ή με συμβολικό αντίτιμο, καυσόξυλων από τους δασικούς συνεταιρισμούς εργασίας προς τους κατοίκους σε όλη την Ελλάδα. Φέτος το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας διέθεσε 4,5 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αποτελεί την υψηλότερη πίστωση της τελευταίας δεκαετίας προς τις Υπηρεσίες Επιθεώρησης Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής Μακεδονίας-Θράκης, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου για κάλυψη των ατομικών αναγκών των κατοίκων σε ορεινές περιοχές της χώρας.

ΜέΡΑ25: Ανεπαρκή τα μέτρα

Ανεπαρκή χαρακτήρισε τα μέτρα ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης. «Μιλάμε για μια χώρα, όπου δύο μισθοί πλέον πηγαίνουν στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού. Στη Φλώρινα, στην Καστοριά, στα ορεινά των Ιωαννίνων, στα ορεινά της Δράμας και άλλες περιοχές, στα Γρεβενά, έχουμε άλλους τέσσερις μισθούς να πηγαίνουν στη θέρμανση. Δεν είναι κάτι, το οποίο χωράει σε μια μικρή αύξηση – που περιγράψατε – στα επιδόματα θέρμανσης», είπε ο κ. Αρσένης και πρόσθεσε: «Μια οικογένεια με δύο παιδιά κι ένα διαμέρισμα εκατό τετραγωνικών χρειάζεται δυόμισι χιλιάδες λίτρα πετρέλαιο. Το καθαρό κόστος είναι 645 ευρώ και 1.855 ευρώ οι φόροι. Εσείς τους δίνετε 722 ευρω. Είναι αστείο το ποσό! Δεν κάνει ουσιαστική διαφορά. Προφανώς από το ολότελα καλύτερο είναι κι αυτό, αλλά δεν τους σώζει. Μιλάμε για περιοχές όπου έχουν φτάσει στο σημείο να καίνε λιγνίτη στο σπίτι τους. Παίρνουν λιγνίτη και τον καίνε είτε στις σόμπες είτε στις σε διάφορους καυστήρες ξύλου, με τρομερές επιπτώσεις στην υγεία. Οι ρύποι που προκαλούν δύσπνοια, άσθμα και πολλά ακόμα, σε αυτές τις περιοχές είναι όχι απλώς εκτός ορίων, αλλά πολλαπλάσιες του ορίου».

«Όπως έχουμε μεταφορικό ισοδύναμο πρέπει να έχουμε ενεργειακό ισοδύναμο για τις περιοχές που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για θέρμανση. Πρέπει να βρούμε το ενεργειακό ισοδύναμο», είπε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 και ζήτησε μεγαλύτερη στήριξη για έργα ενεργειακής εξοικονόμησης και μείωσης του ενεργειακού κόστους.

«Δεν σας ζητάνε να μην χρεώνονται το πετρέλαιο, που θα έπρεπε να σας το ζητάνε. Σας ζητάνε να μην χρεώνονται το φόρο πάνω από τα 500 λίτρα που είναι μέσος όρος. Σας ζητάνε να τους χαρίσετε τον φόρο πάνω από τα πεντακόσια λίτρα θέρμανσης. Και όχι με ένα τρόπο που θα οδηγεί σε λαθρεμπόριο, απλά με την επιστροφή στο taxisnet τους, ατομικά, με καθαρό τρόπο, με τρόπο που δεν είναι προστατευτικός απέναντι σε κάθε πιθανή εκμετάλλευση. Καθαρά να πάνε τα χρήματα στους ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη», είπε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος στην Αγχίαλο

LIFESTYLE6 ημέρες ago

“Γίναμε” – Δείτε το αξέχαστο σκύψιμο της Νόβα με ανύπαρκτο στρινγκ – NassosBlog

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Mάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει 60χρονος Βολιώτης – Υπέστη κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις μετά από τροχαίο ατύχημα

LIFESTYLE5 ημέρες ago

Σοκάρει η Αλεξάνδρα Πασχαλίδου – «Μου έχει πέσει το… στήθος. Τι να το κάνεις, άμα έχεις ζήσει 52 χρόνια»

ΣΤΟΙΧΗΜΑ7 ημέρες ago

Στοίχημα Τρίτης: Γαλλία – Αυστραλία «πληρώνουν» 10.00

LIFESTYLE3 ημέρες ago

«Εννοείται ότι η Τζούλια Νόβα ενδιαφέρθηκε για εμένα, τόσα χρόνια ήμασταν μαζί»

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Καταγγελία φοιτητή για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας του ζητουν 150 ευρώ για να παρει το Πτυχιο του

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Σοκ πέθανε ο Αντώνης Μανδαλος

ΣΤΟΙΧΗΜΑ6 ημέρες ago

Στοίχημα Τετάρτης: Βέλγιο – Καναδάς σε αποδόσεις έως 8.10

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Έκλεψε τον άρρωστο σύντροφο της και εξαφανίστηκε 60χρονη στον Βόλο

Δημοφιλή