AUTO-MOTO
Η CFMoto κάνει το ντεμπούτο του νέου της V4 κινητήρα
του Νεκτάριου Διατσίδη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Οι κινητήρες V4 είναι οι πιο ισχυροί για τις μοτοσυκλέτες και δεν είναι τυχαίο που όλοι οι κατασκευαστές έχουν έναν V4 στη γκάμα τους για να ανταγωνιστούν στις κορυφαίες superbike. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που ο νέος, αλλά υψηλών επιδόσεων κινητήρας, της CFMoto όχι μόνο έχει αναπτυχθεί από την ίδια, αλλά έκανε και το ντεμπούτο στη φετινή EICMA.
Αν και οι περισσότερες εταιρείες ξοδεύουν πολλά εκατομμύρια για την ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα και θέλουν να δώσουν όλες τις προδιαγραφές και να αναλύσουν τις λεπτομέρειες, η CFMoto έδωσε προς το παρών μόνο μερικές φωτογραφίες και τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του, ενώ η μοτοσυκλέτα για την οποία προορίζεται αυτός ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί ως πρωτότυπη και παρουσιάστηκε στην έκθεση EICMA με το όνομα “Master of Speed”, δίνοντας μια φουτουριστική εικόνα του τι να περιμένουμε.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Είναι μια στατική μοτοσυκλέτα φυσικά, με αναλογίες που υπερεκτιμώνται για χάρη του στυλ, με αεροδυναμικά καλύμματα στους τροχούς χωρίς τη δυνατότητα κανονικής επαφής του ελαστικού και χωρίς τη δυνατότητα να πλαγιάζει, αλλά δείχνει στοιχεία που είναι πιθανό να είναι αντιπροσωπευτικά της μοτοσυκλέτας του εκθεσιακού χώρου, συμπεριλαμβανομένης της διάταξης προβολέων LED που πλαισιώνει μια εισαγωγή ram-air και ενός ντεπόζιτου καυσίμου με βαθιές εγκοπές επάνω από τα γόνατα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το γλυπτό αυτό πρωτότυπο, τονίζει επίσης το σχήμα του κινητήρα V-4, υπονοώντας ίσως ότι ο κινητήρας θα αποτελέσει ένα ουσιαστικό δομικό στοιχείο του τελικού σχεδιασμού. Οι απολήξεις τις εξάτμισης Akrapovič στη δεξιά πλευρά είναι επίσης πιθανό να μεταφερθούν στο τελικό μοντέλο.
Ο κινητήρας V4 που θα κινεί την superbike της CFMoto που ήταν έτοιμος στον εκθεσιακό χώρο, είχε μόνο μερικές βασικές λεπτομέρειες του σχεδιασμού του σε αυτό το στάδιο. Εκτός από τη γωνία 90 μοιρών, η εταιρεία επιβεβαιώνει μέγιστη ισχύ 209 ίππων στις 14,500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 114 Nm στις 12,500 σ.α.λ. Ο κινητήρας είναι εντυπωσιακά ελαφρύς, έρχεται με μόλις 61.5 κιλά χωρίς υγρά, και ενώ δεν αναφέρονται συγκεκριμένα οι φιλοδοξίες της μάρκας για το WSBK, η CFMoto λέει ότι είναι βελτιστοποιημένος για αγωνιστικές εφαρμογές.
Με το όνομα V.04 ο νέος κινητήρας, έχει βαλβίδες, ζύγωθρα(κοκοράκια) βαλβίδων και μπιέλες από τιτάνιο, ενώ ο στροφαλοφόρος περιστρέφεται αντίστροφα της φοράς περιστροφής των τροχών, εξισορροπώντας ένα μέρος από τα γυροσκοπικά φαινόμενα των τροχών, αλλά και την περιστρεφόμενη αδράνεια κατά την επιτάχυνση, μειώνοντας την τάση ανύψωσης του εμπρός τροχού.
Η ομαλή λειτουργία των V4 κινητήρων με τους λιγότερους κραδασμούς και τις μικρότερες δυνάμεις από τα έμβολά τους, είναι η λύση για τις μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων. Η CFMoto σίγουρα έχει δαπανήσει πολύ χρόνο για την ανάπτυξή του, ενώ και το κόστος της εξέλιξης είναι αρκετά μεγάλο. Οι λεπτομέρειες ακόμα δεν είναι γνωστές αλλά τα βασικά χαρακτηριστικά δείχνουν ότι θα έχει μεγάλη απόδοση και σε συνδυασμό με την αντίστροφη περιστροφή του θα δώσει πολύ καλές επιδώσεις στην μοτοσυκλέτα που θα χρησιμοποιηθεί και που θα έχει κάποια χαρακτηριστικά από την πρωτότυπη “Master of Speed”.
Θα είναι όντως τόσο γρήγορη; Αναμένουμε περισσότερα νέα από την CFMoto για αυτή τη νέα μοτοσυκλέτα και για τον κινητήρα της.
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ23 ώρες ago
Προβλήματα σε υποδομές σε Πλαταμώνα, Νέους Πόρους και Λεπτοκαρυά
-
ΕΛΛΑΔΑ23 ώρες ago
Κακοκαιρία «Bora»: Υπερχείλισε το φράγμα της Θέρμης στη Θεσσαλονίκη
-
ΕΛΛΑΔΑ20 ώρες ago
Κακοκαιρία: Σε επιφυλακή η Θεσσαλία μέχρι αύριο το μεσημέρι – Μεγάλες ποσότητες νερού μέσα σε ένα απόγευμα
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ18 ώρες ago
Στη Φωκίδα ο Κασσελάκης – «Το Κίνημα Δημοκρατίας ξεκίνησε από αποκλεισμένους»
-
ΚΟΣΜΟΣ19 ώρες ago
Εισβολή ανταρτών στο ανάκτορο του Άσαντ αναφέρουν ισραηλινά και αραβικά ΜΜΕ
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ19 ώρες ago
Κακοκαιρία Bora: Προβλήματα σε υποδομές σε Πλαταμώνα, Νέους Πόρους και Λεπτοκαρυά
-
ΕΛΛΑΔΑ22 ώρες ago
Κακοκαιρία «Bora»: Εικόνες από drone δείχνουν το μέγεθος της καταστροφής στη Λήμνο
-
VIDEO16 ώρες ago
ΈΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙΡΟΥ: ΈΡΧΕΤΑΙ Η ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ BORA