Connect with us
banner epikhirisis

AUTO-MOTO

Η Toyota «τελειώνει» την ηλεκτροκίνηση – Δείτε πως δουλεύει ο νέος της κινητήρας που καίει… νερό(Βίντεο)

Published

on

35256346.jpg

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ενώ σχεδόν σύσσωμη η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κάνει all-in στην ηλεκτροκίνηση, καταργώντας τον έναν θερμικό κινητήρα μετά τον άλλον, η Toyota είναι έτοιμη να τινάξει την μπάνκα στον αέρα.

Η αλήθεια είναι πως ανέκαθεν η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία τόνιζε πως η ηλεκτροκίνηση θα έπρεπε να είναι μία επιλογή και όχι μονόδρομος, και για αυτό το λόγο επενδύει εδώ και χρόνια δις. ευρώ στην ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων κίνησης (υδρογόνο, συνθετικά καύσιμα κτλ.). Μη ξεχνάμε πως η Toyota ήταν η πρώτη εταιρία που έφερε τα υβριδικά σε μαζική παραγωγή με την πρώτη γενιά του Prius πριν 25 χρόνια, όταν οι υπόλοιπες εταιρίες ακόμα «ψαχνόντουσαν» σε πολύ πιο βασικά πράγματα.

Ακόμα και στο σήμερα όμως, που 9 στις 10 αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν αποκλειστικά σε EV σύνολα, η Toyota είναι έτοιμη να ξαναγράψει ιστορία και να δείξει πως έχει τεχνογνωσία που οι άλλοι αγνοούν. Ο λόγος για τον νέο κινητήρα που λειτουργεί με νερό.

Ο καθαρότερος κινητήρας στην ιστορία; “Καίει” νερό και αφήνει… νερό από την εξάτμιση

Advertisement

Στο επίκεντρο του ισχυρισμού της Toyota βρίσκεται η νέα τεχνολογία υδρογόνου, η οποία υπόσχεται να προσφέρει την αποδοτικότητα των παραδοσιακών θερμικών κινητήρων, μειώνοντας παράλληλα σημαντικά τις εκπομπές ρύπων. Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά οχήματα που βασίζονται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου, αυτή η καινοτόμος τεχνολογία χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο, παράγοντας μόνο υδρατμούς ως παραπροϊόν.

Πιο συγκεκριμένα, όταν τροφοδοτείται με νερό, το όχημα διαχωρίζει ταυτόχρονα το αέριο υδρογόνο και το οξυγόνο μέσω της αντίδρασης διάσπασης. Αυτό συμβαίνει με γρήγορο ρυθμό, ειδικά καθώς τα ηλεκτρόδια απελευθερώνουν μικρή τάση ρεύματος. Φτάνοντας στον κινητήρα, τα μόρια υδρογόνου μετατρέπονται στη συνέχεια σε συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Σε αυτό το σημείο, ο κινητήρας λειτουργεί πλέον ως όχημα που κινείται με CNG και έτσι από την εξάτμιση παράγεται μόνο… νερό.

Η Toyota υποστηρίζει ότι αυτή η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου η δυνατότητα παραγωγής ενέργειας είναι περιορισμένη ή όπου οι καταναλωτές διστάζουν να υιοθετήσουν οχήματα με μπαταρίες.

Τολμηρή χαρακτηρίζουν την δήλωση του CEO της Toyota υποστηρικτές της ηλεκτροκίνησης

Advertisement

Ο ισχυρισμός του CEO ότι αυτή η νέα τεχνολογία θα «καταστρέψει» τον κλάδο των ηλεκτρικών, έφερε (όπως ήταν φυσικό) και αντιδράσεις. Οι επικριτές της, υποστηρίζουν ότι μια τέτοια δήλωση είναι υπερβολικά φιλόδοξη και απορρίπτει τα σημαντικά επιτεύγματα της τεχνολογίας των ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων επενδύουν σημαντικά στη βελτίωση της απόδοσης των μπαταριών, στη μείωση των χρόνων φόρτισης και στην αύξηση της συνολικής απόδοσης και αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων. Για τους περισσότερους, η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων και της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής. Πιο συγκεκριμένα, θεωρούν πως έχουν γίνει ήδη τόσα βήμα προόδου στον τομέα της ηλεκτροκίνησης (μεγαλύτερες μπαταρίες, ανθεκτικότητα, σταθμοί ανεφοδιασμού κτλ) που τονίζουν πως μία νέα αλλαγή κατεύθυνσης θα αφήσει μετέωρους τους πολίτες.  Συνολικά πάντως οι επικριτές της Toyota υποστηρίζουν πως η εταιρεία κινδυνεύει να αποτύχει καθώς οι ανταγωνιστές εστιάζουν στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, τα οποία κερδίζουν γρήγορα μερίδιο αγοράς.

Η υδρογονοκίνηση έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως μία πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική,  στην οποία όμως δεν έχουν επενδυθεί αρκετά και φέρει προκλήσεις γύρω από όλα τα στάδια της (παραγωγή, αποθήκευση, διανομή κτλ.). Αυτή τη φορά η Toyota πάει ένα βήμα παραπέρα ¨φέρνοντας στο τραπέζι” την εναλλακτική του νερού ως καύσιμο.

Η αλήθεια  είναι πως εάν υπάρχει μία αυτοκινητοβιομηχανία η οποία μπορεί να βρει απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω ερωτηματικά, αυτή είναι η Toyota και σύμφωνα με το CEO της, είναι διατεθειμένη να το κάνει πράξη. Μη ξεχνάμε πως η Toyota ήταν η πρώτη που σύστησε όλο τον πλανήτη στα υβριδικά…

Advertisement

Περισσότερα Εδω

Advertisement
dei 03 2025 myHome GasControl 300x250
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο