ΚΟΣΜΟΣ
Γιατί το Metaverse θα αλλάξει τον τρόπο που εργαζόμαστε


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ως μηχανικός επεξεργασίας ήχου, ο Κρις Λόνγκγουντ περνάει ώρες κάνοντας κλήσεις στο Zoom και ανταλλάσσοντας email με καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο για να ετοιμάσει ένα νέο άλμπουμ για κυκλοφορία. Περιμένει με αδημονία την ημέρα που θα μπορέσει να συναντήσει τους καλλιτέχνες αυτούς σε κάποιο εικονικό στούντιο ήχου και να επεξεργάζεται μαζί τους κομμάτια σε πραγματικό χρόνο.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
«Ανυπομονώ για τη στιγμή που οι πελάτες μου θα μπορούν να φορέσουν ακουστικά ή γυαλιά και να νιώθουν σαν να είναι μαζί μου στο στούντιο», είπε ο κ. Λόνγκγουντ, 35χρονος που ζει στο Χιούστον. «Θα μπορούμε να συζητάμε λες και είμαστε από κοντά και να μην χρειάζεται να περιμένει ο καθένας τη σειρά του για να μιλήσει, όπως συμβαίνει στο Zoom».
Σύντομα αυτό θα γίνει πραγματικότητα. Οι οραματιστές τεχνολογίας περιμένουν παρόμοια γεγονότα σε έναν κόσμο που συνεχώς εξελίσσεται, τον οποίο αποκαλούν metaverse. Όταν χρειάζεται να συναντηθούμε με συναδέλφους ή πελάτες, θα συνδεόμαστε σε εικονικούς χώρους τόσο ρεαλιστικούς που θα μοιάζει λες και είμαστε ίδιο δωμάτιο μαζί τους. Θα βλέπουμε ο ένας τον άλλον με τη μορφή avatar που, αν τα φτιάξουμε σωστά, εάν το θέλουμε, θα είναι ίδια με εμάς. Και φορώντας ειδικά γάντια θα μπορούμε να αγγίζουμε και να χειριζόμαστε με εικονικό τρόπο διάφορα πράγματα, όπως μηχανήματα ή υφάσματα.
Πολλές εταιρείες που έχουν θέσει τους εργαζομένους τους σε καθεστώς τηλεργασίας, θα διοργανώνουν ανά καιρούς διάφορα δια ζώσης meeting. Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί στον χώρο εργασίας θεωρούν ότι η νέα αυτή εικονική πραγματικότητα θα αλλάξει θεμελιωδώς τον τρόπο με τον οποίο πολλοί εργάζονται – και, επίσης, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, πολλές από τις οποίες, σήμερα, δεν έχουμε καν φανταστεί. Αν και το metaverse βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και το υλικό που χρειάζεται για την πραγματοποίησή του, ενδεχομένως, να είναι ακριβό και δύσχρηστο, οι εν λόγω ειδικοί θεωρούν ότι ισχυρά οφέλη, τα οποία θα κάνουν τις εταιρείες να επενδύουν τα επόμενα χρόνια, είναι πιθανά.
Το metaverse θεωρείται, επίσης, ότι πρόκειται να δημιουργήσει νέες προκλήσεις, όπως μεγαλύτερο ανταγωνισμό για θέσεις εργασίας και αυξημένο κύκλο εργασιών, καθώς οι διευθύνσεις εργασίας και κατοικίας των εργαζομένων δεν θα τους περιορίζουν πια ως προς την εύρεση εργασίας. Οι εργοδότες, ενδεχομένως, να μπορούν να παρακολουθούν πιο στενά τη συμπεριφορά των εργαζομένων, θέτοντας ζητήματα απορρήτου. Και τα εικονικά γραφεία θα χρειαστούν, επίσης, τη δημιουργία νέων κανόνων – όπως, για παράδειγμα, κώδικες ένδυσης avatar.
Οι άνθρωποι δεν θα χρειάζεται να περνούν όλη την ημέρα τους φορώντας βαριά ακουστικά για να πραγματοποιούν αυτές τις συναντήσεις. Αντίθετα, ειδικοί υποστηρίζουν ότι η χρήση του metaverse θα γίνει πραγματικότητα όταν μας είναι περισσότερο χρήσιμη – και θα χρησιμοποιείται είτε εν μέρει είτε στο σύνολό του. Το υλικό θα γίνει ελαφρύτερο, φθηνότερο και θα είναι περισσότερο εξελιγμένο.
«Το metaverse θα εξελίσσεται διαρκώς», προσθέτει ο Τζον Έγκαν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας προβλέψεων L’Atelier BNP Paribas, με έδρα το Παρίσι. «Η παραγωγική μας ικανότητα θα διευρυνθεί σημαντικά με τον ίδιο τρόπο που οι υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα επέτρεψαν μεγαλύτερα επίπεδα παραγωγικότητας και πολυπλοκότητας».
Ακολουθούν μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους το metaverse πρόκειται να αλλάξει τον χώρο εργασίας.
Συναντήστε με στον εικονικό πίνακα
Ετοιμαστείτε να κάνετε συναντήσεις με συναδέλφους σας και άλλους από οποιαδήποτε μέρος, κοντά ή μακριά σας, χωρίς να χάνετε χρόνο και χωρίς να χρειάζεται να πάτε μέχρι το γραφείο σας.
«Χάρη στην τηλεμεταφορά, μπορείτε να να συναντάτε άλλους σε μηδενικό χρόνο», αναφέρει ο Φλόρεντ Κρίβελο, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Teamflow, startup που δημιουργεί εικονικούς χώρους γραφείων.
Σε τέτοιες συναντήσεις οι συμμετέχοντες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τρισδιάστατα εργαλεία, έχοντας, έτσι, τη δυνατότητα να συνεργάζονται και να σχεδιάζουν παιχνίδια, έπιπλα ή και κτήρια, βιώνοντας, έτσι, μία εμπειρία πολύ καλύτερη από αυτή του Zoom. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, θα μπορούν να πηγαίνουν εικονικά για μπόουλινγκ και να γνωριστούν καλύτερα.
Η εργασία με εικονικό τρόπο θα μπορούσε να βελτιστοποιήσει τις σημερινές χρονοβόρες, πολύπλοκες διαδικασίες. Ο Τόλγκα Κούρτογλου, επικεφαλής τεχνολογίας της HP Inc., ευελπιστεί ότι θα μπορέσει να προβλέπει πώς αντιδρούν τα αυτοκίνητα σε περίπτωση σύγκρουσης, πριν καν αυτά κατασκευαστούν. Τα εικονικά αυτοκίνητα θα αντικαταστήσουν τα πραγματικά οχήματα και θα προβλέπεται η απόδοσή τους υπό οποιεσδήποτε καιρικές ή κυκλοφοριακές συνθήκες.
«Όσο περισσότερα εργαλεία συνεργασίας επόμενης γενιάς χρησιμοποιείτε, τόσο περισσότερο θα συνεισφέρετε στην επιτάχυνση της ανάπτυξης προϊόντων», λέει ο Δρ. Kurtoglu.
Ένα εικονικό περιβάλλον θα μπορούσε να δώσει σε όσους εργάζονται σε θέσεις εργασίας, που απαιτούν χειρισμό επικίνδυνου ή ακριβού εξοπλισμού, τη δυνατότητα να εξασκηθούν με ασφάλεια ή να πειραματιστούν με νέες μεθόδους εργασίας, αναφέρει ο Τζέρεμι Μπέιλσον, ιδρυτικός διευθυντής του Virtual Human Interaction Lab, του Πανεπιστημίου Στάνφορντ.
Αυτές οι δυνατότητες θα προσελκύσουν περισσότερους στο metaverse, συνεχίζει ο ίδιος.
Θέσεις εργασίας που δεν έχετε ξαναδεί
Όταν εμφανίστηκε το Διαδίκτυο, οι επιχειρήσεις σε διάφορους τομείς ξεκίνησαν να διοργανώνουν διαδικτυακές παρουσίες. Ανάλογη εξέλιξη θα έχει και το metaverse, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με ειδικούς. Τα νέα εικονικά καταστήματα που θα δημιουργηθούν, οι χώροι ψυχαγωγίας, οι αίθουσες διδασκαλίας και πολλοί άλλοι χώροι θα χρειαστούν live chat – καθώς και άτομα για να τα δημιουργήσουν.
Κάποιες δουλειές που θα δημιουργηθούν δεν υπάρχουν καν σήμερα. Πριν από το Διαδίκτυο, «θα φανταζόσασταν ποτέ ότι θα υπήρχε το επάγγελμα των influencer που βγάζουν χρήματα από τα social media;» λέει ο Δρ Κούρτογλου. Με το metaverse, «Είναι πιθανό να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας που δεν έχουμε φανταστεί».
Ακόμη, διάφορες θέσεις εργασίας πρόκειται να αναδιαμορφωθούν. Για παράδειγμα, οι κτηματομεσίτες θα δείχνουν στους πελάτες εικονικά αντίγραφα ακινήτων προς πώληση και οι ξεναγοί θα δείχνουν εικονικά τα μέρη διακοπών στους ταξιδιώτες, προβλέπει ο κ. Egan της L’Atelier. Έτσι, εικονικά σπίτια και εικονικοί προορισμοί διακοπών θα να γίνουν μέρος των όσων προσφέρει το metaverse.
Ο κ. Έγκαν προβλέπει, επίσης, θέσεις εργασίας που εξελίσσονται βάσει συσκευών τεχνητής νοημοσύνης κι έχουν σχεδιαστεί για να μιμούνται την εμφάνιση και τις συμπεριφορές πραγματικών ανθρώπων. «Κάποιος πρέπει να αρχίσει να δημιουργεί αυτές τις εμπειρίες», προσθέτει ο ίδιος, και, έπειτα, οι υπόλοιποι θα επινοήσουν διάφορους τρόπους να βγάζουν τα ως προς το ζην από αυτές. «Φανταστείτε», λέει, « ότι η δουλειά σας είναι να χρησιμοποιείτε αρχειοθετημένο υλικό για να δημιουργείτε διαλέξεις του Άλμπερτ Αϊνστάιν, συναυλίες του Έλβις ή βραδιές ποίησης της Μάγιας Αγγέλου».
Πρόσληψη και Εκπαίδευση Φανταστικών Χαρακτήρων
Το metaverse θα μπορούσε να προωθήσει τη νέα τάση οι εργαζόμενοι να μένουν μακριά από τους εργοδότες τους, δίνοντας, έτσι, σε όσους αναζητούν εργασία και τις εταιρείες περισσότερες επιλογές. «Δεν θα αποκτούμε ταλέντα με βάση την τοποθεσία μας», λέει ο Ρίτσαρντ Κέρις, στέλεχος της Nvidia Corp., ο οποίος ηγείται ενός έργου υποδομής metaverse που ονομάζεται Omniverse.
Τουλάχιστον μέρος της συνέντευξης θα πραγματοποιείται στο metaverse. Αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να αποκτήσουν την κατάλληλη ενδυμασία avatar, αναφέρει ο Τζάρεντ Σπατάρο, εταιρικός αντιπρόεδρος σύγχρονης εργασίας στη Microsoft Corp. «Το πώς παρουσιάζεις τον εαυτό σου στον εικονικό κόσμο θα είναι εξίσου σημαντικό με το πώς παρουσιάζεις τον εαυτό σου στον τον πραγματικό κόσμο», αναφέρει ο ίδιος.
Εξέλιξη θα σημειωθεί, επίσης, και στην εκπαίδευση νεοπροσληφθέντων. Η τεχνολογία εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας – η οποία χρησιμοποιείται ήδη για την εκπαίδευση στον στρατό, στις αρχές επιβολής νόμου και την υγειονομική περίθαλψη – θα εξελιχθεί περισσότερο, σύμφωνα με ειδικούς στον τομέα της τεχνολογίας. Με τον τρόπο αυτό, οι νεοπροσληφθέντες σε εργοστάσια παραγωγής θα μαθαίνουν πώς να χειρίζονται πολύπλοκα μηχανήματα. Αντίστοιχα, οι εργαζόμενοι σε αποθήκες θα εκπαιδεύονται στο πώς να συσκευάζουν κουτιά, ενώ οι εργαζόμενοι στα καταστήματα λιανικής θα ξέρουν το κάθε προϊόν ξεχωριστά και σε ποιον ανήκει – κι όλα αυτά σε έναν εικονικό κόσμο.
Νέα ζητήματα απορρήτου
Παράλληλα με την εξέλιξη στην εργασία και την εκπαίδευση, το metaverse θα μπορούσε να αποτελέσει και ένα ισχυρό εργαλείο επίβλεψης και επιτήρησης. Ίσως ο εργοδότης σας να μην καταλάβει ότι δυσανασχετείτε σε μία δια ζώσης συνάντηση ή μέσω διαδικτύου – στο metaverse, όμως, εάν το eye-tracking είναι ενεργοποιημένο στο ακουστικό σας, η έκφραση που θα κάνετε ενώ δυσανασχετείτε είναι πιθανό να καταγραφεί. Εάν αυτό συνδυαστεί με δεδομένα σχετικά με τη θερμοκρασία του σώματός σας ή τον καρδιακό σας παλμό από το smartwatch σας, οι εν λόγω πληροφορίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τη συναισθηματική κατάσταση ενός εργαζομένου, αναφέρει ο Κερτ Όπσαλ, γενικός σύμβουλος της μη κερδοσκοπικής ομάδας ψηφιακών δικαιωμάτων, Electronic Frontier Foundation.
Οι ειδοποιήσεις που λαμβάνουμε, συνήθως, ως διαδικτυακοί καταναλωτές – όπως προτάσεις για αγορά προϊόντων ή διάφορες υπενθυμίσεις – θα μπορούσαν να αποτελέσουν αναπόσπαστο μέρος επαγγελματικής μας ζωής στο metaverse, αναφέρει ο Μπράιαν Κοπ, επικεφαλής έρευνας ανθρώπινων πόρων στην ερευνητική εταιρεία Gartner. Ενδεχομένως να μπορέσουμε να λαμβάνουμε κάποια ειδοποίηση ότι κάποιος σε ένα άλλο meeting ανέφερε κάτι για τα δικά μας project ή μια ειδοποίηση στη μέση ενός meeting ότι ένας από τους συμμετέχοντες αποκοιμήθηκε.
«Ως διευθυντής [θα είχατε] έναν πίνακα ελέγχου σε πραγματικό χρόνο για το ποιος δίνει προσέχει σε όσα λέτε και ποιος όχι», λέει ο κ. Κροπ. «Θα μπορούσατε να λαμβάνατε ειδοποιήσεις που να έλεγαν: «Μάλλον ο Μπομπ έχει λίγο μπερδευτεί, ίσως τώρα να είναι η κατάλληλη στιγμή να τον ρωτήσετε τι σκέφτεται» ή «Η Τζιλ δεν έχει μιλήσει το τελευταίο μισάωρο, θα ήταν καλό να της πείτε να συμμετέχει περισσότερο».
Κάποιος διευθυντής με πολλά χρόνια εμπειρίας ίσως να μπορεί να τα καταλάβει όλα αυτά, ακόμη και σε ένα meeting μέσω ίντερνετ, αλλά, στο metaverse, η τεχνολογία θα τον βοηθήσει, στέλνοντάς του ειδοποιήσεις, συνεχίζει ο ίδιος.
Αν και αυτό θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο στο να παρακινεί τους εργαζομένους, θα μπορούσε και να χρησιμοποιηθεί και για να προβλέπει ποιοι θα προκαλούν προβλήματα, λέει ο κ Όπσαχλ. Ωστόσο, υπάρχει η πιθανότητα να βγάλει κάποιο λανθασμένο συμπέρασμα για κάποιο εργαζόμενο. «Αυτό είναι κάτι το ανησυχητικό, είτε είναι σωστό είτε λάθος», προσθέτει ο ίδιος. «Εάν μπορεί να αντιληφθεί τη συναισθηματική σας κατάσταση, υπάρχει η πιθανότητα χειρισμούMe ή κατάχρησης αυτών των δεδομένων».
Πηγή OT
Γράψτε το σχόλιό σας


Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΟΣΜΟΣ
Έλον Μασκ: Συνάντηση με Μπολσονάρου για δορυφορικό δίκτυο στον Αμαζόνιο


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ο Βραζιλιάνος πρόεδρος Ζαΐρ Μπολσονάρου θα έχει σήμερα συνάντηση στο Σαν Πάουλο με τον δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία Έλον Μασκ, ενημέρωσε πηγή προσκείμενη στην κυβέρνησή του το Γαλλικό Πρακτορείο, στο πλαίσιο σχεδίου για να αποκτήσει πρόσβαση στο διαδίκτυο η περιοχή όπου εκτείνεται το τροπικό δάσος του Αμαζονίου.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Η κυβερνητική πηγή δεν θέλησε να υπεισέλθει σε καμία άλλη λεπτομέρεια για τη συνάντηση.
Συνάντηση «ιδιωτικού χαρακτήρα»
Ο κ. Μπολσονάρου ανήγγειλε πρόσφατα πως θα έχει συνάντηση «ιδιωτικού» χαρακτήρα στο Σαν Πάουλο με «πολύ σημαντικό πρόσωπο, γνωστό σε όλο τον κόσμο».
Θα προσφέρει «τη βοήθειά του στην Αμαζονία μας», διευκρίνισε ο αρχηγός του κράτους, χωρίς να αποκαλύψει για ποιο πρόσωπο πρόκειται.
Ο κ. Μασκ, ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη, με περιουσία 230 δισεκ. δολαρίων σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, είναι ιδιοκτήτης της διαστημικής εταιρείας SpaceX και της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla.
Πρόσφατα, εξέφρασε την πρόθεσή του να αγοράσει τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Twitter έναντι 44 δισεκ. δολαρίων, προτού αναβάλλει το σχέδιο ώσπου να του δοθούν στοιχεία για τους ψεύτικους λογαριασμούς.
Η βραζιλιάνικη κυβέρνηση ανακοίνωσε τον Νοέμβριο ότι διαπραγματευόταν με τη SpaceX προσφορά για την πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω δορυφόρων στην περιοχή του δάσους του Αμαζονίου ώστε μεταξύ άλλων να αντιμετωπιστεί η παράνομη αποψίλωση.
Η διαστημική εταιρεία εκτόξευσε στα μέσα Φεβρουαρίου κάπου πενήντα δορυφόρους της υπηρεσίας Starlink του κ. Μασκ, που προσφέρει πρόσβαση στο διαδίκτυο σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Η Starlink υπόσχεται στους κατοίκους περιοχών όπου δεν προσφέρονται υπηρεσίες πρόσβασης στο διαδίκτυο (μέσω κινητής τηλεφωνίας ή ενσύρματων δικτύων) συνδέσεις υψηλής ταχύτητας μέσω χιλιάδων μικρών δορυφόρων. Μετρά ήδη κάπου 100.000 συνδρομητές, με τον ειδικό εξοπλισμό να πωλείται 600 ευρώ και τη συνδρομή να φθάνει περί τα 100 ευρώ τον μήνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
ΚΟΣΜΟΣ
Έρευνα για τις γενιές Gen Z και Millennial: Το κόστος διαβίωσης η κύρια ανησυχία


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Το κόστος διαβίωσης αποτελεί κύρια προσωπική ανησυχία για τις γενιές Gen Zs (γεννημένοι μεταξύ των ετών 1997 και 2012) και Millennials (γεννημένοι μεταξύ των ετών 1981 και 1996) παγκοσμίως, ακολουθούμενη από την κλιματική αλλαγή.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας «Deloitte’s 2022 Gen Z and Millenial Survey», η οποία διεξήχθη σε 46 χώρες παγκοσμίως και αφορούσε 23.220 ερωτηθέντες, η ανησυχία για το κόστος ζωής μπορεί να είναι σύμπτωμα της εποχής, δεδομένου και του αυξημένου πληθωρισμού, αλλά αφορά επίσης και ζητήματα που αυτές οι γενιές εκφράζουν τα τελευταία 11 χρόνια που η Deloitte διεξάγει την έρευνα.
Συγκεκριμένα, δεν αισθάνονται οικονομική ασφάλεια σε προσωπικό επίπεδο, και σε ευρύτερο κοινωνικό επίπεδο ανησυχούν βαθιά για την οικονομική ανισότητα.
Οι μισοί ζουν με το άγχος για τον επόμενο μισθό
Μόλις το ένα τέταρτο των Gen Zs (25%) και των Millennials (21%) είπαν ότι μπορούν να πληρώσουν με άνεση τα μηνιαία τους έξοδα, και σχεδόν οι μισοί ζουν με το άγχος για τον επόμενο μισθό. Αυτό πιθανά επηρεάζει την ικανότητά τους να αποταμιεύουν και εξηγεί γιατί τρεις στους δέκα ερωτηθέντες δεν νιώθουν σίγουροι ότι θα μπορέσουν να συνταξιοδοτηθούν με οικονομική άνεση. Στο μεταξύ, περίπου τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η οικονομική ανισότητα αυξάνεται, και μόνο το 28% πιστεύει ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας τους θα βελτιωθεί τον επόμενο χρόνο.
Ανάγκη για δεύτερη δουλειά
Μερικοί Gen Zs και Millennials αναλαμβάνουν δεύτερη δουλειά και επαναπροσδιορίζουν τις εργασιακές τους συνήθειες για να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά τους προβλήματα. Το 43% των Gen Zs και το 33% των millennials έχουν πέρα από την κύρια εργασία τους και μια δουλειά μερικούς ή πλήρους απασχόλησης. Αξιοποιούν επίσης τα οικονομικά οφέλη της απομακρυσμένης εργασίας ενώ ένα μικρό αλλά αυξανόμενο ποσοστό εργαζομένων μετακομίζει σε λιγότερο ακριβές πόλεις.
Η αφοσίωση των εργαζομένων είναι αυξημένη σε σχέση με την περσινή έρευνα, πιθανώς επειδή πολλοί άλλαξαν δουλειά τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο τέσσερις στους δέκα Gen Zs και σχεδόν ένα τέταρτο Millennials θέλουν ακόμη να παραιτηθούν από τη δουλειά τους μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, και σχεδόν το ένα τρίτο θα το έκανε χωρίς να έχει βρει άλλη εργασία.
Γιατί παραιτούνται από τη δουλειά τους
Ο μισθός, τα προβλήματα ψυχικής υγείας στον χώρο εργασίας και η εργασιακή εξουθένωση είναι οι κύριοι λόγοι που οι ερωτηθέντες παραιτήθηκαν από τη δουλειά τους τα τελευταία δύο χρόνια. Ωστόσο, στην επιλογή νέας εργασίας κορυφαίες προτεραιότητες είναι η ισορροπία προσωπικής ζωής και εργασίας καθώς επίσης η εκπαίδευση και η εξέλιξη.
Οι ερωτηθέντες βλέπουν την ευέλικτη εργασία ως έναν τρόπο για να βρουν ισορροπία στη ζωή τους: Αποταμιεύουν χρήματα και έχουν χρόνο για τους ανθρώπους τους και τις δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν. Τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων είπαν ότι θα προτιμούσαν υβριδική ή εξ αποστάσεως εργασία και πολλοί από αυτούς θα ήθελαν πιο ευέλικτο ωράριο.
Ο εταιρικός σκοπός, σύμφωνα με το ΑΠΕ, εξακολουθεί να είναι καθοριστικός για την προσέλκυση και τη διατήρηση των εργαζομένων. Σχεδόν δύο στους πέντε ερωτηθέντες είπαν ότι έχουν απορρίψει μια ανάθεση εργασίας ή μια θέση επειδή δεν συμβάδιζε με τις αξίες τους. Στο μεταξύ, όσοι είναι ικανοποιημένοι με τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο των εργοδοτών τους- όπως και με τις προσπάθειές τους για τη δημιουργία μιας πιο συμπεριληπτικής κουλτούρας και κουλτούρας διαφορετικότητας- είναι πιο πιθανό να παραμείνουν με τον εργοδότη τους μακροπρόθεσμα.
Βασική ανησυχία η κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή συνεχίζει να αποτελεί βασική ανησυχία για τους Gen Zs και τους millennials. Τρία τέταρτα των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι ο κόσμος βρίσκεται σε οριακό σημείο ως προς την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, και σχεδόν δύο τρίτα έχουν ήδη επηρεαστεί προσωπικά από έντονα καιρικά φαινόμενα, τονίζοντας την ανάγκη για επείγουσα δράση.
Εννιά στους δέκα ερωτηθέντες καταβάλλουν προσπάθειες να προστατέψουν το περιβάλλον – πρωταρχικά εστιάζοντας σε καθημερινές ενέργειες, όπως το να χρησιμοποιούν μεταχειρισμένα και ανακυκλώσιμα προϊόντα ή με το να αγοράζουν τοπικά και βιολογικά τρόφιμα. Οι Gen Zs και οι Millennials είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα σε βιώσιμα προϊόντα αλλά οι οικονομικοί περιορισμοί μπορεί να καθιστούν δύσκολη την επένδυση σε πιο ακριβά αντικείμενα όπως φωτοβολταϊκά και ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, οι μισοί από τους ερωτηθέντες είπαν ότι σχεδιάζουν να κάνουν αυτές τις αγορές στο μέλλον.
Μόνο λίγοι ερωτηθέντες υποστηρίζουν ότι οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις κάνουν αρκετά για να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι οι Gen Zs και Millennials ζητούν περισσότερη δράση, ασκώντας πίεση στους εργοδότες τους να επενδύσουν σε ορατές καθημερινές περιβαλλοντικές δράσεις στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν άμεσα. Η απαγόρευση για τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης ήταν η προκρινόμενη πρόταση ακολουθουμένη από οφέλη και εκπαίδευση σχετικά με τη βιωσιμότητα-ενθαρρύνοντας εν τέλει τους εργαζόμενους να κάνουν πιο οικολογικές επιλογές στην καθημερινή τους ζωή.
Τα επίπεδα άγχους συνεχίζουν να είναι υψηλά ανάμεσα στους ερωτηθέντες, κυρίως στους Gen Zs. Σχεδόν μισοί από τους Gen Zs (46%) και τέσσερις στους δέκα Millennials (38%) είναι αγχωμένοι όλη ή την περισσότερη ώρα. Και σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες νιώθουν εξαντλημένοι λόγω της πίεσης από το φόρτο εργασίας -σχεδόν το ίδιο ποσοστό των ερωτηθέντων δηλώνει ότι πολλοί από τους συναδέλφους τους έφυγαν πρόσφατα από την εργασία τους λόγω εργασιακής εξάντλησης. Αυτό σηματοδοτεί ένα πρόβλημα διατήρησης των εργαζομένων, όμως ένας στους πέντε Gen Zs και millennials δεν πιστεύουν ότι οι εργοδότες τους το παίρνουν στα σοβαρά ή ότι λαμβάνουν μέτρα για να το αποτρέψουν.
Η έρευνα ανέδειξε ότι οι Gen Zs και οι Millennials πιστεύουν πως οι εργοδότες τους έχουν επικεντρωθεί περισσότερο στην ευημερία (well-being) και στην ψυχική τους υγεία από την έναρξη της πανδημίας και μετά. Ωστόσο λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες πιστεύουν ότι αυτό είχε ουσιαστικό αντίκτυπο στους εργαζόμενους.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Ληστεία σε καφετέρια της Ν. Ιωνίας- Όσα είπε ο ιδιοκτήτης στο ASTRA
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
‘Βόμβα’: Μπαίνει στο Survivor ο Γιώργος Αγγελόπουλος (Ντάνος)
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
Σκιάθος: Συνελήφθη στο αεροδρόμιο με πιστόλια και φυσίγγια
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Στο πένθος η 111 Πτέρυγα Μάχης: Έφυγε 47χρονος μοίραρχος
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago
Στοίχημα: Με την ποιότητα και την έδρα της Χάντερσφιλντ
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Πέθανε σε ηλικία 106 ετών ο Δημήτρης Κάλμπαρης από Βόλο- Ο τελευταίος επιζών ήρωας του έπους του ‘40
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
Θλίψη για τον θάνατο του Δημήτρη Παυλίδη από Βόλο
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
Ο Αχιλλέας Μπέος στη Σκιάθο