ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Γερμανία: Αντιμέτωπη με πολλαπλές προκλήσεις η χώρα μετά τους τριγμούς στην Volkswagen
Η Γερμανία αντιμετωπίζει την πιο συμβολική στιγμή στην ιστορία της βιομηχανικής παρακμής, καθώς ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της είναι έτοιμος να διαβεί τον Ρουβίκωνα του κλεισίματος εργοστασίων, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η ανακοίνωση της VW είναι κάτι περισσότερο από μια καθυστερημένη αναγνώριση της εμπορικής πραγματικότητας. Είναι ένα πλήγμα στην εικόνα της χώρας ως αυτοκινητοβιομηχανίας και μιας οικονομίας που ήταν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας στον κόσμο νωρίτερα αυτόν τον αιώνα.
Ο απόηχος είναι πολιτιστικός και οικονομικός επίσης σε ένα έθνος που ράφτηκε βιαστικά μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, αλλά αντιμετωπίζει την πραγματικότητα ότι το σχέδιο επανένωσης είχε κόστος.
Η αντιμεταναστευτική Εναλλακτική για τη Γερμανία, γνωστή ως AfD, και οι αριστεροί λαϊκιστές έχουν ευδοκιμήσει εκμεταλλευόμενοι το χάσμα ανατολής-δύσης και το κυρίαρχο πολιτικό κατεστημένο ήταν ανίσχυρο να το σταματήσει.
Το απαιτητικό στοίχημα
Βραχυπρόθεσμα, τα εκλογικά τους κέρδη είναι ένα ακόμη χτύπημα στον ταλανιζόμενο συνασπισμό του καγκελαρίου Όλαφ Σολτς. Μακροπρόθεσμα, με τις ομοσπονδιακές εκλογές στον ορίζοντα το 2025, το ερώτημα γίνεται πώς να αντιμετωπιστεί η βασική αιτία της δυσαρέσκειας των ψηφοφόρων. Και πολλά από αυτά εξαρτώνται από το αν η Γερμανία θα είναι σε θέση να επιτύχει ένα άλλο οικονομικό θαύμα: Μία ταχεία μετάβαση από έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων που βασίζεται στις εξαγωγές σε μια καθαρή ενέργεια που βρίσκεται στην πρωτοπορία των τσιπ και των μπαταριών.
Το χρονικό της παρακμής της VW αντικατοπτρίζει τα ελαττώματα σε αυτό που ήταν το μοντέλο επιτυχίας της Γερμανίας και θέτει υπό αμφισβήτηση την οικονομική κινητήρια δύναμη της Ευρώπης για να συνεχίσει να ηγείται στην ήπειρο.
Χαμένη ανταγωνιστικότητα
Τα προβλήματα της Volkswagen οφείλονται εν μέρει σε κακές επιχειρηματικές αποφάσεις, αλλά η VW είναι επίσης ένα καλό παράδειγμα των τεράστιων δυσκολιών που αντιμετωπίζει η Γερμανία ως επιχειρηματική τοποθεσία», δήλωσε ο Carsten Brzeski, επικεφαλής μακροοικονομικών στην ING. «Η Γερμανία χάνει ανταγωνιστικότητα εδώ και χρόνια και αυτό επηρεάζει τώρα και τα πρώην πετράδια του στέμματος της γερμανικής οικονομίας».
Στο Zwickau, μια μεσαίου μεγέθους πόλη στα ανατολικά, όπου η VW κατασκεύασε 247.000 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέρυσι, μαζί με 12.000 αμαξώματα για τα μοντέλα Lamborghini και Bentley, τα μέτρα μείωσης του κόστους ήταν ήδη σε εξέλιξη πριν εμφανιστεί η προοπτική κλεισίματος εργοστασίων χονδρικής.
Η δύσκολη μετάβαση
Το εργοστάσιο είναι πλήρως εκτεθειμένο στην πολύ βραδύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή, καθώς τα μοντέλα παραμένουν πολύ ακριβά και τα κίνητρα ξεθωριάζουν. Η VW, αν και εξακολουθεί να είναι πολύ κερδοφόρα, είχε μια ανώμαλη πορεία στη μετάβαση, προσκολλώμενη πρώτα σε κινητήρες ντίζελ και στη συνέχεια υπερβαίνοντας με μια πλήρη επίθεση.
Η εταιρεία, με την έδρα της στο Βόλφσμπουργκ στο δυτικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, ήταν μία από τις εκατοντάδες επιχειρήσεις που άρπαξαν την ευκαιρία να καταλάβουν ανατολικά εργοστάσια μετά την επανένωση, συμπεριλαμβανομένου του Zwickau. «Δευτερόλεπτο παρά δευτερόλεπτο οικογένεια συνδέεται με αυτό το εργοστάσιο της Volkswagen με κάποιο τρόπο, ακόμα κι αν είναι ο κρεοπώλης», δήλωσε ο Thomas Knabel, τοπικός αξιωματούχος του συνδικάτου IG Metall που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στην εγκατάσταση.
Αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ταυτότητας
Το κλείσιμο μεμονωμένων εργοστασίων είναι καταστροφικό για αυτές τις κοινότητες – και έχει πολιτικό κόστος για τον Σολτς. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί περίπου το 4% της συνολικής προστιθέμενης αξίας στη γερμανική οικονομία, με ένα επιπλέον 4% όταν λαμβάνονται υπόψη συναφείς τομείς όπως η κατασκευή μετάλλων ή καουτσούκ, σύμφωνα με το Bloomberg Economics.
Όπως το θέτει ο Martin Ademmer, οικονομολόγος στο BE: «Η σημασία της αυτοκινητοβιομηχανίας για τη γερμανική οικονομία έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά εξακολουθεί να παραμένει ένας πολύ κρίσιμος τομέας».
Τα αυτοκίνητα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ταυτότητας της Γερμανίας, λυδία λίθο της ποπ κουλτούρας και πολιτική ράβδο φωτισμού: Είτε ήταν ο Herbie, το Love Bug στις ταινίες του Walt Disney, είτε η Janis Joplin στην pyschedelic Porsche της δεκαετίας του 1960 είτε ο Donald Trump που διαμαρτύρονταν για τον αριθμό των αυτοκινήτων Mercedes-Benz και BMW που οδηγούσαν κατά μήκος της Fifth Avenue στη Νέα Υόρκη.
Πράγματι, η ιστορία της VW είναι η ιστορία της μεταπολεμικής Γερμανίας, μιας υπεροχής ενάντια στις πιθανότητες, που συνδέεται με το μεταπολεμικό θαύμα που μετέτρεψε μια γη που σφυρηλατήθηκε από την καταστροφή στη μεγαλύτερη βιομηχανική δύναμη της περιοχής.
πηγή: ot.gr
-
ΕΛΛΑΔΑ22 ώρες ago
Λαμία: Νεκρός οδηγός σε τροχαίο, το ΙΧ «καρφώθηκε» σε λεωφορείο – Δείτε βίντεο και φωτογραφίες
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ6 ώρες ago
Ψυχογιός κατά Κασσελάκη για την «εν κρυπτώ» επίσκεψή του στο Ξυλόκαστρο
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ8 ώρες ago
«Το Σπίτι με τα Δώρα»: Των Αντώνη και Κωσταντίνου Κούφαλη
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ21 ώρες ago
Ακίνητα: Πόσοι μισθοί χρειάζονται για την αγορά ενός σπιτιού 100 τ.μ. – Η πιο προσιτή χώρα και η θέση της Ελλάδας
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ώρες ago
Αναγκαστική προσγείωση πυροσβεστικού αεροσκάφους κοντά στη λίμνη Μαραθώνα
-
ΕΛΛΑΔΑ22 ώρες ago
Κακοκαιρία: Από τη δυτική Ελλάδα θα περάσει η κακοκαιρία – Έρχονται ισχυρές καταιγίδες
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ13 ώρες ago
Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ7 ώρες ago
Παύλος Γερουλάνος: Θα ξαναψήφιζα την Σακελλαροπούλου για Πρόεδρο της Δημοκρατίας