Connect with us
banner epikhirisis

AUTO-MOTO

F1: Στην πίστα του Red Bull Ring ο 11ος αγώνας της χρονιάς- Ποιοι είναι οι επικρατέστεροι για το βάθρο

Published

on

F1.png

Του Περικλή Χαλάτση

Η Formula 1 επέστρεψε στην Ευρώπη. Αυτό το Σαββατοκύριακο ο αγώνας θα γίνει στην πίστα του Red Bull Ring, την εγκατάσταση που ανήκει στην ομώνυμη αυστριακή εταιρεία ενεργειακών ποτών. Είναι ο 11ος αγώνας της χρονιάς και το βαθμολογικό ενδιαφέρον είναι μεγάλο αφού όλα τα σενάρια παραμένουν ανοικτά.

Στην Αυστρία θα γίνει για 38η φορά αγώνας της F1. Τα τελευταία τρία χρόνια, στην πίστα του Red Bull Ring, γινόταν αγώνας Sprint, αλλά φέτος έγινε αλλαγή και θα έχουμε τρεις ελεύθερες δοκιμές.

Το πρόγραμμα έχει ως εξής

Advertisement

27 Ιουνίου

Practice 1: 14.30 ώρα Ελλάδος

Practice 2: 18.00 ώρα Ελλάδος

28 Ιουνίου

Practice 3: 13.30 ώρα Ελλάδος

Advertisement

Qualifying: 17.00

29 Ιουνίου

Αγώνας: 16.00

Τα ελεύθερα δοκιμαστικά, το Qualifying και τον αγώνα μπορείτε να τα παρακολουθήσετε σε απευθείας σύνδεση από τα συνδρομητικά κανάλια Ant1+ και F1 TV Pro

Στην Αυστρία όλοι θέλουν να δουν στην πρώτη θέση του βάθρου τον Max Verstappen. Όμως τα προγνωστικά «δείχνουν» νικητή τον Piastri που βρίσκεται σε καλή φόρμα.

Advertisement

Μέχρι να γίνει όμως το Qualifying και να μάθουμε ποιος θα κερδίσει την pole position, δεν μπορούμε να κάνουμε καμιά πρόβλεψη. Ας μην ξεχνάμε και τον καιρό.

Μπορεί να έχει αυτήν την περίοδο υψηλές θερμοκρασίες, αλλά στις Στυριακές Άλπεις και τα γύρω δάση, όλα μπορούν να αλλάξουν σε πέντε λεπτά. Συχνά έχουμε ραγδαίες αλλαγές στον καιρό, με τα σύννεφα βροχής να σχηματίζονται γρήγορα και να ακολουθεί η βροχή. Φυσικά μέχρι σήμερα τέτοιες προγνώσεις δεν υπάρχουν.

Ο πρώτος αγώνας διεξήχθη το 1964 σε μια πίστα που χρησιμοποιούσε το στρατιωτικό αεροδρόμιο Τσβέλτεκ, μια ανάσα από την τωρινή τοποθεσία. Ο αγώνας μεταφέρθηκε στο Σπήλμπεργκ το 1970, όταν η πίστα ήταν γνωστή ως Όστερινγκ, μέχρι το 1987. Μετά από ένα διάλειμμα δέκα ετών, η διοργάνωση διεξήχθη για άλλα έξι χρόνια σε μια πιο μικρή εκδοχή της πίστας, γνωστή ως A1-Ring. Το 2014, μετονομάστηκε σε Red Bull Ring.

Για πρώτη φορά αγώνας της F1 έγινε το 1970. Το ρεκόρ κατέχει από το 2020, ο Carlos Sainz με 1.05.619. Οι αγωνιζόμενοι την Κυριακή θα κάνουν 71 γύρους και θα καλύψουν 306.452 km.

Το Red Bull Ring έχει τις λιγότερες στροφές (δέκα) από κάθε άλλη πίστα στο πρόγραμμα του 2025. Κατά συνέπεια έχει και τον ταχύτερο χρόνο γύρου (1’02”939), ο οποίος σημειώθηκε από τον Valtteri Bottas με Mercedes το 2020. Κατατάσσεται δεύτερο συνολικά μετά το Spa-Francorchamps όσον αφορά τις υψομετρικές διακυμάνσεις, με 63,5 μέτρα διαφορά μεταξύ του ψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου της πίστας.

Advertisement

Οι τρεις τομείς της πίστας διαφέρουν πολύ μεταξύ των.

Ο πρώτος είναι εξ ολοκλήρου ανηφορικός, με δύο ευθείες.

Ο δεύτερος ξεκινά με έντονο φρενάρισμα για την στροφή 3, πριν κατηφορίσει ως την είσοδο της στροφής 7. Από εκεί η πίστα ανεβαίνει ξανά ελαφρώς, ακολουθούμενη από μια ακόμη κάθοδο προς την πιο μεγάλη ευθεία και τις δύο τελευταίες στροφές υψηλής ταχύτητας.

 

Υπάρχουν τρεις ζώνες DRS, γεγονός που καθιστά αυτόν τον αγώνα έναν από τους πιο συναρπαστικούς του ημερολογίου. Η πίστα χρησιμοποιείται συχνά, με αγώνες τόσο αυτοκινήτων όσο και μοτοσυκλετών επομένως η επιφάνεια της, έχει ήδη αρκετό λάστιχο από την αρχή του Σαββατοκύριακου.

Advertisement

Οι γόμες

Η επιλογή των γομών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ομάδες είναι η ίδια με πέρυσι, συγκεκριμένα η C3 είναι η λευκή σκληρή γόμα, η C4 είναι η κίτρινη μέση γόμα και η C5 είναι η κόκκινη μαλακή γόμα.

Η επιφάνεια της πίστας στο Red Bull Ring είναι αρκετά παλιά και ιδιαίτερα τραχιά, αλλά η φθορά δεν είναι καθοριστικός παράγοντας. Με πολύ λίγες στροφές, η πίστα δεν είναι πολύ σκληρή όσον αφορά στις πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, ενώ η πτώση απόδοσης οφείλεται κυρίως σε θερμική καταπόνηση.

Το πρόβλημα έγκειται στη χάραξη της πίστας με πολλά σημεία δυνατού φρεναρίσματος και επιτάχυνσης. Η διαχείριση της υπερθέρμανσης των ελαστικών, ιδιαίτερα στον πίσω άξονα, αποτελεί σημαντική πρόκληση. Επιπλέον, οι θερμοκρασίες αέρα και πίστας μπορεί να είναι αρκετά υψηλές αυτή την εποχή του χρόνου.

Το 2024

Advertisement

Ο περσινός αγώνας ήταν πολύ ξεκάθαρος, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του. Όπως αναμενόταν, η πιο αποτελεσματική στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών: όσοι έκαναν τρία ή περισσότερα – όπως οι Verstappen, Leclerc, Alonso και Sargeant – το έκαναν λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων και όχι από επιλογή. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα πλην του Zhou, που ξεκινώντας από το pit lane, έβαλε τη σκληρή. Η μέση γόμα C4 και η σκληρή γόμα C3 ήταν οι αναμφισβήτητοι πρωταγωνιστές αυτού του αγώνα, με τη μαλακή γόμα C5 να κάνει την εμφάνισή της μόνο στο τέλος. Χρησιμοποιήθηκε από τον Verstappen για τους τελευταίους επτά γύρους μετά το αναγκαστικό του πιτ στοπ και από τον Alonso, ο οποίος προσπαθούσε να πάρει το βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, το οποίο και πέτυχε. Ο Daniel Ricciardo οδήγησε το μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα, ολοκληρώνοντας 34 γύρους με τη σκληρή γόμα. Ο Pierre Gasly, έκανε 29 γύρους με τη μέση γόμα, όπως και ο Αυστραλός οδηγός στο τελευταίο μέρος του αγώνα.

Αξίζει να δούμε τη βαθμολογία των οδηγών μετά από 10 αγώνες

Στη βαθμολογία των κατασκευαστών τα πράγματα είναι πιο ομαλά. Η McLaren έχει καλή απόσταση ασφαλείας και δεν αλλάζει τη στρατηγική της.

 

Μερικές πληροφορίες που μα έδωσε η Pirelli για το συγκεκριμένο αγώνα

Advertisement

Λέξη-κλειδί: Πορώδες

Τα ελαστικά της Formula 1 αναπτύσσουν κρατήρες στην επιφάνεια των, ως αποτέλεσμα της έντονης μηχανικής και θερμικής καταπόνησης στην οποία υποβάλλονται. Το ελαστικό παραμορφώνεται, ειδικά κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, περισσότερο δε σε ανώμαλες επιφάνειες, γεγονός που προκαλεί συσσώρευση ενέργειας και θερμότητας στη σύνθεσή του. Εάν οι θερμοκρασίες υπερβούν το βέλτιστο εύρος λειτουργίας, μπορούν να σχηματιστούν μικροκοιλότητες και επιφανειακές ανομοιομορφίες.

Αυτό το επιφανειακό πορώδες μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη πτώση απόδοσης. Οι μικροκοιλότητες μπορούν επίσης να οδηγήσουν στο σχηματισμό και στην επέκταση μικρών αποκολλήσεων (blisters), μεταξύ του σκελετού και του πέλματος. Η υπερβολική θερμότητα μπορεί να διαχωρίσει μερικώς τα στρώματα του καουτσούκ και αυτές οι μικρές αποκολλήσεις δύνανται να εξελιχθούν σε κρατήρες ή τρύπες στην επιφάνεια του πέλματος. Αυτό είναι γνωστό ως (blistering), ορατό συνήθως ως σκούρες ραβδώσεις ή κατεστραμμένες περιοχές στο πέλμα. Το φαινόμενο αυτό είναι πιο συχνό σε πίστες που δεν έχουν αρκετό στρωμένο καουτσούκ (rubbered-in) ενώ επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες επιφάνειας και ο οδηγός έχει πολύ επιθετικό στυλ οδήγησης.

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
300x250 Giota Negka
dei 03 2025 myHome GasControl 300x250
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο