Connect with us

OIKONOMIA

Η εποχή της αφθονίας έφθασε στο τέλος της

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Το τέλος της εποχής της αφθονίας, όσον αφορά την πληθώρα των προϊόντων στα ράφια των σουπερμάρκετ, και η «επιστροφή στα βασικά» είναι η νέα πραγματικότητα που περιγράφεται από εκπροσώπους του λιανεμπορίου, με φόντο την πολύμηνη κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, το ράλι ανόδου στις τιμές της ενέργειας και τον πόλεμο στην Ουκρανία που έχει αποδιοργανώσει προσώρας την παγκόσμια οικονομία.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Η πολιτική της κατάργησης προϊόντος (μια τακτική στην οποία παραδοσιακά καταφεύγουν οι εταιρείες – παραγωγοί και κατ’ επέκταση οι αλυσίδες σουπερμάρκετ που φιλοξενούν τα προϊόντα των πρώτων στους διαδρόμους των καταστημάτων τους, όταν θέλουν να περιορίσουν τα λειτουργικά τους έξοδα και να τονώσουν τις πωλήσεις των βασικών «best seller» κωδικών τους, ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης) φαίνεται πως εδραιώνεται και πλέον αποτυπώνεται και στο ράφι, όσο το τοπίο στην οικονομία παραμένει ομιχλώδες.

Αυτό επισημαίνουν και αναφορές σε ξένα ειδησεογραφικά δίκτυα (Business Insider), ως τάση κατά την οποία ο αριθμός των μοναδικών προϊόντων στο ράφι μειώνεται και οι επιλογές στα σουπερμάρκετ παύουν να είναι απεριόριστες, μια λογική πάνω στην οποία στηρίχθηκε ο συγκεκριμένος κλάδος για δεκαετίες, όταν μέσα από διαφημιστικά μηνύματα (θυμηθείτε δημοφιλή σλόγκαν όπως «και του πουλιού το γάλα», «ατέλειωτη ποικιλία» κ.ά.) υπερτόνιζε την αφθονία ως πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Εναλλακτικές

Τη διαφαινόμενη στροφή σε κλασικές επιλογές και τη μείωση της ποικιλίας στα προϊόντα στο ράφι επιβεβαιώνει, μιλώντας στα «ΝΕΑ», εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ στην Ελλάδα.

«Ναι, ισχύει αυτό. Για παράδειγμα, εμείς ως κατάστημα έχουμε στις σοκολάτες σε ποσοστό 95% γεύσεις κλασικές – γάλακτος, αμυγδάλου, υγείας – και μόνο ένα 5% κωδικούς με γεύσεις πιο εξειδικευμένες. Οι εταιρείες και κατ’ επέκταση τα σουπερμάρκετ πάνε πλέον πίσω στα βασικά, είναι ελάχιστες οι εναλλακτικές στο ράφι. Στις μαγιονέζες θα δείτε την κλασική, τη λάιτ και τώρα τελευταία ένα μικρό μερίδιο με ελάχιστους κωδικούς που αφορά το ειδικό κοινό των βίγκαν. Οι επιλογές που υπήρχαν με διάφορα αρώματα και πρόσθετες γεύσεις εξαφανίζονται. Το ίδιο και στα γιαούρτια, υπάρχει η βασική ποικιλία, η εναλλακτική με φρούτα και τα προϊόντα χωρίς λακτόζη. Ακόμα και στα απορρυπαντικά που παλαιότερα έβρισκες με πολλά και διαφορετικά αρώματα, πλέον υπάρχει μια πορεία σταθερή με το βασικό προϊόν που είναι όμως φιλικό προς το περιβάλλον και σε συσκευασία οικολογική. Και στα αναψυκτικά μειώθηκε η ποικιλία σε γεύσεις και δόθηκε έμφαση στη συσκευασία από ανακυκλωμένο πλαστικό. Γενικώς, παρατηρείται μια στροφή προς τα λεγόμενα κλασικά προϊόντα», σημειώνει ο ίδιος, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι σε ορισμένα προϊόντα, όπως ο καφές, το τσάι και τα σνακ, οι κωδικοί αυξήθηκαν λόγω πανδημίας και πολύμηνων lockdown.

Τάση

Το τέλος της εποχής της αφθονίας στα ράφια των σουπερμάρκετ εντοπίζει ως φαινόμενο και ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Πάρις Αργουσλίδης.

«Πρόσφατες έρευνες σε επιστημονικά περιοδικά δείχνουν ότι, εν συγκρίσει με το παρελθόν, υπάρχει μειωμένη ποικιλία στο ράφι όλων των σουπερμάρκετ. Δεν είναι, όμως, απόρροια μόνο του πολέμου στην Ουκρανία. Οι λιανέμποροι, περίπου από το 2000, άρχισαν να προβαίνουν σε δραματικές μειώσεις της ποικιλίας επειδή την είχαν αυξήσει ήδη πάρα πολύ. Είχαν φτάσει, δηλαδή, σε ένα σημείο που η ποικιλία καθίστατο περιττή και ενδεχομένως κούραζε τον καταναλωτή. Ο καταναλωτής εφόσον έβρισκε τον κωδικό πρώτης προτίμησης που συμπίπτει σχεδόν για όλο τον πληθυσμό – για παράδειγμα, όλοι θα αγοράσουν ή νουτέλα ή μερέντα, το να έχεις και άλλες δέκα γεύσεις στο ράφι δεν παίζει και τόσο μεγάλο ρόλο – ήταν ευχαριστημένος. Και για τον λόγο αυτό είχαν προβεί σε μειώσεις της ποικιλίας εδώ και πολύ καιρό, απλά τώρα έγινε λίγο εντονότερο, με τον πόλεμο και όσα συμβαίνουν. Στη σοκολάτα, για παράδειγμα, διατήρησαν τα χαρακτηριστικά της κατηγορίας, δηλαδή υγείας, γάλακτος και λευκή, αλλά περιόρισαν τους κωδικούς εντός κάθε χαρακτηριστικού. Και από εκεί που είχαν δεκαπέντε γάλακτος, τώρα έχουν τους μισούς με περισσότερα πρόσωπα στο ράφι».

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
OIKONOMIA7 λεπτά ago

Ρητινοκαλλιεργητές: Οι προσωρινοί πίνακες για τον πρώτο κύκλο του ειδικού προγράμματος απασχόλησης

ΚΟΣΜΟΣ8 λεπτά ago

Οι ευχαριστίες Μπάιντεν σε Ερντογάν, τα F-16, οι αμερικανικές βάσεις στην Ελλάδα και η Συρία

LIFESTYLE12 λεπτά ago

Τράβις Μπάρκερ: Αυτός είναι ο λόγος που μπήκε στο νοσοκομείο

ΠΟΛΙΤΙΚΗ18 λεπτά ago

Τουρκία: Οι ΗΠΑ θα πουλήσουν τελικά F-16 στην Άγκυρα

ΕΛΛΑΔΑ19 λεπτά ago

Δημοσκόπηση: Πόσοι θα πάνε φέτος διακοπές

OIKONOMIA27 λεπτά ago

ΟΤ FORUM – Μιναρίκοβα: Από το Web 2 στα αποκεντρωμένα συστήματα

ΚΟΣΜΟΣ28 λεπτά ago

Ισραήλ: Ο απερχόμενος πρωθυπουργός Ναφτάλι Μπένετ δεν θα είναι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές

LIFESTYLE32 λεπτά ago

Ο αισθησιακός της χορός στο Love Island «άναψε φωτιές» και έκανε… έξαλλο τον πατέρα της

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ33 λεπτά ago

Καρέ της Nasa και θεωρίες για συντρίμμια ΑΤΙΑ στη Σελήνη στα σόσιαλ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ38 λεπτά ago

Στη Βουλή το νομοσχέδιο με παρατάσεις μέτρων για την πανδημία

Δημοφιλή