Ελληνικά φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά και ελαιόλαδο βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων στην γερμανική αγορά, με τις εξαγωγές των ελληνικών τροφίμων και ποτών να καταγράφουν αύξηση κατά 60% την προηγούμενη δεκαετία, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 23% των εξαγωγών προϊόντων έναντι 7% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σύμφωνα με έκθεση του Γραφείου ΟΕΥ Μονάχου, ο αγροδιατροφικός τομέας επέδειξε εντυπωσιακή ανθεκτικότητα και κατά την περίοδο της πανδημίας αφού το περασμένο έτος κατέγραψε αύξηση των εξαγωγών του κατά 11%.

Στη Γερμανία, οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων και ποτών αυξήθηκαν κατά 115 εκατ. ευρώ το περασμένο έτος έφθασαν τα 845 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 38% των εξαγωγών της χώρας προς τη Γερμανία.

Στον πίνακα που ακολουθεί βλέπουμε τις 20 σημαντικότερες κατηγορίες των εξαγωγικών μας προϊόντων στον αγροδιατροφικό τομέα. Ιδιαίτερα σημαντική αύξηση σημειώθηκε το 2020 στις εξαγωγές φρούτων και λαχανικών, γαλακτοκομικών και ελαιολάδου.

Λόγω των μεγάλων αλλαγών και ανακατατάξεων που σημειώθηκαν στο χώρο του λιανικού εμπορίου, με την αυξανόμενη επέκταση και ενίσχυση του ρόλου των μεγάλων αλυσίδων καταστημάτων λιανικής πώλησης την τελευταία εικοσαετία, λίγα μόνο ελληνικά αγροτικά προϊόντα κατέχουν σήμερα αξιόλογα μερίδια στη γερμανική αγορά.

Αυτά είναι τα σπαράγγια, τις ελιές,  αγγούρια, πιπεριές, τα νωπά σταφύλια, ακτινίδια, φράουλες, ροδάκινα, κεράσια, βερίκοκα, εσπεριδοειδή (με μερίδιο 1,9% έναντι 72% της Ισπανίας), καρπούζια και πεπόνια (1,4% των γερμανικών εισαγωγών όταν η Ισπανία έχει μερίδιο 53%).