AUTO-MOTO
F1 GP Canada: Μεγάλη νίκη για τον Russell – Τράκαραν μεταξύ τους οι δύο McLaren 3 γύρους πριν το τέλος

Του Γιώργου Παλληκάρη
Την τέταρτη νίκη της καριέρας του θα πανηγυρίσει στον Καναδά ο George Russell της Mercedes. Αλάνθαστος σε όλο τον αγώνα, δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης στον εξίσου καλό και δεύτερο στην τελική κατάταξη, Max Verstappen. Στο τρίτο σκαλί του πόντιουμ ο εξαιρετικός rookie της Mercedes, Antonelli ενώ εγκατέλειψαν από μηχανική βλάβη οι Albon και Lawson.
Αυτό που σημάδεψε τον αγώνα ήταν η επαφή μεταξύ των δύο McLaren 3 γύρους πριν από το τέλος μετά την απερίσκεπτη ενέργεια του Norris. Κάτι που τον έθεσε εκτός αγώνα και ανάγκασε τους υπόλοιπους γύρους να ολοκληρωθούν πίσω από το Safety Car.
Η πίστα
Η πίστα έχει μήκος 4,361χλμ. και οι αγωνιζόμενοι κάνουν 70 γύρους καλύπτοντας 305,27χλμ. Διαθέτει έξι αριστερές και οκτώ δεξιές στροφές, ενώ χαρακτηρίζεται από μία από τις χαμηλότερες μέσες ωριαίες ταχύτητες στο πρωτάθλημα, λόγω του απαιτητικού της σχεδιασμού. Οι προσπεράσεις είναι εφικτές, κυρίως στο τέλος της ευθείας πριν από το τελευταίο σικέιν, ενώ το ρεκόρ πίστας κατέχει από το 2019 ο V. Bottas ( 1.13.078).
Η σειρά εκκίνησης
Για 2η συνεχόμενη φορά στον Καναδά, ο George Russell παίρνει την Pole Position και σήμερα το βράδυ ξεκινάει από την πρώτη θέση του Grind. Δεύτερος ο Max Verstappen και τρίτος ο Oscar Piastri της McLaren. Ακολουθούν οι Antonelli – Hamilton – Alonso – Norris – Leclerc – Hadjar – Albon. Από το pit lane ξεκινάνε Gasly και Lawson.
- Θερμοκρασία αέρα: 23 Βαθμοί Κελσίου
- Θερμοκρασία οδοστρώματος: 50 Βαθμοί Κελσίου
- Θεατές τριημέρου: 350.000
Πως κύλησε ο αγώνας
Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο Russell θα εκκινήσει πολύ καλά, ενώ ο τρίτος Oscar Piastri θα χάσει γρήγορα την θέση του από τον Antonelli. Εκτός από αυτό το προσπέρασμα, δεν θα υπάρξουν άλλες ανακατατάξεις στην πρώτη 10άδα, ενώ δεν θα υπάρξουν και επαφές.
O Albon θα «οργώσει» καθώς έχασε τα φρένα στο σικέιν, όμως θα «προσγειωθεί» καλά και θα συνεχίσει.
Με 10 γύρους να έχουν περάσει, ο Verstappen είναι 1.2δευτ. πίσω από τον πρωτοπόρο Russell, την ώρα που και ο τρίτος Antonelli έχει βγάλει εκτός ζώνης τον Piastri. Ακολουθεί πέμπτος ο Hamilton και πίσω του ο Alonso.
Από πολύ νωρίς φαίνεται πως έχει μεγάλη πτώση η απόδοση των ελαστικών και πρώτος ο Verstappen θα μπει στον γύρο 13 για αλλαγή. Ένα γύρο μετά θα ακολουθήσει στο Pit και ο πρωτοπόρος Russell, ενώ σταδιακά θα πάρουν σειρά όλοι οι οδηγοί.
Οι μονομαχίες αρκετές και οι στρατηγικές των ομάδων, αρκετά διαφορετικές. Μετά τα πολλά pit stops, την κούρσα οδηγεί στον 27ο γύρο ο Norris με τον Russell πίσω του, ενώ ακολουθεί ο Verstappen.
Παράλληλα ο Hamilton ενημερώνεται από το team radio πως το μονοθέσιο του έχει χάσει ένα ποσοστό από την κάθετη δύναμη που μπορεί να παράγει. Χωρίς να διευκρινιστεί ο λόγος.
Στα μισά του αγώνα, ο Russell έχει ανακτήσει την πρώτη θέση, έχοντας τον Ολλανδό σε απόσταση ασφαλείας, την ώρα που τόσο ο Leclerc όσο και Albon, έχουν έντονα team radio με τις ομάδες τους, για την στρατηγική των ελαστικών.
Τελικά η πρώτη εγκατάλειψη θα έρθει στον 49ο γύρο και αφορά τον Albon. Σε ένα ασφαλές σημείο που δεν επηρεάζει την ροή του αγώνα. Μηχανικό πρόβλημα.
Με 55 από τους 70 γύρους να έχουν ολοκληρωθεί, ο Verstappen βρίσκεται 2 δευτ. πίσω από τον πρώτο Russell. Στην τρίτη θέση ο Antonelli και ακολουθεί ο Piastri.
Θα έχουμε και δεύτερη εγκατάλειψη στον αγώνα και αφορά τον Lawson που ήταν ήδη στην τελευταία θέση της κατάταξης.
Με λίγους γύρους να απομένουν, οι δύο McLaren μονομαχούν μεταξύ τους και τελικά θα υπερισχύσει ο εγωισμός και όχι η λογική καθώς θα τρακάρουν. Έτσι θα έρθει καθεστώς Safety Car με 3 γύρους να απομένουν.
Ο αγώνας θα ολοκληρωθεί υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας και έτσι η τελική κατάταξη είναι:
Russell – Verstappen – Antonelli -Piastri – Leclerc – Hamilton – Alonso – Hulkenberg – Ocon – Sainz – Bearman – Tsunoda – Colapitno – Bortoleto – Gasly – Hadjar – Stroll.
Εγκατέλειψαν οι: Norris – Lawson – Albon.

-
ΕΛΛΑΔΑ12 ώρες ago
Αστυνομικός παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στο κέντρο
-
ΕΛΛΑΔΑ24 ώρες ago
Αυτοκίνητο έπεσε σε χαντάκι, ένα άτομο ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του
-
ΕΛΛΑΔΑ19 ώρες ago
Αυτοκτονία 65χρονου στα Χανιά και απόπειρα στο Ηράκλειο με καραμπίνα
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ18 ώρες ago
Συνάντηση Μητσοτάκη – Τασούλα: Θα σταλούν πολεμικά πλοία στα χωρικά ύδατα έξω από τη Λιβύη για τις ροές μεταναστών
-
ΕΛΛΑΔΑ19 ώρες ago
Πως βρήκαν τραγικό θάνατο σε τροχαίο οι δύο 18χρονοι (Εικόνες)
-
ΕΛΛΑΔΑ13 ώρες ago
Στη μάχη της κατάσβεσης και εναέρια μέσα
-
LIFESTYLE10 ώρες ago
Η στιγμή της παρουσίασης μιας ακαδημαϊκής εργασίας είναι εξίσου κρίσιμη με τη συγγραφή της. Έχοντας αφιερώσει αμέτρητες ώρες στην έρευνα, την ανάλυση και τη σύνθεση των ιδεών σας, το τελευταίο που θέλετε είναι η προσπάθειά σας να υπονομευτεί από μια μέτρια ή αγχωμένη παρουσίαση. Η ικανότητα να επικοινωνείτε τα ευρήματά σας με σαφήνεια, αυτοπεποίθηση και πειθώ μπροστά σε ένα ακαδημαϊκό κοινό —είτε αυτό αποτελείται από τους καθηγητές σας, είτε από τους συμφοιτητές σας— αποτελεί θεμελιώδη δεξιότητα
-
ΕΛΛΑΔΑ14 ώρες ago
Στον εισαγγελέα ο οδηγός της Mercedes για το τροχαίο