Connect with us
Grease Slumber Party large.jpg Grease Slumber Party large.jpg

LIFESTYLE

Η σκοτεινή πραγματικότητα των Botox πάρτι και των ενέσιμων στο σπίτι

Published

on

BANNER ME POS 1000x200px

«Τον περασμένο μήνα πήρα την πρώτη μου πρόσκληση για ένα Botox πάρτι» γράφει η Gabriella Onessimo στο περιοδικό Dazed και συνεχίζει:

«Μια συγκέντρωση μόνο με πρόσκληση, με έναν κατάλογο διαδικασιών, συμπεριλαμβανομένων στο μενού Botox μασχάλης για 350 δολάρια (υποτιθέμενη εξάλειψη ιδρώτα) ή την πλήρη αναδόμηση προσώπου για 450 δολάρια.

»Είχα μια φευγαλέα σκέψη να ξοδέψω τα χρήματα μόνο και μόνο για τη διασκέδαση. Θα ήταν σαν οποιοδήποτε άλλο πάρτι και υποσχόταν ένα στοιχείο αδελφικής συντροφικότητας -το συγκεκριμένο πάρτι απευθυνόταν μόνο σε γυναίκες».

Τα Botox πάρτι είναι φτηνότερα από το ιατρείο

Τα Botox πάρτι έχουν πολλαπλασιαστεί στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Συνήθως διαδίδονται από στόμα σε στόμα, και πωλούνται ως ένα σενάριο win-win: είναι συχνά φθηνότερα από το να πας σε ένα ιατρείο, και μπορούν να χρησιμεύσουν ως ένα προσοδοφόρο παρεπόμενο εισόδημα για τους ανεξάρτητους προμηθευτές και για τις μικρές επιχειρήσεις που επιθυμούν να προσεγγίσουν νέα πελατεία εκτός του κανονικού ωραρίου.

Advertisement

Η Fran, 28 ετών, βρίσκεται στο κύκλωμα των Botox πάρτι της Νέας Υόρκης εδώ και περίπου ένα χρόνο, αφού ικανοποίησε την επιθυμία της να εντρυφήσει στον κόσμο του «προληπτικού» Botox.

«Η παράδοση λέει ότι αν κάνετε Botox όταν είστε νεότεροι, δεν θα εμφανίσετε ρυτίδες με τον ίδιο τρόπο αργότερα στη ζωή σας», λέει η Fran -είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο ισχυρισμός αυτός είναι πολύ πολωτικός και έχει διαψευστεί από πολλούς δερματολόγους και αισθητικούς γιατρούς.

Botox για 20αρηδες

Μέσω ενός φίλου, η Fran προστέθηκε σε μια ομαδική συνομιλία Botox πάρτι με άλλους 20 20άρηδες – το ανώτατο όριο ηλικίας ήταν τα 32 – που οργανώθηκε από έναν οικοδεσπότη που συνδέεται με τον διαχειριστή.

Η δική τους «βασίλισσα του Botox» τους είναι μια ισπανόφωνη, εγγεγραμμένη νοσοκόμα με έδρα το Μαϊάμι, της οποίας η εργασία κάνοντας τοπικές κατ’ οίκον επισκέψεις εξελίχθηκε σε «ταξιδιωτική ενέσιμη κατά παραγγελία Botox».

«Είναι σούπερ υπόγειο», είπε η Fran ενώ κάθε γυναίκα λαμβάνει μια εξατομικευμένη αξιολόγηση κατά τη διάρκεια της διαδικασίας

Advertisement

«Λειτουργεί σαν ομάδα υποστήριξης -η ομαδική συνομιλία δεν είναι ενεργή μόνο όταν έρχεται η ώρα για το πάρτι, οι άνθρωποι στέλνουν επίσης ο ένας στον άλλο μηνύματα όπως: “Ω, Θεέ μου, το πρόσωπό μου φαίνεται καταπληκτικό” ή “Αυτό το φλιπ στα χείλη είναι τρελό, δυσκολεύομαι να φάω τη σούπα μου”. Υπάρχει μια μικρή κοινωνία σε αυτό».

«Ένας ασθενής που ήρθε στο γραφείο είχε παρακολουθήσει ένα Botox πάρτι και έμαθε μετά ότι ο χρησιμοποιούσαν ένα προϊόν μαύρης αγοράς για τις ενέσεις»

Tupperware και Botox

Ο συνδυασμός της κοινότητας και του καπιταλισμού των άμεσων πωλήσεων είναι μια φόρμουλα που εφαρμόστηκε από εταιρείες όπως η Tupperware.

Στη μεταπολεμική εποχή, στα μέσα του αιώνα, τα πάρτι Tupperware έφεραν κοντά τις νοικοκυρές των προαστίων και τους έδωσαν μια αίσθηση συντροφικότητας και έναν λόγο να συγκεντρώνονται – και όλα αυτά βοηθώντας παράλληλα την Tupperware να γίνει μια εταιρεία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Στο καπιταλιστικό πνεύμα της επιχειρηματικότητας, τα πάρτι προσέφεραν στις γυναίκες έναν τρόπο να κερδίζουν το δικό τους εισόδημα ανεξάρτητα από τους συζύγους τους, αλλά παραδόξως τις κράτησαν στο χρυσοποίκιλτο κλουβί τους μέσω της υποστήριξης των οικιακών αξιών και του ρόλου της γυναίκας στην κουζίνα.

Advertisement

Στις μέρες μας, τα δοχεία αποθήκευσης τροφίμων έχουν αντικατασταθεί από μυοπαραλυτικά ενέσιμα, αλλά ενώ τα εμπορεύματα που πωλούνται είναι διαφορετικά, μερικές φορές μπορεί να νιώθει κανείς ότι αυτά τα σχήματα προσφέρουν στη σημερινή γενιά την ίδια -αν όχι περισσότερο- αμφίβολη μορφή «αυτοδυναμίας» μέσα σε ένα διαλυμένο πατριαρχικό σύστημα.

«Είναι διασκεδαστικό να κάνουμε όλοι μια ένεση στο πρόσωπο με βοτουλίνη»

Η Madison, 28 ετών, παρακολουθεί τα Botox πάρτι για την προσιτή τιμή τους, την αίσθηση της αδελφότητας και επειδή, όπως λέει, αισθάνεται σαν ένας τρόπος για να «επιβεβαιώσει» τη θηλυκότητά της.

«Είναι διασκεδαστικό να κάνουμε όλοι μια ένεση στο πρόσωπο με βοτουλίνη. Είναι δέσιμο για τις γυναίκες να μπορούν να το κάνουν αυτό, και αυτό δεν αφορά μόνο τις γυναίκες…», λέει η Madison.

«Μία από τις φίλες μου που πηγαίνει είναι τρανς και γι’ αυτήν το να κάνει Botox είναι πραγματικά συναρπαστικό. Είναι όμορφο όταν έχεις τα αποτελέσματα που αναζητάς».

Φυσικά, δεν υπάρχει τίποτα εγγενώς θηλυκό στο να μην αφήνουμε το σώμα μας να γεράσει φυσιολογικά.

Advertisement

Ωστόσο, καθώς οι αισθητικές επεμβάσεις γίνονται ένα ολοένα και πιο αναμενόμενο, ακόμη και απαιτούμενο, μέρος της ύπαρξης μιας σύγχρονης γυναίκας, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η έννοια της θηλυκότητας έχει συνυφανθεί με την υποβολή σε ενέσεις για την επίτευξη καταπιεστικών προτύπων ομορφιάς.

Τα ίδια τα πάρτι έχουν σχεδιαστεί ακόμη και για να προκαλέσουν μια αίσθηση κοριτσίστικης συντροφικότητας μέσω της ατμόσφαιρας του slumber party.

«Πολλά από αυτά τα Botox πάρτι γίνονται το βράδυ, οπότε είναι δημοφιλές να γίνεται ένα sleepover όπου οι άνθρωποι έρχονται με θεματικές πιτζάμες», δήλωσε πέρυσι στο Business Insider η Dr. Samantha Ellison, γιατρός-συνεργάτης του Botox-party.

Τα ίδια τα πάρτι έχουν σχεδιαστεί ακόμη και για να προκαλέσουν μια αίσθηση κοριτσίστικης συντροφικότητας μέσω της ατμόσφαιρας του slumber party

Botox πάρτι και μαύρη αγορά

Αυτή η ατμόσφαιρα του πάρτι μπορεί να σας κάνει να ξεχάσετε τους κινδύνους που συνεπάγεται η ένεση τοξινών στο πρόσωπό σας, ιδίως σε ένα ανεξέλεγκτο περιβάλλον με άγνωστες πηγές του διανεμόμενου φαρμάκου, και πολλοί πάροχοι υγείας σας συμβουλεύουν να μην συμμετέχετε με οποιαδήποτε ιδιότητα.

Η Dr Michele Green, M.D., πιστοποιημένη αισθητική δερματολόγος με έδρα τη Νέα Υόρκη, έχει επιφυλάξεις για την πρακτική αυτή.

Advertisement

Επικαλούμενη «υψηλότερο κίνδυνο μόλυνσης και κακά καλλυντικά αποτελέσματα», άρχισε να δέχεται πελάτες δυσαρεστημένους με τις μεταμορφώσεις των Botox πάρτι που έκαναν μετά την έξαρση της τάσης τα τελευταία χρόνια.

«Ένας ασθενής που ήρθε στο γραφείο είχε παρακολουθήσει ένα Botox πάρτι και έμαθε μετά ότι ο χρησιμοποιούσαν ένα προϊόν μαύρης αγοράς για τις ενέσεις», λέει.

Σε μια προσπάθεια να διασφαλιστεί η ασφάλεια σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις, άνθρωποι όπως η Cassie Lane προσπαθούν να εκπαιδεύσουν τον κόσμο.

Νοσηλεύτρια, αναισθησιολόγος και συνιδρύτρια της επιχείρησης εκπαίδευσης Botox, Injectables EDU, η Lane διευκολύνει τα πάρτι που επικεντρώνονται γύρω από μια κορυφαία «εμπειρία ασθενούς-παρόχου», ενώ εκπαιδεύει τους συναδέλφους της στο πώς να κάνουν το ίδιο.

Ο κλάδος της αισθητικής είναι αρκετά άνομος, αλλά η προσέγγιση της Lane στα πάρτι Botox είναι πολύ αυστηρή: χρησιμοποιεί μόνο νευροτοξίνες εγκεκριμένες από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων, βάζει τους ασθενείς να υπογράφουν έντυπα συγκατάθεσης και παρουσιάζει σε όλους τους πελάτες ένα powerpoint με ταχύρρυθμα μαθήματα.

Advertisement

Σε αντίθεση με άλλα πάρτι, δεν προσφέρει εκπτώσεις, και μάλιστα συμβουλεύει να μην το κάνουν.

«Για ποιον κάνω Botox; Για μένα ή για τους άλλους;»

Όσο τα σύγχρονα πρότυπα ομορφιάς υπαγορεύουν ότι οι γυναίκες πρέπει να φαίνονται για πάντα νέες και χωρίς ρυτίδες, τα πάρτι Botox θα παραμείνουν μια δημοφιλής μέθοδος για τη λήψη ενέσιμων ουσιών και την εξεύρεση κοινότητας με ομοϊδεάτες.

Ωστόσο, όπως και τα πάρτι Tupperware, η στενή σχέση που ανθίζει στο χώρο των Botox πάρτι έχει τις ρίζες της σε κάτι βαθιά πατριαρχικό και καπιταλιστικό.

Στον πυρήνα του είναι ένας κοινός αγώνας προς την «αυτοβελτίωση», η οποία έχει γίνει ένα φαινομενικά αδύνατο εγχείρημα καθώς τα πρότυπα ανεβαίνουν σε εξωπραγματικά επίπεδα.

Πάντα θα υπάρχει μια άλλη ρυτίδα που πρέπει να αντιμετωπιστεί, μια νέα ηλικιακή κατηγορία που πρέπει να φοβηθεί, ένα νέο στοιχείο στο μενού που πρέπει να δοκιμάσει.

Advertisement

Είναι κάτι που η Madison έχει σκεφτεί πρόσφατα. «Για ποιον κάνω μπότοξ; Για μένα ή για τους άλλους; Αυτό είναι ένα είδος φιλοσοφικού ερωτήματος για μένα», λέει.

Η Fran έχει επίσης παλέψει με την αγάπη και το μίσος πάνω στο συγκεκριμένο θέμα: «Είναι εντάξει να κάνω ό,τι διάολο θέλω με το σώμα μου, αλλά γιατί πρέπει να προσπαθώ να φαίνομαι τόσο νέα και τόσο όχι στην ηλικία μου;».

*Με στοιχεία από dazedmagazine.com | Αρχική Φωτό: Σκηνή από το Grease / Wikimedia Commons

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
BANNER ME POS 300x250px
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο