Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η ρωσική ταινία που ο Πούτιν θα ήθελε να εξαφανίσει – Δείχνει τον έρωτα δύο ρώσων πολεμιστών

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Υπάρχει μία ταινία που ο Πούτιν θα ήθελε να «κάψει».

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ο πρόεδρος της Ρωσίας που έχει υπό τον έλεγχο του σχεδόν όλα τα ΜΜΕ της χώρας φαίνεται να μην μπορεί να ελέγξει και την ταινία του Peeter Rebane, η οποία θα κυκλοφορήσει στους βρετανικούς κινηματογράφους από τις 22 Απριλίου.

Ο Guardian μας ξεδιπλώνει την υπόθεση της ταινίας «Firebird» και μας εξηγεί γιατί ο Πούτιν δεν θα δεχόταν να την δει ποτέ.

Ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Oleg Zagorodnii κάθεται στο καφέ που έχει πλέον στο Κίεβο, κάτω από έναν πίνακα με έντονα χρώματα. «Ο κόσμος έρχεται. Τους φτιάχνω καφέ, τους δίνω γλυκό. Είναι χαρούμενοι που νιώθουν κάποια μορφή κανονικής ζωής. Κάθονται στο καφέ, παίζουμε μουσική, μιλάμε. Φυσικά, το μόνο για το οποίο μιλάμε είναι ο πόλεμος» λέει στον Guardian.

Ο Zagorodnii προσπάθησε δύο φορές να καταταγεί στο στρατό αλλά του είπαν ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότεροι εθελοντές παρά εξοπλισμός. Το καλύτερο που μπορεί να κάνει είναι εκκλήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για αλεξίσφαιρα γιλέκα και να χρησιμοποιεί το καφέ του ως μέρος για να μεταφέρει τρόφιμα, προμήθειες και στρατιωτικές στολές. «Προσπαθώ να κάνω ό,τι μπορώ σε αυτή τη φοβερή στιγμή», λέει.

Μόλις πριν από ένα χρόνο, ο 34χρονος νοίκιασε έναν μικρό κινηματογράφο στην πόλη για να προβάλει την ψυχροπολεμική ιστορία αγάπης «Firebird» για την οικογένεια και τους φίλους του.

Η ρομαντική ιστορία δύο πιλότων

Σε αυτήν την συγκλονιστική βρετανοεσθονική παραγωγή, ο Zagorodnii, που έχει το βλέμμα ενός ειδώλου της δεκαετίας του 1940, πρωταγωνιστεί ως ο Roman, ένας πιλότος μαχητικών που πρόκειται να παντρευτεί σύντομα.

Ο Roman ερωτεύεται έναν νεαρό στρατεύσιμο, τον Sergey, τον οποίο υποδύεται ο Βρετανός Tom Prior. Συναντιούνται σε μια στρατιωτική βάση στην Εσθονία επί σοβιετικής κατοχής τη δεκαετία του 1970. Βασισμένο στην αυτοβιογραφία του αείμνηστου Sergey Fetisov, το «Firebird» μπορεί να μοιάζει με οποιαδήποτε ιστορία απαγορευμένης αγάπης και επιθυμίας – εκτός από το ότι ο Sergey και ο Roman είναι αντιμέτωποι με κάτι περισσότερο από ένα σκάνδαλο αν ανακαλυφθεί η σχέση τους. Απειλούνται με φυλάκιση.

Ο Zagorodnii πριν από την έναρξη των γυρισμάτων δεν ήξερε αγγλικά. Έπρεπε να μάθει μέσα σε 3 μήνες. «Ήξερα μόνο «Γεια, είμαι ο Oleg από την Ουκρανία, τα αγγλικά μου είναι πολύ άσχημα», θυμάται ο ηθοποιός. Έπρεπε επίσης να κάνει πέντε μέρες προπόνηση σκοποβολής. «Λοιπόν τώρα, αν κάποιος μου δώσει ένα όπλο, ξέρω τι να το κάνω» λέει.

Ο πόλεμος δε λείπει ποτέ από την κουβέντα. «Ο ατζέντης μου μού βρήκε τη δουλειά στο Firebird», συνεχίζει. «Αλλά τώρα θέλω να τον ντροπιάσω γιατί υποστηρίζει αυτή τη ρωσική επιθετικότητα. Μου έγραψε, «Oleg, μείνε ήσυχος, θα σε ελευθερώσουμε από τον Ζελένσκι και μετά θα ζήσουμε σε μια κανονική φιλική χώρα.» Νομίζει ότι η Αμερική τα κάνει όλα αυτά! Αυτό είναι το σημείο που σταματάμε τη συζήτησή μας».

Παρά το αρχικό γλωσσικό εμπόδιο μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών, ο Εσθονός σκηνοθέτης Peeter Rebane ήξερε ότι ο Zagorodnii θα ήταν τέλειος για τον ρόλο του Roman.

«Δεν ήταν μόνο το βλέμμα του Oleg αλλά ο τρόπος του», λέει. «Ο Tom είναι ευαίσθητος, καλλιτεχνικός. Ο Oleg έχει αυτή την εξαιρετική ποιότητα του μαχητικού-πιλότου. Εκ των υστέρων, βοήθησε το γεγονός ότι αναγκάστηκαν να επικοινωνούν με βλέμματα και χειρονομίες στην αρχή, γιατί έτσι θα ήταν μεταξύ του Sergey και του Roman».

Ο Rebane «έπεσε» για πρώτη φορά πάνω στο βιβλίο του Fetisov πριν από μια δεκαετία.

«Έμεινα έκπληκτος», λέει ο 48χρονος σκηνοθέτης. «Το να είσαι ομοφυλόφιλος ήταν ποινικό αδίκημα. Αφού αποποινικοποιήθηκε με την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, εξακολουθούσε να θεωρείται ανώμαλο».

Ο Rebane ήξερε ότι ήταν ομοφυλόφιλος ήδη από τα 9 του χρόνια. «Αλλά ακόμα και όταν το αποκάλυψα στη μητέρα μου στα 20 μου, η πρώτη της αντίδραση ήταν ακόμα: «Δεν πειράζει, μπορούμε να πάρουμε βοήθεια».

Το γεγονός ότι ήξερε πως ο Sergey και ο Roman ερωτεύονταν στο ίδιο μέρος όπου μεγάλωσε ο ίδιος, του έδωσε, λέει, μια νέα οπτική για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στη χώρα του.

«Δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ ότι αυτό το είδος της ιστορίας αγάπης συνέβαινε εκεί εκείνη την εποχή. Ως μικρά παιδιά στην κατεχόμενη Εσθονία, ο καλύτερός μου φίλος και εγώ κάναμε ποδήλατο κοντά στην ίδια βάση. Τα MiG  πετούσαν από πάνω και πέφταμε κυριολεκτικά από τα ποδήλατά μας».

Αυτή η ανάμνηση θυμίζει μια από τις πιο πολυσυζητημένες στιγμές της ταινίας: ένα πλάνο με τον  Sergey και τον Roman στη δίνη του πάθους τους ενώ ένα ζευγάρι μαχητικών αεροσκαφών, μονομαχούν πάνω από το κεφάλι τους.

«Είχαμε περισσότερες συζητήσεις για αυτό από οτιδήποτε άλλο», γελάει ο Rebane. «Ένας Γερμανός κριτικός που είδε μια πρώιμη εκδοχή της ταινίας είπε: «Λατρεύω την ταινία, αλλά αυτό το πλάνο τη σκοτώνει». Αλλά ήθελα το Firebird να φαίνεται σαν να φτιάχτηκε τη δεκαετία του 1970 και όχι τώρα.» λέει ο ίδιος.

Όταν επέλεξε τον Prior, ο οποίος έπαιξε τον έφηβο γιο του Stephen Hawking στο The Theory of Everything, είχε στα χέρια του κάτι περισσότερο από έναν απλό πρωταγωνιστή.

Ο ηθοποιός πρότεινε αλλαγές στο σενάριο, που τον οδήγησαν να συνυπογράψει μαζί με τον Rebane μια σειρά από νέα προσχέδια.

Σε πρώτο πλάνο οι καταπιεστικές, παρανοϊκές συνθήκες

Αυτά έδωσαν σε πρώτο πλάνο τις καταπιεστικές, παρανοϊκές συνθήκες κάτω από τις οποίες το πρωταγωνιστικό ζευγάρι αναγκάστηκε να ζήσει. Κατά την προσπάθεια της συγκέντρωσης των χρημάτων για την δημιουργία της ταινίας, ο Prior έγινε επίσης συμπαραγωγός και μουσικός επόπτης, προσφέροντας αργότερα και τη δική του οπτική στο μοντάζ.

Στη συνέχεια, το ζευγάρι ίδρυσε μια εταιρεία διανομής για την κυκλοφορία του «Firebird» στη Βρετανία.

Παρ’ όλες τις πολλαπλές δραστηριότητές του, το πάθος του Prior για το «Firebird» επικεντρώνεται στον ρόλο του Sergey.

«Λειτούργησε αμέσως μέσα μου», λέει ο 31χρονος. «Έχει αυτή τη ριζοσπαστική ιδιότητα να ακολουθεί την καρδιά του με κάθε κόστος. Επιλέξαμε πολύ συνειδητά να μην τον απεικονίσουμε γεμάτο αμφισβήτηση και ντροπή, ιδιότητες που συνδέονται συχνά με αυτού του είδους τις ιστορίες. Αυτό είναι κάτι που επίσης ασπάζομαι. Δεν είμαι πολύ καλός στο να λέω ψέματα στον εαυτό μου».

Μαζί με τον Rebane ταξίδεψαν στη Μόσχα το 2016 για να συναντήσουν τον Fetisov.

«Μερικοί από τους ανθρώπους που ήταν πιο κοντά του δεν γνώριζαν την ιστορία του», λέει ο Prior. «Σίγουρα δεν ντρεπόταν γι’ αυτό που ήταν. Φλέρταρε ανοιχτά με έναν σερβιτόρο όταν ήμασταν σε ένα εστιατόριο στη Μόσχα. Οποιαδήποτε ταλαιπωρία βίωσε, δεν είχε σχέση με την ταυτότητά του».

Ο θάνατος του Fetisov το 2017 σε ηλικία 64 ετών ενέτεινε την αποφασιστικότητά τους να πουν την ιστορία του.

«Του είχαμε δώσει μια υπόσχεση», λέει ο Rebane. Ο μόνος όρος του Fetisov, θυμάται ο Prior, ήταν ότι «η ταινία πρέπει να αφορά την αγάπη, όχι την πολιτική. Φυσικά, θα γίνει αποδεκτή με πιο πολιτικό τρόπο τώρα. Αλλά θέλαμε να κάνουμε μια παγκόσμια ιστορία για το τι σημαίνει να κυνηγάς την αγάπη με οποιοδήποτε κόστος».

Αρκετές σκηνές γυρίστηκαν εκτός Μόσχας λόγω περιεχομένου

Είναι αξιοσημείωτο ότι για μια ταινία με τόσο απροκάλυπτα γκέι περιεχόμενο, αρκετές εξωτερικές σκηνές γυρίστηκαν στη Μόσχα.

«Μια καταπληκτική τοπική εταιρεία παραγωγής πλήρωσε τους σωστούς ανθρώπους και με κάποιο τρόπο το έκανε να συμβεί», λέει ο Prior. «Ακόμα δεν καταλαβαίνουμε πλήρως πώς έγινε».

Ακόμη πιο εκπληκτική ήταν η αποδοχή της ταινίας πέρυσι από το φεστιβάλ κινηματογράφου της πόλης, αν και μόνο η πρώτη από τις προγραμματισμένες προβολές της προχώρησε.

«Μετά από αυτό», προσθέτει ο Prior, «υπήρξε μια καταγγελία ότι πρόκειται για «ομοφυλοφιλική προπαγάνδα». Είχαν γραφτεί 93 άρθρα στον Τύπο σχετικά με την ταινία, όλα εκτός από ένα ήταν αρνητικά.

Ένας τίτλος μεταφράστηκε ως «Ένας Εσθονός, ένας Βρετανός και ένας Ουκρανός ντροπιάζουν τη Μόσχα.» Ένας άλλος αποκάλεσε την ταινία «γροθιά στο πρόσωπο κάθε Ρώσου στρατιώτη». Δεν απαγορεύτηκε με τον τεχνικό όρο αλλά όλα τα εισιτήρια ακυρώθηκαν. Η ταινία έπαιζε σε ένα άδειο σινεμά».

Η απροσδόκητη εξέλιξη είναι ότι ορισμένες χώρες έχουν εκφράσει απροθυμία να κυκλοφορήσει η ταινία τώρα, καθώς η όρεξη για ρωσικές ιστορίες είναι αμελητέα. Ο Prior είναι δικαιολογημένα έκπληκτος με αυτό.

«Η Ρωσία σίγησε αυτή την ταινία. Δεν θέλουν να φαίνεται. Οπότε το να μην την προβάλλεις στην ουσία κάνεις αυτό που θέλει ο Πούτιν».

Προτεραιότητά του αυτή τη στιγμή είναι να διαδώσει το μήνυμα, αν και παραδέχεται ότι δεν θα είναι εύκολη υπόθεση.

Για τον Zagorodnii, η εισβολή στην Ουκρανία έχει κάνει τη συζήτηση για το «Firebird» γλυκόπικρη.

«Είναι σαν να είναι από άλλο κόσμο. Ο Sergey και ο Roman είναι έτοιμοι να πεθάνουν για τον έρωτά τους. Και στην Ουκρανία, είμαστε έτοιμοι να πεθάνουμε για την ελευθερία μας, τη γη μας, τον λαό μας.

»Πριν από τον πόλεμο, έκανα σχέδια για το μέλλον μου. Τώρα καταλαβαίνω ότι τα όνειρά μου έχουν πεθάνει γιατί πρέπει να μείνω εδώ και να είμαι με τους ανθρώπους μου. Δεν ξέρω τίποτα τώρα για το μέλλον. Καταλαβαίνω μόνο ότι κάθε μέρα σημαίνει περισσότερος θάνατος, περισσότερη καταστροφή. Πριν από αυτό, ήμασταν ανεξάρτητοι. Δεν χρειαζόμασταν βοήθεια. Χρειαζόμασταν μόνο ένα πράγμα: μην μας αγγίζετε. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το έκανε αυτό η Ρωσία».

«Νιώθουμε την υποστήριξή σας», λέει με λύπη. «Μα πώς μπορεί να συμβαίνει αυτό;».

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

28ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Το αμιγώς καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου 2022 και σε αυτό περιλαμβάνονται οι παραστάσεις της Κεντρικής Σκηνής του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, οι μικρότερης κλίμακας παραγωγές στο Black Box, την Εναλλακτική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, και οι παραστάσεις της Κεντρικής Πλατείας της Καλαμάτας.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παραστάσεις χορού που συνδυάζουν διαφορετικά είδη, από σύγχρονο και κλασικό χορό μέχρι ακροβατικά, breaking και krump. ​​

Οι καλλιτέχνες του εξωτερικού που θα παρουσιάσουν τα έργα τους προέρχονται από 10 χώρες, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Μοζαμβίκη, την Ελβετία, την Ιταλία, την Ουγγαρία και την Κύπρο.

Παράλληλα, από τις 8 Ιουλίου έως τις 24 Ιουλίου θα διεξαχθούν τα σεμινάρια και τα εργαστήρια του εκπαιδευτικού προγράμματος για επαγγελματίες και ειδικές ομάδες κοινού, για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Καλαμάτας.

Παραστάσεις στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

Το Φεστιβάλ ανοίγει τις πόρτες του στις 15 και 16 Ιουλίου με ένα έργο-σταθμό στην ιστορία του σύγχρονου χορού, το TRIPTYCH: The missing door, The lost room and The hidden floor των Peeping Tom.

Πρόκειται για μια δίωρη πολυβραβευμένη δημιουργία των Gabriela Carrizo και Franck Chartier σε νέα σύνθεση (του 2020) βασισμένη στο έργο Adrift, το οποίο δημιουργήθηκε για το Nederlands Dans Theater (NDT1).

Την Τρίτη 19 Ιουλίου παρουσιάζεται η πρώτη διεθνής συμπαραγωγή του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Το έργο Neighbours αποτελεί συμπαραγωγή με το Sadler’s Wells, έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτεχνικούς οργανισμούς στον σύγχρονο χορό παγκοσμίως.

Το πρόγραμμα της Κεντρικής Σκηνής ολοκληρώνεται στις 22 και 23 Ιουλίου με την εμβληματική παράσταση Sonoma του πολυβραβευμένου δημιουργού από την Βαλένθια Marcos Morau και της ομάδας La Veronal.

Παραστάσεις στο BLACK BOX (Εναλλακτική Σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας)

Πέντε ελληνικές ομάδες, δύο εκ των οποίων παρουσιάζουν τα έργα τους σε παγκόσμια πρεμιέρα, και τέσσερις από το εξωτερικό συμμετέχουν στο φετινό πρόγραμμα του Black Box, της Εναλλακτικής Σκηνής του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας. Από τις ξένες παραγωγές, το έργο WHITE OUT – The conquest of the useless του Piergiorgio Milano από την Ιταλία που παρουσιάζεται στις 15 Ιουλίου.

Ακολουθεί στις 16 Ιουλίου, το έργο Brace του Edivaldo Ernesto από τη Μοζαμβίκη, εμπνευσμένο από τους Ζουλού και τους Μουενεμουτάπα πολεμιστές.

Η Κύπρια χορογράφος και εικαστικός Alexandra Waierstall με βάση το Ντύσσελντορφ, παρουσιάζει στις 17 Ιουλίου το έργο VENUS un/seen.

Η Μαρία Δουλγέρη παρουσιάζει  στις 20 Ιουλίου, σε παγκόσμια πρεμιέρα, το έργο Ένα Κάδρο Ακόμα εμπνευσμένο από την αυτοβιογραφική, υπαρξιακή φράση του μεγάλου εικαστικού Γιάννη Κουνέλλη.

Ακολουθεί στις 20 Ιουλίου το έργο Ever After της Μαριάννας Καβαλλιεράτου, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε διαδικτυακά στο Arc for Dance Festival τον Μάιο του 2021.

Η Αναστασία Βαλσαμάκη συμμετέχει στο Φεστιβάλ, στις 21 Ιουλίου, με το έργο W REST L ING.

Σε παγκόσμια πρεμιέρα στις 22 Ιουλίου παρουσιάζεται το έργο THE BOX || that dead space between us της Πηνελόπης Μωρούτ με την ομάδα της Cross iMPact.

Στις 23 Ιουλίου παρουσιάζεται το Hidden της βραβευμένης Kαταλανής χορεύτριας και χορογράφου Lali Ayguadé: μετά το Kokoro (2015) και το iU an Mi (2017) που έχει επίσης παρουσιαστεί στην Καλαμάτα.

Τέλος, στις 24 Ιουλίου, η ομάδα του Ιωάννη Μανταφούνη παρουσιάζει το έργο Scarbo όπου η χορεύτρια Manon Parent αποκαλύπτεται στο κοινό με τρόπο ρευστό, οργανικό και άμεσο, χωρίς διάμεσους ή αυτολογοκρισία.

Χορός στην Πόλη – Παραστάσεις στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας

Χορός στην Πόλη και φέτος, με 13 υπαίθριες παραστάσεις στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας, όλες με δωρεάν είσοδο.

Στο καθιερωμένο βραδινό ραντεβού στις 21:00, από τις 16 μέχρι τις 23 Ιουλίου, θα παρουσιαστούν:

16 Ιουλίου: Το έργο DENTI του Piergiorgio Milano και το έργο BLINDLY της ομάδας Εlelei Company των Rafa Jagat και Sabrina Gargano.

17 Ιουλίου: Το έργο ΝΕΡΤΙ της Ξένιας Σταθούλη και το έργο ‘US’ του Arias Fernandez από τη Μαδρίτη.

18 Ιουλίου: Το έργο ΦΑΡΑ της Μαρίας Δουλγέρη και το έργο NADEZHDA της Πηνελόπης Μωρούτ.

20 Ιουλίου: Το έργο SO IT GOES* της Σωτηρίας Κουτσοπέτρου και το έργο ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΥΜΒΟΛΑ της Νεφέλης Αστερίου.

21 Ιουλίου: Το έργο ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΤΩΣΕΩΣ της Bαρβάρας Μπαρδακά και το έργο STILL LOVE των Φένιας Χατζάκου και Csenger K. Szabó από την Ουγγαρία.

22 Ιουλίου: Το έργο GIZAKI των Lali Ayguadé και Akira Yoshida.

23 Ιουλίου: Το έργο IMPERMANENCE του Fabian Thomé και της ομάδας Full Time Company και το έργο ΛΑΧΤΑΡΑ της Μαριάνας Τζούδα.

Παράλληλες εκδηλώσεις

Στο πλαίσιο του προγράμματος εξακτίνωσης του Φεστιβάλ στην Πελοπόννησο με τίτλο Χορός σε άλλες πόλεις που υλοποιείται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, θα παρουσιαστούν στις 17, 19 και 20 Ιουλίου σε δημόσιους χώρους των πόλεων της Κορίνθου, του Ναυπλίου και της Τρίπολης τα έργα BLINDLY της ομάδας Εlelei Company, NADEZHDA της Πηνελόπης Μωρούτ και της ομάδας Cross iMPact και Hito των Akira Yoshida και Chey Jurado.

Η εκδήλωση Αrt within One, η οποία ξεκίνησε πέρυσι και είχε μεγάλη ανταπόκριση σε κοινό και καλλιτέχνες, θα πραγματοποιηθεί φέτος στις 18 Ιουλίου.

Τα έργα BLINDLY της ομάδας Εlelei Company και NADEZHDA της Πηνελόπης Μωρούτ θα παρουσιαστούν στις 15 Ιουλίου και στην Costa Navarino στο πλαίσιο συνεργασίας του Φεστιβάλ με το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου.

Tέλος, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας συνεργάζεται φέτος για τρίτη χρονιά με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στο πλαίσιο του 9ου παιδικού διαγωνισμού ζωγραφικής με τίτλο KΑΛΛΟΣ: Για Εμένα Αυτό Είναι Ομορφιά, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από τις 15 Δεκεμβρίου 2021 μέχρι τις 17 Απριλίου 2022.

Στο φετινό διαγωνισμό, μέσα από ένα παιχνίδι που θυμίζει παζλ, τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν την εικόνα που αποτυπώνει για εκείνα την ομορφιά. Τα έργα των παιδιών 4-15 ετών από την ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας που συμμετείχαν στο διαγωνισμό θα εκτεθούν στην ψηφιακή έκθεση ζωγραφικής με τίτλο ΚΑΛΛΟΣ: Για Εμένα αυτό είναι Ομορφιά, που θα διοργανωθεί στο Φουαγιέ του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Τo Φεστιβάλ παραμένει δραστήριο στον τομέα της εκπαίδευσης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Ιούνιο, με σεμινάρια χορού για μαθητές, οικογένειες και μεγαλύτερες ηλικίες στο πλαίσιο του προγράμματος Keep Dancing, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με τη Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας. Με εννέα προσκεκλημένους καθηγητές και 360 συμμετέχοντες, το φετινό Keep Dancing αποτελεί ένα δυναμικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για την προώθηση του χορού και της κίνησης στην πόλη της Καλαμάτας.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ από τις 8 μέχρι τις 24 Ιουλίου, αναπτύσσεται σε δύο άξονες: ο ένας αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση και ο δεύτερος την εκπαίδευση διαφόρων ομάδων κοινού που αγαπούν τον χορό.

Το πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελείται φέτος από 4 σεμινάρια και 1 masterclass στο Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας, τα οποία θα καλύψουν συνολικά 54 ώρες διδασκαλίας:

  • Depth Movement (27 ώρες) με τον Edivaldo Ernesto από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου.
  • Τρίωρο masterclass με τον Arias Fernandez aka Joker στις 15 Ιουλίου πάνω στην τεχνική του Krumping.
  • 1000 ways to hold (6 ώρες) με τους Χριστίνα Γουζέλη και Paul Blackman στις 16 και 17 Ιουλίου.
  • Up, but down, but fast, but slow, but wild, but sensitive (12 ώρες) με τον Akira Yoshida από τις 19 έως τις 22 Ιουλίου.
  • From gravity to lightness (6 ώρες) με την Lali Ayguadé στις 23 και 24 Ιουλίου.

Τα εργαστήρια για το κοινό έχουν στόχο να ενδυναμώσουν τη σχέση του Φεστιβάλ με την πόλη και κυρίως να εκπαιδεύσουν το κοινό πάνω στον σύγχρονο χορό και την κίνηση. Περιλαμβάνουν ένα εργαστήριο για παιδιά και εφήβους, ένα για γονείς και παιδιά, ένα για άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών και ένα σεμινάριο κίνησης για ΑμεΑ, και είναι τα εξής:

  • Το Δάσος – Εργαστήρι χορού και χορογραφίας για παιδιά και εφήβους από την Βιτόρια Κωτσάλου, από τις 8 έως τις 12 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας. Παρουσίαση της χορογραφίας τους στις 12 Ιουλίου στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου.
  • Ι SEE YOU SEE ME YOU ή O ΚΟΣΜΟΣ ΑΝΑΠΟΔΑ – Εργαστήρι χορού για γονείς και παιδιά από την Βιτόρια Κωτσάλου στις 9 και 10 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας.
  • Εργαστήρι κίνησης «50+» από την Πηνελόπη Μωρούτ για ενήλικες. Από τις 8 έως τις 12 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας.
  • Εργαστήρι κίνησης για ΑμεΑ από την Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη και την Ειρήνη Κουρουβάνη, από τις 15 έως τις 17 Ιουλίου, στο Αμφιθέατρο Θόδωρος Αγγελόπουλος, σε συνεργασία με το Κέντρο Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης Καλαμάτας (ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ.)

Επιπλέον στις 18 Ιουλίου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας θα διοργανωθεί, σε συνεργασία με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, εικαστικό εργαστήρι για παιδιά και εφήβους με τίτλο ΚΑΛΛΟΣ: Για Εμένα αυτό είναι Ομορφιά. Το εργαστήρι πραγματοποιείται με αφορμή την ομώνυμη ψηφιακή έκθεση με τα έργα των παιδιών από το νομό Μεσσηνίας. Τα παιδιά θα συνθέσουν με τα έργα τους ένα μεγάλων διαστάσεων παζλ στους τοίχους του Φουαγιέ του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, δημιουργώντας μια ζωγραφική εγκατάσταση.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Φτωχότερη η Αρχαιογνωσία στην Ελλάδα – «έφυγε» ο καθηγητής Γιάννης Α. Πίκουλας

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Ο θάνατος του Καθηγητή Αρχαίας Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γιάννη Α. Πίκουλα, έβαλε πρόωρο τέλος σε μια σημαντική θεωρητική συνεισφορά στον ευρύτερο χώρο της ελληνικής αρχαιογνωσίας.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μάχιμος εκπαιδευτικός πρώτα στα φροντιστήρια και μετά στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση για αρκετά χρόνια, πριν περάσει στο χώρο της έρευνας, πρώτα στο Κέντρο Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητας και μετά στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ο Πίκουλας είχε μια καθοριστική συνεισφορά στην επιστημονική μελέτη της ελληνικής Αρχαιότητας.

Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Επιγραφικής Εταιρείας και του πρωτοπόρου διεθνούς αρχαιογνωστικού περιοδικού Hόρος, ο Πίκουλας θα ασχοληθεί ιδιαίτερα με το αντικείμενο της ιστορικής τοπογραφίας, συμβάλλοντας όσο λίγοι στη γνώση που έχουμε σήμερα για το οδικό δίκτυο, τους οικισμούς και την  τοπογραφία της αρχαιότητας και πραγματοποιώντας εκτεταμένες έρευνες πεδίου για τον εντοπισμό των ιχνών του οδικού δικτύου της Αρχαιότητας. Παράλληλα, θα ασχοληθεί ιδιαίτερα με την Επιγραφική (άλλωστε μαθήτευσε στο πλευρό του σπουδαίου και πρόωρα χαμένου Στέφανου Α. Κουμανούδη, ιδρυτή της Ελληνικής Επιγραφικής Εταιρείας), αλλά και την Αρχαία Οικονομία της διατροφής με ιδιαίτερη έμφαση στην παραγωγή και τις διαδρομές του λαδιού και του κρασιού.

Εκτός από την ερευνητική του συνεισφορά, ο Πίκουλας υπήρξε και σπουδαίος δάσκαλος, εντός και εκτός των πανεπιστημιακών αιθουσών, μοιραζόμενος γενναιόδωρα τη βαθιά γνώση που είχε.

Παραθέτουμε το πλήρες βιογραφικό του, όπως παρατίθεται στην ιστοσελίδα του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

 Βιογραφικό

Γέννημα και θρέμμα της Aθήνας (1956) με ισχυρές πελοποννησιακές και προσφυγικές καταβολές. Aπόφοιτος του A΄ Προτύπου Γυμνασίου Aρρένων Aθηνών (1974). Πτυχιούχος του Iστορικού – Aρχαιολογικού Tμήματος της Φιλοσοφικής Σχολής του Kαποδιστριακού Πανεπιστημίου Aθηνών [1978]. Διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Tμήματος Iστορίας και Aρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Iωαννίνων [1988]. Mάχιμος εκπαιδευτικός σε «Aκαδημαϊκά φροντιστήρια» τα έτη 1976-1984 και Φιλόλογος [ΠE2] στη B/θμια Eκπαίδευση το διάστημα 1986-1996. Eρευνητής στο Kέντρο Eλληνικής και Pωμαϊκής Aρχαιότητας [KEPA] του Eθνικού Iδρύματος Eρευνών [EIE] τα έτη 1996-2001. Διδάσκει στο IAKA του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από το 1998· Aν. Καθηγ. από το 2001. Καθηγητής από το 2012. Eκδότης του διεθνούς αρχαιογνωστικού περιοδικού Hόρος, 1983κε.

Δημοσιεύσεις

Mονογραφίες

  • H Nότια Mεγαλοπολιτική Xώρα, από τον 8ο π. X. ως τοeν 4ο μ. X. αιώνα. Συμβολή στην τοπογραφία της, Διδακτορική Διατριβή, Hόρος: H Mεγάλη Bιβλιοθήκη, Aθήνα 1988 [8ο, XII + 324 + 2 χάρτες + 26 σχέδια + 120 εικόνες].
  • Oδικό δίκτυο και άμυνα. Aπό την Kόρινθο στο Άργος καί την Aρκαδία, Hόρος: H Mεγάλη Bιβλιοθήκη, Aθήνα 1995 [8ο, XVI + 450].
  • H χώρα των Πιέρων. Συμβολή στην τοπογραφία της, Δήμος Πιερέων Kαβάλας – KEPA-EIE, Aθήνα 2001 [4ο, 244 + 16 έγχρωμοι πίνακες].
  • Λεξικό των οικισμών της Πελοποννήσου. Παλαιά και Nέα Tοπωνύμια, Hόρος: H Mεγάλη Bιβλιοθήκη, Aθήνα 2001 [4ο, 632].
  • Aρκαδία. Συλλογή μελετών, Hόρος: H Mεγάλη Bιβλιοθήκη: Aθήνα 2002 [8ο, 480].
  • Eισαγωγή στην Aρχαία Eλληνική Iστορία και Aρχαιογνωσία, Aθήνα 2006, 20122, Iνστιτούτο του βιβλίου – A. Kαρδαμίτσα [8ο, 276].
  • Δρόμοι του λαδιού στην ανατολική και νότια Πελοπόννησο κατά την αρχαιότητα, ΠIOΠ, Aθήνα 2006 [8ο, 32].
  • Tο οδικό δίκτυο της Λακωνικής, Hόρος: H Mεγάλη Bιβλιοθήκη: Aθήνα 2012 [8ο, 708, αὐτόνομος χάρτης 70 Χ100cm, DVD: 277 φωτογραφίες, σκληρό δέσιμο].
  • Η άγνωστη Μικρά Ασία. Ταξιδιωτικές σημειώσεις, Αθήνα 2016. [8ο μικρό, έγχρωμο, 592: 1148 χάρτες και φωτογραφίες].
  • Αλέξανδρος Γ΄ ο Μέγας: 12 ερωτήματα και κάποιες απορίες. εκδ. Καλλιγράφος, Αθήνα Νοέμβριος 2019 [8ο μικρό, 140].

Eπιμέλεια

  • Eπιμελητής εκδόσεως του περιοδικού Hόρος 1983κε., τόμοι 1–31 [o τελευταῖος τόμος 26–31 (2014–19) κυκλοφόρησε στὶς 27.1.2020].
  • Eπιστημονικό Συμπόσιο Oίνον ιστορώ. Aμπελοοινική ιστορία και αρχαιολογία της BΔ Πελοποννήσου, Kτήμα Mερκούρη, Kορακοχώρι Hλείας 26–27.8.2000, Aθήνα 2001 [172 + 44 Πίνακες].
  • Eπιστημονικό Συμπόσιο Oίνον ιστορώ. II. Mεγαρίς. H αμπελοοινική της Iστορία, Kτήμα Eύχαρις, Mούρτιζα Mεγάρων, 18.5.2002, Aθήνα 2002 [220 + 44 Πίνακες].
  • Eπιστημονικό Συμπόσιο Oίνον ιστορώ. III. T’ αμπελανθίσματα, Kτήμα Γεροβασιλείου, Eπανομή Θεσσαλονίκης, 15.5.2004, Aθήνα 2004 [264 + 56 Πίνακες].
  • Επιστημονικό Συμπόσιο Oίνον ιστορώ. IVΘλιπτήρια & πιεστήρια, Kτήμα Eύχαρις, Mούρτιζα Mεγάρων, 23.10.2004, Aθήνα 2005 [350 + 99 Πίνακες].
  • Inscriptions and History of Thessaly. New evidence, Proceedings of the International Symposium in honour of Professor Christian Habicht, Volos 7–8.4.2006, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – IAKA, Bόλος 2006 [112 + 15 Πίνακες].
  • Eπιστημονικό Συμπόσιο Oίνον ιστορώ. VIAρκαδικά Oινολογήματα, Kτήμα Σπυρόπουλου, 2.12.2006, Aθήνα 2007 [198 + 35 Πίνακες].
  • Στα βήματα του Παυσανία. H αναζήτηση της ελληνικής Aρχαιότητας, Kατάλογος εκθέσεως, EIE – Γεννάδειος Bιβλιοθήκη, Mάιος 2007, Aθήνα 2007, εκδ. Kότινος [Συλλογικός τόμος. Eπιμ. M. Γεωργοπούλου, C. Guilmet, Γ. A. Πίκουλας, K. Σπ. Στάικος, Γ. Tόλιας (257 σσ.)].
  • Following Pausanias. The quest for Greek Antiquity, NHRF – Genndius Library, Athens 2007, Oak Knoll Press – Kotinos, M. Georgopoulou, C. Guilmet, Y. A. Pikoulas, K. Staikos, G. Tolias (eds.).
  • Eπιστημονικό Συμπόσιο Oίνον ιστορώ. VII. Στα οινόπεδα του Παγγαίου, Kτήμα Bιβλία χώρα, 2.6.2007, Aθήνα 2007 [224 + 62 Πίνακες].
  • Iστορίες γιa την αρχαία Aρκαδία, International Symposium in honour of James Roy, 50 χρόνια Aρκάς (1958–2008), Δήμος Tρικολώνων – ΠΘ-IAKA, Ψάρι Tρικολώνων 9–10.5.2008, Στεμνίτσα 2008 [272 + 64 Πίνακες].
  • Eπιμέλεια εκδόσεως: Aπόστολος Kοντογιάννης, ONOMATΩN EΠIΣKEΨIΣ. LGPN III b: delenda et corrigenda, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, IAKA – Aρχαιολογικό Iνστιτούτο Θεσσαλικών Σπουδών, Bόλος 2009 [208].
  • Eπιστημονικό Συμπόσιο Oίνον ιστορώ. VIII, Πότνια οίνου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – IAKA, Bόλος 26–27.9.2008, Bόλος 2009 [272].
  • G. Woodhead, The Study of Greek Inscriptions, Oxford 1981², ελλ. μτφρ. E. Kουρίνου – Φλ. Πίκουλα, επιμέλεια Γ. A. Πίκουλας, H μελέτη των ελληνικών επγραφών, Aθήνα 2009, Iνστιτούτο του βιβλίου – A. Kαρδαμίτσα [8ο μικρό, 256].
  • Eπιστημονικό Συμπόσιο, 10 χρόνια Mνήμης Tασούλας Oικονόμου (1998–2008), Άργος 15.11. 2008, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – IAKA, Bόλος 2009 (από κοινού με τον I. Δ. Bαραλή) [272 + 64 Πίνακες].
  • Eπιστημονικό Συμπόσιο, Oίνον ιστορώ. IX, Πολυστάφυλος Πελοπόννησος, EN.O.A.Π., Nαύπλιο 9.5.2009, Aθήνα 2009 [336].
  • Habicht, Pausanias’ Guide to Ancient Greece,University of California, Berkeley 1998², ελλ. μτφρ. Φλ. Πίκουλα, επιμέλεια Γ. A. Πίκουλας, O περιηγητής Παυσανίας, Aθήνα 2010, Iνστιτούτο του βιβλίου – A. Kαρδαμίτσα [8ο μικρό, 328].
  • Επιστημονικὸ Συμπόσιο, Οίνον ιστορώΧ, Βελβεντό το οινοφόρο, Κτήμα Βογιατζή, Βελβεντό 19.10.2013, Αθήνα 2014 [304].
  • Επιστημονικὸ Συμπόσιο, Οίνον ιστορώΧI, Ρετσίνα. Η διαχρονική ιστορία της ρητίνης στην οινοποιητική τεχνική, Οινοποιείο Κεχρή, Καλοχώρι Θεσσαλονίκης 19.5.2018, Αθήνα 2019 [307].

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΚΟΣΜΟΣ7 λεπτά ago

Ρωσία: «Η ένταξη της Φινλανδίας και της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ λύνει τα χέρια της Ρωσίας»

ΘΕΣΣΑΛΙΑ9 λεπτά ago

Επικοινωνία, Συνεργασία και Δημιουργική αλληλεπίδραση

VIDEO16 λεπτά ago

Λάρισα: Ανακατασκευή πλατείας στη Ν. Σμύρνη

ΠΟΛΙΤΙΚΗ17 λεπτά ago

ΚΚΕ: Ο κύριος Μητσοτάκης «λανσάρει» στις ΗΠΑ τον ρόλο του ελληνικού κράτους ως «καλού παιδιού» στο ΝΑΤΟ

ΕΛΛΑΔΑ18 λεπτά ago

Ενωση Δικαστών και Εισαγγελέων: Ο νικητής που ανέδειξε η κάλπη

OIKONOMIA25 λεπτά ago

ΔΝΤ: Το κλείσιμο των σχολείων λόγω κοροναϊού μπορεί να έχει διαρκή οικονομική επίπτωση

ΚΟΣΜΟΣ26 λεπτά ago

Γερμανία: Φυλάκιση 5 ετών προτείνει η εισαγγελία για τον γηραιότερο πρώην αξιωματικό των Ες Ες

ΘΕΣΣΑΛΙΑ28 λεπτά ago

Ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τις άδειες κατοχής κυνηγετικών όπλων

VIDEO35 λεπτά ago

Παρουσιάστηκαν τα προγράμματα του ΕΠΑΛ Βελεστίνου σε ειδική εκδήλωση

ΠΟΛΙΤΙΚΗ36 λεπτά ago

Μητσοτάκης στο Κογκρέσο: Η αναφορά στον Γιάννη Αντετοκούνμπο και το θερμό χειροκρότημα

Δημοφιλή