Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

AUTO-MOTO

Η έξυπνη αεροδυναμική ποδιά των Hyundai και Kia που αυξάνει την αυτονομία των ηλεκτρικών

hyundai kia active air skirt 1.jpg

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ποιος είναι ο μόνιμος εχθρός των ηλεκτρικών; Η προσφερόμενη αυτονομία φυσικά, με τις εταιρίες να βρίσκονται σε ένα μόνιμο κυνήγι για το ποιο μοντέλο καταφέρνει να φτάσει πιο μακριά με μία φόρτιση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εχθροί της αυτονομίας είναι το κρύο, η οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες και φυσικά η αεροδυναμική, η αντίσταση δηλαδή που βρίσκει το όχημα στον αέρα.

Σε μια προσπάθεια να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών τους οχημάτων, η Hyundai και η Kia παρουσίασαν μια νέα έξυπνη τεχνολογία γνωστή ως Active Air Skirt. Αυτό το καινοτόμο σύστημα επικεντρώνεται στην ελαχιστοποίηση της αεροδυναμικής αντίστασης κατά την οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, βελτιώνοντας την αυτονομία και τη σταθερότητα των EV αυτοκινήτων.

Το AAS λειτουργεί ελέγχοντας τη ροή του αέρα που εισέρχεται από το κάτω μέρος του προφυλακτήρα, διαχειριζόμενο αποτελεσματικά τις αναταράξεις που δημιουργούνται γύρω από τους τροχούς του οχήματος ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Τοποθετημένο μεταξύ του μπροστινού προφυλακτήρα και των μπροστινών τροχών, το σύστημα παραμένει κρυφό κατά την κανονική λειτουργία, αλλά ενεργοποιείται σε ταχύτητες που υπερβαίνουν τα 80χλμ./ώρα (όταν η αεροδυναμική αντίσταση ξεπερνά την αντίσταση κύλισης). Το σύστημα επανέρχεται στην κρυφή του θέση περίπου στα 69χλμ./ώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το AAS καλύπτει επιλεκτικά μόνο το μπροστινό μέρος των ελαστικών αντί να καλύπτει πλήρως ολόκληρο το μπροστινό μέρος, ενισχύοντας την αεροδυναμική απόδοση, ειδικά δεδομένου του επίπεδου δαπέδου της πλατφόρμας E-GMP. Επιπλέον, αυτή η μερική κάλυψη συμβάλλει στην αύξηση της κάθετης δύναμης, ενισχύοντας την πρόσφυση του οχήματος και τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το AAS έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί ακόμη και σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 200χλμ./ώρα, χάρη στην εφαρμογή ελαστικού καουτσούκ.

Η Hyundai και η Kia έχουν ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές, αποκαλύπτοντας μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) κατά 0,008, που μεταφράζεται σε βελτίωση της αντίστασης κατά 2,8%. Αυτή η βελτίωση εκτιμάται ότι θα αποφέρει πρόσθετη αύξηση της αυτονομίας κατά περίπου 6χλμ.

Περισσότερα Εδω

Comments
Advertisement
Anassa
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement Ontopoulos
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή