Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί τραβάει «χειρόφρενο» η Pepco – Η εξαίρεση της Ελλάδας

Published

on

PEPCO 1 1024x666.jpg

Μέχρι και το 2024 εκτιμά η Pepco Group ότι θα συνεχιστούν οι προκλήσεις στο κομμάτι των πωλήσεων τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και σε επίπεδο αγοράς. Ο ευρωπαϊκός discounter προειδοποίησε μάλιστα για «βραχυπρόθεσμες προκλήσεις στις πωλήσεις σε επίπεδο κλάδου».

Ο εισηγμένος στη Βαρσοβία όμιλος, στον οποίο ανήκουν τα εμπορικά σήματα Pepco, Poundland και Dealz και ο οποίος προειδοποίησε για ανάλογες προοπτικές δύο φορές τον Σεπτέμβριο, ανακοίνωσε επίσης αύξηση 3,1% στα βασικά κέρδη ολόκληρου του έτους, σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις του.

Ερωτηματικά με αισιοδοξία

Ο εκτελεστικός πρόεδρος Andy Bond, ωστόσο, δήλωσε ότι διακατέχεται από μια «συγκρατημένη ενθάρρυνση και αισιοδοξία» από τα πρόσφατα στοιχεία τρίτων που δείχνουν μια αναμενόμενη χαλάρωση ορισμένων πιέσεων στους προϋπολογισμούς των καταναλωτών, ιδίως στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

«Συνεχίζουμε επίσης να αναμένουμε ανάκαμψη του μικτού περιθωρίου κέρδους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ ήδη βλέπουμε κάποια ενθαρρυντικές ενδείξεις», δήλωσε ο Bond.

Ο όμιλος επισήμανε ότι οι συναλλαγές από την έναρξη του νέου οικονομικού έτους ήταν μικτές, με τα συνολικά έσοδα να μειώνονται κατά 3,1% στις οκτώ εβδομάδες έως τις 26 Νοεμβρίου.

Advertisement

Κατέγραψε υποκείμενα EBITDA ύψους 753 εκατ. ευρώ το έτος έως τις 30 Σεπτεμβρίου, από 731 εκατ. ευρώ το 2021-22.

Τα έσοδα ανήλθαν σε 5,65 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 17,7% σε σταθερή συναλλαγματική βάση, καθώς άνοιξαν καθαρά 668 νέα καταστήματα, ανεβάζοντας το σύνολο σε 4.629 στο τέλος της περιόδου. Οι μετοχές της Pepco έχουν υποχωρήσει κατά 38% μέχρι στιγμής φέτος.

Η Pepco Group επισήμανε εξάλλου πως το αποτέλεσμα των κερδών αντανακλά τις ασθενέστερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου- ιδίως στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη- το χαμηλότερο μικτό περιθώριο κέρδους καθώς μετατοπίστηκε παλαιότερο απόθεμα, το υψηλότερο κόστος όπως και την επιβάρυνση από τις επενδύσεις σε νέα καταστήματα.

Ανοίγματα καταστημάτων

Τα πρώτα 14 καταστήματα Pepco άνοιξαν στην Πολωνία το 2004. Η Pepco επεκτάθηκε στην Τσεχία και τη Σλοβακία το 2013 και μεταξύ 2015 και 2017 άνοιξε καταστήματα στην Κροατία, την Ουγγαρία, τη Λιθουανία, τη Ρουμανία και τη Σλοβενία. Από το 2018 άνοιξαν καταστήματα στη Λετονία, την Εσθονία, τη Βουλγαρία, την Ιταλία, τη Σερβία, την Ισπανία, την Αυστρία και τη Γερμανία.

Advertisement

Τον Οκτώβριο, ωστόσο, ο όμιλος δήλωσε ότι θα επιβραδύνει το πρόγραμμα ανοίγματος καταστημάτων για να επικεντρωθεί στην αποκατάσταση της κερδοφορίας του – αρχής γενομένης από το Ηνωμένο Βασίλειο ως τη μεγαλύτερη αγορά του.

Εξακολουθεί να σχεδιάζει να ανοίξει τουλάχιστον 400 νέα καταστήματα το 2023/24 και να επιταχύνει την επέκταση της Poundland, ενώ την προηγούμενη διετία, ο πολωνικός discounter εγκαινίασε τη λειτουργία σε 668 καταστήματα συνολικά.

«Οι ευκαιρίες στις βασικές μας αγορές παραμένουν σημαντικές και θα τις αξιοποιήσουμε με πιο στοχευμένο τρόπο», εξήγησε ο Bond.

Ανάπτυξη παρά τις αδυναμίες του δ’ τριμήνου

Σύμφωνα με τη Sophie Mitchell, αναλύτρια λιανικής της GlobalData, «η Pepco ολοκλήρωσε τη χρήση 2022/23 με μια ακόμη σειρά ισχυρών αποτελεσμάτων, επιτυγχάνοντας ανάπτυξη, καθώς το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές βοήθησε τη θέση της ως λιανοπωλητή αξίας. Αν και είδε ένα ελαφρώς πιο αδύναμο σύνολο αποτελεσμάτων του 4ου τριμήνου, όπου ο όμιλος ανέφερε αρνητικά like-for-likes τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο και στη συνέχεια αναθεώρησε τις προσδοκίες του για τα EBITDA προς τα κάτω στα 750 εκατ. ευρώ, αυτό εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει αύξηση 2,6% σε σχέση με πέρυσι, με το τελικό μη ελεγμένο ποσό να καταλήγει στα 753 εκατ. ευρώ.

Η Poundland σημείωσε πιο σταθερές επιδόσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, σημειώνοντας αύξηση των εσόδων κατά 5,6% για το σύνολο του έτους. Κατάφερε να συμβαδίσει με την ανταγωνίστρια B&M, η οποία παρουσίασε σημαντικά ισχυρότερες πωλήσεις στο 1ο τρίμηνο κατά 9,2%, αλλά οι θέσεις τους σχεδόν εξισώθηκαν μετά από ένα ελαφρώς ασθενέστερο 2ο τρίμηνο για την B&M.

Advertisement

«Ωστόσο, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί το διαδικτυακό της κανάλι, το οποίο επαναλανσάρισε ως ιστοσελίδα συναλλαγών τον Σεπτέμβριο, κατά το επόμενο έτος», διευκρίνισε η Sophie Mitchell. «Παρά το γεγονός ότι η Poundland έγινε πιο προσιτή στη βρετανική αγορά, υπάρχει ελάχιστη δαπάνη 20 λιρών στο Poundland.co.uk, οπότε η παράδοση κοστίζει 5,95 λίρες, καθιστώντας το e-shop της εν τέλει ακριβό».

Η εξαίρεση της Ελλάδας

Η πολωνική αλυσίδα φθηνής ένδυσης και ειδών σπιτιού, η οποία ήρθε στην χώρα μας πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, μετρά ήδη 22 σημεία στην επικράτεια, ενώ έδωσε πρόσφατα τα χέρια με την ΑΒ Βασιλόπουλος για τη λειτουργία σημείων πώλησης στα καταστήματά της αλυσίδας σε πέντε πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.

Πρόκειται για τις Σέρρες, τα Γρεβενά, τις Σάπες Ροδόπης, την Κομοτηνή και την Πτολεμαΐδα. Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΒ Βασιλόπουλος θα διαθέσει χώρο στην Pepco, έναντι ενοικίου, ενώ εξωτερικά θα αναρτηθούν πινακίδες και των δυο εταιρειών.

Ήδη η αλυσίδα έχει αναπτύξει συνέργειες με την Public και λειτουργεί δύο καταστήματα στη Θεσσαλονίκη, με πολύ καλά αποτελέσματα και ένα τρίτο στη Λεωφόρο Συγγρού στην Καλλιθέα.

Στην ίδια λογική λειτουργούν καταστήματα Pepco δίπλα σε μεγάλα καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ενώ στη λεωφόρο Λαυρίου, στην Παιανία, στο ιδιόκτητο ακίνητο της Premia, γειτνιάζει με κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Advertisement

Πηγή: ΟΤ

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Anassa
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή